Verschil links - rechts
+24
Printje
Caribbeanlover
Lady Starstruck
Toet
Kowalski
Summerlovin
Bliss
Rush
TukTuk
Marin
Parisienne
RioolSpook
Filoria
M_as
Snoes
Blond
Minx
Angela_1986
Krullebol
Marie
Toekan
Snoopy
Bimbam
Bazinga
28 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Verschil links - rechts
тыквашка schreef:Caribbeanlover schreef:Ze zeggen ALTIJD ''geef elkaar de rechterhand''. Als je katholiek bent draag je je verlovingsring (als je die hebt) links en dan komt daarna de trouw op dezelfde ringvinger erbij. Of je houd de verlovingsring als trouwring, maar laat daar bijv. diamantjes inzetten. Voor geen katholieke geldt dat voor de rechterhand.
Zo denk ik dat het is.
Snap alleen niet hoe dat in Amerika is. Als men gelooft is het echt 9 v/d keer katholiek en ze zeggen dat ze christenen zijn, maar dragen de ring altijd links. Is katholiek zijn dan een vorm van christendom?
Ik ben christelijk opgevoed en denk nog steeds dat christelijk is christelijk is en katholiek, katholiek. Tenslotte is er wel verschil.
De meeste dragen hier de ring rechts denk ik
Christelijk is iedereen die in Christus geloofd (Jezus dus), een katholiek is dus ook christelijk. Wij onderscheiden het vaak toch in Katholiek en Christelijk, maar bij dat laatste bedoelt met dan meestal protestants christelijk. In de USA gebruikt men Christelijk volgens mij juist ook vaak om aan te geven dat men katholiek is, of in ieder geval christelijk. Als je dan Mormoons bent dan zegt je dat en niet Christian.
Katholieken dragen de trouwring inderdaad meestal links. Protestanten dragen hem rechts. In Nederland zullen de meeste mensen hun trouwring rechts dragen. Bij ons was het ook 'geef elkaar de rechterhand' (maar wij zijn dan ook protestants van huis uit).
Gast- Gast
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Pijn rechts onderin buik
» Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
» links- of rechtshandig?
» Het verschil tussen 'lie' en 'lay'
» Doodlopende links?
» Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
» links- of rechtshandig?
» Het verschil tussen 'lie' en 'lay'
» Doodlopende links?