Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pijn rechts onderin buik

+5
Flip Fluitketel
CCC
Ayla
Susan
joyce0606
9 plaatsers

Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Pijn rechts onderin buik

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 5:08

Hoi allen. Nou ik ben dus 4,5 week zwanger zoals jullie weten, en ik heb sinds een dikke week regelmatig pijn rechts onderin mijn buik. Beetje stekend gevoel. Heel soms heb ik het ook links onderin. Ik heb verder geen bloedverlies ofzo en voel me prima. Alleen die buikpijn dus en behoorlijk vertraagde darmwerking ook wel.

Herkent iemand dit? Voor mij is het allemaal nogal nieuw en je maakt je dan toch al snel zorgen en ik heb volgende week pas de eerste afspraak bij de arts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  joyce0606 ma 19 dec 2011 - 5:14

jaaa herken ik! dat is het rekken van je baarmoeder, dit kan echt heel irritant en best wel pijnlijk zijn!

ik heb van week 6 tot 12 enorme banden pijn gehad (Rekken van je baarmoeder) soms lag ik gewoon dubbel, alsof de kramp erin schoot! maar dat hoort er allemaal bij!

ook de vertraagde darmwerking herken ik! goed blijven drinken en vezels eten (als dat lukt natuurlijk)


en zolang je geen bloed verliest...geen zorgen maken!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 5:15

Ik heb ook wel eens die steken gehad in het begin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 5:19

In de eerste periode van mijn zwangerschap heb ik heel erg buikpijn gehad. Zo erg dat ik eerst niet meer in de horeca kon werken en daarna zelfs soms amper kon lopen. De pijn was echt hevig maar omdat ik geen bloedverlies had, was er weinig reden tot bezorgdheid zeiden ze.

Bij mij is het allemaal goed gegaan. Hopelijk bij jou ook! Logisch dat je schrikt maar je lichaam is natuurlijk van alles aan het doen...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Susan ma 19 dec 2011 - 5:23

Bedoel je van die felle steken als je bijvoorbeeld niest of een onverwachte beweging maakt, of een zeurende menstruatie-achtige pijn? Die felle steken, dat is bandenpijn, die menstruatie-achtige pijn is het oprekken van je baarmoeder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 5:25

Hier ook vanaf week 6 ontzettende buikpijn. Puur door mijn darmen. Lag elke ochtend dubbel van de pijn in bed, steken weg te puffen maar dat kwam puur door vertraagde spijsvertering (lees: geen). Kwam na een week of 14 volgens mij wel weer wat op gang..

Zolang je geen bloedverlies hebt zou ik me er niet te druk om maken. Het is wel echt heel, heel vervelend. Ik vond het ook wat eng de eerste keren omdat je álle buikpijn ineens aan je zwangerschap koppelt, maar als je ook last van je darmen hebt kan dat het wel eens zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 5:35

Susan schreef:Bedoel je van die felle steken als je bijvoorbeeld niest of een onverwachte beweging maakt, of een zeurende menstruatie-achtige pijn? Die felle steken, dat is bandenpijn, die menstruatie-achtige pijn is het oprekken van je baarmoeder.

Allebei inderdaad,soms voelt het alsof er een steen onderin mijn buik ligt en vannacht werd ik er ook wakker van.

Ik ben blij te lezen dat mensen het herkennen, thanx!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Ayla ma 19 dec 2011 - 5:41

Ik heb ook de eerste weken zo'n buikpijn gehad dat ik er wakker van werd. Maar zoals joyce al zegt, zolang je geen bloedverlies maakt geen reden tot zorg! Zat je in de medische molen dat je zegt pas volgende week een afspraak? Meeste verloskundige plannen pas afspraken vanaf een week of 8 dacht ik..
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  CCC ma 19 dec 2011 - 6:20

Hoort er allemaal bij smile Je lichaam is druk bezig van binnen, dus maak je geen zorgen... Ik heb het nu soms nog steeds... Maar de eerste twaalf weken was het bijna elke dag wel aanwezig...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 6:25

Ayla schreef:Ik heb ook de eerste weken zo'n buikpijn gehad dat ik er wakker van werd. Maar zoals joyce al zegt, zolang je geen bloedverlies maakt geen reden tot zorg! Zat je in de medische molen dat je zegt pas volgende week een afspraak? Meeste verloskundige plannen pas afspraken vanaf een week of 8 dacht ik..

Ja, in verband met verhoogd gevaar op trombose ga ik over een tijdje elke dag weer bloedverdunners spuiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Flip Fluitketel ma 19 dec 2011 - 6:31

De pijn/steken die je voelt wijzen denk ik op bandenpijn en groeien van je BM. Ik heb er nu nog niet z'on last van, maar bij mijn 1e zwangerschap heb ik ook erg last van gehad.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  loesje ma 19 dec 2011 - 6:34

maar het kan ook zijn dat je een blaasontsteking hebt. ik heb dan namelijk ook de zelfde klachten.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 6:39

loesje schreef:maar het kan ook zijn dat je een blaasontsteking hebt. ik heb dan namelijk ook de zelfde klachten.

Nouja blaasontsteking ken ik wel zo voelt het niet.

Het gekke vond ik voornamelijk dat de pijn het meest aan één kant te voelen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Tania ma 19 dec 2011 - 6:44

Charlie schreef:
loesje schreef:maar het kan ook zijn dat je een blaasontsteking hebt. ik heb dan namelijk ook de zelfde klachten.

Nouja blaasontsteking ken ik wel zo voelt het niet.

Het gekke vond ik voornamelijk dat de pijn het meest aan één kant te voelen is.

Blaasontsteking kan wel heel anders voelen als je zwanger bent. Maar ik denk inderdaad dat je gewoon de pijn hebt die Susan net omschreef. Heel vervelend maar wel normaal!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Susan ma 19 dec 2011 - 7:03

Volgens mij had ik dat bij die bandenpijn ook, dat het vaak maar aan één kant was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Liadan ma 19 dec 2011 - 7:22

Ik vind het ook klinken als bandenpijn. En ik had het ook vaak aan 1 kant van mijn buik.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Ayla ma 19 dec 2011 - 7:28

Charlie schreef:
Ayla schreef:Ik heb ook de eerste weken zo'n buikpijn gehad dat ik er wakker van werd. Maar zoals joyce al zegt, zolang je geen bloedverlies maakt geen reden tot zorg! Zat je in de medische molen dat je zegt pas volgende week een afspraak? Meeste verloskundige plannen pas afspraken vanaf een week of 8 dacht ik..

Ja, in verband met verhoogd gevaar op trombose ga ik over een tijdje elke dag weer bloedverdunners spuiten.

Oja, dat wist ik wel... Even vergeten!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Usje ma 19 dec 2011 - 8:43

Ik had dit ook zo vroeg in de zwangerschap. Alleen bij de oudste trouwens..
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 37
Registratiedatum : 17-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rechts onderin buik Empty Re: Pijn rechts onderin buik

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum