Verschil links - rechts
+24
Printje
Caribbeanlover
Lady Starstruck
Toet
Kowalski
Summerlovin
Bliss
Rush
TukTuk
Marin
Parisienne
RioolSpook
Filoria
M_as
Snoes
Blond
Minx
Angela_1986
Krullebol
Marie
Toekan
Snoopy
Bimbam
Bazinga
28 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Verschil links - rechts
Daar hebben inderdaad heel veel mensen last van, vooral jongeren en volgens mij ook meer vrouwen dan mannen (maar dat weet ik niet meer zeker) ik heb ook wel eens gelezen dat het echt iets van deze generatie is. Maargoed, ik heb er dus ook last van. Heb m'n rijbewijs al 3,5 jaar en ik haal het nog steeds vaak door elkaar, ik ben trouwens wel gewoon in 1 keer geslaagd.
Ik bedenk me altijd met welke hand ik schrijft.. Soms betrap ik mezelf erop dat ik een schrijfbeweging maak voordat ik beslis of iets rechts of links is.
Ik bedenk me altijd met welke hand ik schrijft.. Soms betrap ik mezelf erop dat ik een schrijfbeweging maak voordat ik beslis of iets rechts of links is.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Toet schreef:Daar hebben inderdaad heel veel mensen last van, vooral jongeren en volgens mij ook meer vrouwen dan mannen (maar dat weet ik niet meer zeker) ik heb ook wel eens gelezen dat het echt iets van deze generatie is. Maargoed, ik heb er dus ook last van. Heb m'n rijbewijs al 3,5 jaar en ik haal het nog steeds vaak door elkaar, ik ben trouwens wel gewoon in 1 keer geslaagd.
Dat wist ik niet, bijzonder feitje!
Ik denk ook altijd aan mijn schrijfhand. Mijn rijinstructeur vroeg zich soms af of we langs tattooBob moesten rijden, dan kon hij een R en een L op mijn hand tatoeëren
Gast- Gast
Geeft niet, hoor, Marin! Ik lees graag over rijlessen, zit ook steeds Youtubefilmpjes te kijken over technieken en zo. Haha ik wil gewoon graag snel slagen... Zit nu op de 7e les en schakelen gaat nu vloeiend, slaat niet af enz. Heb 't parkeren aardig onder de knie, omkeeropdrachten gaan goed... Ben benieuwd wat er nog komen gaat, want vooralsnog vind ik 't wat saai.. Instructeur wil ook m'n examen aanvragen, voor eind okt. Dan heb ik nog 2mnd de tijd, moet te doen zijn, als k doorga zoals nu!
En da's mooi, want k heb al een auto op 't oog...
En da's mooi, want k heb al een auto op 't oog...
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ja dat heb ik ook. Ik weet het verschil wel, maar ik moet in het verkeer altijd zo snel nadenken dat ik in de war raak. Laatst fietste ik met iemand, en ik zei aan het einde van de weg rechts, toen ging diegene ook rechts, dus ik vroeg wat doe je nou? Ja zegt diegene je zei naar rechts, maar ik bedoelde dus links. Zo irritant is dat.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Dat was nou eigenlijk het enige wat wél goed ging tijdens mijn rijlessen
Gast- Gast
Dat heb ik ook altijd. Terwijl ik er met rijles dus geen last van had. Als ik iemand links of rechts moet zeggen, haal ik het vaak door elkaar.Lady Starstruck schreef:Ja dat heb ik ook. Ik weet het verschil wel, maar ik moet in het verkeer altijd zo snel nadenken dat ik in de war raak. Laatst fietste ik met iemand, en ik zei aan het einde van de weg rechts, toen ging diegene ook rechts, dus ik vroeg wat doe je nou? Ja zegt diegene je zei naar rechts, maar ik bedoelde dus links. Zo irritant is dat.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn man heeft dat ook vaak, dan rij ik en zegt hij ''hier naar rechts'''' wat ik dan ook doen. Vervolgens schreeuwt hij ''nee de andere kant op''. Best dom!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Ik dacht altijd dat de trrrrrrrrrouwrrrrrrrrrrrring rechts moet zitten. Zit 'ie bij mij wel in ieder geval.
Anyway, ik haal ze ook wel eens door elkaar tijdens het autorijden, terwijl ik prima weet waar links en recht zitten. Misschien een stukje hersen dat bij ons vrouwen niet zo goed ontwikkeld is
Anyway, ik haal ze ook wel eens door elkaar tijdens het autorijden, terwijl ik prima weet waar links en recht zitten. Misschien een stukje hersen dat bij ons vrouwen niet zo goed ontwikkeld is
Gast- Gast
Links is waar je met je duim en wijsvinger een L kan maken, das mijn ezelsbruggetje.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Youandi schreef:Ik dacht altijd dat de trrrrrrrrrouwrrrrrrrrrrrring rechts moet zitten. Zit 'ie bij mij wel in ieder geval.
Een trouwring zit links hahaahhahaah
Printje- Lady Post-a-lot
Youandi schreef:Ik dacht altijd dat de trrrrrrrrrouwrrrrrrrrrrrring rechts moet zitten. Zit 'ie bij mij wel in ieder geval.
Ho ho, speak for yourself! Ik heb hier écht geen last van. (gelukkig mankeer ik verder genoeg )
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Printje schreef:Youandi schreef:Ik dacht altijd dat de trrrrrrrrrouwrrrrrrrrrrrring rechts moet zitten. Zit 'ie bij mij wel in ieder geval.
Het kan beide
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Angelnyn; ze zeggen toch altijd geef elkaar de linkerhand, ik heb altijd gehoord trouwring links, verlovingsring rechts, zo heb ik het nu nog steeds.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Angelnyn; ze zeggen toch altijd geef elkaar de linkerhand, ik heb altijd gehoord trouwring links, verlovingsring rechts, zo heb ik het nu nog steeds.
Dat is afhankelijk van je geloof;
http://www.trouwplannen.nl/blog/2012/01/aan-welke-hand-draag-je-de-trouwring/
En volgens mij zeggen ze juist geef elkaar de rechterhand?
TukTuk- Ratel
mmm ik geloof nergens in hahaha.
Nu breng je mij aan het twijfelen, ik dacht links omdat dat dichter bij je hart zit toch?
Nu breng je mij aan het twijfelen, ik dacht links omdat dat dichter bij je hart zit toch?
Printje- Lady Post-a-lot
ik onthoud het aan mijn ringen.
goud is rechts (trouwring) en zilver is links
goud is rechts (trouwring) en zilver is links
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ze zeggen ALTIJD ''geef elkaar de rechterhand''. Als je katholiek bent draag je je verlovingsring (als je die hebt) links en dan komt daarna de trouw op dezelfde ringvinger erbij. Of je houd de verlovingsring als trouwring, maar laat daar bijv. diamantjes inzetten. Voor geen katholieke geldt dat voor de rechterhand.
Zo denk ik dat het is.
Snap alleen niet hoe dat in Amerika is. Als men gelooft is het echt 9 v/d keer katholiek en ze zeggen dat ze christenen zijn, maar dragen de ring altijd links. Is katholiek zijn dan een vorm van christendom?
Ik ben christelijk opgevoed en denk nog steeds dat christelijk is christelijk is en katholiek, katholiek. Tenslotte is er wel verschil.
De meeste dragen hier de ring rechts denk ik
Zo denk ik dat het is.
Snap alleen niet hoe dat in Amerika is. Als men gelooft is het echt 9 v/d keer katholiek en ze zeggen dat ze christenen zijn, maar dragen de ring altijd links. Is katholiek zijn dan een vorm van christendom?
Ik ben christelijk opgevoed en denk nog steeds dat christelijk is christelijk is en katholiek, katholiek. Tenslotte is er wel verschil.
Caribbeanlover- Ratel
Ik ben blij dat ik het al heb, want het word steeds moeilijker zeker nu ik lees over multitasken wtf!
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Ze zeggen ALTIJD ''geef elkaar de rechterhand''. Als je katholiek bent draag je je verlovingsring (als je die hebt) links en dan komt daarna de trouw op dezelfde ringvinger erbij. Of je houd de verlovingsring als trouwring, maar laat daar bijv. diamantjes inzetten. Voor geen katholieke geldt dat voor de rechterhand.
Zo denk ik dat het is.
Volgens mij doe je de trouwring aan de andere vinger dan je verlovingsring
TukTuk- Ratel
Tris schreef:Nee, geen politiek topic...
Gewoon, heel dom, ik weet niet wat links of rechts is. En nu ik rijlessen heb; bijzonder onhandig!! Ben al 3x rechts gegaan, terwijl ik links moest, in één les... Ik begin me echt onwijs dom te voelen dat ik 't niet gewoon weet. De ene keer gaat 't wel goed en de andere keer zit m'n instructeur 'Andere rechts!!' te brullen.. Alle lessen gaan prima, lig voor op schema, maar dit is zó kut.
Heeft iemand tips? Ik zit er aan te denken grote L en R op m'n handen te zetten met stift, maar dan moet ik alsnog omlaag kijken ipv 't gewoon te weten..
Ik kan dit ook absoluut niet en bij mijn rijlessen had ik daar dus ook last van. Ik wéét wat links en rechts is, maar ik moet er goed over nadenken.
Mijn rij-instructeur wees ook terwijl hij het zei, omdat hij wist dat het anders niet goed ging. Vind het trouwens een beetje lullig dat hij dan tegen je gaat zitten brullen, mijn instructeur maakte er vaak een grapje van: "oh wilde je daar niet in?" en dan zat ik van: "oh, andere rechts he?". Dan voel je je ook wat minder dom.
Ik zou dus vragen of de instructeur kan wijzen...
Ik heb het ook op mijn rijexamen tegen de examinator gezegd, was geen probleem, hij wees gewoon, maar dat was nog voor je met de tomtom oid examen moest doen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
AngelNyn schreef:Printje schreef:Youandi schreef:Ik dacht altijd dat de trrrrrrrrrouwrrrrrrrrrrrring rechts moet zitten. Zit 'ie bij mij wel in ieder geval.
Het kan beide
Als je katholiek bent links geloof ik, verder weet ik 't niet. Ik heb 'm heel lang links gedragen, omdat ik rechts ben en met mijn handen werk. Maar toen kreeg ik links problemen met mijn hand en werd ik daar geopereerd. Dus toen ben ik 'm rechts gaan dragen. Mijn man draagt 'm volgens mij al die tijd al rechts (of was het nou links wahaha).
Pompoen- Lady Post-a-lot
Caribbeanlover schreef:Ze zeggen ALTIJD ''geef elkaar de rechterhand''. Als je katholiek bent draag je je verlovingsring (als je die hebt) links en dan komt daarna de trouw op dezelfde ringvinger erbij. Of je houd de verlovingsring als trouwring, maar laat daar bijv. diamantjes inzetten. Voor geen katholieke geldt dat voor de rechterhand.
Zo denk ik dat het is.
Christelijk is iedereen die in Christus geloofd (Jezus dus), een katholiek is dus ook christelijk. Wij onderscheiden het vaak toch in Katholiek en Christelijk, maar bij dat laatste bedoelt met dan meestal protestants christelijk. In de USA gebruikt men Christelijk volgens mij juist ook vaak om aan te geven dat men katholiek is, of in ieder geval christelijk. Als je dan Mormoons bent dan zegt je dat en niet Christian.
Pompoen- Lady Post-a-lot
@Pompoen; 'brullen' moet je niet al te negatief opvatten M'n instructeur bedoelt 't niet om me dom te laten voelen, of zo, we hebben 't heel gezellig! 't Is m'n oom ook nog dus.. Maar hoe hij 't ook zegt of bedoelt of wat dan ook; ik voel me gewoon dom, vooral omdat de rest gewoon zó goed gaat. Ik wil dat alles goed gaat!
Maar ben blij te lezen dat ik dus -absoluut- niet de enige ben
Maar ben blij te lezen dat ik dus -absoluut- niet de enige ben
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
тыквашка schreef:
Ik heb het ook op mijn rijexamen tegen de examinator gezegd, was geen probleem, hij wees gewoon, maar dat was nog voor je met de tomtom oid examen moest doen.
Ik heb hetzelfde gedaan, dat was wel met de nieuwere praktijk examens. Gaf die man me gewoon een cluster opdracht, dan moet je zelf ergens naartoe rijden en hoefde hij dus geen links of rechts te roepen.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Tijdens mijn rijlessen had ik hier vaak ook moeite mee. Ik ging tijdens het lopen of fietsen oefenen met links en rechts, net zolang tot het vloeiend ging.
Als je examen doet is het niet erg als je fout rijdt, Zegt de examinator ga hier links, en jij gaat rechts mag hij dat je niet aanrekenen, zolang jij dat naar rechts gaan veilig doet. Ik vond tomtom rijden makkelijker als dat de examinator zegt, neem de eerste afslag links, daarna gelijk weer links, bij het 2e kruispunt ga je rechts, en de rotonde neem je 3 kwart. Dat onthouden is niks voor mij.
Als je examen doet is het niet erg als je fout rijdt, Zegt de examinator ga hier links, en jij gaat rechts mag hij dat je niet aanrekenen, zolang jij dat naar rechts gaan veilig doet. Ik vond tomtom rijden makkelijker als dat de examinator zegt, neem de eerste afslag links, daarna gelijk weer links, bij het 2e kruispunt ga je rechts, en de rotonde neem je 3 kwart. Dat onthouden is niks voor mij.
dr_oupy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Pijn rechts onderin buik
» Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
» links- of rechtshandig?
» Het verschil tussen 'lie' en 'lay'
» Doodlopende links?
» Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt