Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verschil links - rechts

+24
Printje
Caribbeanlover
Lady Starstruck
Toet
Kowalski
Summerlovin
Bliss
Rush
TukTuk
Marin
Parisienne
RioolSpook
Filoria
M_as
Snoes
Blond
Minx
Angela_1986
Krullebol
Marie
Toekan
Snoopy
Bimbam
Bazinga
28 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Verschil links - rechts - Pagina 3 Empty Re: Verschil links - rechts

Bericht  Toet wo 29 aug 2012 - 3:50

Daar hebben inderdaad heel veel mensen last van, vooral jongeren en volgens mij ook meer vrouwen dan mannen (maar dat weet ik niet meer zeker) ik heb ook wel eens gelezen dat het echt iets van deze generatie is. Maargoed, ik heb er dus ook last van. Heb m'n rijbewijs al 3,5 jaar en ik haal het nog steeds vaak door elkaar, ik ben trouwens wel gewoon in 1 keer geslaagd.

Ik bedenk me altijd met welke hand ik schrijft.. Soms betrap ik mezelf erop dat ik een schrijfbeweging maak voordat ik beslis of iets rechts of links is. laughcry
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 5:17

Toet schreef:Daar hebben inderdaad heel veel mensen last van, vooral jongeren en volgens mij ook meer vrouwen dan mannen (maar dat weet ik niet meer zeker) ik heb ook wel eens gelezen dat het echt iets van deze generatie is. Maargoed, ik heb er dus ook last van. Heb m'n rijbewijs al 3,5 jaar en ik haal het nog steeds vaak door elkaar, ik ben trouwens wel gewoon in 1 keer geslaagd.

Ik bedenk me altijd met welke hand ik schrijft.. Soms betrap ik mezelf erop dat ik een schrijfbeweging maak voordat ik beslis of iets rechts of links is. laughcry

Dat wist ik niet, bijzonder feitje!
Ik denk ook altijd aan mijn schrijfhand. Mijn rijinstructeur vroeg zich soms af of we langs tattooBob moesten rijden, dan kon hij een R en een L op mijn hand tatoeëren laughcry

Gast
Gast

Bericht  Bazinga wo 29 aug 2012 - 6:11

Geeft niet, hoor, Marin! Ik lees graag over rijlessen, zit ook steeds Youtubefilmpjes te kijken over technieken en zo. Haha ik wil gewoon graag snel slagen... Zit nu op de 7e les en schakelen gaat nu vloeiend, slaat niet af enz. Heb 't parkeren aardig onder de knie, omkeeropdrachten gaan goed... Ben benieuwd wat er nog komen gaat, want vooralsnog vind ik 't wat saai.. Instructeur wil ook m'n examen aanvragen, voor eind okt. Dan heb ik nog 2mnd de tijd, moet te doen zijn, als k doorga zoals nu!

En da's mooi, want k heb al een auto op 't oog...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Lady Starstruck wo 29 aug 2012 - 6:18

Ja dat heb ik ook. Ik weet het verschil wel, maar ik moet in het verkeer altijd zo snel nadenken dat ik in de war raak. Laatst fietste ik met iemand, en ik zei aan het einde van de weg rechts, toen ging diegene ook rechts, dus ik vroeg wat doe je nou? Ja zegt diegene je zei naar rechts, maar ik bedoelde dus links. Zo irritant is dat.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 19:59

Dat was nou eigenlijk het enige wat wél goed ging tijdens mijn rijlessen Verschil links - rechts - Pagina 3 394967

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 29 aug 2012 - 20:06

Lady Starstruck schreef:Ja dat heb ik ook. Ik weet het verschil wel, maar ik moet in het verkeer altijd zo snel nadenken dat ik in de war raak. Laatst fietste ik met iemand, en ik zei aan het einde van de weg rechts, toen ging diegene ook rechts, dus ik vroeg wat doe je nou? Ja zegt diegene je zei naar rechts, maar ik bedoelde dus links. Zo irritant is dat.
Dat heb ik ook altijd. Terwijl ik er met rijles dus geen last van had. Als ik iemand links of rechts moet zeggen, haal ik het vaak door elkaar.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Caribbeanlover wo 29 aug 2012 - 20:08

Mijn man heeft dat ook vaak, dan rij ik en zegt hij ''hier naar rechts'''' wat ik dan ook doen. Vervolgens schreeuwt hij ''nee de andere kant op''. Best dom!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 8:45

Ik dacht altijd dat de trrrrrrrrrouwrrrrrrrrrrrring rechts moet zitten. Zit 'ie bij mij wel in ieder geval.

Anyway, ik haal ze ook wel eens door elkaar tijdens het autorijden, terwijl ik prima weet waar links en recht zitten. Misschien een stukje hersen dat bij ons vrouwen niet zo goed ontwikkeld is Verschil links - rechts - Pagina 3 394967

Gast
Gast

Bericht  Printje do 30 aug 2012 - 8:47

Links is waar je met je duim en wijsvinger een L kan maken, das mijn ezelsbruggetje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje do 30 aug 2012 - 8:47

Youandi schreef:Ik dacht altijd dat de trrrrrrrrrouwrrrrrrrrrrrring rechts moet zitten. Zit 'ie bij mij wel in ieder geval.

Anyway, ik haal ze ook wel eens door elkaar tijdens het autorijden, terwijl ik prima weet waar links en recht zitten. Misschien een stukje hersen dat bij ons vrouwen niet zo goed ontwikkeld is Verschil links - rechts - Pagina 3 394967

Een trouwring zit links hahaahhahaah
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss do 30 aug 2012 - 8:50

Youandi schreef:Ik dacht altijd dat de trrrrrrrrrouwrrrrrrrrrrrring rechts moet zitten. Zit 'ie bij mij wel in ieder geval.

Ho ho, speak for yourself! Wink Ik heb hier écht geen last van. (gelukkig mankeer ik verder genoeg Verschil links - rechts - Pagina 3 394967)

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk do 30 aug 2012 - 9:20

Printje schreef:

Het kan beide smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Printje do 30 aug 2012 - 9:22

Angelnyn; ze zeggen toch altijd geef elkaar de linkerhand, ik heb altijd gehoord trouwring links, verlovingsring rechts, zo heb ik het nu nog steeds.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk do 30 aug 2012 - 9:28

Printje schreef:Angelnyn; ze zeggen toch altijd geef elkaar de linkerhand, ik heb altijd gehoord trouwring links, verlovingsring rechts, zo heb ik het nu nog steeds.

Dat is afhankelijk van je geloof;

http://www.trouwplannen.nl/blog/2012/01/aan-welke-hand-draag-je-de-trouwring/

En volgens mij zeggen ze juist geef elkaar de rechterhand?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Printje do 30 aug 2012 - 9:31

mmm ik geloof nergens in hahaha.

Nu breng je mij aan het twijfelen, ik dacht links omdat dat dichter bij je hart zit toch?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  kwak do 30 aug 2012 - 9:38

ik onthoud het aan mijn ringen.
goud is rechts (trouwring) en zilver is links Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Caribbeanlover do 30 aug 2012 - 10:16

Ze zeggen ALTIJD ''geef elkaar de rechterhand''. Als je katholiek bent draag je je verlovingsring (als je die hebt) links en dan komt daarna de trouw op dezelfde ringvinger erbij. Of je houd de verlovingsring als trouwring, maar laat daar bijv. diamantjes inzetten. Voor geen katholieke geldt dat voor de rechterhand.

Zo denk ik dat het is.

Snap alleen niet hoe dat in Amerika is. Als men gelooft is het echt 9 v/d keer katholiek en ze zeggen dat ze christenen zijn, maar dragen de ring altijd links. Is katholiek zijn dan een vorm van christendom?

Ik ben christelijk opgevoed en denk nog steeds dat christelijk is christelijk is en katholiek, katholiek. Tenslotte is er wel verschil.

De meeste dragen hier de ring rechts denk ik

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover do 30 aug 2012 - 10:21

Ik ben blij dat ik het al heb, want het word steeds moeilijker zeker nu ik lees over multitasken wtf!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk do 30 aug 2012 - 10:32

Caribbeanlover schreef:Ze zeggen ALTIJD ''geef elkaar de rechterhand''. Als je katholiek bent draag je je verlovingsring (als je die hebt) links en dan komt daarna de trouw op dezelfde ringvinger erbij. Of je houd de verlovingsring als trouwring, maar laat daar bijv. diamantjes inzetten. Voor geen katholieke geldt dat voor de rechterhand.

Zo denk ik dat het is.

Snap alleen niet hoe dat in Amerika is. Als men gelooft is het echt 9 v/d keer katholiek en ze zeggen dat ze christenen zijn, maar dragen de ring altijd links. Is katholiek zijn dan een vorm van christendom?

Ik ben christelijk opgevoed en denk nog steeds dat christelijk is christelijk is en katholiek, katholiek. Tenslotte is er wel verschil.

Volgens mij doe je de trouwring aan de andere vinger dan je verlovingsring smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen do 30 aug 2012 - 19:39

Tris schreef:Nee, geen politiek topic...

Gewoon, heel dom, ik weet niet wat links of rechts is. En nu ik rijlessen heb; bijzonder onhandig!! Ben al 3x rechts gegaan, terwijl ik links moest, in één les... Ik begin me echt onwijs dom te voelen dat ik 't niet gewoon weet. De ene keer gaat 't wel goed en de andere keer zit m'n instructeur 'Andere rechts!!' te brullen.. Alle lessen gaan prima, lig voor op schema, maar dit is zó kut.

Heeft iemand tips? Ik zit er aan te denken grote L en R op m'n handen te zetten met stift, maar dan moet ik alsnog omlaag kijken ipv 't gewoon te weten..

Ik kan dit ook absoluut niet en bij mijn rijlessen had ik daar dus ook last van. Ik wéét wat links en rechts is, maar ik moet er goed over nadenken.
Mijn rij-instructeur wees ook terwijl hij het zei, omdat hij wist dat het anders niet goed ging. Vind het trouwens een beetje lullig dat hij dan tegen je gaat zitten brullen, mijn instructeur maakte er vaak een grapje van: "oh wilde je daar niet in?" en dan zat ik van: "oh, andere rechts he?". Dan voel je je ook wat minder dom.
Ik zou dus vragen of de instructeur kan wijzen...
Ik heb het ook op mijn rijexamen tegen de examinator gezegd, was geen probleem, hij wees gewoon, maar dat was nog voor je met de tomtom oid examen moest doen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Pompoen do 30 aug 2012 - 19:45

AngelNyn schreef:
Printje schreef:

Het kan beide smile

Als je katholiek bent links geloof ik, verder weet ik 't niet. Ik heb 'm heel lang links gedragen, omdat ik rechts ben en met mijn handen werk. Maar toen kreeg ik links problemen met mijn hand en werd ik daar geopereerd. Dus toen ben ik 'm rechts gaan dragen. Mijn man draagt 'm volgens mij al die tijd al rechts (of was het nou links wahaha).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 30 aug 2012 - 19:48

Caribbeanlover schreef:Ze zeggen ALTIJD ''geef elkaar de rechterhand''. Als je katholiek bent draag je je verlovingsring (als je die hebt) links en dan komt daarna de trouw op dezelfde ringvinger erbij. Of je houd de verlovingsring als trouwring, maar laat daar bijv. diamantjes inzetten. Voor geen katholieke geldt dat voor de rechterhand.

Zo denk ik dat het is.

Christelijk is iedereen die in Christus geloofd (Jezus dus), een katholiek is dus ook christelijk. Wij onderscheiden het vaak toch in Katholiek en Christelijk, maar bij dat laatste bedoelt met dan meestal protestants christelijk. In de USA gebruikt men Christelijk volgens mij juist ook vaak om aan te geven dat men katholiek is, of in ieder geval christelijk. Als je dan Mormoons bent dan zegt je dat en niet Christian.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bazinga do 30 aug 2012 - 20:04

@Pompoen; 'brullen' moet je niet al te negatief opvatten Wink M'n instructeur bedoelt 't niet om me dom te laten voelen, of zo, we hebben 't heel gezellig! 't Is m'n oom ook nog dus.. :P Maar hoe hij 't ook zegt of bedoelt of wat dan ook; ik voel me gewoon dom, vooral omdat de rest gewoon zó goed gaat. Ik wil dat alles goed gaat!

Maar ben blij te lezen dat ik dus -absoluut- niet de enige ben Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  sonly do 30 aug 2012 - 23:28

тыквашка schreef:
Ik heb het ook op mijn rijexamen tegen de examinator gezegd, was geen probleem, hij wees gewoon, maar dat was nog voor je met de tomtom oid examen moest doen.

Ik heb hetzelfde gedaan, dat was wel met de nieuwere praktijk examens. Gaf die man me gewoon een cluster opdracht, dan moet je zelf ergens naartoe rijden en hoefde hij dus geen links of rechts te roepen.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  dr_oupy vr 31 aug 2012 - 0:30

Tijdens mijn rijlessen had ik hier vaak ook moeite mee. Ik ging tijdens het lopen of fietsen oefenen met links en rechts, net zolang tot het vloeiend ging.

Als je examen doet is het niet erg als je fout rijdt, Zegt de examinator ga hier links, en jij gaat rechts mag hij dat je niet aanrekenen, zolang jij dat naar rechts gaan veilig doet. Ik vond tomtom rijden makkelijker als dat de examinator zegt, neem de eerste afslag links, daarna gelijk weer links, bij het 2e kruispunt ga je rechts, en de rotonde neem je 3 kwart. Dat onthouden is niks voor mij.
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud