Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verschil links - rechts

+24
Printje
Caribbeanlover
Lady Starstruck
Toet
Kowalski
Summerlovin
Bliss
Rush
TukTuk
Marin
Parisienne
RioolSpook
Filoria
M_as
Snoes
Blond
Minx
Angela_1986
Krullebol
Marie
Toekan
Snoopy
Bimbam
Bazinga
28 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Verschil links - rechts - Pagina 2 Empty Re: Verschil links - rechts

Bericht  Rush wo 29 aug 2012 - 2:02

Marin schreef:Pfff oh dat TomTom rijden lijkt me echt moeilijk! Ik ben nu bijna aan het einde van m'n rijlessen en ga binnenkort met navigatie oefenen, maar dat multitasken vind ik zo moeilijk!
Multitasken? Je hoeft er toch alleen maar op te kijken?

En blijven autorijden. Dat willen oude mensen nog wel eens vergeten tijdens het tomtom rijden. Oh we moeten over 5 km de afslag nemen, GAS LOS! Evil or Very Mad
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 2:03

Is dat een nieuw onderdeel van het leren auto rijden; Via navigatie rijden?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 2:03

Maura schreef:Is dat een nieuw onderdeel van het leren auto rijden; Via navigatie rijden?

Ik heb op navigatie rijden afgereden 3 jaar geleden, dus zo nieuw is dat niet hoor smile

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 29 aug 2012 - 2:04

Maura schreef:Is dat een nieuw onderdeel van het leren auto rijden; Via navigatie rijden?
Toen ik rijles had was het net nieuw. Ik hoefde het ook nog niet verplicht te kunnen en heb het dus ook niet geleerd. Dat is 4 jaar geleden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 29 aug 2012 - 2:05

Ja, da's nieuw. Tenminste, ik weet niet of 't overal verplicht is, maar ik wil het zeker weten gewoon oefenen. Dat is toch hoe men auto rijdt tegenwoordig dus vind ik heel belangrijk dat ik dat kan. En ja, Rush, multitasken, je moet toch kijken naar 't schermpje en tegelijkertijd blijven rijden / actie ondernemen? Ik ben niet de meest standaard vrouw die goed kan multitasken, misschien dat daarom autorijden zo'n ramp voor me is. (nee hoor gaat tegenwoordig best oké, maar dit onderdeel wil ik wel goed oefenen).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 2:05

Pippa schreef:

Ik heb op navigatie rijden afgereden 3 jaar geleden, dus zo nieuw is dat niet hoor Verschil links - rechts - Pagina 2 561177

Ik heb mijn rijbewijs inmiddels alweer tien jaar. En ken verder niemand meer die nog moet afrijden. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar inderdaad, dan is het niet meer zo nieuw. smile

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 29 aug 2012 - 2:07

Marin schreef:Pfff oh dat TomTom rijden lijkt me echt moeilijk! Ik ben nu bijna aan het einde van m'n rijlessen en ga binnenkort met navigatie oefenen, maar dat multitasken vind ik zo moeilijk!

Het is niet zeker dat je op je rijexamen ook met tomtom moet rijden he! Tomtom moet je echt aan wennen, eerst vond ik het ook heel vervelend, maar het went echt heel snel.
Ik heb overigs op mijn rijexamen niet met tomtom moeten rijden, ik kreeg tijdens mijn TTT de opdracht om naar de Praxis te rijden, en tijdens mijn examens was het "volg de borden naar het centrum" (gelijk een instinker, want de borden leiden je heel anders dan dat je zelf zou doen:P)
Volgens mij was het bij mij zo dat de examinator dat besluit en je er ook geen inspraak in had, en dat het dus maar afwachten was hoe je je examen zou moeten doen.

Laatst aangepast door AngelNyn op wo 29 aug 2012 - 2:11; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush wo 29 aug 2012 - 2:09

Marin schreef:Ja, da's nieuw. Tenminste, ik weet niet of 't overal verplicht is, maar ik wil het zeker weten gewoon oefenen. Dat is toch hoe men auto rijdt tegenwoordig dus vind ik heel belangrijk dat ik dat kan. En ja, Rush, multitasken, je moet toch kijken naar 't schermpje en tegelijkertijd blijven rijden / actie ondernemen? Ik ben niet de meest standaard vrouw die goed kan multitasken, misschien dat daarom autorijden zo'n ramp voor me is. (nee hoor gaat tegenwoordig best oké, maar dit onderdeel wil ik wel goed oefenen).
Is het met het examen nog niet verplicht? Dan zou ik het laten schieten..

Toen ik examen deed vroeg ze; heb je gereden met navigatie? En toen zei ik van niet en kon ik een 'gewoon' examen doen. Als je niet zo`n multitasker bent is dat misschien wel beter.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk wo 29 aug 2012 - 2:09

Rush schreef:

En blijven autorijden. Dat willen oude mensen nog wel eens vergeten tijdens het tomtom rijden. Oh we moeten over 5 km de afslag nemen, GAS LOS! Evil or Very Mad

Niet eens, je kan ook alleen luisteren Wink Ik kijk altijd alleen als ik twijfel als er 2 afslagen / straten vlak na elkaar zijn en ik niet weet of ik dan de eerste of de 2de moet pakken, maar dat komt vooral omdat ik met navigatie op mijn telefoon rij en die nog wel eens op het moment dat je nét niet meer kan afslaan "sla nu af" wilt zeggen :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 29 aug 2012 - 2:10

Hmmm ja ik train er liever wel voor dan. De jongen die na mijn reed gisteren moest ook oefenen met navigatie. Vind het toch prettiger om dat wel geoefend te hebben denk ik, dus dat geef ik wel aan bij m'n instructeur.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 29 aug 2012 - 2:12

AngelNyn schreef:
Rush schreef:

Niet eens, je kan ook alleen luisteren Wink Ik kijk altijd alleen als ik twijfel als er 2 afslagen / straten vlak na elkaar zijn en ik niet weet of ik dan de eerste of de 2de moet pakken, maar dat komt vooral omdat ik met navigatie op mijn telefoon rij en die nog wel eens op het moment dat je nét niet meer kan afslaan "sla nu af" wilt zeggen Verschil links - rechts - Pagina 2 253468018
Ik heb er geen geluid op haha, met opzet. Ik schrik me altijd dood als zo`n doos ineens begint te lullen.

De navigatie op m`n telefoon is 1 groot drama. Die komt iets na en dan ben je de afslag in de auto al voorbij en dan op je navigatie moet je die ineens hebben.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk wo 29 aug 2012 - 2:13

Marin schreef:Hmmm ja ik train er liever wel voor dan. De jongen die na mijn reed gisteren moest ook oefenen met navigatie. Vind het toch prettiger om dat wel geoefend te hebben denk ik, dus dat geef ik wel aan bij m'n instructeur.

Anders als je tijdens het rijden weinig kan oefenen, misschien met je vriend oefenen? Dat hij rijd, navigatie aan, en dat jij in je hoofd helemaal mee rijd zeg maar? Dat je vooral kan oefenen op opletten op de weg en tegelijkertijd kunnen registeren wat de tomtom aangeeft, dan is het daarna alleen nog vooral kwestie van oefenen om er ook daadwerkelijk op te reageren Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 29 aug 2012 - 2:14

AngelNyn schreef:
Marin schreef:Hmmm ja ik train er liever wel voor dan. De jongen die na mijn reed gisteren moest ook oefenen met navigatie. Vind het toch prettiger om dat wel geoefend te hebben denk ik, dus dat geef ik wel aan bij m'n instructeur.

Anders als je tijdens het rijden weinig kan oefenen, misschien met je vriend oefenen? Dat hij rijd, navigatie aan, en dat jij in je hoofd helemaal mee rijd zeg maar? Dat je vooral kan oefenen op opletten op de weg en tegelijkertijd kunnen registeren wat de tomtom aangeeft, dan is het daarna alleen nog vooral kwestie van oefenen om er ook daadwerkelijk op te reageren Wink

Dat doe ik altijd al Wink Zeker de laatste tijd. Overmorgen gaan we naar Spanje rijden dus genoeg mogelijkheid om weer aandachtig mee te rijden smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk wo 29 aug 2012 - 2:25

Marin schreef:
AngelNyn schreef:

Dat doe ik altijd al Wink Zeker de laatste tijd. Overmorgen gaan we naar Spanje rijden dus genoeg mogelijkheid om weer aandachtig mee te rijden Verschil links - rechts - Pagina 2 561177

Nou dan moet het echt wel goedkomen hoor! Wink Beetje zelfvertrouwen hebben en vooral ook niet vergeten, je mag écht wel foutjes maken tijdens je examen, zolang je zelf het ook maar gelijk corrigeert (Uitzonderingen daar natuurlijk Wink )
Bij mij begon het al dat het stuur op stuurslot stond toen ik wilde starten, nog nooit gehad.. Nouja, na 300 meter rijden moest ik dus de borden centrum volgen, en ik wil uit automatische rechtdoor rijden, want tja zo ga je normaal naar het centrum.. Tot ik voor het rode licht stond te wachten en borden centrum , naar links zag staan.. Dus ik naar de baan links van me om toch links af te gaan, slaat motor af.. Foutje 2 dus al..
Vervolgens kom ik halverwege het examen in een hele onduidelijke situatie, verkeer voor linksaf en rechtdoor werden op 1 baan geleid door werkzaamheden, het werd groen voor rechtdoor, maar ik moest linksaf en die stond nog op rood.. stond vooraan, 20 auto's achter mij die door willen rijden.. Dus ik reed door, stond ik halverwege op kruising (naar de oprit voor de snelweg).. Ben toen geholpen door examinator, die vertelde waar ik kon staan en wanneer ik door kon rijden.. Toen had ik de hoop al helemaal opgegeven. Vlak bij CBR, stond er een bus bij bushalte, op de weg.. Auto voor me ging er langs, ik keek, zag niks, wilde er ook langs gaan, stuurde, zie toch een auto tegemoed komen, en we trappen beide tegelijk op de rem.. Dus ik dacht, nou dat is een ingreep.. En tóch gewoon geslaagd!
Ze vond dat die situatie met het stoplicht uitzonderlijk en onduidelijk was, dat kon ze me niet aanrekenen, (ik had gewoon moeten wachten tot het stoplicht groen gaf voor links af), en waarvan ik dacht dat het in een ingreep was, zei ze "Je trapte zelf ook al gelijk op de rem, dus je hebt goed gereageerd op de situatie"
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 29 aug 2012 - 2:27

Bedankt dat je me geruststelt! Klinkt toch alsof je idd wat foutjes hebt gemaakt maar doordat je het zelf goed oplost, ging het goed.

Ik vind het zo stom, ik mag nog steeeeds geen aanvraag doen voor het examen. Terwijl er een wachttijd is van zes weken. Ik dacht, da's handig, want ik ga nu 2 weken op vakantie, dan doe ik 't mooi er voor. Maar dat mag helaas nog niet van m'n instructeur. Maar vind dat zo moeilijk oordelen, want tja, hij verdient er ook aan.. Ik ben er ook nog niet 100% klaar voor hoor, maar het schiet gewoon niet op en daar baal ik van. Kost me zo veel geld ook, 64 euro per keer Sad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 29 aug 2012 - 2:29

(Sorry Tris voor het jatten van je topic)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 2:33

Maar te snel afrijden en wellicht zakken is nog duurder Marin, dus ik zou gewoon lekker blijven oefenen en dan mag je het vanzelf aanvragen smile Maar heb jij dan 2 lessen achter elkaar dat het 64 euro is?

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 29 aug 2012 - 2:35

Pippa schreef:Maar te snel afrijden en wellicht zakken is nog duurder Marin, dus ik zou gewoon lekker blijven oefenen en dan mag je het vanzelf aanvragen smile Maar heb jij dan 2 lessen achter elkaar dat het 64 euro is?

Ja goed tuurlijk, maar het is gewoon balen. En ja ik les 2 uur achter elkaar. Ik moet al 3 uur reizen naar Den Haag tegenwoordig voor rijles, dus voor een uurtje lessen zou dan echt zonde zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk wo 29 aug 2012 - 2:37

Marin schreef:Bedankt dat je me geruststelt! Klinkt toch alsof je idd wat foutjes hebt gemaakt maar doordat je het zelf goed oplost, ging het goed.

Ik vind het zo stom, ik mag nog steeeeds geen aanvraag doen voor het examen. Terwijl er een wachttijd is van zes weken. Ik dacht, da's handig, want ik ga nu 2 weken op vakantie, dan doe ik 't mooi er voor. Maar dat mag helaas nog niet van m'n instructeur. Maar vind dat zo moeilijk oordelen, want tja, hij verdient er ook aan.. Ik ben er ook nog niet 100% klaar voor hoor, maar het schiet gewoon niet op en daar baal ik van. Kost me zo veel geld ook, 64 euro per keer Verschil links - rechts - Pagina 2 1371890812

Ik zou er toch op aandringen en in het ergste geval een andere rijschool zoeken.. De datum kan beter vast staan, en je kan hem altijd nog een keer verzetten. En 100% klaar ben je nooit! Je kan beter een datum hebben om je op te focussen. Snap best dat die instructeur aan je wilt verdienen, maar ze kunnen het ook te bont maken. Gewoon ook voor jezelf opkomen hoor!

Mijn examendatum stond na enkele lessen al vast, dat was iets té enthousiast van mijn instructeur Verschil links - rechts - Pagina 2 394967 Overigs wel goed hoor (de datum was ver genoeg nog, ruim 2 maanden tot TTT en 2,5/3 maanden tot examen), het was midden in de winter, werden al veel examens verplaatst door de erge sneeuw.
Omdat ik een datum had, kon ik daar ook naar toe werken, als het aan mij had gelegen had ik er veel langer over gedaan, puur door mijn faalangst. Mijn instructeur was ook zo dat hij voorrang gaf aan "studenten" die in die week of de week er na examen hadden, dus als je extra wilde lessen dan verzette hij indien nodig (als zijn agenda vol was), een les van iemand die net begonnen was. Speelde ook wel mee dat vlak na dat ik mijn examen zou hebben hij een nieuwe auto zou krijgen, en dus probeerde hij te voorkomen dat iedereen die rond die periode examen had, niet daarna ineens op korte termijn moest wennen aan een nieuwe auto.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 29 aug 2012 - 2:41

Ja ik probeer nu eerst m'n examen in Den Haag te halen, want m'n examen is daar al betaald, dus daar blijf ik nu ook rijlesen. Mocht ik tijdens dat examen zakken, ga ik over naar een rijschool hier in de buurt. Het is dus gewoon nog even onhandig en omslachtig. En dat motiveert ook niet lekker. Ik ga niet 3x in de week lessen, maar 1 x in de week of zelfs 2 weken omdat ik gewoon een halve dag kwijt ben.
Maar goed, genoeg geklaagd Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss wo 29 aug 2012 - 2:53

Maura schreef:
Pippa schreef:

Ik heb op navigatie rijden afgereden 3 jaar geleden, dus zo nieuw is dat niet hoor Verschil links - rechts - Pagina 2 561177

Ik heb mijn rijbewijs inmiddels alweer tien jaar. En ken verder niemand meer die nog moet afrijden. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar inderdaad, dan is het niet meer zo nieuw. Verschil links - rechts - Pagina 2 561177

Wist ik ook niet hoor Maura smile Ik heb m ook bijna tien jaar, moet hem nu heel gauw gaan verlengen! (heb die brief al maanden liggen)

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk wo 29 aug 2012 - 2:54

Marin schreef:Ja ik probeer nu eerst m'n examen in Den Haag te halen, want m'n examen is daar al betaald, dus daar blijf ik nu ook rijlesen. Mocht ik tijdens dat examen zakken, ga ik over naar een rijschool hier in de buurt. Het is dus gewoon nog even onhandig en omslachtig. En dat motiveert ook niet lekker. Ik ga niet 3x in de week lessen, maar 1 x in de week of zelfs 2 weken omdat ik gewoon een halve dag kwijt ben.
Maar goed, genoeg geklaagd Wink

Ohja stom, dat had je al eens verteld inderdaad. Nouja hopelijk mag je gewoon snel afrijden en haal je het ook in 1x!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 3:28

Hmmm heeft dit beestje geen naam? Bedoel denk dat veel mensen wel weten wat links en rechts is maar in het hoofd door elkaar halen. Bv iemand roept rechts, kijkt ook rechts maar gaat vervolgens toch links laughcry

Hetzelfde probleem is duwen en trekken. Er staat duwen en veel mensen gaan dan trekken aan de deur. Maar ze weten wel dat duwen, duwen is zeg maar.

Ik vraag me af of daar geen naam voor was? Behalve onhandig Wink

Gast
Gast

Bericht  Summerlovin wo 29 aug 2012 - 3:44

Ik heb daar ook altijd zo'n moeite mee. Zeker bij rijlessen was dat irritant, mijn instructeur zei ook telkens andere links of rechts. Maar als ik me goed focus of links of rechts lukt het me wel. Er komen wel hele goede tips voorbij! (passagier rechts.) Ga hem onthouden heb er nu ook nog wel eens last van als mijn vriend mij de weg wijst.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Kowalski wo 29 aug 2012 - 3:44

Dropdraakje schreef:Hmmm heeft dit beestje geen naam? Bedoel denk dat veel mensen wel weten wat links en rechts is maar in het hoofd door elkaar halen. Bv iemand roept rechts, kijkt ook rechts maar gaat vervolgens toch links Verschil links - rechts - Pagina 2 394967

Hetzelfde probleem is duwen en trekken. Er staat duwen en veel mensen gaan dan trekken aan de deur. Maar ze weten wel dat duwen, duwen is zeg maar.

Ik vraag me af of daar geen naam voor was? Behalve onhandig Wink

Dat van dat duwen en trekken heb ik ook wel eens en dan voel ik me ook echt stom, maar dat is denk ik in dat geval gewoon een soort van onoplettendheid in combinatie met die chaos in m'n hoofd! Kan best dat daar een naam voor is, onhandig is het zeker voor jezelf, maar Tris, dom is het zeker niet!

Je kan niet alles hebben hè Verschil links - rechts - Pagina 2 394967
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud