Doen 'wat het volk wil' verstandig?
+4
Darius
Pompoen
SuperGrover
RYW
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Doen 'wat het volk wil' verstandig?
Ik reageerde op Tris d'r 2e post over lui en rascist zijn als je PVV stemt. Verder denk ik dat het klootjesvolk inderdaad wel overal op stemt.RYW schreef:Heehee, dames... Jullie trekken omgekeerde conclusies! Er staat dat het 'klootjesvolk ' het wel met Wilders eens zal zijn, niet dat iedereen die op Wilders stemt ook klootjesvolk is. Is wel een verschil natuurlijk. Ik ben het daar overigens niet mee eens, het klootjesvolk zoals hier wordt gedefinieerd stemt op van alles, niet alleen Wilders.
Gast- Gast
Maar Punk'd, Wilders wil meer dan buitenlanders uitzetten alleen roept hij daar enkel wat over. Hij schijnt ook andere goede punten te hebben als ik mijn ouders mag geloven. Ik zal nooit op hem stemmen omdat buitenlanders mijn inkomen zijn en ik ze lief vind maar ik zou volgens de stemwijzer ook voor hem moeten gaan.
Gast- Gast
Francaise schreef:Maar Punk'd, Wilders wil meer dan buitenlanders uitzetten alleen roept hij daar enkel wat over. Hij schijnt ook andere goede punten te hebben als ik mijn ouders mag geloven. Ik zal nooit op hem stemmen omdat buitenlanders mijn inkomen zijn en ik ze lief vind maar ik zou volgens de stemwijzer ook voor hem moeten gaan.
PVV wil ook meer geld in de zorg en het onderwijs, alleen zijn hun plannen niet realistisch. In dat opzicht is de PVV best wel links. Maar juist door te roepen dat ze alle buitenlanders terug willen sturen en dat net iets te vaak, is voor mij bijvoorbeeld een reden om niet op ze te stemmen. Terwijl hun plannen qua zorg/onderwijs/laagste inkomens best wel oke zijn.
Verder denk ben ik het inderdaad eens met de openingspost. Al vind ik wel, dat ze soms wat vaker een referendum (dat bindend is) mogen houden. Kijk naar de Europese grondwet, de meerderheid stemt tegen en dan nog via een andere weg eigenlijk hetzelfde akkoord aangaan. Dat vind ik niet kunnen.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Nee daar ben ik het niet mee eens. Ik ben tegen bindende referenda, omdat ik heel superieur van mening ben dat de gemiddelde stemmer te dom/te slecht geïnformeerd is om te kunnen beslissen over belangrijke en vaak ingewikkelde politieke kwesties. Juist als je kijkt naar die Europese grondwet, het overgrote deel had geen flauw idee wat het inhield en wat de consequenties waren van een stem voor of tegen.Fayebella schreef:
Verder denk ben ik het inderdaad eens met de openingspost. Al vind ik wel, dat ze soms wat vaker een referendum (dat bindend is) mogen houden. Kijk naar de Europese grondwet, de meerderheid stemt tegen en dan nog via een andere weg eigenlijk hetzelfde akkoord aangaan. Dat vind ik niet kunnen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Nee daar ben ik het niet mee eens. Ik ben tegen bindende referenda, omdat ik heel superieur van mening ben dat de gemiddelde stemmer te dom/te slecht geïnformeerd is om te kunnen beslissen over belangrijke en vaak ingewikkelde politieke kwesties. Juist als je kijkt naar die Europese grondwet, het overgrote deel had geen flauw idee wat het inhield en wat de consequenties waren van een stem voor of tegen.Fayebella schreef:
Couldn't agree more
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» wat is verstandig?
» 2ehands telefoon kopen verstandig?
» Wat is verstandig?
» Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....
» Wat is verstandig? (ritme)
» 2ehands telefoon kopen verstandig?
» Wat is verstandig?
» Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....
» Wat is verstandig? (ritme)
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: