Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat is verstandig?

+3
Prosecco
Zora
Siem
7 plaatsers

Ga naar beneden

wat is verstandig? Empty wat is verstandig?

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 8:14

Mijn contract loopt in april af en ik weet niet of ik verlenging krijg (begrotingstekort bladiebla). Nu heb ik half februari een gesprek met degene die erover gaat, om te vragen wat ik kan verwachten.
Nu staat er alleen een passende vacature open die 4 dagen voordat het gesprek gepland staat sluit. Is het verstandig om voor de zekerheid een brief te sturen? Ik verwacht stiekem wel dat ik verlenging krijg (weer op basis van 0-uren), maargoed, er is altijd een kans dat het niet doorgaat natuurlijk).

Het is verstandig om alvast die brief te sturen hè?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat is verstandig? Empty Re: wat is verstandig?

Bericht  Siem do 31 jan 2013 - 8:18

Ja zeker doen!!

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is verstandig? Empty Re: wat is verstandig?

Bericht  Zora do 31 jan 2013 - 8:18

Persoonlijk zou ik meer kijken naar wat je liever zou hebben. Wil je liever blijven als je kon kiezen, of liever een nieuwe uitdaging? Hoe groot is de kans dat je contract niet verlengd wordt? Ik zou denk ik, als de sfeer en het contact op je werk zodanig is dat dat kan, open kaart spelen, en aangeven dat je heel graag het gesprek net een weekje vervroegd zou willen voeren.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is verstandig? Empty Re: wat is verstandig?

Bericht  Prosecco do 31 jan 2013 - 8:19

Ja zou ik zeker doen! Je kunt altijd nog die baan niet aannemen, maar ik zou liever de keuze uit twee hebben dan straks helemaal niks.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is verstandig? Empty Re: wat is verstandig?

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 8:22

Als ik kan blijven, kies ik zeker weten voor blijven. Heb het heel erg naar mijn zin op mijn werk. Gesprek kan helaas niet vervroegd worden. Degene die over contracten gaat is nu op vakantie, gesprek staat nu op de eerste dag dat ze terug is gepland.
De kans dat mijn contract niet verlengd wordt weet ik niet zo goed. Ik denk dat de kans wel redelijk groot is, maar ook weer geen 100%, eerder 75% als ik een getal moet noemen.

In het gesprek ga ik ook gewoon aangeven dat ik wil weten waar ik aan toe ben. Als ik kan blijven, dan wil ik heel graag blijven, maar als ik eruit vlieg moet ik de kans hebben om een andere baan te vinden en mag ik nu zo langzamerhand wel beginnen met solliciteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat is verstandig? Empty Re: wat is verstandig?

Bericht  Nijntje do 31 jan 2013 - 8:22

Ja doen. Tegenwoordig moet je allemaal kijken wat het beste uitkomt en voor jezelf kiezen. Tegen de tijd dat je misschien uitgenodigd zou kunnen worden voor het gesprek, heb je wrs het gesprek op je werk al gehad en kun je altijd nog aangeven of je wel of niet wilt.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is verstandig? Empty Re: wat is verstandig?

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 8:28

Het is niet zo dat je al 3 contracten hebt gehad? Want dan krijg je ook geen verlening dan moeten ze je een vast contract geven.

Verder zou ik wel gewoon een brief sturen dan kan je altijd zien wat er gebeurd, of je wordt uitgenodigd of niet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is verstandig? Empty Re: wat is verstandig?

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 9:08

Nee, dit was pas mijn eerste contract, dus wat dat betreft kan het nog een aantal keer verlengd worden.

Stel dat ik ooit nog eens bij het nieuwe bedrijf wil solliciteren en ik zeg nu een eventueel gesprek af, omdat ik mijn baan kan houden, gooi ik dan niet mijn eigen glazen in, of zal dat wel meevallen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat is verstandig? Empty Re: wat is verstandig?

Bericht  Linda do 31 jan 2013 - 9:11

Ik denk dat dat wel meevalt.
Ik zou m'n kansen spreiden en alvast solliciteren.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is verstandig? Empty Re: wat is verstandig?

Bericht  rapa nui do 31 jan 2013 - 9:13

Ik denk dat dat laatste wel mee zal vallen. Het is voor hun toch op zich ook een logisch iets dat iemand op een passende functie solliciteert als een contract bijna afloopt en het is dan ook wel logisch dat iemand besluit om te blijven in zijn huidige baan als daar een nieuw contract mogelijk is. Ik denk niet dat je daar later op aan gekeken zult worden.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is verstandig? Empty Re: wat is verstandig?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum