Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doen 'wat het volk wil' verstandig?

+4
Darius
Pompoen
SuperGrover
RYW
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Doen 'wat het volk wil' verstandig? Empty Doen 'wat het volk wil' verstandig?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 9:54

N.a.v het geblaat van Wilders altijd over dat we moeten luisteren naar het volk. En dat we moeten doen wat het volk wil enzovoort. Is dat nou echt zo verstandig, doen wat het volk wil? Ik zou daar eerlijk gezegd een beetje zenuwachtig van worden hoor. Ik bedoel, je laat een volk toch ook niet beslissen over het lot van een misdadiger ? Volgens mij komen daar een heleboel onderbuikgevoelens uit voort. Bovendien roepen ook heel veel mensen maar wat, vooral in de wat lagere sociale klassen zeg maar. Ik heb toch echt liever dat de mensen zitten die enigszins verstand hebben van politiek. En dat een misdadiger een straf krijgt bepaalt door een onafhankelijke rechter dan een groepje mensen die vinden dat hij aan zijn ballen opgehangen moet worden aan de brug.

Wat vinden jullie daar van?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen 'wat het volk wil' verstandig? Empty Re: Doen 'wat het volk wil' verstandig?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 9:56

'Het volk' heeft vast ook niet dezelfde mening over alles. Ondoenlijk lijkt me.

Gast
Gast

Doen 'wat het volk wil' verstandig? Empty Re: Doen 'wat het volk wil' verstandig?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 10:00

Ik denk dat als we doen wat het volk wil, dat de staatsschuld dan binnen de kortste keren torenhoog is en we net zo goed faillissement kunnen aanvragen.

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 26 aug 2012 - 10:02

Ik vind wat jij vindt, Luce. Er is te weinig kennis en teveel onderbuikgevoelens om daar een verantwoord beleid uit te formuleren, denk ik.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover zo 26 aug 2012 - 10:21

Nee natuurlijk niet. Eens met jou
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pompoen zo 26 aug 2012 - 18:58

Alsjeblieft niet! Er is niet voor niets een regering, ooit, duizenden jaren geleden hadden volksstammen al leiders om de boel in goede banen te leiden. Dat is niet voor niets. Natuurlijk is het goed om naar het volk te 'luisteren', maar dat betekend niet dat men dat ook maar klakkeloos moet overnemen. Want wat heb ík nou voor verstand van economie? Ik zou zeggen: "geld op, dan drukken we toch nieuw?" met alle gevolgen van dien. Ik weet ook wel dat dat niet kan, dat je dan enorme inflatie krijgt, maar hoe moet je zulke dingen oplossen?
Nee ik ben blij dat we zoiets hebben als volksvertegenwoordigers, helaas (vind ik) betekend dat ook dat we mensen zoals Wilders daarbij hebben zitten, maar dat moeten we dan maar accepteren, tenslotte vertegenwoordigd hij best een groot aantal Nederlanders.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 19:02

Spuitelf reactie op zich, maar Luce, ik heb niks aan jouw openingspost toe te voegen. Mee eens, natuurlijk gaat dat niet werken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 21:14

Absoluut mee eens. Als het volk te veel mee gaat beslissen denk ik dat het een groter zooitje gaat worden dan een paar heren en dames die er verstand van hebben en ook veel realistischer kijken. Vooral als we het gaan hebben over de minimum straffen.

Gast
Gast

Bericht  Darius zo 26 aug 2012 - 21:28

Eens met jou, Luce. Maar het 'klootjes'volk zal het wel eens zijn met Wilders.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Antibes zo 26 aug 2012 - 21:45

тыквашка schreef:Alsjeblieft niet! Er is niet voor niets een regering, ooit, duizenden jaren geleden hadden volksstammen al leiders om de boel in goede banen te leiden. Dat is niet voor niets. Natuurlijk is het goed om naar het volk te 'luisteren', maar dat betekend niet dat men dat ook maar klakkeloos moet overnemen. Want wat heb ík nou voor verstand van economie? Ik zou zeggen: "geld op, dan drukken we toch nieuw?" met alle gevolgen van dien. Ik weet ook wel dat dat niet kan, dat je dan enorme inflatie krijgt, maar hoe moet je zulke dingen oplossen?
Nee ik ben blij dat we zoiets hebben als volksvertegenwoordigers, helaas (vind ik) betekend dat ook dat we mensen zoals Wilders daarbij hebben zitten, maar dat moeten we dan maar accepteren, tenslotte vertegenwoordigd hij best een groot aantal Nederlanders.

Ach, dat zegt Roemer ook. Dan heb ik nog liever jou als premier, scheelt al een heel stuk aan hersens!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 1:51

Onzin, natuurlijk. Politieke leiders moeten de wens van het volk kennen en horen, maar dat niet leidend laten zijn voor besluitvorming. Ik ben voor elitevorming, net als Mark Rutte. Maar dan wel zodat de wijsheid toeneemt, en niet de superioriteit. Dat is namelijk de andere verkeerde kant.

Gast
Gast

Bericht  Erza Scarlet ma 27 aug 2012 - 2:19

Ik denk dat er teveel verschillende meningen en wensen zijn om alleen maar naar het volk te luisteren. Ik denk dat we dan allerlei wantoestanden krijgen. Maar ik denk wel dat de politici wat meer naar het volk zouden moeten luisteren en meer zouden moeten kijken of hun plannen wel echt realistisch zijn. Ik heb soms het idee dat ze zichzelf iets te superieur vinden tegenover het volk.

Laatst aangepast door Erza Scarlet op ma 27 aug 2012 - 2:24; in totaal 1 keer bewerkt
Erza Scarlet
Erza Scarlet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 46
Registratiedatum : 01-08-12

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 2:21

Darius schreef:Eens met jou, Luce. Maar het 'klootjes'volk zal het wel eens zijn met Wilders.

Wat is klootjesvolk precies?

Gast
Gast

Bericht  Bazinga ma 27 aug 2012 - 3:00

Francaise schreef:
Darius schreef:Eens met jou, Luce. Maar het 'klootjes'volk zal het wel eens zijn met Wilders.

Ik. Ongeschoolde arbeiders, die door gaan lopen met pijn of vreemde vlekken in de nek, omdat de zorg onbetaalbaar wordt. Werklozen, die Polen mét werk zien. Bijstandmoeders die moeten inleveren en vrouwen met hoofddoeken geld zien ontvangen van de staat, terwijl ze buitenlands blijven babbelen met hun medehoofddoeken. Etc etc.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 3:24

Tris schreef:
Francaise schreef:

Ik. Ongeschoolde arbeiders, die door gaan lopen met pijn of vreemde vlekken in de nek, omdat de zorg onbetaalbaar wordt. Werklozen, die Polen mét werk zien. Bijstandmoeders die moeten inleveren en vrouwen met hoofddoeken geld zien ontvangen van de staat, terwijl ze buitenlands blijven babbelen met hun medehoofddoeken. Etc etc.
Aha. Mijn vermogende ouders stemmen helaas ook PVV maar om het klootjesvolk te gaan noemen.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga ma 27 aug 2012 - 3:29

Nee, volgens mij wordt er over 't algemeen met 'Klootjesvolk', de laagste volksklasse aangeduid.

PVV stemmers zijn verder toch asociale lui? Rascisten en zo, egoistische mensen enz?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 4:07

Tris schreef:Nee, volgens mij wordt er over 't algemeen met 'Klootjesvolk', de laagste volksklasse aangeduid.

PVV stemmers zijn verder toch asociale lui? Rascisten en zo, egoistische mensen enz?
Klopt, dat zeggen ze. Klopt ook wel als ik naar mensen zoals mijn ouders kijk.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga ma 27 aug 2012 - 4:15

Ik zou graag een luie, asociale racist zijn, als ik dan in een Zundapp Janus kan rijden...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 4:25

Doen wat het volk wil, lijkt mij leiden tot complete chaos waardoor de hele mensenmassa binnen een paar maanden op hun blote knietjes jammerend staan te smeken om alstjeblieft weer terug te kunnen naar een 'normale' regering.

Dikke onzin dus. Dat gaat niet werken, man met je onnoemelijk lelijke kapsel!

Gast
Gast

Bericht  RYW ma 27 aug 2012 - 4:25

Heehee, dames... Jullie trekken omgekeerde conclusies! Er staat dat het 'klootjesvolk ' het wel met Wilders eens zal zijn, niet dat iedereen die op Wilders stemt ook klootjesvolk is. Is wel een verschil natuurlijk. Ik ben het daar overigens niet mee eens, het klootjesvolk zoals hier wordt gedefinieerd stemt op van alles, niet alleen Wilders.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 4:27

RYW schreef:Heehee, dames... Jullie trekken omgekeerde conclusies! Er staat dat het 'klootjesvolk ' het wel met Wilders eens zal zijn, niet dat iedereen die op Wilders stemt ook klootjesvolk is. Is wel een verschil natuurlijk. Ik ben het daar overigens niet mee eens, het klootjesvolk zoals hier wordt gedefinieerd stemt op van alles, niet alleen Wilders.

Maar wel vaak op partijen die zich als overheid graag willen bemoeien met het volk door de mensen die minder verdienen geld toe te stoppen en dat te halen bij mensen met een hoger inkomen.

Naar draagkracht betalen vind ik niet erg, en een mooi idee.. Maar om nou alles bij de hogere inkomens te halen gaat mij wat ver.

(Als is dit ook wel weer heel zwart/wit).. maar goed de term klootjesvolk is ook redelijk zwart/wit en dat die allemaal PVV stemmen ook haha.

Gast
Gast

Bericht  RYW ma 27 aug 2012 - 4:33

Ongeacht de term klootjesvolk heb ik meer moeite met mensen die klakkeloos 'iets' willen en roepen zonder er over na te denken. Bijvoorbeeld bij een winkeldief met een kleurtje direct roepen 'terugsturen' terwijl je niet eens weet of hij wel in NL geboren is, geen gevolgen kunnen overzien (als je aan het ene geld uitgeeft moet het ergens anders vandaan komen) of mensen met een laag inkomen of een uitkering bestempelen als 'handje willen ophouden' of bijvoorbeeld alleen maar ergens voor stemmen puur omdat het bijvoorbeeld ook christelijk is of omdat de ouders daar ook op stemden vroeger. Als je daaraan denkt bij 'doen wat het volk wil', dan denk ik: liever niet.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes ma 27 aug 2012 - 4:35

Ach, bij sommige mensen heb ik dan weer liever dat ze klakkeloos hun ouders volgen dan dat ze zelf gaan nadenken.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 4:42

Tris schreef:Nee, volgens mij wordt er over 't algemeen met 'Klootjesvolk', de laagste volksklasse aangeduid.

Zeg nu maar dat het Limburgers zijn? Wink Behalve Dropdraakje he!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 4:46

RYW schreef:Ongeacht de term klootjesvolk heb ik meer moeite met mensen die klakkeloos 'iets' willen en roepen zonder er over na te denken. Bijvoorbeeld bij een winkeldief met een kleurtje direct roepen 'terugsturen' terwijl je niet eens weet of hij wel in NL geboren is, geen gevolgen kunnen overzien (als je aan het ene geld uitgeeft moet het ergens anders vandaan komen) of mensen met een laag inkomen of een uitkering bestempelen als 'handje willen ophouden' of bijvoorbeeld alleen maar ergens voor stemmen puur omdat het bijvoorbeeld ook christelijk is of omdat de ouders daar ook op stemden vroeger. Als je daaraan denkt bij 'doen wat het volk wil', dan denk ik: liever niet.

Daar kan ik ook echt niet tegen.

Ik woon in een van de 'beste' wijken van Nijmegen (qua inkomen/vandalisme/diefstal etc). Meest kindvriendelijk ook.. en aan het einde van de straat heeft iemand een pvv poster aan zijn gevel gehangen Yes ..

Ik dacht dat dat alleen gebeurde in volkswijken hahaha. Nee hoor. Maar om maar een vooroordeel te noemen. Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: