Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

+8
sterremaan
ExpressoB
Beachgirl
Lejow
Mint
Pompoen
Antibes
SleepingBeauty
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  SleepingBeauty zo 16 sep 2012 - 4:50

Wij zitten al heel lang over te denken. We willen heel graag een hond.
Als er een komt wordt het een labrador.

Alleen twijfel ik over het feit dat we allebei werken. Mijn man 32 en ik zon beetje 28 uur p.w.
Wel in wisseldiensten en ik werk ook nog wel eens halve dagen.
Evt. voor de dagen dat we beiden werken zou mijn moeder wel op willen passen. Hebben zelf ook een labrador.
Mijn man wil graag een pup zodat we hem van jongs af aan kunnen opvoeden naar ons idee. Ik weet dat daar veel tijd in gaat zitten. We zijn beiden ook bereid om daar voor te gaan Ik heb zelf niet veel act. naast mijn werk en zou dit wel heel leuk vinden.
Ook mijn man wil graag meer bewegen en heeft wel een stok achter de deur nodig. Aan mij heeft hij wat dat betreft niet veel ik ga al 3x id week hardlopen en dat vind hij niet leuk...

Daarnaast zouden we heeel graag een kindje willen in de toekomst. En eigenlijk wil ik voor die tijd al wel de hond opgevoed hebben :-)
Sommige mensen hadden allang verwacht dat wij een hond hebben, anderen waaronder mijn vader zegt dat we er niet aan moeten beginnen en beter moeten nadenken....


Nu is de hond van mijn ouders bij ons en begint het weer helemaal te kriebelen
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Antibes zo 16 sep 2012 - 4:55

Ik snap eerlijk gezegd nooit zo (nu niet persoonlijk naar jou, maar in het algemeen dat veel mensen dat doen), waarom je éérst besluit wat voor hond je wilt nemen en dan pas of je een hond neemt.


Ik zou persoonlijk als je dus zo druk bent, geen labrador nemen. Dat zijn toch honden die veel aandacht nodig hebben en veel energie kwijt willen. Terwijl EEN hond, met jullie levenspatroon prima moet kunnen.


Laatst aangepast door Antibes op zo 16 sep 2012 - 4:56; in totaal 2 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Pompoen zo 16 sep 2012 - 4:55

Ik zie eigenlijk niet echt hele grote tegenargumenten. Waarom zou je géén hond nemen? De enige reden zie is omdat jullie allebei werken, maar jullie werken niet eens beiden fulltime én je moeder zou wel op willen passen. Klinkt alsof jullie er al goed over nagedacht hebben en alsof er geen grote onoverwinnelijke problemen zijn.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  SleepingBeauty zo 16 sep 2012 - 5:06

Antibes schreef:Ik snap eerlijk gezegd nooit zo (nu niet persoonlijk naar jou, maar in het algemeen dat veel mensen dat doen), waarom je éérst besluit wat voor hond je wilt nemen en dan pas of je een hond neemt.


Ik zou persoonlijk als je dus zo druk bent, geen labrador nemen. Dat zijn toch honden die veel aandacht nodig hebben en veel energie kwijt willen. Terwijl EEN hond, met jullie levenspatroon prima moet kunnen.

omdat wij altijd hebben gezegd dat we een labrador willen. Mijn ouders ook altijd gehad en we hebben gekeken gedacht over andere maar dat is niet wat we willen .Maarik snap je punt :-)
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  SleepingBeauty zo 16 sep 2012 - 5:08

Wat leuk!!i
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 5:10

тыквашка schreef:Ik zie eigenlijk niet echt hele grote tegenargumenten. Waarom zou je géén hond nemen? De enige reden zie is omdat jullie allebei werken, maar jullie werken niet eens beiden fulltime én je moeder zou wel op willen passen. Klinkt alsof jullie er al goed over nagedacht hebben en alsof er geen grote onoverwinnelijke problemen zijn.

Eens. Ik weet niet hoe je nu woont, maar daar zou ik ook een beetje rekening mee houden.
Een labrador is best groot en als je kleiner woont en er zijn straks ook nog eens 1 of 2 kindjes dan kan het al snel krap worden.
Wij zouden op zich best een hond willen, maar nu niet. Ik heb nu al het idee dat ik amper ruimte heb terwijl wij niet eens héél klein wonen.

Maar verder zou ik niet inzien waarom het niet zou kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 5:12

Ik zie ook niet zoveel tegenpunten. Werk blijft toch bestaan, dus wanneer is er dan wel een juist moment? Als je ergens achter in de zestig bent? Als jullie gevoel goed is en je kan het goed combineren, je hebt mensen klaarstaan die zorg kunnen geven wanneer jullie even niet kunnen, je hebt de ruimte... waarom dan niet nu?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Mint zo 16 sep 2012 - 5:27

Dat je hier een topic over opent, zegt naar mi al voldoende. Je twijfelt en bij twijfel zou ik het niet doen.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  SleepingBeauty zo 16 sep 2012 - 5:35

Mint schreef:Dat je hier een topic over opent, zegt naar mi al voldoende. Je twijfelt en bij twijfel zou ik het niet doen.

Ik opende dit topic omdat ik bang ben wat over het hoofd te zien...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 5:44

Mint schreef:Dat je hier een topic over opent, zegt naar mi al voldoende. Je twijfelt en bij twijfel zou ik het niet doen.

Dat vind ik nou zo'n dooddoener. Dan kom je toch nergens in het leven als je bij iedere twijfel meteen het bijltje er bij neer gaat gooien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Lejow zo 16 sep 2012 - 5:58

Megara schreef:
Mint schreef:Dat je hier een topic over opent, zegt naar mi al voldoende. Je twijfelt en bij twijfel zou ik het niet doen.

Dat vind ik nou zo'n dooddoener. Dan kom je toch nergens in het leven als je bij iedere twijfel meteen het bijltje er bij neer gaat gooien.

Dan kan ik wel inpakken... ik twijfel over alles laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Antibes zo 16 sep 2012 - 5:58

Megara schreef:
Mint schreef:Dat je hier een topic over opent, zegt naar mi al voldoende. Je twijfelt en bij twijfel zou ik het niet doen.

Dat vind ik nou zo'n dooddoener. Dan kom je toch nergens in het leven als je bij iedere twijfel meteen het bijltje er bij neer gaat gooien.

Inderdaad en ik heb liever iemand die wat langer twijfelt en nadenkt, dan mensen die zonder nadenken gewoon gelijk overtuigt zijn en het "gewoon doen".
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Beachgirl zo 16 sep 2012 - 6:19

Ik neem aan dat je er wel over nagedacht hebt, maar is het financieel haalbaar?

Ook als het beestje van alles blijkt te mankeren en je regelmatig richting dierenarts moet?

Denk aan je meubels, andere spullen waar het beest lekker op kan gaan kauwen als jullie niet thuis zijn. En vergeet niet dat je uitslapen wel kunt vergeten met een pup. (ook met een volwassen hond)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  ExpressoB zo 16 sep 2012 - 9:11

Beachgirl_24 schreef:Ik neem aan dat je er wel over nagedacht hebt, maar is het financieel haalbaar?

Ook als het beestje van alles blijkt te mankeren en je regelmatig richting dierenarts moet?

Denk aan je meubels, andere spullen waar het beest lekker op kan gaan kauwen als jullie niet thuis zijn. En vergeet niet dat je uitslapen wel kunt vergeten met een pup. (ook met een volwassen hond)


Wou je ook 'advies' geven en toen las ik de laatste post, moet hier wel weer om lachen. Ik maak het allemaal bijna dagelijks mee...

over dat ziek zijn, onze pup (nu alweer bijna 9mnd) is ernstig ziek geweest (uiteindelijk bleek door toedoen van de dierenarts, die wist niet wat hij mankeerde, verkeerde medicatie heel lang verhaal). DIt heeft rekeningen opgeleverd van totaal zo'n 1000euro. In aantal weken tijd. We hebben hem wel verzekerd maar je moet een deel zelf betalen en alles vooruit.

Het kost ontzettend veel tijd, meer als je denkt en de begin periodes zijn zooo belangrijk. Dan zou ik het zielig en zou niet goed zijn voor de hond als anderen hem ook opvoeden, jullie zijn zijn baasjes. Ik zie de hond van mijn vriend van dodg avond tot maandag avond al vanaf puppie 8weken af aan.
Hij luisterd nog steeds minder goed naar mij als het gaat om straffen. Waarschijnlijk dus omdat hij mij niet elke dag ziet. Hij heeft enorme trekkracht!! weegt nu 27kilo en zijn al een hele tijd aan het trainen met netjes aan de riem lopen. Dit veroorzaakt hoop stress en ook door de hond, komt hij (hond dus) vaak tussen ons in te staan en doet je relatie niet ten goede.

Zo nou ik hou nu m'n waffel:P Wil zeggen ... Weet waar je aan begint, mensen onderschatten het echt!!!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  ExpressoB zo 16 sep 2012 - 9:26

Bedenk mij nog wat. Denk ook aan hondenbelasting etc. en aan jullie vervoer (auto dus) labrador valt onder het grote ras.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  sterremaan zo 16 sep 2012 - 12:37

Wat een leuk idee, Ik zelf heb Storm en kan hem echt niet meer weg denken. Maar als ik een tip mag geven. Kijk elke honden ras heeft zijn karakter trekken. Maar elk hond ook weer zijn of haar unieke persoonlijkheid.

Een Labrador is een hond die graag rent, speelt dolt zwemt. Dus lekker actief is. Maar ook uitermate geschikt als, gezinds hond. De eerste twee jaar heb je heel wat te stellen dat geld bijna voor elke hond. De eerste puber tijd. de tweede puber tijd. Maar rond het tweede levens jaar dan worden ze rustiger. De zwarte variant is het meest rustige van de drie. Daarna komt de blonde. En aan een bruine kun je soms een ADHdér hebben smile.

Het zijn leergierige honden. Slecht gedrag wat ze hebben aangeleerd, leren ze ook gelukkig snel weer af. Een tip een cursus is wel fijn. Zeker om je hond goed te leren kennen. Honden taal is immers anders als mensen taal.

Als jullie een kinderwens hebben. Dan kan een hond daar goed in mee gaan. Je moet alleen erg goed erop letten. Een hond is een roedel dier. Eerst word er bepaalt wie er bij jullie boven aan staat jij of je mannetje. En dan komt de hond. Komen er kleintjes. Die moeten wel boven de hond weer komen te staan. Hier zijn vele foefjes voor.

Alle honden hebben natuurlijk veel beweging nodig. En dit geld ook voor een labrador. Maar die kun je ook prima mee nemen met hardlopen. En, zelfs met skeelers, of naast de fiets. Daarnaast heb je in de buurt vaak uitlaat centra's waardoor de hond niets te kort komt omdat zijn/haar beide bazen werken. En soms buurtkinderen, of medebuurtbewoners vinden het ook leuk om te doen.


Je moet alleen kijken of het financieel allemaal haalbaar is. Nu is het zo dat Storm een tweede kans heeft gekregen. Dus heb geen puppy foto's of iets. Maar ik ben blij dat ik Storm een tweede kans heb kunnen bieden. Misschien kunnen jullie dat ook in overweging nemen, om dan voor een asiel hond te kiezen. Tegenwoordig zijn de beschrijvingen op internet zo duidelijk. Dat, je daar ook goede keuzes op kunt maken.

Heel erg veel succes met, bedenken, en de keuzes. Ik vind het in iedergeval wel heel erg leuk dat jullie er over nadenken.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  SleepingBeauty zo 16 sep 2012 - 17:55

Wat een lieve reactie Sterremaan.

Qua financien moet het wel lukken die hebben we goed op orde. Auto is ook geen probleem.


SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Guus zo 16 sep 2012 - 22:02

Ik denk dat jullie prima ee hond kunnen hebben, pup weet ik alleen niet. Een pp is echt veel meer werk dan je denkt... Maar via asiel of herplaatsings diensten (die weten vaak meer over de geschiedenis) kunnen jullie vast ook een hele leuke hond vinden!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  ExpressoB zo 16 sep 2012 - 22:47

De eerste tijd moet je echt elke dag bij je puppy zijn, dat gaat in jullie geval niet.

Je kunt ook niet er vanuit gaan dat andere mensen je hond maar uitlaten/risico van het uitlaten(op ervaren honden uitlaters na evt).

In jullie geval zou ik ook echt gaan voor een jonge hond/jong volwassen.

Mensen denken aan zichzelf ipv aan het belang etc van de hond.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  SleepingBeauty ma 17 sep 2012 - 20:55

Dank voor jullie reacties.
Een jonge hond zou ik opzich ook nog wel willen, dat je net die puppy fase door bent.

Ik geloof dat mijn man er helemaal zin in heeft, die heeft al naar een hok en alles gekeken;)
Nou we zullen alle voors en tegens nog eens goed doornemen en dan een beslissing nemen.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Davinia ma 17 sep 2012 - 21:32

Ik wil toch eventjes inhaken op dat uitslapen.. Wij hebben een pup van 4 maanden en we kunnen gewoon redelijk uitslapen. We laten hem 's avonds om half 11 uit en als we in het weekend rond half 9/9 uur beneden komen, ligt pup nog lekker te slapen. Oké, het heeft wel wat tijd gekost om dat te bereiken natuurlijk, maar het is heus wel mogelijk. Vaak laat een van ons hem uit en loopt een stuk met hem en dan weer eventjes terug het bed in, pup slaapt dan weer heerlijk in de bench Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... 561177

Wel zou ik als je een pup neemt een paar weekjes vrij nemen. Wij hadden 3 weken vrij (nu ben ik sowieso iedere dag thuis) en dat was wel nodig hoor. Hij moest er ieder uur uit, ook 's nachts een aantal keren en hij kauwt serieus overal op.
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Bolleke ma 17 sep 2012 - 21:38

Ik heb een zwarte labrador en dat is een hele rustige en lieve hond. Labradors staan bekend als gezinshond, dus dat zou zeker een goede keus zijn, en ik vind dat elke hond beweging nodig heeft, rustig of niet.

Uitslapen, mijn honden zijn niet gebonden aan tijden wanneer ze worden uitgelaten dus in de weekenden kan ik makkelijk wat langer slapen, het is net wat je je hond aanleert.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Beachgirl di 18 sep 2012 - 9:30

Davinia schreef:Ik wil toch eventjes inhaken op dat uitslapen.. Wij hebben een pup van 4 maanden en we kunnen gewoon redelijk uitslapen. We laten hem 's avonds om half 11 uit en als we in het weekend rond half 9/9 uur beneden komen, ligt pup nog lekker te slapen. Oké, het heeft wel wat tijd gekost om dat te bereiken natuurlijk, maar het is heus wel mogelijk. Vaak laat een van ons hem uit en loopt een stuk met hem en dan weer eventjes terug het bed in, pup slaapt dan weer heerlijk in de bench Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... 561177

Wel zou ik als je een pup neemt een paar weekjes vrij nemen. Wij hadden 3 weken vrij (nu ben ik sowieso iedere dag thuis) en dat was wel nodig hoor. Hij moest er ieder uur uit, ook 's nachts een aantal keren en hij kauwt serieus overal op.

Tsja als jij half 9 uitslapen noemt Wink
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  ExpressoB di 18 sep 2012 - 9:42

Beachgirl_24 schreef:
Davinia schreef:Ik wil toch eventjes inhaken op dat uitslapen.. Wij hebben een pup van 4 maanden en we kunnen gewoon redelijk uitslapen. We laten hem 's avonds om half 11 uit en als we in het weekend rond half 9/9 uur beneden komen, ligt pup nog lekker te slapen. Oké, het heeft wel wat tijd gekost om dat te bereiken natuurlijk, maar het is heus wel mogelijk. Vaak laat een van ons hem uit en loopt een stuk met hem en dan weer eventjes terug het bed in, pup slaapt dan weer heerlijk in de bench Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... 561177

Wel zou ik als je een pup neemt een paar weekjes vrij nemen. Wij hadden 3 weken vrij (nu ben ik sowieso iedere dag thuis) en dat was wel nodig hoor. Hij moest er ieder uur uit, ook 's nachts een aantal keren en hij kauwt serieus overal op.

Tsja als jij half 9 uitslapen noemt Wink

Ik noem half 9 ook geen uitslapen. Doen jullie hem dan in de bench? Wat is een stuk lopen?
5 minuten x het aantal maanden dat hij oud is - aan één stuk door.
Hij is nu 4 maanden oud x 5 minuten = 20 minuten aan één stuk. Daarna moet hij rusten als je dan nog eens 20min terug moet.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Beachgirl di 18 sep 2012 - 9:46

Uitslapen is voor mij 11 uur mijn bed uit, lekker relaxed douchen en ontbijten en dan de hond uitlaten.

Dat hoef ik met de hond van mijn ouders niet te proberen (heb zelf geen hond). Ze zal het heus wel volhouden hoor want ze poept of plast niet graag op haar "eigen terrein" maar ik vind het gewoon zielig om haar zo lang te laten wachten.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wij willen graag een hond maar is het verstandig..... Empty Re: Wij willen graag een hond maar is het verstandig.....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum