Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is verstandig? (ritme)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is verstandig? (ritme) Empty Wat is verstandig? (ritme)

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 9:04

Het ritme lijkt er hier eindelijk een beetje in te komen de laatste 1,5 week. Maar helaas geen goed ritme.
Het doorslapen van 2 weken terug is helaas helemaal over.

Ze gaan steeds vroeger hun lange 'nacht' maken doordat het eerder donker is. Eerst was het rond 20.00, daarna gingen we naar de 18.00, maar vandaag lijkt het om 16.00 uur al zo ver.

Ze slapen dan zo een uur of 7 door, om daarna over te gaan op 3 uur. Vanaf 20.00 is dat prima, vanaf 18.00 is dat iets minder, vanaf 16.00 uur is dat helemaal niet handig.
Ze zouden dan nu misschien doorslapen tot een uur of 23.00, maar als ze daarna om 2.00 en 5.00 komen... zitten we weer met 2 nachtvoedigen.

Kan ik iets doen om dit 'ritme' om te draaien of is het gewoon aankijken en hopen op betere tijden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? (ritme) Empty Re: Wat is verstandig? (ritme)

Bericht  Printje zo 30 okt 2011 - 9:07

Ik zou idd wel proberen om de nacht echt in de nacht te houden zeg maar, en niet al laten beginnen om 16 uur. Kun je dan bijv niet het licht op de gang aanlaten ofzo? Of ze langer beneden laten slapen?

En als ze rond 16 uur gaan slapen zou ik ze zelf gewoon rond 20 uur weer wakker maken voor de 'laatste' fles voor de nacht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? (ritme) Empty Re: Wat is verstandig? (ritme)

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 9:21

Zo heb ik dat destijds ook gedaan Printje. Ze dronk dan trouwens weinig meer, maar het zorgde er wel voor dat de nacht langer werd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? (ritme) Empty Re: Wat is verstandig? (ritme)

Bericht  Printje zo 30 okt 2011 - 9:23

Ik weet ook niet meer precies hoe of wat maar volgens mij zei het cb tegen ons toendertijd ook dat je ervoor moet waken dat de nacht niet te vroeg begint voor ze. Anders raakt idd het hele dag/nachtritme weer in de war.

Succes met je ventjes!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? (ritme) Empty Re: Wat is verstandig? (ritme)

Bericht  Liadan zo 30 okt 2011 - 9:24

Lastig is dat he. Hier heeft Kian al een paar maanden dat zijn nacht tussen 18 en 19 uur begint, hij slaapt dan vaak tot 2 uur en laat daarna ook maar 2 of 3 uur tussen zijn voedingen zitten. Het helpt hier niet om hem om 22 uur nog een keer te voeden, dat heb ik lang gedaan maar maakt geen verschil en daar ben ik dus mee gestopt. Het enige wat ik doe is het accepteren en hopen dat het een keer overgaat laughcry .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? (ritme) Empty Re: Wat is verstandig? (ritme)

Bericht  *Troela* zo 30 okt 2011 - 11:50

Hier hielp het om ze wakker te maken. Waren dan vaak wel diep in slaap, maar dan toch een beetje drinken. Na een tijdje werd zo het nachtritme weer terug naar de nacht verlegt.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? (ritme) Empty Re: Wat is verstandig? (ritme)

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 7:02

Lees dit nu pas, maar ik zit echt met hezelfde probleem.

Ze liggen nu in bed sinds 17.00, om 21.30 er nog even uit voor de laatste voeding, en dan de nacht in. Afgelopen nacht kwamen ze ook weer 2x. Langer wakker houden werkt niet, dan is het echt huilen huilen huilen, niet echt prettig dan als je nog zoveel moet doen en alleen bent met 4 kinderen.
Ik doe ze dan maar gewoon naar bed, en zie wel wat de nacht brengt, dan maar 2x eruit. Het zal vast geen jaren duren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? (ritme) Empty Re: Wat is verstandig? (ritme)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum