Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine baby's...

+25
Twellie
Lonely Goatherd
Pussycat
loesje
_Lana_
TukTuk
SarahKey
Susan
meisje
PapillonRose
Annie24
Urban Naked
Flower_L
koNijntje
*Lookie*
Coco
Ayla
Annemie
moepie
blondje1313
nillis
maiadebij
Parel
Liadan
Printje
29 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kleine baby's... - Pagina 2 Empty Re: Kleine baby's...

Bericht  Coco zo 26 aug 2012 - 0:31

Zelda schreef:Ben je zwanger Nois? Very Happy

I wish!
Dat zal helaas nog wel twee kaar duren.Kleine baby's... - Pagina 2 1371890812
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 0:37

Ik vind het heerlijk, die kleine knuffelige propjes die steeds nieuwe dingetjes kunnen en doen!

Gast
Gast

Bericht  meisje zo 26 aug 2012 - 0:43

Ik vond het ook heerlijk. Lekker bij je liggen en kroelen.
Het was ook wel pittig, maar toch zou ik er nog een keer naar terug willen. Na 2 kids weet ik ook heel goed hoe ik het bij een eventuele derde zou willen.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Parel zo 26 aug 2012 - 1:02

blondje1313 schreef:Ik vind aan baby's niet zo veel aan, dat heb ik ook altijd heel hard geroepen. Gelukkig vond ik het bij Lotte 'wel leuk', dus niet zo als ik van anderen hoorde dat het zo jammer was hoe snel alles ging enzo, maar ik heb er wel van genoten. Je eigen kind blijft natuurlijk ook wel het speciaalste wat er is. Verder is ze niet zo overdreven moeilijk (alleen vanaf begin af aan erg eenkennig, en dat bij een mama die haar heel graag bij het kraambezoek op schoot had gezet, maar ja, dat ging helaas niet), de nachten slaapt ze sinds ze 8 weken is eigenlijk altijd door, ze ontwikkelt zich super.
Nu ze bijna 11 maanden is en achter haar loopwagen de kamer doorracet vindt ik het al veel leuker, maar ik kan niet wachten tot ze ook kan praten!

Parel, hoe vind je dat dan op je werk, werk je ook liever met de oudste kinderen? (Misschien ga je ook niet voor niets wat anders doen trouwens).

De kinderen op mijn werk komen binnen als ze 3 maanden zijn, dan is dat hele erge baby er al af, en worden ze steeds leuker en makkelijker. Maar de beste band heb ik (en zij met mij) met kindjes vanaf een jaar of 2.

Ik ga wat anders doen omdat de kinderopvang ontzettend terug loopt, en ik niet werkloos thuis wil komen te zitten, wil graag mijn horizon verbreden!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Susan zo 26 aug 2012 - 1:06

Ik vond het wel leuk, die babytijd, al denk ik nu soms wel dat mijn beeld van de babytijd van Ezra wat vervormd is. In mijn herinnering was dat een heel zorgeloze tijd, terwijl dat het natuurlijk ook niet altijd was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SarahKey zo 26 aug 2012 - 1:17

nillis schreef:Ik vinde de babytijd vanaf een maand 3 a 4 leuk worden. In het begin zijn ze zo afhankelijk, maar als ze lekker gaan reageren vind ik het leuk worden. T wordt nu twee en het blijft elke dag leuker worden.

Hier ook zo, al is S bijna 7 maand. Dat hele kleine, nee ik heb er niets mee. Heerlijk hoor om even te kroelen maar het slaapgebrek vond ik erger.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  TukTuk zo 26 aug 2012 - 2:17

Ik heb dan geen ervaring als mama zijnde, dus mijn reactie is misschien een beetje vertekenend, maar ik baby's hebben juist op mij een hele grote aantrekkingskracht, zoals met mijn kleine nichtje, dan denk ik soms wel eens "oh ik wil ook wel een kindje krijgen!" , maar als ik dan bijvoorbeeld een dagje heb opgepast op mijn oppaskindjes, of met vriendin van me dag ben weggeweest met haar dochtertje er bij van bijna 3, dan, ondanks dat ik dat ook juist super leuk vind, zijn lieve kindjes allemaal, heb ik toch zo iets van "Heel erg leuk, voor een dagje, maar zelf kinderen? Dat hoeft voor mij toch echt voorlopig even niet!".

Nu zal het verschil er ook wel in zitten dat de energie die een babytje van de ouders vraagt, dat ik dat nog niet heb mee gemaakt, terwijl een dag met mijn oppaskindjes, dat dat mij wel veel energie kost.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  _Lana_ zo 26 aug 2012 - 2:24

meisje schreef:Ik vond het ook heerlijk. Lekker bij je liggen en kroelen.
Het was ook wel pittig, maar toch zou ik er nog een keer naar terug willen. Na 2 kids weet ik ook heel goed hoe ik het bij een eventuele derde zou willen.

+1.
Ik vond de babytijd echt geweldig! Zo heerlijk. Tuurlijk vond ik het ook wel pittig, maar dit zag ik eigenlijk pas achteraf.
Toen wist ik trouwens nog niet dat het nog veeeeeel leuker zou gaan worden :-). Ik vind het nu nog geweldiger.
Maar ik snap wel dat sommige mensen er minder mee hebben, dat geeft toch ook niets.
Het kan ook zijn Printje, dat je het nu heel anders ervaart. Je hebt nu al een kindje en je hebt toen natuurlijk een hele slechte start gehad, met zorgen om je man enzo.

_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  SarahKey zo 26 aug 2012 - 2:37

AngelNyn schreef:Ik heb dan geen ervaring als mama zijnde, dus mijn reactie is misschien een beetje vertekenend, maar ik baby's hebben juist op mij een hele grote aantrekkingskracht, zoals met mijn kleine nichtje, dan denk ik soms wel eens "oh ik wil ook wel een kindje krijgen!" , maar als ik dan bijvoorbeeld een dagje heb opgepast op mijn oppaskindjes, of met vriendin van me dag ben weggeweest met haar dochtertje er bij van bijna 3, dan, ondanks dat ik dat ook juist super leuk vind, zijn lieve kindjes allemaal, heb ik toch zo iets van "Heel erg leuk, voor een dagje, maar zelf kinderen? Dat hoeft voor mij toch echt voorlopig even niet!".

Nu zal het verschil er ook wel in zitten dat de energie die een babytje van de ouders vraagt, dat ik dat nog niet heb mee gemaakt, terwijl een dag met mijn oppaskindjes, dat dat mij wel veel energie kost.

haha dat dacht ik ook altijd. Ook op mijn werk, ik werk met kinderen en er dan eens zo'n druk dagje was (storm op komst dagje..) dan was ik zo blij dat ik om 18:00 uur naar huis kon. Lekker mijn eigen ding doen en bijkomen in alle rust. Was echt moe na zo'n dag.

En nu.. S hoort bij ons gezin dus denk nog steeds na een lange werkdag van, gelukkig zo naar huis. Maar nu denk ik, lekker naar mijn eigen kindje, die even lekker knuffelen en de batterij laad weer op. I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan zo 26 aug 2012 - 2:39

AngelNyn schreef:Ik heb dan geen ervaring als mama zijnde, dus mijn reactie is misschien een beetje vertekenend, maar ik baby's hebben juist op mij een hele grote aantrekkingskracht, zoals met mijn kleine nichtje, dan denk ik soms wel eens "oh ik wil ook wel een kindje krijgen!" , maar als ik dan bijvoorbeeld een dagje heb opgepast op mijn oppaskindjes, of met vriendin van me dag ben weggeweest met haar dochtertje er bij van bijna 3, dan, ondanks dat ik dat ook juist super leuk vind, zijn lieve kindjes allemaal, heb ik toch zo iets van "Heel erg leuk, voor een dagje, maar zelf kinderen? Dat hoeft voor mij toch echt voorlopig even niet!".

Misschien ook omdat een kleine baby meer tot de verbeelding spreekt van hoe het is als je zelf net een kind hebt Een kind van drie heb je voorlopig nog niet, het begint bij de babytijd, dus dat is denk ik ook wat je in je hoofd hebt als je aan zwanger worden denkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  TukTuk zo 26 aug 2012 - 2:50

Susan schreef:

Misschien ook omdat een kleine baby meer tot de verbeelding spreekt van hoe het is als je zelf net een kind hebt Een kind van drie heb je voorlopig nog niet, het begint bij de babytijd, dus dat is denk ik ook wat je in je hoofd hebt als je aan zwanger worden denkt.

Hmm daar heb je denk ik ook wel een goed punt!
Als je eenmaal een kind hebt groei je daarin natuurlijk ook mee, je "went" er langzaam aan, er komt steeds meer bij, na het alleen verzorgen / liefhebben bij die kleintjes, komt ook het stuk opvoeden er bij etc. Plus dat je dus ook niet de gebroken nachten ervaart die jonge ouders wel hebben.
Als ik een dag heb opgepast ben ik echt behoorlijk uitgeput, en dan niet omdat de kinderen vervelend geweest zijn, juist niet. Nu is dat natuurlijk ook wel beetje anders, bij je eigen kind zal je die gewoon sneller zelf laten spelen en kan je makkelijker je eigen dingen doen, tijdens het oppassen ben ik ook constant van alles aan het doen met ze.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 26 aug 2012 - 2:51

SarahKey schreef:

haha dat dacht ik ook altijd. Ook op mijn werk, ik werk met kinderen en er dan eens zo'n druk dagje was (storm op komst dagje..) dan was ik zo blij dat ik om 18:00 uur naar huis kon. Lekker mijn eigen ding doen en bijkomen in alle rust. Was echt moe na zo'n dag.

En nu.. S hoort bij ons gezin dus denk nog steeds na een lange werkdag van, gelukkig zo naar huis. Maar nu denk ik, lekker naar mijn eigen kindje, die even lekker knuffelen en de batterij laad weer op. I love you

Dit soort verhalen geven wel hoop Laughing

Achja over een paar jaar misschien dat die kriebels voor een kindje toch veel sterker worden. Voorlopig is de situatie toch verre van ideaal.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  loesje zo 26 aug 2012 - 2:55

Ik vond de babytijd ook niet echt zo leuk maar dat kwam ook omdat a heel veel huilde en veel problemen heeft gehad in het 1e jaar. Ik hoop dat ik het eerste jaar nu leuker ga vinden met deze baby.
A werd na het 1e jaar steeds leuker de problemen gingen weg en hij werd vrolijker en ging zich ontwikkelen. Nu vind ik het een geweldig ventje waar ik trots op ben.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Pussycat zo 26 aug 2012 - 3:18

De babytijd vond ik erg pittig, maar goed mijn situatie was dan ook totaal anders.
Wel kon ik erg genieten van dat kleine poppetje. En was het natuurlijk erg makkelijk. Daar bedoel ik mee dat ze toen nog niet wegliep of kastjes open probeerde te trekken Wink
Aan de andere kant begreep ze me natuurlijk ook nog niet, dat is nu wel weer makkelijk. En ze eet zelf ook makkelijk hahaha. Ik vind het nu leuker omdat je meer met haar kan doen. En ze steeds meer zelf doen en meer begrijpen. Maar de babytijd is maar zooo kort en daar probeer ik intens van te genieten.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Lonely Goatherd zo 26 aug 2012 - 3:51

Ik vond het op het slaapgebrek en de verschrikkelijk zielige krampjes na wel leuk, heb wel echt genoten van dat hele kleine.smile En nu hij steeds meer doet en kan vind ik het ook geweldig.smile

Kijk ook zeker naar de eerste maanden wel uit als ik aan een tweede denk, vooral ook omdat ik nu wat beter weet wat ik kan verwachten en hoe ik sommige dingen anders kan doen.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Printje zo 26 aug 2012 - 8:17

Dit heeft niet zo zeer met mijn eigen ervaringen in de babytijd van R te maken maar met het feit dat ik baby's gewoon niet zo leuk vind, heb ik nooit gevonden hahaha ik heb meer met deze leeftijd 2.5 jaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Twellie zo 26 aug 2012 - 8:22

Ik vind de babytijd ook heel fijn. Alles gaat nu nog zo lekker relaxed: eten en drinken, wat spelen, lekker in de draagdoek en dan is het alweer bedtijd. Ze is bijna altijd blij en tevreden. De peutertijd van mijn oudste dochter daarentegen vond ik echt loodzwaar om mee om te gaan.

Van baby's vind ik ook zo fijn dat ze nog bij je in slaap vallen (in de draagdoek of op de arm) en daar kan ik zo ontzettend van genieten. Ik kan dan zo een half uur naar mijn dochter kijken als ze zo lekker ontspannen opgekruld bij me ligt te slapen. Ik hoop dat dit nog lang duurt en dat niet over een paar maandjes de moeilijke fase aanbreekt zoals bij mijn oudste.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Printje zo 26 aug 2012 - 8:31

Ik vind het juist nu veel relaxter allemaal dan toen hij baby was, geen gedoe met flessen, slaapjes, huilen etc etc, maar hij is, als ik hier weleens verhalen lees, ook echt wel erg makkelijk (op avondeten na dan hahaha)

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne zo 26 aug 2012 - 8:46

Ik vind de babytijd ook erg leuk. H. wordt nu al wat groter en er is veel meer interactie, dat is anders, maar net zo leuk. Die eerste weken dat ze nog op mijn buik in slaap viel en we dan samen heerlijk lagen te slapen, heel mooi en bijzonder vond ik dat.

Wat ik wel moeilijk vind aan de babytijd is dat je zo moeilijk de deur uitkomt. Dat verschilt natuurlijk ook per baby, maar H. heeft vanaf begin af aan een hekel gehad aan de kinderwagen. Ze krijste het uit. Nou, dan ga ik niet voor de lol een uur wandelen. Ik heb mij af en toe vreselijk opgesloten gevoeld. Het gaat nu gelukkig langzaam beter, maar makkelijk is het nog steeds niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Puggle zo 26 aug 2012 - 8:46

Ja ik vind het helemaal leuk dat kleine van een baby. Ik geniet er zo van! Al is L. Wel heel erg makkelijk. Slaapt al vanaf het begin tot 5 uur half 6 door en heeft bijv nog nooit krampjes gehad. Huilt nooit na een voeding en is super tevreden. Neem haar ook overal mee naar toe. Ze heeft al aardig wat winkel steden gezien intussen Wink Als je dat niet hebt kan ik me ook wel voorstellen dat je het niks vind.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Printje zo 26 aug 2012 - 8:53

Puggle schreef:Ja ik vind het helemaal leuk dat kleine van een baby. Ik geniet er zo van! Al is L. Wel heel erg makkelijk. Slaapt al vanaf het begin tot 5 uur half 6 door en heeft bijv nog nooit krampjes gehad. Huilt nooit na een voeding en is super tevreden. Neem haar ook overal mee naar toe. Ze heeft al aardig wat winkel steden gezien intussen Wink Als je dat niet hebt kan ik me ook wel voorstellen dat je het niks vind.

Dit klinkt heeeeeeeeeeeeeerlijk hahahaha wat is het recept;)

R had toen hij 2 mnd oud was ok al menig winkel gezien overigens en nog vindt hij winkelen leuk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Puggle zo 26 aug 2012 - 8:57

Haha ik heb geen recept voor je. Ik weet het ook niet. Ach wie weet wat ik nog met haar ga afzien, dus ik geniet er maar van Laughing
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Printje zo 26 aug 2012 - 8:59

Puggle schreef:Haha ik heb geen recept voor je. Ik weet het ook niet. Ach wie weet wat ik nog met haar ga afzien, dus ik geniet er maar van Laughing

hahahaha R was een 'moeilijkere' baby maar een zeer zeer makkelijke peuter, de driftbuien en andere 'vervelende' peuterdingen zijn op 1 hand te tellen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania zo 26 aug 2012 - 9:15

Printje schreef:
Puggle schreef:Haha ik heb geen recept voor je. Ik weet het ook niet. Ach wie weet wat ik nog met haar ga afzien, dus ik geniet er maar van Laughing

hahahaha R was een 'moeilijkere' baby maar een zeer zeer makkelijke peuter, de driftbuien en andere 'vervelende' peuterdingen zijn op 1 hand te tellen.

Ik denk dat dat wel echt scheelt. J. had (en heeft eigenlijk) een flinke gebruiksaanwijzing, terwijl het bij M. al gauw goed is. Als ze moe is of honger heeft huilt ze een beetje maar verder vindt ze het allemaal wel prima. In de box, op schoot, op het speelkleed bij J., J. die bovenop haar klimt of in haar ogen probeert te prikken, allemaal geen probleem. Met J. was ik de hele dag echt bezig, met M. helemaal niet ik ben nogsteeds veel meer met J. bezig. Ik moet er af en toe echt op letten dat ik haar wel genoeg aandacht geef.

Ik vind baby's leuk maar ik heb (tegen mijn eigen verwachting in) toch meet met kindjes vanaf een jaar of 1,5/2. Ik vind het knuffelen enz. wel echt heel fijn maar als ze echt gaan communiceren vind ik het steeds leuker worden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje zo 26 aug 2012 - 9:20

Ik vind dat knuffelen ook wel lekker maar de knuffels van nu van R vind ik fijner als toen hij baby was. baby's zijn gewoon niet zo mijn ding.

Ik hoop ook echt dat baby 2 net zo makkelijk wordt als R, denk dat je het deels in de hand hebt maar natuurlijk niet alles.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: