Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nooit dingen zeggen die je niet meent...

+7
Aziraphale
Jasmina
luisa
Caro
TukTuk
Sugarfall
Xanna
11 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

nooit dingen zeggen die je niet meent... - Pagina 3 Empty Re: nooit dingen zeggen die je niet meent...

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 10:37

Maar ik heb gewoon een inkomen. Waarom denken mensen dat als je werkloos bent, dat je per direct het armenhuis in kunt gaan? Ik had het geluk dat ik veel verdiende. En daar heb ik nu een inkomen naar.

Wat mijn vader zei was:"Als je iets op afbetaling wilt halen, dan mag dat van mij. Maaaaarrrrr! Je zorgt ervoor dat het direct wordt afgelost wanneer je weer werk hebt gevonden". En met die intentie zou ik een laptop kopen. Maar dat doe ik niet. Want ik hou niet van lenen. En al helemaal niet van kopen op afbetaling. Moest alleen weten hoe mijn vader erover dacht. Want vroeger kocht ik alles waar ik geen geld voor had. CC's, Primeline, Wehkamp. Ik ken ze allemaal. Dus ben al eens op mijn bek gegaan. En dat doen we niet een tweede keer. Mss kwam het hier over alsof ik niet weet wat het inhoudt. Maar ik ben dus al eens gruwelijk op mijn bek gegaan. Wink En een ezel...?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

nooit dingen zeggen die je niet meent... - Pagina 3 Empty Re: nooit dingen zeggen die je niet meent...

Bericht  Atelier Madame vr 24 aug 2012 - 10:44

Leuk dat je nu dat inkomen nog hebt maar over een paaraanden als je ww ophoud niet meer. Echt ik vind het zo belachelijk dat mensen een laptop op afbetaling kunnen kopen. Of kleding bij de h en m, een tv of whatever. Geld lenen doe je voor je studie en je huis thats it in mijn ogen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 10:45

Atelier Madame schreef:Leuk dat je nu dat inkomen nog hebt maar over een paaraanden als je ww ophoud niet meer. Echt ik vind het zo belachelijk dat mensen een laptop op afbetaling kunnen kopen. Of kleding bij de h en m, een tv of whatever. Geld lenen doe je voor je studie en je huis thats it in mijn ogen.

Dat is ook mijn mening.

Mijn probleem is alleen dat ik andere mensen niet tot last wil zijn (Ben echt bij iedereen welkom om mijn werk te doen, maar hoe zit het als ik er vijf van de zeven dagen zit?). Vandaar ook de gedachte om het dan maar op afbetaling te doen.

Gast
Gast

Bericht  Urban Naked vr 24 aug 2012 - 10:47

Als je bij zoveel mensen welkom bent, waarom zou je dan maar bij 1 iemand gaan zitten. Onzin.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 10:49

Urban Naked schreef:Als je bij zoveel mensen welkom bent, waarom zou je dan maar bij 1 iemand gaan zitten. Onzin.

Maar wie is iedereen? Zijn dat twee mensen of tien?

Gast
Gast

Bericht  Urban Naked vr 24 aug 2012 - 10:52

Maura schreef:
Urban Naked schreef:Als je bij zoveel mensen welkom bent, waarom zou je dan maar bij 1 iemand gaan zitten. Onzin.

Al sla je me dood. Jij kent ze, ik niet.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 10:55

Urban Naked schreef:
Maura schreef:

Al sla je me dood. Jij kent ze, ik niet.

Het is mijn vader en zijn vrouw en mijn beste vriend. En ik wel ze allemaal niet tot last zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 10:57

Hij is momenteel weer buiten bewustzijn trouwens.

Gast
Gast

Bericht  Urban Naked vr 24 aug 2012 - 10:57

Joe.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Bericht  TukTuk vr 24 aug 2012 - 11:01

Pas weer aanzetten als je de ventilatoren schoon gespoten hebt.. Anders heb je een grote kans dat je je laptop echt vermoord
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 11:05

AngelNyn schreef:Pas weer aanzetten als je de ventilatoren schoon gespoten hebt.. Anders heb je een grote kans dat je je laptop echt vermoord
hij gaat nou ook niet meer aan. Dus ik laat hem nu rusten.morgen even naar de dixons?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 11:07

Ik heb ooit eens iets op afbetaling gekocht en dat heeft me voor een negatieve BKR-registratie gezorgd, waardoor ik het huis dus bijna niet over had kunnen schrijven na de scheiding en op straat had beland. En dat terwijl ik alles al afbetaald had, 8 jaar terug al. Of ik even een bankafschrift al bewijs wilde overhandigen dat ik betaald had. Terwijl je bankafschriften maar max 5 jaar hoeft te bewaren. Blijkt nou, instantie in kwestie was even 'vergeten' door te geven dat mijn krediet ingelost was.
Nee, voor mij geen aankopen op afbetaling meer, misschien hooguit eens een auto, maar verder absoluut niet. Klinkt allemaal zo rooskleurig, maar het kan je een hoop ellende opleveren.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 11:13

Dat dus, Maple.

Vanavond had ik het erover met de vriend van mijn buurman. Hij vertelde dat hij de komende vijf jaar niets kan i.v.m. BKR registratie. Ik ben al tien jaar bang voor BKR. Ik wil mijn leven niet vijf jaar uitstellen, omdat ik toevallig geregistreerd sta. Dus ik kijk ook wel goed uit met wat ik doe. Maar soms schijnt het te moeten. Want ik kan nu echt geen nieuwe laptop betalen, dus dan kopen we dat niet. Maar dan moet ik anderen tot last zijn. En dat voelt zo kut. Ik wil helemaal niemand tot last zijn. Of het nu tien minuten of tien uur is. Ik ben altijd bang dat ik teveel ben. En dan bedenk je zoiets dom.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 11:18

Dat van je vriend is dan vast een ander verhaal, want in mijn geval was er geen sprake van 5 jaar hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 11:34

Maple schreef:Dat van je vriend is dan vast een ander verhaal, want in mijn geval was er geen sprake van 5 jaar hoor.

Ik kwam voor het eerst met BKR in aanraking toen mijn toenmalige vriend en ik een huis wilden kopen. Of althans, het huis was gekocht, maar de financiering kwam niet rond. Het bleek achteraf dat er een lening op zijn naam stond, die hij nooit had afgesloten en die zijn moeder afbetaalde (en dus beheerde. De gek had een handtekening gezet onder iets waarvan hij niet wist dat het een lening betrof en ook niet dat het voor zijn ouders was.)

We hebben dat gelukkig kunnen rechtbrijen. Hij was al drie jaar een wanbetaler, want zijn moeder betaalde de rekening niet, en het bedrijf heeft hem toen afgemeld als wanbetaler. Dat was ons geluk. Echt.
Ze hebben de lening afbetaald met de welbekende vakantiebonnen. Anders had ik toen al een schuld van tienduizend euro.

Maar daarom hou ik er dus niet van.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 24 aug 2012 - 22:04

Laat je nog even weten of het gelukt is met schoon maken? Die spuitbussen zijn redelijk prijzig (8 euro gemiddeld), maar een nieuwe laptop is duurder smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 22:08

AngelNyn schreef:Laat je nog even weten of het gelukt is met schoon maken? Die spuitbussen zijn redelijk prijzig (8 euro gemiddeld), maar een nieuwe laptop is duurder smile
hij is nu weer dood. hem uitgeblazen. Hielp niet.dus vanmiddag even langs een dixons. En als het gelukt is laat ik het even weten.

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 vr 24 aug 2012 - 22:34

Haha, zag dit op 9gag en moest gewoon aan jou denken Maura:
nooit dingen zeggen die je niet meent... - Pagina 3 5150195_460s_v1
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: