nooit dingen zeggen die je niet meent...
+7
Aziraphale
Jasmina
luisa
Caro
TukTuk
Sugarfall
Xanna
11 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: nooit dingen zeggen die je niet meent...
Hmm Angelnyn.. Dit klinkt wel héél denigrerend: "Ik vraag me af wat voor leven zij leidt". Het is niet jouw leven, zij moet het er mee doen en wie ben jij dan om daar iets van te vinden?
Maura, ik zou eerder geld lenen bij je vader of een andere goede bekende dan de opties die jij nu voorstelt. En anders maar geen laptop, want ja, daar kan je écht wel zonder. Helemaal als je een telefoon met internet hebt.
Maura, ik zou eerder geld lenen bij je vader of een andere goede bekende dan de opties die jij nu voorstelt. En anders maar geen laptop, want ja, daar kan je écht wel zonder. Helemaal als je een telefoon met internet hebt.
Gast- Gast
Fruity schreef:Hmm Angelnyn.. Dit klinkt wel héél denigrerend: "Ik vraag me af wat voor leven zij leidt". Het is niet jouw leven, zij moet het er mee doen en wie ben jij dan om daar iets van te vinden?
Ik oordeel er niet over? Ik vraag me gewoon af hoe haar leven er uit ziet, dat ze nog voor ALLES toestemming vraagt? Dus wat voor leven zei leidt. Ik zeg nergens dat het een gestoord leven is of wat dan ook?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Fruity schreef:Hmm Angelnyn.. Dit klinkt wel héél denigrerend: "Ik vraag me af wat voor leven zij leidt". Het is niet jouw leven, zij moet het er mee doen en wie ben jij dan om daar iets van te vinden?
Ik oordeel er niet over? Ik vraag me gewoon af hoe haar leven er uit ziet, dat ze nog voor ALLES toestemming vraagt? Dus wat voor leven zei leidt. Ik zeg nergens dat het een gestoord leven is of wat dan ook?
Dan nog zeg je het op een denigrerende manier. Je praat "over" haar, terwijl ze dit gewoon mee kan lezen. Net alsof ze gek is. Well, zo komt het op mij over. Ik vond de manier waarop gewoon heel naar om te lezen.
Gast- Gast
Fruity schreef:AngelNyn schreef:Fruity schreef:Hmm Angelnyn.. Dit klinkt wel héél denigrerend: "Ik vraag me af wat voor leven zij leidt". Het is niet jouw leven, zij moet het er mee doen en wie ben jij dan om daar iets van te vinden?
Dan nog zeg je het op een denigrerende manier. Je praat "over" haar, terwijl ze dit gewoon mee kan lezen. Net alsof ze gek is. Well, zo komt het op mij over. Ik vond de manier waarop gewoon heel naar om te lezen.
Misschien was het wat ongelukkig geformuleerd:) Beetje jammer alleen dat je alleen op mij afgeeft nu, terwijl Caro toch een heel stuk botter reageerd in mijn ogen, en ook echt oordeelt over haar, wat ik dus niet doe.
TukTuk- Ratel
Ja sorry.. Caro reageert inderdaad ook best bot en denigrerend maar ik viel even over jouw zinnetje..AngelNyn schreef:Fruity schreef:AngelNyn schreef:Fruity schreef:Hmm Angelnyn.. Dit klinkt wel héél denigrerend: "Ik vraag me af wat voor leven zij leidt". Het is niet jouw leven, zij moet het er mee doen en wie ben jij dan om daar iets van te vinden?
Misschien was het wat ongelukkig geformuleerd:) Beetje jammer alleen dat je alleen op mij afgeeft nu, terwijl Caro toch een heel stuk botter reageerd in mijn ogen, en ook echt oordeelt over haar, wat ik dus niet doe.
Gast- Gast
Fruity schreef:Ja sorry.. Caro reageert inderdaad ook best bot en denigrerend maar ik viel even over jouw zinnetje..AngelNyn schreef:Fruity schreef:AngelNyn schreef:Fruity schreef:Hmm Angelnyn.. Dit klinkt wel héél denigrerend: "Ik vraag me af wat voor leven zij leidt". Het is niet jouw leven, zij moet het er mee doen en wie ben jij dan om daar iets van te vinden?
Ok Ja het was achteraf misschien beetje ongelukkig geformuleerd, het was in ieder geval niet zo denigrerend bedoelt.. Ik kan me gewoon serieus er niks van voorstellen hoe iemand op haar leeftijd nog voor ieder dingetje toestemming kan vragen. Denk dat mijn ouders me voor gek zouden verklaren
TukTuk- Ratel
Misschien dat ik erover heen gelezen heb hoor, maar heb je al bij een of ander computerzaakje laten kijken wat er aan de hand is en of je laptop misschien gerepareerd kan worden? Misschien valt de schade mee.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Kan je geen spullen verkopen om aan geld te kopen en zo een laptop ervan te kopen? Tv bijv, of je telefoon verkopen en dan een goedkope te kopen
Gast- Gast
Iets op afbetaling kopen als je geen baan hebt, lijkt me niet handig en ook bijna onmogelijk. Want waarom zou Wehkamp in dit geval een lening verstrekken aan iemand waarvan ze niet zeker zijn of die wel gaat betalen... Ik zou sowieso wat andere meiden ook al zeiden: eerst even kijken of je oude laptop voordelig te repareren is, sparen of lenen van je vader.
Ik zou echt slapeloze nachten krijgen van iets kopen op afbetaling zonder inkomen.
Ik zou echt slapeloze nachten krijgen van iets kopen op afbetaling zonder inkomen.
Jasmina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10
Mocht je besluiten om toch een nieuwe te kopen zou ik voor die aanbieding gaan bij WK met gratis printer. All in one PC.
Jasmina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10
Haha, ik heb even smakelijk mogen lachen. Mensen die nu op mij afgeven, doen waarschijnlijk zelf nooit iets buiten het boekje. Bravo! Toppertjes! *zucht*
Maar mijn laptop doet het weer. Kennelijk even een kuur gehad. De batterij is er een paar uur uitgeweest en kennelijk was dat even nodig. Probleem opgelost. Hoef niet na te denken over een ander. Geen afbetaling.
En ja, ik vraag toestemming. En waarom vraag ik toestemming? Mijn gedachten, zijn mijn gedachten en niet altijd de juiste gedachte. Dus dan bel ik met een vader, een moeder, een vriend om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn. Mijn vader gaf toestemming, maar wel met het gegeven dat het snel afgelost moest worden. Omdat het inderdaad meer kost, dan men lief is.
Al met al is het niet nodig geweest. Is het nog steeds niet nodig. En van Caro moet ik op de pot. Wat een achterlijke reactie. Kom op, je hebt het hier niet over een kind van vijf.
Maar mijn laptop doet het weer. Kennelijk even een kuur gehad. De batterij is er een paar uur uitgeweest en kennelijk was dat even nodig. Probleem opgelost. Hoef niet na te denken over een ander. Geen afbetaling.
En ja, ik vraag toestemming. En waarom vraag ik toestemming? Mijn gedachten, zijn mijn gedachten en niet altijd de juiste gedachte. Dus dan bel ik met een vader, een moeder, een vriend om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn. Mijn vader gaf toestemming, maar wel met het gegeven dat het snel afgelost moest worden. Omdat het inderdaad meer kost, dan men lief is.
Al met al is het niet nodig geweest. Is het nog steeds niet nodig. En van Caro moet ik op de pot. Wat een achterlijke reactie. Kom op, je hebt het hier niet over een kind van vijf.
Gast- Gast
Je kunt ook een nieuwe batterij/accu bestellen uit China. Kost geen drol en kan heel goed helpen bij dit soort laptop-kuren Bijv. via DealExtreme.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Dat onthoud ik, Azi.
Hij doet het nu gelukkig weer. En dat is het belangrijkste. Ik weet niet waar hij vanmiddag last van had.
Hij doet het nu gelukkig weer. En dat is het belangrijkste. Ik weet niet waar hij vanmiddag last van had.
Gast- Gast
Fijn dat 'ie het weer doet! Denk er wel aan om even een back-up van je bestanden te maken, nu hij het weer doet!
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Stylegirl schreef:Fijn dat 'ie het weer doet! Denk er wel aan om even een back-up van je bestanden te maken, nu hij het weer doet!
Ik mail alles naar mezelf. Dus de backup had ik al. Ik kan geen schrijfjes branden, dat ding doet het al jaren niet meer haha.
Gast- Gast
Raakt je laptop niet gewoon oververhit? Je zou even het programma Speedfan kunnen downloaden via deze link:
http://www.almico.com/sfdownload.php
en deze laten draaien terwijl je op je laptop bezig bent. Het programma geeft al snel een "vlammetje" aan, maar pas bij temperaturen boven de 60/65 graden moet je je zorgen gaan maken.
Dan kan het zijn bijvoorbeeld dat er veel stof bij je ventilatoren zit, en deze kunnen uiteindelijk kapot gaan. Vaak merk je dit al door dat de ventilator flink wat lawaai maakt terwijl de laptop aan staat. Of een andere mogelijkheid is is een ventilator die helemaal niet meer draait, en dan wordt je laptop ook niet meer gekoeld. De laptop beschermd zichzelf dan door niet meer aan te gaan.
De beste tip om je ventilator schoon te maken is met zo'n spuitbus met lucht er in, te koop bij de computerwinkels. Ik zou er geen stofzuiger oid op zetten.
http://www.almico.com/sfdownload.php
en deze laten draaien terwijl je op je laptop bezig bent. Het programma geeft al snel een "vlammetje" aan, maar pas bij temperaturen boven de 60/65 graden moet je je zorgen gaan maken.
Dan kan het zijn bijvoorbeeld dat er veel stof bij je ventilatoren zit, en deze kunnen uiteindelijk kapot gaan. Vaak merk je dit al door dat de ventilator flink wat lawaai maakt terwijl de laptop aan staat. Of een andere mogelijkheid is is een ventilator die helemaal niet meer draait, en dan wordt je laptop ook niet meer gekoeld. De laptop beschermd zichzelf dan door niet meer aan te gaan.
De beste tip om je ventilator schoon te maken is met zo'n spuitbus met lucht er in, te koop bij de computerwinkels. Ik zou er geen stofzuiger oid op zetten.
TukTuk- Ratel
Ik heb het programma'tje gedownload en hij zit nu op 80 graden.
Zal morgen even naar een computerwinkel gaan om een middeltje te halen. Hij was vanmiddag trouwens ook bloedheet.
Zal morgen even naar een computerwinkel gaan om een middeltje te halen. Hij was vanmiddag trouwens ook bloedheet.
Gast- Gast
Maura schreef:Ik heb het programma'tje gedownload en hij zit nu op 80 graden.
Ah dat verklaard een hele hoop! Ik zou even je laptop uitzetten voordat je verdere schade maakt, en even zelf hard blazen tegen je ventilator (zit aan de zijkant). Uiteraard goed opletten dat je geen speeksel mee blaast
Vaak helpt dat al een hele boel. Verder kan je ook zorgen dat de achterkant van je laptop wat hoger staat, (zodat hij schuin komt te staan), door er aan beide kanten onder de hoeken een boek te leggen, zodat er ruimte vrij komt om de warme lucht af te voeren. Alleen onder de hoeken iets leggen, zodat de zijkant en achterkant ook open blijven.
Hoor je je ventilator trouwens wel draaien? Als die niet draait kan hij OF kapot zijn, of zo vast zitten door het stof dat hij niet meer kan draaien.
Ik bedoel trouwens zo'n soort spuitbus:
http://www.mycom.nl/Product/Schoonmaak-Perslucht/ICIDU-Air-Duster-400-ml/1178897
Daar zit dan zo'n lang dun rietje bij. Je zou ook even bij de computerwinkel kunnen vragen wat het kost om je laptop te laten schoonmaken.
TukTuk- Ratel
De ventilator draait. Ik hoor hem. En als ik hem aanraak, dan is hij bloedheet.
Ik ga hem nu eerst even afsluiten. Maar dan weet ik nu waar het probleem zit. En dat kan ik oplossen. Want ik hoef verder helemaal geen nieuwe laptop, deze doet het over het algemeen heel goed.
Ik ga hem nu eerst even afsluiten. Maar dan weet ik nu waar het probleem zit. En dat kan ik oplossen. Want ik hoef verder helemaal geen nieuwe laptop, deze doet het over het algemeen heel goed.
Gast- Gast
Maura schreef:De ventilator draait. Ik hoor hem. En als ik hem aanraak, dan is hij bloedheet.
Ja dit is iets wat je makkelijk zelf kan oplossen en ook kan voorkomen in het vervolg, door om de zoveel tijd even je ventilator schoon te blazen. Scheelt een hoop geld uiteindelijk! Ben blij voor je dat je nu weet waar het probleem zit.
Hier kan je lezen hoe je je laptop schoon kan maken:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01662723&lc=nl&cc=nl&dlc=nl
TukTuk- Ratel
En een back-up maken via een USB-stick is ook handig. Of via Dropbox (gratis online programma waarmee je spullen kunt opslaan of delen met anderen via internet, je kunt er dan altijd bij).
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
AngelNyn schreef:Caro schreef:Kap nu maar met Maura advies te geven: die doet toch wat ze zelf wil. Dus als zij die laptop op afbetaling wil doen: moet ze zelf weten..
Eigenlijk heb je ook wel gelijk.. Misschien moet ze maar diep in de problemen komen door dat kopen op afbetaling om zodoende te leren dat het niét slim is.. Wie niet wilt horen moet maar voelen..
Nou, nou nou, voelen? Een laptop is ook weer niet zo'n grote uitgave, het is geen auto ofzo. Dus van dat voelen zal wel meevallen.
Gast- Gast
Carrie schreef:AngelNyn schreef:Caro schreef:Kap nu maar met Maura advies te geven: die doet toch wat ze zelf wil. Dus als zij die laptop op afbetaling wil doen: moet ze zelf weten..
Eigenlijk heb je ook wel gelijk.. Misschien moet ze maar diep in de problemen komen door dat kopen op afbetaling om zodoende te leren dat het niét slim is.. Wie niet wilt horen moet maar voelen..
Nou, nou nou, voelen? Een laptop is ook weer niet zo'n grote uitgave, het is geen auto ofzo. Dus van dat voelen zal wel meevallen.
Als je geen werk en dus bijna geen inkomen hebt kan een laptop wel degelijk een grote uitgave zijn.
Gast- Gast
Jaya schreef:Carrie schreef:AngelNyn schreef:Caro schreef:Kap nu maar met Maura advies te geven: die doet toch wat ze zelf wil. Dus als zij die laptop op afbetaling wil doen: moet ze zelf weten..
Als je geen werk en dus bijna geen inkomen hebt kan een laptop wel degelijk een grote uitgave zijn.
Tuurlijk, zeker, maar je raakt er niet door failliet ofzo.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» dingen die je nog niet wist
» Niet grappige dingen...
» iets van zeggen of niet?
» Dingen waar je telkens niet aan toe komt ...
» 3 dingen die we nog niet over je weten
» Niet grappige dingen...
» iets van zeggen of niet?
» Dingen waar je telkens niet aan toe komt ...
» 3 dingen die we nog niet over je weten
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: