Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonder je kindje(-s) op vakantie

+23
Pussycat
LMCurious
Spring
CCC
Lonely Goatherd
Lolly's
Parisienne
Marin
Lumen
Tania
studiebol
Slakje
Coco
Sophiee
Mamsie
Annie24
Twellie
ekjir@M
Star007
meisjesmama
Theeleut
Susan
maiadebij
27 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  CCC do 23 aug 2012 - 23:43

Ik kan me het heel goed voorstellen en begrijp ook wel waarom mensen dat doen. Soms is het ook even lekker om op te laden zonder je kinderen. Ik merk nu ook dat het ontzettend veel energie kost, hoeveel ik ook van N. hou en hoeveel plezier ik er ook aan beleef. Vooral in de situatie dat ik en mijn vriend elkaar weinig zien door het werk begrijp ik wel waarom mensen dit doen. Maar of ik het zelf kan, nu nog niet in elk geval. Misschien komt die tijd nog weleens dat ik dat samen zou kunnen doen met mijn vriend maar misschien ook helemaal niet.

Mijn ouders hebben dit trouwens ook een paar keer gedaan toen ik jong was en moet zeggen ben er echt niet slechter op geworden hoor.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 0:15

Correctie op mijn eerste reactie: lijkt me heerlijk. Moeten nog een uur en ze zitten allebei te bleren op de achterbank. Helemaal in vakantiestemming laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Tania vr 24 aug 2012 - 0:18

Stofzuiger schreef:Correctie op mijn eerste reactie: lijkt me heerlijk. Moeten nog een uur en ze zitten allebei te bleren op de achterbank. Helemaal in vakantiestemming laughcry

lol!

(Gaat vast goedkomen als jullie er eenmaal zijn)

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 0:27

Tania schreef:
Stofzuiger schreef:Correctie op mijn eerste reactie: lijkt me heerlijk. Moeten nog een uur en ze zitten allebei te bleren op de achterbank. Helemaal in vakantiestemming laughcry

lol!

(Gaat vast goedkomen als jullie er eenmaal zijn)
O ja , dat geloof ik best, maar nu daalt mijn vakantiestemming met de kilometer... Neutral

Gelukkig wist mijn man deze keer alweer een kortere weg en doen we er nu 25 min extra over. Fijn! Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Tania vr 24 aug 2012 - 0:29

Stofzuiger schreef:
Tania schreef:
Stofzuiger schreef:Correctie op mijn eerste reactie: lijkt me heerlijk. Moeten nog een uur en ze zitten allebei te bleren op de achterbank. Helemaal in vakantiestemming laughcry

lol!

(Gaat vast goedkomen als jullie er eenmaal zijn)
O ja , dat geloof ik best, maar nu daalt mijn vakantiestemming met de kilometer... Neutral

Kun je ze geen koekje geven ofzo? Niet erg pedagogisch verantwoord maar kan wel erg effectief zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 0:35

Koekjes, brood, limonade, water, speentje, speelgoed... Alles ligt nu buiten mijn bereik op de grond. Inmiddels is J in slaap aan het vallen. One down, one to go...

Reden net langs V.eldhoven en dan ben ik toch wel weer heel erg dankbaar met 2 grote boze beren op de achterbank als ik denk aan hoe het toen ook af had kunnen lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 0:41

Rood schreef:
Lolly's schreef:Alleen hierom zou ik het al niet aandurven.
Dat verschilt denk ik echt per kind, hoor. Meeste kinderen vinden het best, schat ik in, als ze maar goede opvang hebben en het niet al te lang duurt. Denk dat ouders eerder hun kind missen dan het kind de ouders.

Dat denk ik ook haha. Als mijn zoon uit logeren gaat en ik haal hem na 2 nachtjes bijv weer op, vind hij dat echt niet leuk en krijst hij dat hij wil blijven Very Happy . Zal niet voor elk kind gelden uiteraard, maar ik denk dat over het algemeen ouders er meer last van hebben dan de kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 1:22

Wij hebben het nog nooit gedaan, zijn zelfs nog nooit samen een dag weggeweest sinds we kinderen hebben.

Maar binnenkort als mijn man het kan regelen met zijn werk, gaan we samen een nachtje weg. Dan ben ik al heel tevreden! Wij zien elkaar ook niet veel, en vaak werk ik als hij vrij is, dus dan leef je wel een beetje langs elkaar heen ja, maar dat is nu eenmaal niet anders. Na een nachtje weg, en dan een dag helemaal voor onszelf, ben ik vast wel weer opgeladen!

Heerlijk ook eens samen uit eten, zonder de kinderen, dat is al sinds de 2e niet meer gebeurt, en die is inmiddels ruim 3,5!

Een week zou voor mij veel te lang zijn. Ik zou ze te erg missen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Spring vr 24 aug 2012 - 1:27

@mamarosa,
Het valt me wel vaker op.

Maar jij bent volgens mij een enorm lieve mama, die het niet uitmaakt wat ze allemaal moet doen of juist moet laten, zolang ze maar kan genieten van haar kindjes.

Ik heb het idee dat jij dat zooo intens doet, prachtig. Very Happy
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 1:30

Ik ben tot nu toe, zonder de weekendjes meegerekend, 3 keer zonder mijn zoon op vakantie geweest en dat ging prima. Maar nu is hij net 5 en hangt ongelofelijk aan mij, er is ook best wat veranderd en ook al kun je hem nu veel uitleggen, hij is nu wel erg gevoelig. Dus een weekendje, leuk! Maar langer weg doe ik weer als ik denk dat hij het dan ook gewoon leuk heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 1:45

Af en toe een weekendje weg (1 hooguit 2 nachten) samen vind ik heerlijk, maar dan wil ik echt weer naar mijn ventje terug hoor Laughing

Een vliegvakantie zonder ons zoontje zit er voor mij sowieso niet in, want ik wil niet zonder hem vliegen. Ik heb onwijze vliegangst en (hoe egoistisch ook) ik zou er niet aan moeten denken dat er iets gebeurt tijdens de vliegreis of wat dan ook. Wij zijn in het buitenland getrouwd en mijn schoonouders boden aan om J. mee terug te nemen naar NL zodat wij nog een paar dagen extra hadden, maar dat wilde ik echt niet...

Vakantie doen we met zijn allen. Af en toe even een weekendje (of zelfs een dagje) weg kan ik wel van genieten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 1:46

Spring schreef:@mamarosa,
Het valt me wel vaker op.

Maar jij bent volgens mij een enorm lieve mama, die het niet uitmaakt wat ze allemaal moet doen of juist moet laten, zolang ze maar kan genieten van haar kindjes.

Ik heb het idee dat jij dat zooo intens doet, prachtig. Very Happy

Dat is lief van je om te zeggen!

Ik leef idd vooral voor de kinderen momenteel, maar het is niet zo dat ik mezelf wegcijfer hoor. Zo extreem is het gelukkig ook weer niet, ik ben er zelf ook nog, en mijn man ook.

Ik zou best eens vaker weg willen per jaar, maar dat is in onze situatie niet zo makkelijk te regelen, dus ik ben allang blij dat dit kan. En een weekje vakantie met de kinderen is voor mij net zo waardevol. Ik geniet er al van als we eens echt samen zijn als gezin, en alles samen kunnen delen, ipv dat ik altijd alles maar alleen moet doen. Maar ook daar wil ik niet teveel over klagen, dat is nu eenmaal zo, daar hebben we voor gekozen zo, en het werk van mijn man is nu eenmaal met erg lange werkdagen, waardoor ik vaak alleen ben, maar we zijn blij dat hij werk heeft! Dat kan ook heel anders zijn in deze tijd en zijn sector.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Twellie vr 24 aug 2012 - 1:51

Luce schreef:
Rood schreef:
Lolly's schreef:Alleen hierom zou ik het al niet aandurven.
Dat verschilt denk ik echt per kind, hoor. Meeste kinderen vinden het best, schat ik in, als ze maar goede opvang hebben en het niet al te lang duurt. Denk dat ouders eerder hun kind missen dan het kind de ouders.

Dat denk ik ook haha. Als mijn zoon uit logeren gaat en ik haal hem na 2 nachtjes bijv weer op, vind hij dat echt niet leuk en krijst hij dat hij wil blijven Very Happy . Zal niet voor elk kind gelden uiteraard, maar ik denk dat over het algemeen ouders er meer last van hebben dan de kinderen.

Dat was hier ook zo, ik heb me laatst prima vermaakt op vakantie maar natuurlijk heb ik de kinderen ook gemist. Dat was omgekeerd niet echt het geval, commentaar van mijn dochter: 'Kan me niks schelen als je op vakantie gaat.'
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Twellie vr 24 aug 2012 - 1:52

Whahaha Stofzuiger, hopelijk ben je er inmiddels (bijna)!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Spring vr 24 aug 2012 - 1:53

@mamarosa, je leeft inderdaad vooral voor de kinderen, maar volgens mij vind jij dat juist zo fijn. In ieder geval kom je zo over en dat vind ik mooi om te zien.
Dankbaar.

Je hebt het mega druk en zegt dan: Als ik een nachtje met mijn man weg zou kunnen zou dat heel fijn zijn, en dan ben ik weer opgeladen.

Very Happy



Ontopic: Ik zou niet op vakantie gaan zonder mijn dochter.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  LMCurious vr 24 aug 2012 - 2:01

Wij zijn op huwelijksreis (Joris was toen 14,5 mnd) een week samen weggeweest. Verder gaan we elk jaar een lang weekend met zn tweetjes. En gaan de kindjes gem. 1x per maand een nachtje bij iemand logeren.

Op huwelijksreis had Dave graag naar Las Vegas willen gaan, maar dan zouden de kindjes 10 dagen weg zijn zonder zonder ons (incl. reistijd enzo). Dat vond ik te lang. Ik had na die 7 dagen niet het idee dat ik niet langer zonder hem zou kunnen, maar wel dat het niet nodig vond. We hebben een iets uitgebreidere vakantie gehad dan normaal met zn tweetjes, zijn lekker bijgekomen, dus vond ook wel weer lekker om naar huis te gaan en hem weer te zien. Verder is een lang weekend bij ons 5 dagen zonder kids. Van wegbrengen tot weer thuis. Dit is lang genoeg vind ik, en we genieten er enorm van. Maar echte vakaties doen we wel samen. En als het financieel minder zou gaan zou ons weekend eerder vervallen dan de gezinsvakantie.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 3:33

Tuinstoel schreef:
Luce schreef:
Rood schreef:
Lolly's schreef:Alleen hierom zou ik het al niet aandurven.
Dat verschilt denk ik echt per kind, hoor. Meeste kinderen vinden het best, schat ik in, als ze maar goede opvang hebben en het niet al te lang duurt. Denk dat ouders eerder hun kind missen dan het kind de ouders.

Dat denk ik ook haha. Als mijn zoon uit logeren gaat en ik haal hem na 2 nachtjes bijv weer op, vind hij dat echt niet leuk en krijst hij dat hij wil blijven Very Happy . Zal niet voor elk kind gelden uiteraard, maar ik denk dat over het algemeen ouders er meer last van hebben dan de kinderen.

Dat was hier ook zo, ik heb me laatst prima vermaakt op vakantie maar natuurlijk heb ik de kinderen ook gemist. Dat was omgekeerd niet echt het geval, commentaar van mijn dochter: 'Kan me niks schelen als je op vakantie gaat.'

Hier moest ik echt om lachen lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 3:35

Ik zou het nog niet willen maar misschien over een paar jaar wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Pussycat vr 24 aug 2012 - 3:43

Een dagje en/of nachtje gaan man en ik wel eens samen weg. Maar dat komt niet vaak voor.
Langer dan 1 nacht zijn we nog nooit van onze dochter weggeweest en dat zouden we ook niet willen en ik denk zij ook niet, want ze is dolblij als ze ons weer ziet komt dan helemaal op ons afrennen om ons daarna helemaal plat te zoenen haha.

Maar als ze ons niet ziet heeft ze het prima naar d'r zin bij opa en oma hoor. Opa en oma die doen van alles met d'r. Alleen als ze ons dan weer ziet wil ze toch liever weer met ons mee terug en gelukkig maar Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 561177

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  snoezel vr 24 aug 2012 - 6:22

Ik zou geen hele week weggaan met mn man, en onze dochter bij een oppas achterlaten. Ik zou WEL een week weg gaan met een vriendin en L gewoon achterlaten in haar eigen huis bij haar papa.

Maar goed, dat is theoretisch. In de praktijk is het zo dat we L pas voor het eerst hebben laten logeren toen ze 1,5 was. In totaal heeft ze nu 3 keer een nacht elders geslapen. Maar o, wat hebben we genoten van de tijd zonder L, ook al was het wel heeell stil in huis. Positieve is wel dat L het helemaal prima vindt om bij opa en oma te gaan logeren. Als we haar op komen halen wil ze helemaal niet mee...
In november hebben we een weekendje weg geboekt met vrienden. ZONDER kinderen, in een super de luxe huisje met bad, zonnebank, sauna en whirlpool in de tuin.. Allemaal even bijtanken en relaxen en uitslapen.. Mmmm... Ook dubbel, ik voel me toch een beetje slechte moeder. Niet reëel, maar goed, ergens onderbuik gevoel is daar wel.

Kort samengevat: Dag/paar dagen zonder kind vind ik kunnen, maar mijn hoofdvakanties wil ik echt gewoon heerlijk met mijn gezinnetje doen hoor.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  love vr 24 aug 2012 - 6:41

Mijn ouders deden dit vroeger ook wel eens, mijn vader werkte bij Arke en had vaak werkreisjes
waar mijn moeder wel eens meeging en ze zelf paar dagen bij aanplakte.
Ik en mijn broertje hebben hier nooit problemen mee gehad, duurde vaak een weekje mijn ouders belde elke dag en mijn opa en oma kwamen in huis oppassen wat voor ons altijd een groot feest was Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 561177

Ik weet niet of ik dit zelf zou doen, heb nu geen kinderen en ik weet ook niet hoe mijn vriend hierin staat.
Maar ik begrijp wel dat sommige dit zouden doen Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 561177
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 7:30

Wij gaan ieder jaar een weekend weg met z'n 2-en. De eerste dag komt mijn schoonmoeder in huis en de tweede en derde dag is hij bij mijn ouders. S. voelt zich ook op z'n gemak bij hun want mijn schoonmoeder en mijn ouders passen standaard al 1 dag in de week op als ik moet werken

Een week of langer vind ik persoonlijk nog te lang als ze zo jong zijn? Of een van ons wil een weekje weg en dat de ander dan thuis is. Dat misschien wel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  *Lookie* vr 24 aug 2012 - 7:38

Ik kan mijn kereltje nog niet zo lang missen. Hij is tot nu toe ook nog nooit een nachtje weggeweest, ik vind een hele dag zonder hem eerst wel voldoende.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Linda vr 24 aug 2012 - 7:45

Het lijkt me helemaal niks om zonder onze dochter op vakantie te gaan, dat zou ik nooit doen.
Morgen ga ik een nachtje met vriendinnen in een hotelletje slapen, dan blijft man met dochter thuis. Dat is het enige waar ik af en toe behoefte aan heb. En daar ga ik van genieten ook! smile

Edit, ik zou niet eens met man alleen een nachtje weg hoeven. Daar heb ik dan weer geen behoefte aan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 8:17

Nogmaals een correctie: lig hier heerlijk op de bank en kindjes liggen als roosjes te slapen. Ben zo blij dat ze erbij zijn en niet op uren afstand rijden bij me vandaan I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 3 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum