Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonder je kindje(-s) op vakantie

+23
Pussycat
LMCurious
Spring
CCC
Lonely Goatherd
Lolly's
Parisienne
Marin
Lumen
Tania
studiebol
Slakje
Coco
Sophiee
Mamsie
Annie24
Twellie
ekjir@M
Star007
meisjesmama
Theeleut
Susan
maiadebij
27 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:47

Haha ik snap wat je bedoelt.

En commentaar heb ik eigenlijk bijna niet gekregen.....ja, de oude buurvrouw van mijn schoonmoeder vond dat mijn zoontje wel érg vaak bij haar was, maar wat zij niet wist is dat ik hele dagen thuis zat en 1 keer in de week écht een avond voor mijzelf wilde.

Mensen oordelen vaak zo snel.


Laatst aangepast door Zelda op do 23 aug 2012 - 20:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Susan do 23 aug 2012 - 20:48

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:57; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:49

Susan schreef:Inderdaad, het is niet zo dat je vakanties met z'n tweeën nodig hebt omdat je anders geen partners meer bent of zo. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er na een zware periode hard aan toe bent om er samen tussenuit te gaan, maar in mijn ogen blijft het, in het algemeen gezien dan, wel een luxe en geen noodzaak.
Dat sowieso natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:50

Verschilt dat niet per persoon of dat noodzaak is? De een heeft het harder nodig dan de ander. Wij hebben bijv wel echt een dag en avond met z'n 2en nodig af en toe. We zijn zo druk met ons gezin en alles erom heen dat we best snel langs elkaar heen gaan leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:51

Luce schreef:Verschilt dat niet per persoon of dat noodzaak is? De een heeft het harder nodig dan de ander. Wij hebben bijv wel echt een dag en avond met z'n 2en nodig af en toe. We zijn zo druk met ons gezin en alles erom heen dat we best snel langs elkaar heen gaan leven.
Ja dat klopt, maar in mijn ogen is een vakantie (met of zonder kinderen) altijd een luxe en geen noodzaak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Susan do 23 aug 2012 - 20:51

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:58; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Marin do 23 aug 2012 - 20:54

De vakantie op zich is misschien wel luxe, maar de nood om samen even tijd door te brengen kan vrij hoog zijn natuurlijk. En in je dagelijkse leven kan het best lastig zijn om daar aan toe te komen. Dus in die zin kan ik me best voorstellen dat je echt een vakantie nodig hebt om weer even tot elkaar te komen.

Ik kan het me ook best voorstellen dat je dat af en toe nodig hebt. Mijn ouders gingen ook wel eens zonder ons op vakantie. Was dan vaak wel voor een congres voor m'n vader, maar dan plakten ze er nog paar daagjes aan vast. Vonden wij leuk hoor, opa en oma oppassen. Maar toen waren we al wel wat ouder, tussen de 5 en 10.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:55

Een vakantie samen is best luxe, maar ik denk dat het in dat soort gevallen niet zozeer om vakantie gaat (dus het land enz), maar voor tijd voor elkaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Tania do 23 aug 2012 - 20:56

Luce schreef:Een vakantie samen is best luxe, maar ik denk dat het in dat soort gevallen niet zozeer om vakantie gaat (dus het land enz), maar voor tijd voor elkaar.

Maar dan kun je ook je kindjes uit logeren brengen en samen thuis vakantie houden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Susan do 23 aug 2012 - 20:57

Ja, maar een hele week achter elkaar, dat vind ik persoonlijk (in de meeste gevallen dus) wel een luxe. Een weekend eigenlijk ook al wel. Niet dat ik vind dat het dan niet moet kunnen of zo, maar ik vind het wel een luxe.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:58

Tania schreef:
Luce schreef:Een vakantie samen is best luxe, maar ik denk dat het in dat soort gevallen niet zozeer om vakantie gaat (dus het land enz), maar voor tijd voor elkaar.

Maar dan kun je ook je kindjes uit logeren brengen en samen thuis vakantie houden.

Klopt. Maar je kunt ook naar een warm land gaan waar je nog wat kan genieten van de zon. Maakt dan toch ook geen drol meer uit smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Susan do 23 aug 2012 - 20:59

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:59; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Parisienne do 23 aug 2012 - 21:00

Mij lijkt het ook wel heerlijk om eens samen een weekje op vakantie te gaan. Ik denk dat het ons ook best veel goeds zou doen. Wij zijn vorig jaar 4 dagen naar Parijs geweest samen. Dat was zo fijn!

Net als bij Luce leven mijn vriend en ik ook langs elkaar heen. Hij werkt met name middagen en avonden en is altijd pas laat thuis (het leven van een kok). We hebben eigenlijk nooit een avondje samen op de bank. Wij plannen dus ook bewust een avondje uit samen, even zonder N., even tijd voor elkaar. Dit hebben we nodig voor onze relatie. Een vakantie zou me daarom ook zo fijn lijken, echt tijd voor elkaar en tegelijkertijd relaxen. Maargoed.. het ook daadwerkelijk doen is een tweede verhaal Wink

Wij hadden laatst bijna voor deze keuze gestaan overigens. We wilden graag op vakantie, want dat is in ons geval echt noodzaak. We zitten er beiden aardig doorheen, het scheelt niet veel of we storten in. Een vakantie zou ons goed doen, echter.. niet een vakantie met z'n drieën. Dan zou ik het nut van vakantie (even ontspannen, gedachten op iets anders, bijkomen, leuke dingen doen, etc.) niet goed inzien. N. vraagt daarvoor teveel energie. We hebben getwijfeld om samen te gaan, maar dat vond ik moeilijk. We gaan nu met mijn vader en stiefmoeder. We hebben gezellig ons meisje mee, maar tegelijkertijd kunnen mijn vriend en ik ook samen even wat doen als we willen. Heel fijn!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 21:07

Ik zou het echt heerlijk vinden om dat bijv volgend jaar te doen na alle ellende, om er echt even samen tussen uit te knijpen en even tijd als man en vrouw. Maar dan niet langer als een weekje bijv hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Tania do 23 aug 2012 - 21:26

Luce schreef:
Tania schreef:
Luce schreef:Een vakantie samen is best luxe, maar ik denk dat het in dat soort gevallen niet zozeer om vakantie gaat (dus het land enz), maar voor tijd voor elkaar.

Maar dan kun je ook je kindjes uit logeren brengen en samen thuis vakantie houden.

Klopt. Maar je kunt ook naar een warm land gaan waar je nog wat kan genieten van de zon. Maakt dan toch ook geen drol meer uit smile

Haha nee als ik kon kiezen wist ik het ook wel. Maar ik bedoelde dat echt op vakantie gaan dan niet noodzakelijk is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Parisienne do 23 aug 2012 - 21:28

Nou, ik denk juist dat een andere omgeving meer goeds doet dan dat je samen met je partner een hele week 'gewoon' thuis zit. Nee, dat lijkt me niks. Dan heb ik liever m'n kind gewoon thuis.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Susan do 23 aug 2012 - 21:33

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:58; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 21:46

Parisienne schreef:Nou, ik denk juist dat een andere omgeving meer goeds doet dan dat je samen met je partner een hele week 'gewoon' thuis zit. Nee, dat lijkt me niks. Dan heb ik liever m'n kind gewoon thuis.
Eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Susan do 23 aug 2012 - 21:49

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:59; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Lolly's do 23 aug 2012 - 22:49

meisjesmama schreef: Zijn oppas mocht niet uit het zicht en maanden daarna heeft hij het zij ook zwaar gemaakt. Als ze maar weg gingen raakte hij overstuur.
Alleen hierom zou ik het al niet aandurven.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 23:02

Lolly's schreef:Alleen hierom zou ik het al niet aandurven.
Dat verschilt denk ik echt per kind, hoor. Meeste kinderen vinden het best, schat ik in, als ze maar goede opvang hebben en het niet al te lang duurt. Denk dat ouders eerder hun kind missen dan het kind de ouders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Parisienne do 23 aug 2012 - 23:07

Ik denk ook dat ouders die zonder kind op vakantie gaan hun kind niet 'zomaar' bij een oppas achterlaten. Ik denk dat het in de meeste gevallen gaat om mensen die zeer vertrouwd zijn bij de kinderen. Opa's en oma's bijvoorbeeld. Hier heeft mijn dochter het altijd zo ontzettend naar haar zin bij opa en oma. Waarschijnlijk zou ze het niet eens merken als wij een weekje weg zouden zijn Laughing Maar dat verschilt erg per kind inderdaad.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 23:20

Ik moet er niet aan denken smile
Een nachtje weg vind lang zat! Nee ik ga veel liever mét ze op vakantie.


Mijn ouders waren ook een keer een week zonder ons op vakantie gegaan, nou dat was drama. Heb elke avond liggen huilen omdat ik ze zo miste ( had ook last van heimwee) Vond het echt niet leuk van ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  meisjesmama do 23 aug 2012 - 23:25

Rood schreef:
Lolly's schreef:Alleen hierom zou ik het al niet aandurven.
Dat verschilt denk ik echt per kind, hoor. Meeste kinderen vinden het best, schat ik in, als ze maar goede opvang hebben en het niet al te lang duurt. Denk dat ouders eerder hun kind missen dan het kind de ouders.
hij werd opgevangen door zijn opa en oma waar hij normaal al 2 dagen in de week komt. en dan nog de gewone bezoekjes. des ondanks was hij helemaal de weg kwijt.
Mijn keuze zou dan ook zijn pas het te doen als de kids oud genoeg zijn om het goed te begrijpen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Lonely Goatherd do 23 aug 2012 - 23:38

Nu zou ik het sowieso nog niet doen. Misschien als mijn zoon een jaar of twee is, of nog wat ouder. In ieder geval moet hij het een beetje kunnen bevatten waarom hij bij oma is, duidelijk kunnen maken wat er aan de hand is als hij verdrietig is en echt duidelijk enthousiast zijn over een verblijf bij oma. Voor die tijd ook al een of meerdere keren met succes 1 nacht hebben gelogeerd. Maar dan zou ik nog steeds niet langer dan een weekendje weggaan.

Over heel wat jaren, als alle kids minstens acht of tien zijn, zou ik misschien kunnen overwegen om een klein weekje met zijn tweetjes weg te gaan als de kinderen ondertussen op kamp zijn o.i.d.

Maar zo'n korte vakantie zou ik altijd als extra zien en sowieso als eerste prioriteit samen met de kinderen op vakantie willen.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie - Pagina 2 Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum