Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonder je kindje(-s) op vakantie

+23
Pussycat
LMCurious
Spring
CCC
Lonely Goatherd
Lolly's
Parisienne
Marin
Lumen
Tania
studiebol
Slakje
Coco
Sophiee
Mamsie
Annie24
Twellie
ekjir@M
Star007
meisjesmama
Theeleut
Susan
maiadebij
27 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  maiadebij do 23 aug 2012 - 9:00

Mijn nichtje is met haar man een week naar Spanje en nemen hun dochtertje van bijna 2 jaar niet mee. Misschien denken anderen er heel anders over, maar ik kan me er helemaal niks bij voorstellen!? Als je als moeder alleen een weekje met vriendinnen op vakantie gaat oké (zou ik ook niet doen) dan is papa thuis. Maar je bent toch een gezin? Dat meisje hoort er toch bij? Haar dan een week bij opa en oma laten zou voor mij echt helemaal niet fijn voelen.

Hoe denken jullie daarover?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Susan do 23 aug 2012 - 9:07

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:57; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Theeleut do 23 aug 2012 - 9:10

Toen wij alleen de oudste nog hadden zijn wij 1 week zonder haar op vakantie geweest. We vonden het heerlijk. Nu was dit waarschijnlijk de enige keer, want mijn man had dit allemaal geregelt (oppas, reis enz.) om mij te verrassen met de vakantie en mij daar ten huwelijk te vragen.

We hebben niet echt back up voor oppas, dus dit was echt een uitzondering!
We gaan wel afzonderlijk van elkaar een week weg. Mijn man voor de 2e keer en ik ga in oktober voor het eerst zonder man en kinderen op vakantie. Lijkt me heeeeerlijk, even helemaal niks moeten Yes

De overige 51 weken van het jaar ben ik voor iedereen, die ene week zonder mij overleven ze echt wel, en ik ook. Ik houdt ontzettend van mijn kindjes, maar een week zonder ze en dan bewust genieten van die vrije week vind ik heerlijk.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  meisjesmama do 23 aug 2012 - 9:30

Mijn schoonzusje en zwager hebben dat gedaan toen mijn neefje nog geen 2 was. De opvang was goed geregeld dus daar lag het niet aan maar hij heeft het heel moeilijk gehad. Zijn oppas mocht niet uit het zicht en maanden daarna heeft hij het zij ook zwaar gemaakt. Als ze maar weg gingen raakte hij overstuur.
Hier gebeurd het wel dat mijn man ook voor zijn werk wel weg moet maar dan ben ik er of andersom.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Star007 do 23 aug 2012 - 9:39

Ik zou haar denk ik echt geen week kunnen missen. Al zou ik het wel doen ( bijvoorbeeld mee op clientenvakantie op het werk), dan zou ik inderdaad zorgen dat ze wel gewoon thuis bij papa kan zijn.

Ik denk dat we binnenkort wel een keer samen een weekendje weg gaan, maar dat lijkt me voor haar ook geen probleem, 2 nachtjes naar opa en oma.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  ekjir@M do 23 aug 2012 - 9:43

Tja... Wat zal ik zeggen... Wij zijn ook van die ouders die een ruime week zonder kinderen weggaan. Daar moet ik wel eerlijk bij zeggen dat het geen zelfgeboekte vakantie was maar een zakelijke reis waar we een paar dagen vakantie aan geplakt hebben omdat we zelf niet zo snel naar Amerika zullen gaan.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Twellie do 23 aug 2012 - 9:52

Ik kan het me wel heel goed voorstellen. Vorige maand ben ik voor het eerst zonder kinderen op vakantie geweest en het beviel heel erg goed. Zo goed dat ik in Oktober weer ga.

Ik heb hele flexibele werktijden die ik zo indeel dat ik zoveel mogelijk zelf voor de kinderen kan zorgen. Dat is heel fijn, maar het nadeel is dat ik doordeweeks zo goed als de hele dag bezig ben met zorgen voor de kinderen of werken. Even rustig voor de televisie of sporten of iets dergelijks is er niet bij.

Daarom heb ik me voorgenomen eens in de zoveel tijd deze tijd voor mezelf te nemen: even helemaal weg, goed slapen, leuke dingen doen, geen stress enzovoorts. Voordat ik kinderen kreeg, reisde ik heel veel en dat wil ik nu weer gaan oppakken, maar dan korter weg en niet zo ver weg.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Annie24 do 23 aug 2012 - 10:22

Ik ga over een paar weken met mijn collega's van vrijdag t/m maandag naar Spanje. Vind het super dat we dat gaan doen met z'n allen, maar heb nu al tranen in mijn ogen omdat ik nog nooit zolang Y. niet heb gezien. Mijn vriend is die dagen gewoon thuis en we hebben alleen voor zondag oppas nodig voor een paar uurtjes omdat hij dan moet voetballen, dus dat is goed geregeld.
Nu die knop bij mezelf nog omzetten laughcry
Samen met mijn vriend zonder Y. op vakantie zal ik dus ook niet snel doen. Hooguit 1 nachtje ofzo.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Mamsie do 23 aug 2012 - 10:26

Aan de ene kant lijkt het me heerlijk. Maar toch zou ik het niet doen. Het voelt nu nog niet oke. Als ze allemaal groter zijn heb ik er geen problemen mee.

ik vind de leeftijd van t kind wel veel uitmaken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 10:30

Samen op vakantie zonder kinderen komt wel weer, nu hoeft t van mij niet en kiezen we ervoor om de kinderen gewoon mee te nemen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je zulke jonge kinderen zo lang achter kunt laten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Mamsie do 23 aug 2012 - 10:35

Nu moet ik wel zeggen dat ik misschien wat bevooroordeeld ben. Mijn moeder is, toen ik 3 was, met de noorderzon vertrokken en dat was voor mij echt vreselijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Twellie do 23 aug 2012 - 10:39

Oh ja, moet er wel bij zeggen dat de kinderen dan bij mijn vriend blijven. Als ze naar iemand anders zouden moet gaan, ging ik niet op vakantie zonder ze.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Sophiee do 23 aug 2012 - 18:05

Zou het nooit (kunnen) doen! Denk niet dat ik kan genieten van een vakantie als mijn gezinnetje niet compleet is.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 18:36

Ik ben zelf 8 dagen naar Spanje geweest met mijn vriend and I loved it.
Mijn zoontje was toen 2. Hij heeft het super naar zijn zin gehad bij zijn oma, niks mis mee vind ik.

We belden elke dag hoe het ging en natuurlijk miste ik hem wel, maar ik ben heel blij dat ik die mooie omgeving heb gezien en dat ik écht even tijd voor mezelf had na een moeilijke periode. Ik vind het daarom ook best moeilijk als mensen zeggen 'maar je bent toch een gezin? hoort je zoon er dan niet bij'? Dat vind ik best wel kwetsend, al kan ik me goed voorstellen dat mensen dat zeggen.

Laten we het erop houden dat iedereen doet waar hij/zij zelf behoefte aan heeft, ik ben echt geen slechtere moeder omdat ik alleen op vakantie ben geweest.


Laatst aangepast door Zelda op do 23 aug 2012 - 18:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Coco do 23 aug 2012 - 18:37

Mamsie schreef:Aan de ene kant lijkt het me heerlijk. Maar toch zou ik het niet doen. Het voelt nu nog niet oke. Als ze allemaal groter zijn heb ik er geen problemen mee.

ik vind de leeftijd van t kind wel veel uitmaken.

+1
Op dit moment zou ik mijn zoontje ook echt niet langer dan 1 of maximaal 2 nachten bij iemand anders achterlaten. Hij is daar echt nog niet aan toe. Mijn dochter zou het juist wel leuk vinden,denk ik. Ik vind ze er nu sowieso ook nog iets te jong voor. En een week zou ik sowieso niet willen voordat ze 16 zijn, zoals ik nu denk.


Maar het lijkt mij wel fijn om alleen met mijn man bijv. 3-4 dagen naar Londen, Milaan etc te gaan als de kinderen op de basisschool zitten, en dan door de week zodat ze overdag gewoon school hebben. Maar dan wel dat daar tegenover staat dat we naar bijv. Disneyland gaan als we terug zijn, zodat hun ook wat leuks hebben om naar uit te kijken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 18:41

Ik moet er niet een denken, op vakantie zonder de kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Slakje do 23 aug 2012 - 19:15

Mijn schoonouders gingen om de zoveel tijd 2 weken op vakantie geweest tot mijn vriend 2,5 jaar was. Zij zagen het niet meer zitten omdat mijn vriend een huilerd was :p

Mijn vriend en ik plannen hier af en toe ook een weekendje weg in, of een weekend onder ons 2. Ik heb dat echt nodig, soms.

Dit weekend is er hier een festival, daar kan Louise 's avonds natuurlijk niet mee naartoe. Dus zaterdagavond gaat ze bij haar meter slapen, zondag halen we ze weer op en gaan we BBQ'en bij haar opa en dan blijft ze nadien ook daar slapen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  studiebol do 23 aug 2012 - 19:39

Mijn ouders hebben dat vroeger ook wel is gedaan.

Ik heb momenteel de behoefte niet zo maar ik kan me wel voorstellen dat het een keer gaat gebeuren. lijkt me best fijn een week alleen met mijn vriend nergens over hoeven na te denken enzo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Tania do 23 aug 2012 - 19:41

Het lijkt me heerlijk rustig maar ik denk niet dat ik het zou volhouden. Ik wil wel graag een weekendje weg met m'n man maar hij vindt M. nog te klein om uit logeren te gaan dus ik moet nog even geduld hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Lumen do 23 aug 2012 - 20:03

Zo af en toe lijkt me daar niets mis mee.

Ik ken een gezin (met 1 kind van 2), die altijd met z'n 2-en op vakantie gaan (3x per jaar). Het kindje is nog nooit mee geweest. Dat zou ik zelf anders doen. desnoods 1 grote vakantie met kind, 1 kleine vakantie met z'n 2-en.
Lumen
Lumen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 78
Registratiedatum : 25-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Susan do 23 aug 2012 - 20:31

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:57; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:36

Ik denk dat ik het heerlijk zou vinden. Even niets moeten, niet hoeven zorgen. Even de volle aandacht voor elkaar. Het is dat wij geen oppas hebben voor zo lang, maar ik denk dat het voor ons nu heel goed zou zijn. Ik denk eigenlijk voor iedere ouder wel.

Moeder ben je altijd, voor de rest van je leven. Maar je bent ook nog jezelf, daar moet je ook tijd in blijven steken. En dan is zo'n vakantie toch best lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:44

Luce schreef:Ik denk dat ik het heerlijk zou vinden. Even niets moeten, niet hoeven zorgen. Even de volle aandacht voor elkaar. Het is dat wij geen oppas hebben voor zo lang, maar ik denk dat het voor ons nu heel goed zou zijn. Ik denk eigenlijk voor iedere ouder wel.

Moeder ben je altijd, voor de rest van je leven. Maar je bent ook nog jezelf, daar moet je ook tijd in blijven steken. En dan is zo'n vakantie toch best lekker.

Dat laatste vind ik goed omschreven. Ik heb helemaal nog geen kinderen, dus weet niet hoe ik er dan over denk. Maar voor nu zeg ik dat ik juist nog alleen met mijn vriend op vakantie zou willen. Even weer tijd voor elkaar, man en vrouw zijn ipv papa en mama.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:45

Carrie schreef:
Luce schreef:Ik denk dat ik het heerlijk zou vinden. Even niets moeten, niet hoeven zorgen. Even de volle aandacht voor elkaar. Het is dat wij geen oppas hebben voor zo lang, maar ik denk dat het voor ons nu heel goed zou zijn. Ik denk eigenlijk voor iedere ouder wel.

Moeder ben je altijd, voor de rest van je leven. Maar je bent ook nog jezelf, daar moet je ook tijd in blijven steken. En dan is zo'n vakantie toch best lekker.

Dat laatste vind ik goed omschreven. Ik heb helemaal nog geen kinderen, dus weet niet hoe ik er dan over denk. Maar voor nu zeg ik dat ik juist nog alleen met mijn vriend op vakantie zou willen. Even weer tijd voor elkaar, man en vrouw zijn ipv papa en mama.
Het is niet zo dat je helemaal nooit meer 'vrouw' kunt zijn als je moeder bent. Maar het is inderdaad wel even lekker om gewoon eens bewust tijd voor jezelf te hebben, nergens rekening mee te hoeven houden. Maar na 8 dagen was ik er ook echt wel klaar mee hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:46

Zelda schreef:
Carrie schreef:
Luce schreef:Ik denk dat ik het heerlijk zou vinden. Even niets moeten, niet hoeven zorgen. Even de volle aandacht voor elkaar. Het is dat wij geen oppas hebben voor zo lang, maar ik denk dat het voor ons nu heel goed zou zijn. Ik denk eigenlijk voor iedere ouder wel.

Moeder ben je altijd, voor de rest van je leven. Maar je bent ook nog jezelf, daar moet je ook tijd in blijven steken. En dan is zo'n vakantie toch best lekker.

Dat laatste vind ik goed omschreven. Ik heb helemaal nog geen kinderen, dus weet niet hoe ik er dan over denk. Maar voor nu zeg ik dat ik juist nog alleen met mijn vriend op vakantie zou willen. Even weer tijd voor elkaar, man en vrouw zijn ipv papa en mama.
Het is niet zo dat je helemaal nooit meer 'vrouw' kunt zijn als je moeder bent. Maar het is inderdaad wel even lekker om gewoon eens bewust tijd voor jezelf te hebben, nergens rekening mee te hoeven houden. Maar na 8 dagen was ik er ook echt wel klaar mee hoor.

Nee vrouw ben je altijd, ik bedoel man en vrouw, ipv papa en mama smile Even weer tijd voor elkaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder je kindje(-s) op vakantie Empty Re: Zonder je kindje(-s) op vakantie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum