Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

+19
Sjaantje
Marie
Baby
Cheesegirl
mzcharlotte
Chocolate Cookie
Try
ButterflyEffect
Error
ExpressoB
Thunder
Merai
Moon
TNMN
nina
Lady1984
Guus
Roxy89
Toet
23 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  TNMN za 29 jan 2011 - 0:53

Lilith schreef:
Elodie schreef:Ook op het begin voelde ik het niet. Heb het nu een half jaar. Ik voel me een ongelofelijke zeur als ik daarvoor weer naar de gynaecoloog ga.
heb enorme tietpijn, als ie maar wel werkt...
Dat laatste heb ik ook als ik ongesteld moet worden. Totaal nieuw, want nooit gehad toen ik aan de pil was en als ik niet aan de pil was was ik zwanger Very Happy dus geen idee hoe het 'normaal' bij mij is, maar ik merk nu altijd dat ik ongesteld moet worden omdat ik pijnlijke borsten krijg.

Volgens mij kan je ook pijnlijke borsten hebben als je rond je ovulatie zit.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  TNMN za 29 jan 2011 - 0:55

Elodie schreef:Dat had ik dan ook nog nét wel gemerkt;)

Hehe, hopelijk :P Als ik erge buikpijn heb, ben ik daar weleens bang voor. Dattie omhoog is geschoten ofzo, alsof dat zou kunnen..
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Merai vr 4 feb 2011 - 8:31

Ik heb tot nu toe alleen maar voordelen. Het zetten was even heel vervelend maar ik heb er daarna weinig last van gehad. De eerste paar weken wel wat bloedverlies maar dat is nu ook over. Tot nu toe ben ik niet ongesteld geweest (heb hem sinds half december). Ik vind het erg fijn dat je meteen voor vijf jaar klaar bent, geen gehannes met de pil of condooms. Het touwtje voel ik overigens ook niet, al ben ik er nog niet naar op zoek gegaan Wink. Ik weet niet of je hem kunt zetten met vaginistische klachten, dat zou ik even bij je huisarts navragen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Thunder za 5 feb 2011 - 2:35

toetje_ schreef:Kun je uberhaupt wel een spiraaltje laten zeggen als je vaginistische klachten hebt Embarassed Weet iemand dit?
Waarom zou dat niet kunnen dan? Je kan ook gewoon kinderen krijgen met vaginistische klachten hoor. Het is geen probleem om met deze klachten een Mirena te laten zetten.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 7:52

Elodie schreef:
Moon schreef:
Roxy89 schreef:
Lilith schreef: Ik vind mensen die een mirena nemen omdat ze niet meer ongesteld willen worden niet zo slim, want het geldt maar voor ongeveer de helft van de vrouwen geloof ik, dat ze niet meer ongesteld worden.

Als je twee jaar lang gewoon (hevig) ongesteld blijft, zelfs door verschillende soorten van de pil heen, praat je wel anders...

Overigens is het, het proberen waard maar ik geloof niet dat als je verschillende pillen hebt gehad, waaronder ook de zwaardere pillen (daar ga ik even vanuit) dat je dan met een spiraal waar nog minder hormonen inzitten ineens niet meer ongesteld wordt, of aanzienlijk minder.

Dat is bij mij toch echt wel het geval. In ieder geval echt veel minder. Elk lichaam is anders he:)

Lilth, dan heeft het er misschien iets mee te maken dat je lichaam toch op de één of andere manier iets wilt laten weten.
Of het komt gewoon door de andere hormonen die er in zitten;) Gelukkig is ie iets van 99,9% veilig.

Bij mij ook! Ik heb 4 verschillende pillen gehad in 5 jaar tijd en ik kon de pil NOOIT doorslikken en werd meestal al 2/3 dagen voor mijn laatste pil ongesteld. (om nog maar niet te beginnen over wat er gebeurd als ik geen 'hormoon' gebruik. Ik heb nu al geen zin om er mee te moeten stoppen mocht ik ooit kinderen proberen te willen krijgen :P )

Maar goed, spiraaltje geplaats (ik bedoel, laat ik het proberen ,want ik heb al veel geprobeerd) en ben na plaatsing (bijna 2 jaar geleden) misschien 5/6 daagjes heel licht ongesteld geweest.

Voordelen voor mij dus:
Niet ongesteld worden
Nergens aan hoeven denken

Nadelen:
In de eerste periode had ik onrustige huid (+/- 1e jaar)
In de eerste periode had ik hele erge buikkrampen uit het niets die maar een paar sec duurde(+/- 3 maanden)
Plaatsing (maar dit weegt weer op tegen de voordelen)
Ik had/heb een keer in de zoveel tijd onwijs zware borsten (tenmiste ze voelen zwaar :P ) en dat is wel minder prettig.. Maar als dat alles is..

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB ma 21 feb 2011 - 10:08

- het zetten deed echt gruwelijk pijn!!
- dat hij erin zat heb ik er ook nog regelmatig last/pijn van gehad!

- heb hem ruim een half jaar gehad en bij mij is hij niet goed bevallen
werd steeds tussentijds ongesteld.. dus eruit laten halen
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Error wo 2 maa 2011 - 21:32

Ik heb hem nu een maandje ongeveer, maar hij bevalt me tot nu toe wel goed! Vind het heerlijk om niet meer iedere dag aan de pil te hoeven denken, die vergat ik echt vaak..

Het zetten was wel even pijnlijk, eigenlijk de 2 momenten waarbij ze je baarmoedermond oprekken. Dat was even geen fijn gevoel, de rest (het maken van de echo, afknippen van de touwtjes etc) voelde ik eigenlijk al niets meer van.

Ik heb de eeste week nog wel wat bloedverlies gehad, maar dat was eigenlijk vrij weinig. daarna was het hoogstens nog een paar druppels per dag.

De gyn heeft me aangeraden eerste week nog geen tampons te gebruiken. De touwtjes kon ik die avond na het plaatsen nog wel voelen, maar nu een paar weken later kan ik ze ook niet meer voelen, dus ga er maar vanuit dat ze ook opgekruld zijn. Ik heb ook geen afspraak meegekregen voor een controle echo, deze hebben ze gelijk na het plaatsen gemaakt, was het allemaal goed. Alleen als ik nog klachten krijg dan kunnen ze eventueel een echo maken nog, maar dit vond mijn gyn niet nodig.

Kregen jullie standaard een controle echo afspraak dan?
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  nina do 3 maa 2011 - 4:44

Paraplu schreef:Ik heb hem nu een maandje ongeveer, maar hij bevalt me tot nu toe wel goed! Vind het heerlijk om niet meer iedere dag aan de pil te hoeven denken, die vergat ik echt vaak..

Het zetten was wel even pijnlijk, eigenlijk de 2 momenten waarbij ze je baarmoedermond oprekken. Dat was even geen fijn gevoel, de rest (het maken van de echo, afknippen van de touwtjes etc) voelde ik eigenlijk al niets meer van.

Ik heb de eeste week nog wel wat bloedverlies gehad, maar dat was eigenlijk vrij weinig. daarna was het hoogstens nog een paar druppels per dag.

De gyn heeft me aangeraden eerste week nog geen tampons te gebruiken. De touwtjes kon ik die avond na het plaatsen nog wel voelen, maar nu een paar weken later kan ik ze ook niet meer voelen, dus ga er maar vanuit dat ze ook opgekruld zijn. Ik heb ook geen afspraak meegekregen voor een controle echo, deze hebben ze gelijk na het plaatsen gemaakt, was het allemaal goed. Alleen als ik nog klachten krijg dan kunnen ze eventueel een echo maken nog, maar dit vond mijn gyn niet nodig.

Kregen jullie standaard een controle echo afspraak dan?
Fijn dat je zo'n goed bericht geplaatst hebt.

Ik moet namelijk volgende week vrijdag.... brr...
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Error do 3 maa 2011 - 6:17

Ah Nina, ik kan achteraf alleen maar zeggen dat het me heel erg is meegevallen! Veel succes!
Error
Error
Prater
Prater

Bericht  nina do 3 maa 2011 - 7:47

Paraplu schreef:Ah Nina, ik kan achteraf alleen maar zeggen dat het me heel erg is meegevallen! Veel succes!
Dankjewel! :-)
Ik heb t maar op een vrijdag gepland... dan hoef ik de dag erna niet te werken.
Vind t wel spannend.. mja zie 't inderdaad wel...

Wil t wel beslist dus heb niet echt een andere keuze.. :-)

Bedankt voor je lieve reactie
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  ButterflyEffect do 3 maa 2011 - 11:32

O succes nina.. hug

Ik twijfel ook, maar ik denk dat het misschien toch makkelijker is om aan de pil te blijven Question
Mijn hoofdmotivatie zou namelijk niet meer ongesteld worden zijn, maar zo te lezen ben je daar dus niet zeker van. Of is de kans groter dat het lukt als je normaal ook al niet zo heftig ongesteld bent en makkelijk door kan slikken zonder doorbloedingen?
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 22:02

ButterflyEffect schreef:O succes nina.. hug

Ik twijfel ook, maar ik denk dat het misschien toch makkelijker is om aan de pil te blijven Question
Mijn hoofdmotivatie zou namelijk niet meer ongesteld worden zijn, maar zo te lezen ben je daar dus niet zeker van. Of is de kans groter dat het lukt als je normaal ook al niet zo heftig ongesteld bent en makkelijk door kan slikken zonder doorbloedingen?

Volgens mij is het juist net andersoms.. Ik lees vaak verhalen van vrouwen die gewoon van de pil afkomen en daarna bij een mirena toch blijven menstrueren.

Ikzelf had zoveel gekloot met de pil, altijd doorbraakbloedingen etc. (om nog niet te spreken over wat er zonder pil gebeurd) En ik ben na plaatsing misschien 4/5 dagen wat bloed verloren (en ik heb hem bijna 2 jaar)

Gast
Gast

Bericht  nina vr 4 maa 2011 - 4:54

ButterflyEffect schreef:O succes nina.. hug

Dankjewel! Lieff!! Embarassed

Ik mag de pil niet meer slikken ivm trombose.. Ik heb dus geen andere keus.
Zal ik je laten weten hoe t was volgende week vrijdag(avond)..?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  nina do 10 maa 2011 - 19:52

iieeh ik moet vanmiddag..
Vind het echt onwijs spannend... mn vriend gaat mee (die blijft gewoon in de wachtkamer) dus die kan mooi naar huis rijden als ik me niet goed voel...

Vraag me nog steeds af of je 'm wel mag laten zetten als je bloedverdunners slikt maar dat hoor ik wel......

Nja.. komt vast goed, er zijn een hoop vrouwen me voor gegaan.... :-)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 21:16

Sterkte Nina!

Gewoon denken: het is maar even, de pijn duurt geen jaren Wink

hug

Gast
Gast

Bericht  Try do 10 maa 2011 - 22:38

nina schreef:
Vind het echt onwijs spannend... mn vriend gaat mee (die blijft gewoon in de wachtkamer) dus die kan mooi naar huis rijden als ik me niet goed voel...
)

Haha, dat had ik ook maar dat was helemaal niet nodig. Ik was trouwens binnen 10 minuutjes al weer klaar, dus het was even doorbijten maar snel weer over. Ik kreeg trouwens pijnstillers mee toen ik de mirena ophaalde die ik van tevoren mocht nemen, dat is sowieso wel een tip (paracetamol, ibru, whatever) van tevoren nemen want het zetten is niet fijn.

Succces
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 3:54

Hoe is het gegaan nina?

Ik had helemaal geen pijnstilling gekregen. ook niets over gezegd eigenlijk. Maar goed het plaatsen was binnen 10 min gepiept en die dag en de dag er na nog wel pijn gehad maar goed, was daarna ook over. Ik was nooit heel erg ongesteld met de pil, 2 a 3 dagen, maar nu helemaal niet meer. Dus ik denk dat je er van te voren niets over kunt zeggen, zal per persoon verschillen!

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie vr 11 maa 2011 - 4:38

Oh wat fijn dat hier al een topic over is. Zit hier zelf ook over na te denken.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  nina vr 11 maa 2011 - 7:31

Powerbabe schreef:Hoe is het gegaan nina?

Ik had helemaal geen pijnstilling gekregen. ook niets over gezegd eigenlijk. Maar goed het plaatsen was binnen 10 min gepiept en die dag en de dag er na nog wel pijn gehad maar goed, was daarna ook over. Ik was nooit heel erg ongesteld met de pil, 2 a 3 dagen, maar nu helemaal niet meer. Dus ik denk dat je er van te voren niets over kunt zeggen, zal per persoon verschillen!
Lief dat je het vraagt.

Het was inderdaad zo klaar. Even een kort gesprekje en toen moest ie er in.
Het was beslist niet prettig, maar ook niet onoverkomelijk. Heb nu best wel zeurende buikpijn.. maar heb net lekker gedoucht en nu gaat het wel weer.
Ach leuk is anders, maar wel aan te raden hoor!
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  nina zo 13 maa 2011 - 9:14

Ik durf niet zo goed te voelen of ik de touwtjes voel trouwens...

Maar om even aan te geven hoe goed ik me voel..
Heb 'm vrijdagmiddag laten zetten en heb vandaag 80 km gefietst op mn racefietsje! Very Happy
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Chocolate Cookie do 24 maa 2011 - 7:01

Hoe bevalt het tot nu toe?
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Bericht  nina do 24 maa 2011 - 7:24

Chocolate Cookie schreef:Hoe bevalt het tot nu toe?
Als je het tegen mij hebt.. smile

Het bevalt mij zeer goed. Ik heb nergens last van.... Soms wel eens last van gevoelige borsten trouwens.. dat had ik voorheen nooit..
Maar niet echt dat het pijn doet...
Verder nergens last van (gehad)..

Volgens mijn normale cyclus moet ik volgende week ongesteld worden.. Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat (en of het natuurlijk überhaupt gebeurd)

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Chocolate Cookie do 24 maa 2011 - 8:23

nina schreef:
Chocolate Cookie schreef:Hoe bevalt het tot nu toe?
Als je het tegen mij hebt.. smile

Het bevalt mij zeer goed. Ik heb nergens last van.... Soms wel eens last van gevoelige borsten trouwens.. dat had ik voorheen nooit..
Maar niet echt dat het pijn doet...
Verder nergens last van (gehad)..

Volgens mijn normale cyclus moet ik volgende week ongesteld worden.. Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat (en of het natuurlijk überhaupt gebeurd)

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust.

Had het inderdaad tegen jou. Ik ben benieuwd of en hoe erg je ongesteld bent/word volgende week. Hoor het graag, aangezien ik nog steeds twijfel.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 8:50

Ik overweeg ook een spiraaltje. Is nu nog niet nodig, ben totaal niet aan de anticonceptie en vind het heerlijk, maar voor ooit lijkt het me wel prettig. Ik wil liever niet meer aan de pil.

Maar stomme vraag, maar merk je echt niets tijdens de seks? Als je vriend heel diep gaat bijvoorbeeld? Kan ie 'm dan niet raken en kan dat dan niet pijn doen? Dat zoiu ik heel eng vinden namelijk!

Verder lijkt het me ideaal!

Gast
Gast

Bericht  Error do 24 maa 2011 - 10:51

Marin schreef:Ik overweeg ook een spiraaltje. Is nu nog niet nodig, ben totaal niet aan de anticonceptie en vind het heerlijk, maar voor ooit lijkt het me wel prettig. Ik wil liever niet meer aan de pil.

Maar stomme vraag, maar merk je echt niets tijdens de seks? Als je vriend heel diep gaat bijvoorbeeld? Kan ie 'm dan niet raken en kan dat dan niet pijn doen? Dat zoiu ik heel eng vinden namelijk!

Verder lijkt het me ideaal!

Ik heb er niets van gemerkt, kan hem zelf ook niet voelen. Ook mijn vriend met zijn hand kon er niet bij, die 'touwtjes' gaan ook wat opkrullen een tijdje na het plaatsen.
Error
Error
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: