Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

+6
Mysterious
Natural
Mamsie
mzcharlotte
pinklady85
Merai
10 plaatsers

Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Merai zo 19 dec 2010 - 1:54

Bij de pijler seks leverde het geen reacties op dus ik probeer het hier nog even:

Afgelopen dinsdag heb ik een mirena spiraaltje gekregen, het zetten is me 100% meegevallen. Wel heb ik sindsdien last van buikkrampen en bloedverlies, ik weet dat dit erbij hoort maar vraag me af hoelang dit bij jullie heeft geduurd. En hoelang duurde het voordat je helemaal niet meer ongesteld werd?
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 1:57

Het bloedverlies duurde bij mij (met tussenpozen) bijna een half jaar. En ik word gewoon elke 28 dagen ongesteld, heb hem bijna 3 jaar. Bij mij is er niets aan mijn cyclus veranderd door de mirena. Heeft je huisarts je dat niet verteld? De kans is minstens zo groot dat je gewoon ongesteld blijft worden als dat je het niet meer wordt. Daarnaast kan het toch zeker wel een half jaar duren voordat je echt aan de mirena gewend bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 1:59

ik heb een week krampen en bloedverlies gehad. de eerste keer dat ik ongesteld werd nadat de mirena geplaatst was, was ik drie dagen ongesteld. alle keren daarna maar één dag en echt heel licht. voordat ik een spiraaltje had was ik elke maand vijf dagen behoorlijk zwaar ongesteld. bij mij is het dus wel degelijk veranderd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  pinklady85 zo 19 dec 2010 - 2:09

Ik heb sinds ongeveer zeven maanden een mirena-spiraal, en ben daarna nog maar 1 x ongesteld geweest,dat duurde twee dagen.
Ik verloor de maanden daarop, de tijd van de maandelijkse periode een klein beetje afscheiding en sinds twee maanden helemaal niks meer.
Wat ik wel heb is rond periode dat ik voorheen menstrueerde,gerommel in mijn buik,ik voel me baarmoeder dan bewegen heel apart.
Mijn borsten zijn dan wat gevoeliger,en ik ben wat emotioneler dan normaal.

Iedereen reageert anders op de mirena.
Ik heb vier jaar geleden ook een mirena gehad,toen stootte mij lichaam hem af.
Ik had er ontzettend veel last van,en ik vloeide ontzettend veel.
Dus de mirena werd er na twee maanden uit gehaald.
Vijftien maanden geleden ben ik bevallen van een zoon,
en sinds 7 maanden heb ik de weer een mirena-spiraal.
En nu gaat het hartstikke goed,helemaal nergens last van.
pinklady85
pinklady85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 136
Punten : 153
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  mzcharlotte zo 19 dec 2010 - 2:13

Ik heb denk ik 3 weken last gehad van krampen (niet zozeer bloedverlies). Dat was wel abnormaal lang en de dokter was blij dat er sowieso een controle echo gemaakt zou worden.

Ik heb mijn eerste ongesteldheid na 4 weken gekregen, waarna de echo werd gemaakt. Mijn ongesteldheid bestaat nu uit afscheiding, maar zeer onregelmatig. Dan moet ik gewoon een dagje of twee een inlegkruisje in en dan ben ik er weer even vanaf.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 2:19

Ava schreef:ik heb een week krampen en bloedverlies gehad. de eerste keer dat ik ongesteld werd nadat de mirena geplaatst was, was ik drie dagen ongesteld. alle keren daarna maar één dag en echt heel licht. voordat ik een spiraaltje had was ik elke maand vijf dagen behoorlijk zwaar ongesteld. bij mij is het dus wel degelijk veranderd.
oh ja, ik heb hem sinds februari van dit jaar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Merai zo 19 dec 2010 - 4:19

Dames, allemaal bedankt voor jullie reactie! Het is dus inderdaad erg verschillend bij iedereen maar toch fijn om een beeld te hebben.
Lilith, mijn huisarts heeft me wel verteld dat de kans er is dat je ongesteld blijft, (dit maakt me niet zoveel uit, dat is niet de reden dat ik een spiraaltje wilde) maar hij heeft ook verteld dat de kans aanzienlijk groter is dat het wegblijft of veel minder wordt. Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam erop gaat reageren.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Mamsie zo 19 dec 2010 - 4:37

Ik bleef maanden bloeden, bijna elke dag en dan ook echt veel. Voor mij was het echt niks.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 20:00

Ik heb 3,5 maand gebloed na het zetten, en daarna nog een tijdje onregelmatig. Toen een tijdje elke 2 weken een week lang ongesteld, toen elke 3 weken, toen 26 dagen en nu de laatste cyclus was 5 weken. Maar nog wel steeds lang en veel ongesteld. Ik heb m nu 9 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Natural wo 22 dec 2010 - 20:14

Ik heb nog ongeveer 6 weken bloedingen gehad, daarna bijna niet meer. Vond het echt heerlijk!
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Mysterious wo 22 dec 2010 - 20:52

Ik heb hem nu al weer 4 jaar. Ik denk dat ik ongeveer 2 maanden nog wel kramp had en dan vooral met sporten. De eerste paar maanden had ik ook erg veel kramp toe ik ongesteld moest worden. Daarna ging het beter en nu heb ik nergens last meer van. Ik ben ook nog maar een heel klein beetje ongesteld en dus echt een verandering met hoe het was.

Hij mag er toch 5 jaar inzitten toch?
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Merai do 23 dec 2010 - 0:49

Hij mag inderdaad vijf jaar blijven zitten! Het bloeden is eigenlijk al zo goed als voorbij, maar kramp heb ik nog wel. Inderdaad vooral bij en na het sporten, dat is wel vervelend. Volgende week even een afspraak voor de echo maken en daarna ben ik er helemaal gerust op smile.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  nina vr 24 dec 2010 - 22:19

Klopt het dat als je een spiraaltje voor een tijdje hebt en je laat 'm eruit halen omdat je een kinderwens hebt...
dat het dan een aantal maanden tot een jaar duurt voordat je überhaupt vruchtbaar bent?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 23:36

danielledeliefste schreef:Klopt het dat als je een spiraaltje voor een tijdje hebt en je laat 'm eruit halen omdat je een kinderwens hebt...
dat het dan een aantal maanden tot een jaar duurt voordat je überhaupt vruchtbaar bent?


Ik denk dat je in de war bent met de prikpil. Zodra je het spiraaltje eruit haalt ben je gewoon vruchtbaar. Ik heb zelf ook een spiraaltje gehad en dit is wat de gyneacoloog mij vertelde. Ik werd ook gelijk een maand later netjes ongesteld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  nina vr 24 dec 2010 - 23:45

Cimic schreef:
danielledeliefste schreef:Klopt het dat als je een spiraaltje voor een tijdje hebt en je laat 'm eruit halen omdat je een kinderwens hebt...
dat het dan een aantal maanden tot een jaar duurt voordat je überhaupt vruchtbaar bent?


Ik denk dat je in de war bent met de prikpil. Zodra je het spiraaltje eruit haalt ben je gewoon vruchtbaar. Ik heb zelf ook een spiraaltje gehad en dit is wat de gyneacoloog mij vertelde. Ik werd ook gelijk een maand later netjes ongesteld.
Bedankt voor je antwoord. Een vriendin van mij vertelde dit gisteren. Het leek me al stug dat dit waar is.. maar door jouw antwoord worden mijn vermoedens bevestigd. Het klopt gewoon niet.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Yzma zo 26 dec 2010 - 9:20

Inderdaad, dat is wel zo voor de prikpil...

Ik heb mijn spiraaltje nu 1,5 jaar. Alleen de eerste dag heb ik gebloed. Daarna helemaal niet meer. Echt, ik ben er zo blij mee smile
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 7:47

Ik heb vorig week tijdens mijn menstruatie de mirena laten zetten, en was er bijna vanaf totdat ik vanavond hevige krampen + (donkere) zwarte afscheiding kreeg, lijkt wel beetje oudbloed...hebben jullie dit ook gehad? Of kan het iets terug kerends zijn?
Heb me er even niet in verdiept verder! (ga nu op internet lezen!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Toet do 29 sep 2011 - 10:59

Nee, ik heb dat niet gehad. Ik werd meteen na het plaatsen heel erg ongestelt en had vandaag (4,5 week na plaatsing) voor het eerst geen bloedverlies.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  *Troela* do 29 sep 2011 - 20:45

Voor de dames die mirena hebben:
Ik ben zwanger geraakt met koperspiraal, kennis liet er ook 1 zetten maar wou toch over op mirena. Koperspiraal bleek bij haar ook verkeerd te zitten.
Arts heeft haar toen verteld dat als ze weer buikpijn kreeg ( niet in periode dat hij net was gezet maar daarna), of als ze na een tijd geen menstruatie in 1 keer weer bloedverlies kreeg dat ze dan terug moest komen omdat hij dan waarschijnlijk fout zat. Dit word niet altijd verteld, dus is misschien iets om in de gaten te houden.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met een (mirena)spiraaltje Empty Re: Voor de dames met een (mirena)spiraaltje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum