Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

+19
Sjaantje
Marie
Baby
Cheesegirl
mzcharlotte
Chocolate Cookie
Try
ButterflyEffect
Error
ExpressoB
Thunder
Merai
Moon
TNMN
nina
Lady1984
Guus
Roxy89
Toet
23 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Toet vr 28 jan 2011 - 2:36

Ik wil misschien een mirena spiraaltje laten zetten maar ik lees zowel goede als slechte dingen.
Dus, brand los! Ik zou wel eens alle voor en nadelen op een rijtje willen zien.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Roxy89 vr 28 jan 2011 - 2:53

Voordeel:
- Nooit meer ongesteld in die 5 jaar (meestal dan)
- Geen kosten voor tampons/maandverband
- Geen mood-swings meer
- Anti-conceptie

Nadeel:
- Laten plaatsen en controle is nou niet mijn favoriete bezigheid
- In het begin onregelmatig ongesteld (eerste 3 maanden geloof ik)
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Guus vr 28 jan 2011 - 3:02

helaas... ik ben maar een jaar niet ongesteld geweest, daarna gewoon als vanouds! Wel heel regelmatig dat wel.

voordelen:

-niet meer nadenken over je anticonceptie
-weinig hormonen in je lijf
-veilig (je kan niks vergeten of er kan niks knappen haha)
-een een klap klaar voor een lange tijd

nadelen:

-ik ben er wat van aangekomen (maar dat is niet bij iedereen, ik was ervoor niet aan de pil dat kan schelen)
-het zetten was geen pretje, maar ik vond het niet zo erg als sommige andere meiden hier
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 3:12

Voordelen:
- je hoeft nergens bij na te denken
- Het is heel erg veilig
- weinig hormonen en dus ook weinig last daarvan
- Gaat 5 jaar mee

Nadelen:

-Pijnlijk met zetten
-Je blijft soms last houden van die draadjes
-Duurt lang voordat je eraan gewend bent. De eerste 5/6 maanden had ik heel onregelmatig bloedverlies, daarna heel regelmatig en weinig.

Ik word gewoon elke 28 dagen ongesteld, vanaf het begin al. Wel weinig, maar ik blijf dus gewoon een cyclus houden. Ik vind mensen die een mirena nemen omdat ze niet meer ongesteld willen worden niet zo slim, want het geldt maar voor ongeveer de helft van de vrouwen geloof ik, dat ze niet meer ongesteld worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Toet vr 28 jan 2011 - 3:12

Het laten zetten neem ik voor lief, dat is maar even.
Ik vind de pil echt verschikkelijk, ik gebruik hem nu 7 jaar en heb al 7 verschillende gehad. Ook vergeet ik hem gewoon te vaak waardoor ik er geen vertrouwe in heb.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Toet vr 28 jan 2011 - 3:14

Lilith schreef:

Ik word gewoon elke 28 dagen ongesteld, vanaf het begin al. Wel weinig, maar ik blijf dus gewoon een cyclus houden. Ik vind mensen die een mirena nemen omdat ze niet meer ongesteld willen worden niet zo slim, want het geldt maar voor ongeveer de helft van de vrouwen geloof ik, dat ze niet meer ongesteld worden.

Het maakt mij niet uit dat ik nog gewoon ongesteld word, ik ben alleen wel bang dat het heel onregelmatig word ofzo. Nu weet ik precies wanneer ik het moet worden en kan ik me daar op voorbereiden, dat is dan niet meer te regelen.

Als ik niet meer ongesteld wil worden neem ik wel een 28 dagen pil, vind het ook vrij dom om het met die insteek te doen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Lady1984 vr 28 jan 2011 - 3:54

Mijn persoonlijke voor- en nadelen:

Voordelen:

  • Niet meer iedere dag om de pil denken.
  • Geen overdreven emoties meer.
  • Niet meer ongesteld. (bij mij na 2 dagen sinds het plaatsen helemaal niet meer)

Nadelen:

  • Eerste 3 maanden ontzettend last van mijn onderrug. (Altijd al mij zwakke plek. Sinds dit behandeld is door de osteopaat nergens meer last van.)
  • Touwtjes irriteerden tijdens de seks. Ze zijn sinds kort korter geknipt. Weet nog niet of dit ook echt geholpen heeft. Voor het verwijderen is het beter dat ze 2cm lang blijven.
  • Het zetten deed echt gruwelijke zeer. 1ste keer lukt het dan ook niet (bij huisarts). Tweede keer door gynaecoloog laten zetten. Dit lukte wel, maar deed ook veel pijn. Gelukkig is dit ongeveer 5 minuten pijn in totaal en daarna 5 jaar geen klachten.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Toet vr 28 jan 2011 - 4:01

Kun je uberhaupt wel een spiraaltje laten zeggen als je vaginistische klachten hebt Embarassed Weet iemand dit?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  nina vr 28 jan 2011 - 9:49

Ik ga er ook ééntje nemen...
En voor mij is het belangrijkste voordeel:

Minder kans op trombose!

(verdere voor- en nadelen moet ik nog ervaren)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  TNMN vr 28 jan 2011 - 10:07

Voordelen:
- Niet meer ongesteld (niet in alle gevallen)
- Je kunt niets vergeten/er kan niets knappen
- Heel erg veilig
- 5 jaar nergens aan denken
- Weinig hormonen

Nadelen:
- het zetten doet flink zeer
- je kunt er de eerste 6 maanden last van hebben (buik-/rugklachten, spotting)
- sommige standjes kunnen pijn doen
- als je toch zwanger wordt (hele kleine kans) is er een grote(re) kans op een zwangerschap buiten de baarmoeder
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  nina vr 28 jan 2011 - 10:11

TNMN schreef:
- als je toch zwanger wordt (hele kleine kans) is er een grote(re) kans op een zwangerschap buiten de baarmoeder
Bedoel je als je ondanks het spiraaltje toch zwanger wordt?
(dus niet erna, als je 'm eruit hebt laten halen omdat je zwanger wilt worden)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 10:13

De meeste voor en nadelen zijn al genoemd maar dan ook hier mijn lijstje;

Voordelen;
*niet meer over anticonceptie hoeven na te denken
*zelden een dag bloedverlies (in mijn geval dan)
*kan 5 jaar meegaan
*zo min mogelijk hormonen ten opzichte van mijn vorige anticonceptiemiddelen
*kon gewoon bij de huisarts geplaatst worden dus voelde wel zo prettig

Nadelen;
*wanneer wij binnen die 5 jaar nog voor een kleintje zouden willen gaan dan moet ik hem er daarvoor uit laten halen en dat maakt de stap wel groter denk ik dan gewoonweg de pilstrip in de prullenbak gooien

En verder weet ik het zo even niet. Heb het zetten absoluut niet pijnlijk ervaren en daarna ook geen buikpijn o.i.d gehad! Het enige 'rare' is dat ik zonder invloed van zwangerschapshormonen en oerkracht tijdens het bevallen met mijn benen wijd lag bij de arts haha Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 10:17

Lilith schreef: Ik vind mensen die een mirena nemen omdat ze niet meer ongesteld willen worden niet zo slim, want het geldt maar voor ongeveer de helft van de vrouwen geloof ik, dat ze niet meer ongesteld worden.
Toch was dat wel één van mijn belangrijkste reden om m te nemen. Ik had zoveel last van mn ongesteldheid dat ik het zeker het proberen waard vond.

Verder ben ik het eens met de voor en nadelen die genoemd worden.
Ik heb trouwens de touwtjes nooit gevoeld. Is dat normaal?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  TNMN vr 28 jan 2011 - 10:24

nina schreef:
TNMN schreef:
- als je toch zwanger wordt (hele kleine kans) is er een grote(re) kans op een zwangerschap buiten de baarmoeder
Bedoel je als je ondanks het spiraaltje toch zwanger wordt?
(dus niet erna, als je 'm eruit hebt laten halen omdat je zwanger wilt worden)

Ik bedoel ondanks dat je het spiraaltje hebt inderdaad, daarom ook een hele kleine kans. Je ben geloof ik bijna meteen nadat je het spiraaltje er uit haalt, vruchtbaar. Nog een voordeel (of nadeel, het is maar hoe je het bekijkt).
Je hoeft dus niet te ontpillen ofzo.


Laatst aangepast door TNMN op vr 28 jan 2011 - 10:26; in totaal 1 keer bewerkt
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  TNMN vr 28 jan 2011 - 10:26

Elodie schreef:
Lilith schreef: Ik vind mensen die een mirena nemen omdat ze niet meer ongesteld willen worden niet zo slim, want het geldt maar voor ongeveer de helft van de vrouwen geloof ik, dat ze niet meer ongesteld worden.
Toch was dat wel één van mijn belangrijkste reden om m te nemen. Ik had zoveel last van mn ongesteldheid dat ik het zeker het proberen waard vond.

Verder ben ik het eens met de voor en nadelen die genoemd worden.
Ik heb trouwens de touwtjes nooit gevoeld. Is dat normaal?

Soms is het wel handig om ze even te voelen, ter controle zeg maar. Maar het is heel lastig, want het zit heel diep. Of bedoel je voelen zonder ze met je vingers te voelen?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 10:28

TNMN schreef:
Elodie schreef:
Lilith schreef: Ik vind mensen die een mirena nemen omdat ze niet meer ongesteld willen worden niet zo slim, want het geldt maar voor ongeveer de helft van de vrouwen geloof ik, dat ze niet meer ongesteld worden.
Toch was dat wel één van mijn belangrijkste reden om m te nemen. Ik had zoveel last van mn ongesteldheid dat ik het zeker het proberen waard vond.

Verder ben ik het eens met de voor en nadelen die genoemd worden.
Ik heb trouwens de touwtjes nooit gevoeld. Is dat normaal?

Soms is het wel handig om ze even te voelen, ter controle zeg maar. Maar het is heel lastig, want het zit heel diep. Of bedoel je voelen zonder ze met je vingers te voelen?
Nee ook niet met mn vingers en een man voelt het ook niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  TNMN vr 28 jan 2011 - 10:34

Elodie schreef:
TNMN schreef:
Elodie schreef:
Lilith schreef: Ik vind mensen die een mirena nemen omdat ze niet meer ongesteld willen worden niet zo slim, want het geldt maar voor ongeveer de helft van de vrouwen geloof ik, dat ze niet meer ongesteld worden.
Toch was dat wel één van mijn belangrijkste reden om m te nemen. Ik had zoveel last van mn ongesteldheid dat ik het zeker het proberen waard vond.

Verder ben ik het eens met de voor en nadelen die genoemd worden.
Ik heb trouwens de touwtjes nooit gevoeld. Is dat normaal?

Soms is het wel handig om ze even te voelen, ter controle zeg maar. Maar het is heel lastig, want het zit heel diep. Of bedoel je voelen zonder ze met je vingers te voelen?
Nee ook niet met mn vingers en een man voelt het ook niet...

Ze krullen na een tijdje op dus het kan dat je ze helemaal niet voelt. Bij mij lukt het alleen als ik hurk trouwens, mijn vriend voelt het ook nooit. Als je het niet vertrouwd/zeker wilt zijn dan kun je altijd even voor controle bij de arts langs die 'm voor je heeft geplaatst. Maar ik denk dat de touwtjes gewoon omhooggekrult zitten.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 10:38

Ook op het begin voelde ik het niet. Heb het nu een half jaar. Ik voel me een ongelofelijke zeur als ik daarvoor weer naar de gynaecoloog ga.
heb enorme tietpijn, als ie maar wel werkt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  TNMN vr 28 jan 2011 - 11:09

Elodie schreef:Ook op het begin voelde ik het niet. Heb het nu een half jaar. Ik voel me een ongelofelijke zeur als ik daarvoor weer naar de gynaecoloog ga.
heb enorme tietpijn, als ie maar wel werkt...

haha dat kan van vanalles komen natuurlijk. Je spiraal kan er echt niet opeens uitvallen Wink


Laatst aangepast door TNMN op za 29 jan 2011 - 0:55; in totaal 1 keer bewerkt
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 11:34

Dat had ik dan ook nog nét wel gemerkt;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 21:09

Elodie schreef:Ook op het begin voelde ik het niet. Heb het nu een half jaar. Ik voel me een ongelofelijke zeur als ik daarvoor weer naar de gynaecoloog ga.
heb enorme tietpijn, als ie maar wel werkt...
Dat laatste heb ik ook als ik ongesteld moet worden. Totaal nieuw, want nooit gehad toen ik aan de pil was en als ik niet aan de pil was was ik zwanger Very Happy dus geen idee hoe het 'normaal' bij mij is, maar ik merk nu altijd dat ik ongesteld moet worden omdat ik pijnlijke borsten krijg.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Roxy89 vr 28 jan 2011 - 23:41

Lilith schreef: Ik vind mensen die een mirena nemen omdat ze niet meer ongesteld willen worden niet zo slim, want het geldt maar voor ongeveer de helft van de vrouwen geloof ik, dat ze niet meer ongesteld worden.

Als je twee jaar lang gewoon (hevig) ongesteld blijft, zelfs door verschillende soorten van de pil heen, praat je wel anders...
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Moon za 29 jan 2011 - 0:03

Roxy89 schreef:
Lilith schreef: Ik vind mensen die een mirena nemen omdat ze niet meer ongesteld willen worden niet zo slim, want het geldt maar voor ongeveer de helft van de vrouwen geloof ik, dat ze niet meer ongesteld worden.

Als je twee jaar lang gewoon (hevig) ongesteld blijft, zelfs door verschillende soorten van de pil heen, praat je wel anders...

Jij verdraait de woorden van Lilith wel heel erg.
Als je er vanuit gaat dat je met de pil iedere maand ongesteld wordt, of zonder pil ook natuurlijk en dan aan de spiraal gaat met de bedoeling voorlopig niet meer ongesteld te worden kan je bedrogen uitkomen.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Moon za 29 jan 2011 - 0:05

Roxy89 schreef:
Lilith schreef: Ik vind mensen die een mirena nemen omdat ze niet meer ongesteld willen worden niet zo slim, want het geldt maar voor ongeveer de helft van de vrouwen geloof ik, dat ze niet meer ongesteld worden.

Als je twee jaar lang gewoon (hevig) ongesteld blijft, zelfs door verschillende soorten van de pil heen, praat je wel anders...

Overigens is het, het proberen waard maar ik geloof niet dat als je verschillende pillen hebt gehad, waaronder ook de zwaardere pillen (daar ga ik even vanuit) dat je dan met een spiraal waar nog minder hormonen inzitten ineens niet meer ongesteld wordt, of aanzienlijk minder.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 0:35

Moon schreef:
Roxy89 schreef:
Lilith schreef: Ik vind mensen die een mirena nemen omdat ze niet meer ongesteld willen worden niet zo slim, want het geldt maar voor ongeveer de helft van de vrouwen geloof ik, dat ze niet meer ongesteld worden.

Als je twee jaar lang gewoon (hevig) ongesteld blijft, zelfs door verschillende soorten van de pil heen, praat je wel anders...

Overigens is het, het proberen waard maar ik geloof niet dat als je verschillende pillen hebt gehad, waaronder ook de zwaardere pillen (daar ga ik even vanuit) dat je dan met een spiraal waar nog minder hormonen inzitten ineens niet meer ongesteld wordt, of aanzienlijk minder.

Dat is bij mij toch echt wel het geval. In ieder geval echt veel minder. Elk lichaam is anders he:)

Lilth, dan heeft het er misschien iets mee te maken dat je lichaam toch op de één of andere manier iets wilt laten weten.
Of het komt gewoon door de andere hormonen die er in zitten;) Gelukkig is ie iets van 99,9% veilig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum