Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

+19
Sjaantje
Marie
Baby
Cheesegirl
mzcharlotte
Chocolate Cookie
Try
ButterflyEffect
Error
ExpressoB
Thunder
Merai
Moon
TNMN
nina
Lady1984
Guus
Roxy89
Toet
23 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 18:17

zegmaar_ schreef:
1982Angel1982 schreef:Ik heb bij de huisarts gevraagd en zij zet hem zelf, maarja dan ben ik weer bang dat het niet goed zit... maar ik moet sowieso nog een afspraak maken bij haar voor een onderzoekje ofzoiets daarvoor ??

De vrouwelijke huisarts in mijn praktijk heeft de Mirena gezet en deed dat ontzettend kundig, maar ik ken jouw huisarts verder natuurlijk niet.

Ik geloof na de eerste ongesteldheid of na een x aantal weken heb ik onderzoek gehad door middel van een echo in het ziekenhuis om te kijken of alles in orde was. De kans bestaat namelijk altijd dat je lichaam het probeert af te stoten en tijdens de menstruatie is dit het 'makkelijkst' vanwege de krampen. Overigens heb ik hier nog nooit iemand over gehoord, dat het ook daadwerkelijk verschoven of verstoten was.

Hier kreeg ik geen rekening van, dit hoorde bij de plaatsing.

Ik weet oook niet wat ik zo van haar moet verwachten, onze vorige huisarts die is met pensioen gegaan, we hebben haar pas net een paar weken dus vandaar dat ik eigenlijk liever naar de gyn zou gaan....maar als ik dan het inbrengen zelf zou moeten betalen dan laat maar zitten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 23:59

Ik had een afspraak gemaakt zonder te zeggen wat ik wilde. Toen ik bij mijn huisarts was vertelde ik dat ik een spiraal wilde en toen zei hij dat hij hem kon plaatsen en dat ik daarvoor een afspraak moest maken om alles steriel te maken etc.

Thuis gekomen vond ik het niet prettig dat ik dat bij mijn huisarts moest laten doen.. Ik zit daarna ook nog bij hem als ik last heb van mijn keel of oren haha, en ondanks dat het natuurlijk een dokter is die dat allemaal allang heeft gezien wilde ik toch liever iemand die ik nooit meer zou zien.

Ik heb dus de praktijk opgebeld en gezegt dat ik hem in het ziekenhuis wilde laten plaatsen en een doorverwijzing wilde. Die kreeg ik gewoon direct zonder dat ze vragen stelde.

Uiteindelijk had ik 1 maand later een afspraak bij een vrouwelijke gynacoloog. Ik voelde me ontzettend op mijn gemak bij haar en ook in het ziekenhuis verder. Ben blij dat ik het op die manier heb gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 21:50

Ik heb nu ook een Mirena, ik weet nog niet of ik er blij mee ben. Hij zit er sinds feb in, en hij is erin gezet door de gyn. Dat vond mijn huisarts ook een beter idee ivm pco en echo om te kijken of ie goed zit.
Ik heb 6 weken lang bloedverlies gehad en eergister weer veel bloedverlies gehad, gister daarvoor ook naar de gyn geweest en is een heel groot stolsel verwijderd. Maar de Mirena zat nog goed, nu moet ik maandag bellen of ik nog steeds bloedverlies heb. Anders gaat ie hem er toch uit halen.
Dus ik wacht het nog even af, anders gaat ie eruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 1:12

Mijne is er ook uit. Na 13 maanden onregelmatig en vaak lang bloedverlies was ik het zat. Ik was al drie weken ongesteld toen ik m eruit liet halen. Een kuur gekregen om het bloeden te laten stoppen, dat werkte niet (werd alleen maar erger met veel stolsels) en nu een andere kuur. Ik vloei nu al ruim 4 weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Rush za 27 aug 2011 - 2:03

Ik ga denk ik ook een spiraaltje laten zetten :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  nina za 27 aug 2011 - 2:24

Rush schreef:Ik ga denk ik ook een spiraaltje laten zetten :-)
Een uitermate verstandige beslissing! nerd
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 5:17

nina schreef:
Rush schreef:Ik ga denk ik ook een spiraaltje laten zetten :-)
Een uitermate verstandige beslissing! nerd

+1.. Ik ben er nog steeds blij mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Rapunzel za 27 aug 2011 - 20:06

Ik heb nu 2 jaar de Mirena maar ben er niet zo over te spreken. Heb veel last van buikkrampen tijdens mijn eisprong en wanneer ik (eigenlijk) ongesteld moet worden. Ook doen mijn borsten regelmatig erg zeer en heb ik last van stemmingswisselingen. Voordelen zijn dat ik niet meer ongesteld word, dat ik er niet aan hoef te denken en dat het relatief goedkoop is. Het plaatsen viel bij mij mee alleen had ik daarna veel krampen toen ik thuis was.. Vorige week ben ik naar de huisarts geweest om hem eruit te laten halen omdat ik de klachten te erg vond worden. Helaas kon ze het touwtje niet bij, dus ik moet hem binnenkort bij de gyneacoloog laten verwijderen. Ik kijk het nog even aan en als ik last blijf houden laat ik hem eruit halen en ga ik de pil slikken.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Toet zo 28 aug 2011 - 10:34

Bij mij zit hij er inmiddels ook een weekje in. Vorige week maandag laten zetten, it hurts like hell! Gelukkig is het binnen een paar minuten gebeurd en doet het maar een paar seconde echt pijn maar ik ben blij dat hij (hopelijk) 5 jaar kan blijven zitten, ik zou het voor de lol niet nog een keer doen!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Jennifer32 ma 29 aug 2011 - 20:13

Voordelen

5 jaar beschermt en niet of nauwelijks ongesteld.

geen hormonen.

Nadelen

Pijn tijdens plaatsen en verwijderen.

Libido vermindert(bij mij dan na de pil).

Jennifer32
Jennifer32
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 40
Registratiedatum : 21-08-11

http://myworld.actieforum.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Rush ma 29 aug 2011 - 20:18

nina schreef:
Rush schreef:Ik ga denk ik ook een spiraaltje laten zetten :-)
Een uitermate verstandige beslissing! nerd
Maar ik doe het niet nadat ik las dat je libido zo kan verminderen.

Ik heb nu helemaal nergens last van, moet alleen de pil niet vergeten. Met een spiraaltje is er ook weer kans dat ik ongesteld word. Nou is dat niet het ergste, maar als m`n libido dan ook nog zakt. No thanks!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  nina ma 29 aug 2011 - 20:33

Rush schreef:
nina schreef:
Rush schreef:Ik ga denk ik ook een spiraaltje laten zetten :-)
Een uitermate verstandige beslissing! nerd
Maar ik doe het niet nadat ik las dat je libido zo kan verminderen.

Ik heb nu helemaal nergens last van, moet alleen de pil niet vergeten. Met een spiraaltje is er ook weer kans dat ik ongesteld word. Nou is dat niet het ergste, maar als m`n libido dan ook nog zakt. No thanks!
Dat snap ik helemaal. Maar bij mij zakte mijn libido juist door de pil en door 't spiraaltje ging 't weer omhoog. Dat soort dingen zijn zó verschillend per vrouw. (kwestie van uitproberen dus)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Rush ma 29 aug 2011 - 20:58

Klopt, maar daarvoor ga ik niet alles over hoop gooien, haha. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  nina ma 29 aug 2011 - 21:14

Rush schreef:Klopt, maar daarvoor ga ik niet alles over hoop gooien, haha. :-)
Begrijpelijk, als dit goed bevalt! smile
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 0:43

Ik heb mijn spiraal nu ondertussen 6 maanden, de eerste 3 maanden vond ik het waardeloos, elke keer bloedverlies. Maar nu gaat het steeds beter eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen Mirena spiraaltje. - Pagina 5 Empty Re: Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum