Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

+20
banjer49
Lejow
Flemy
Mariposa
Tazz
M-G
Blond
luna86
stargirl
Minx
TukTuk
Raindrop
RioolSpook
Phileine
Rovine
smooch
Jeanette
Pussycat
Inge
Sarah1985
24 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 9:00

Ja ik weet welke je bedoelt. Kom zo even niet op de naam, maar ik weet het wel. Ik kreeg dat advies ook, maar ben naar alternatieven gaan zoeken die net zo goed, zo niet beter zijn. RC is de hoofdsponsor van heel veel dierenartsen, wist je dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 11:20

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Purina-ONE-Indoor-Formula

Iets anders lust meneer niet.. Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  M-G za 29 jan 2011 - 2:09

Bij ons krijgen ook beide katten purina one brokken. Af en toe gourmet pate of vis (uit blik of zelf gekookt)
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Tazz za 29 jan 2011 - 2:44

wij geven excellent voer van de AH
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Mariposa za 29 jan 2011 - 2:51

die van mij krijgen Royal Canin, van sommige goedkope soorten voer krijgen ze diarree en een doffe vacht
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 4:01

`s Avonds krijgen ze ieder een half zakje Whiskas of Kitekat vlees. Gewoon voor de lekker.
We hebben alt ig andere merken geprobeerd maar dat lusten ze niet.

Brokken eten ze dan weer alleen van TomPoes silent

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Flemy za 29 jan 2011 - 4:10

Onze katten lusten alleen van die brokken die volledige voeding bieden, dus niet Whiskas of Kitekat brokjes ofzo.
Purina One, Royal Canin, maar ook van AH eigen merk bijvoorbeeld.. ze lusten het allemaal, als het maar volledige voeding is. Ik haal overigens altijd zo'n grote zak van Intratuin eigen merk, volledig voer dus.

Ik heb drie katten, en twee daarvan willen 's avonds ook altijd nog een zakje vlees 'voor de lekker'.
De derde kat is vegetarisch :P
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Lejow za 29 jan 2011 - 4:14

Royal Canin indoor.
Hier hoeven ze maar weinig van te hebben, poepen ze weinig en stinkt de bak amper
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 4:21

Goede brokken zijn inderdaad brokken waar geen granen, suikers en groente in zitten. Zoals al eerder werd gezegd is Porta 21 een hele goede brok. Het verhaal over nat voer dat het slecht is is niet waar. Als je nat voer hebt dat graan, suiker en groente vrij is en waarbij het vlees gehalte rond de 90% zit is het heel goed voer. Brokken zijn als koekjes. Dat gaat plakken aan de tanden en dat veroorzaakt weer tandsteen.
In brokken zitten vaak pluimvee meel, dat zijn restanten van het dier, denk aan veren, snavels en poten. Dat zit in Porta 21 niet. Kijk bij brokken ook wat er als eerste op de lijst staat. Bij RC is dat mais. Dat zit er dus het meeste in. Mais heeft een kat niet nodig het is geen konijn. Vlees/vis moet als eerste op de lijst staan.

Goede merken nat kattenvoer is. Almo Nature, Bozita, Animonda en Applaws.

Ja ik ben iemand die het allemaal heeft uitgezocht. Binnenkort gaan wij hier trouwens over op prooidieren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  banjer49 za 29 jan 2011 - 4:40

ik weet niet hoe het voer heet, maar de een van mij krijgt voer van de dierenwinkel, en de ander krijg speciaal voor van de dierenarts, hij heeft problemen met zijn blaas
en ze krijgen af en toe een blikje of zakje natvoer, ene keer van gourmet of kitkat
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 4:56

Onze kat krijgt alleen brokjes.
Het maakt haar niet uit van welk merk, ze eet alles!

De laatste tijd haal ik het iedere keer bij de welkoop.
Daar hebben ze 2 verschillende smaken en die wissel ik steeds af.

Bedenk me nu net dat ik nog ergens achterin de voorraadkast nog een blikje heb staan, die kan ze vanavond wel eventjes krijgen.
Haar bakje word alleen ´s avonds gevuld (helemaal vol)
Ze kan erbij wanneer ze wil en meestal eet ze haar bakje niet eens helemaal leeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 4:56

Lejow schreef:
Hier hoeven ze maar weinig van te hebben, poepen ze weinig en stinkt de bak amper
Net zoals bij mensen die niet eten. nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Mariposa za 29 jan 2011 - 5:40

_Tanja_ schreef: Ja ik ben iemand die het allemaal heeft uitgezocht. Binnenkort gaan wij hier trouwens over op prooidieren.


Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dode muizen ofzo? En ga je daar dan volledig op over?
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 9:30

Mariposa schreef:
_Tanja_ schreef: Ja ik ben iemand die het allemaal heeft uitgezocht. Binnenkort gaan wij hier trouwens over op prooidieren.


Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dode muizen ofzo? En ga je daar dan volledig op over?

Ja, al zijn muizen en kuikens dan meer als tussendoortje. Je gaat vooral over op volwassen voer de dieren zijn volgroeid en bevatten de meeste voedingstoffen (stukken konijn, eend, kip, fazant, rat en ga zo maar door) Ik wil er wel volledig op over gaan. Ben laatst aanwezig geweest bij een lezing over prooidieren en het is zo interessant. Ik heb er ook een boek over gekocht om mij er helemaal in te verdiepen. Het is gewoon een heel stuk gezonder. Sommigen geven het echt heel als herkenbaar dier. Maar ik moet even kijken of mij dat lukt.

Hier kunnen wij geen grote diepvries kwijt dus hier in dit huis is het nog geen optie maar als wij de ruimte hebben dan wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Mariposa za 29 jan 2011 - 9:45

_Tanja_ schreef:
Mariposa schreef:
_Tanja_ schreef: Ja ik ben iemand die het allemaal heeft uitgezocht. Binnenkort gaan wij hier trouwens over op prooidieren.


Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dode muizen ofzo? En ga je daar dan volledig op over?

Ja, al zijn muizen en kuikens dan meer als tussendoortje. Je gaat vooral over op volwassen voer de dieren zijn volgroeid en bevatten de meeste voedingstoffen (stukken konijn, eend, kip, fazant, rat en ga zo maar door) Ik wil er wel volledig op over gaan. Ben laatst aanwezig geweest bij een lezing over prooidieren en het is zo interessant. Ik heb er ook een boek over gekocht om mij er helemaal in te verdiepen. Het is gewoon een heel stuk gezonder. Sommigen geven het echt heel als herkenbaar dier. Maar ik moet even kijken of mij dat lukt.

Hier kunnen wij geen grote diepvries kwijt dus hier in dit huis is het nog geen optie maar als wij de ruimte hebben dan wel.

Ja dat geloof ik ook wel, dat het gezonder is! In normaal kattenvoer zitten toch vaak allerlei onnatuurlijke toevoegingen. Maar waar kan je die prooidieren dan kopen en is dat niet ontzettend duur?
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 9:49

Prooidieren zou niets voor mij zijn.

De katten krijgen hier dagelijks brokjes en een aantal keer per week een bakje natvoer van euroshopper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Lejow za 29 jan 2011 - 9:57

Purple schreef:
Lejow schreef:
Hier hoeven ze maar weinig van te hebben, poepen ze weinig en stinkt de bak amper
Net zoals bij mensen die niet eten. nerd

??
Ze krijgen gewoon zoveel als ze nodig hebben hoor?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 11:27

Felix zachtvoer en Felix brokken. 2 zakjes per kat per dag en brokken staan de hele dag tot hun beschikking en wordt aangevuld als 't leeg raakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 11:34

Trisha schreef:Felix zachtvoer en Felix brokken. 2 zakjes per kat per dag en brokken staan de hele dag tot hun beschikking en wordt aangevuld als 't leeg raakt.
Twee zakjes natvoer per dag? Wat veel.
Onze katten eten alleen droogvoer. Onze kater kan niet elk voer hebben, van sommige merken raakt hij aan de diarree en laatst hadden we een merk waarvan hij dagelijks moest overgeven. Kitekat gaat wel erg goed, maar afgelopen week was de Kitekat op bij de C1000, dus deze week zitten ze aan de Purina One Indoor, die gaat ook goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 19:59

Mariposa schreef:
_Tanja_ schreef:
Mariposa schreef:
_Tanja_ schreef: Ja ik ben iemand die het allemaal heeft uitgezocht. Binnenkort gaan wij hier trouwens over op prooidieren.


Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dode muizen ofzo? En ga je daar dan volledig op over?

Ja, al zijn muizen en kuikens dan meer als tussendoortje. Je gaat vooral over op volwassen voer de dieren zijn volgroeid en bevatten de meeste voedingstoffen (stukken konijn, eend, kip, fazant, rat en ga zo maar door) Ik wil er wel volledig op over gaan. Ben laatst aanwezig geweest bij een lezing over prooidieren en het is zo interessant. Ik heb er ook een boek over gekocht om mij er helemaal in te verdiepen. Het is gewoon een heel stuk gezonder. Sommigen geven het echt heel als herkenbaar dier. Maar ik moet even kijken of mij dat lukt.

Hier kunnen wij geen grote diepvries kwijt dus hier in dit huis is het nog geen optie maar als wij de ruimte hebben dan wel.

Ja dat geloof ik ook wel, dat het gezonder is! In normaal kattenvoer zitten toch vaak allerlei onnatuurlijke toevoegingen. Maar waar kan je die prooidieren dan kopen en is dat niet ontzettend duur?

Je hebt daar ook leveranciers voor die het aan huis brengen. Een vriendin een paar straten verderop doet het ook dus is het goedkoper samen te bestellen. Het is iets prijziger dan brokken maar het vlees verteerd heel goed waardoor de katten minder op de bak gaan. Dus doe je langer met het kattengrit. Vlees uit de supermarkt is er ook goed voor. Dat is dan wel iets duurder maar als ik het eng vind om het herkenbaar te geven doe ik het zo.

hieronder een paar sites waar je het kunt bestellen.
http://www.kiezebrink.nl/ http://www.gelukkigdier.nl/N_frame.html?http://www.gelukkigdier.nl/

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 22:37

Megara schreef:Prooidieren zou niets voor mij zijn.

Voor mij ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Phileine za 29 jan 2011 - 22:41

_Chance schreef:
Liva schreef:
_Chance schreef:Mijn kat is een blaaskater, krijgt speciaal dieetvoer van de dierenarts van Royal Canin.

Als je nog ander voer zoekt voor in de toekomst (RC is duur!) wat een goed alternatief is, op zooplus.nl heb je goedkopere alternatieven maar minstens zo goed smile Daarom ben ik ook gaan zoeken nl.

RC is inderdaad erg duur, maar onze dierenarts heeft wel sterk afgeraden om ander voer te geven dan wat we nu hebben. Het voer dat hij krijgt is ook alleen te koop bij de dierenarts.

Tip: Ik koop hetzelfde voer, bij een dierenarts online. Ik weet niet hoeveel je nu betaalt, maar daar kost 12 kg ongeveer 90 euro. De verzendkosten zijn heel laag, 2,95 euro, en je spaart ook voor korting. Bij mijn eigen dierenarts kan ik namelijk alleen maar kleine zakjes kopen, van ongeveer een kilo dacht ik.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 22:43

RC is goedkoper dan heel veel andere soorten voer, als je het online koopt (zooplus) en groot inkoopt. Katten eten er doorgaans ook minder van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Rovine za 29 jan 2011 - 23:38

Ik zag onlangs in het vleesschap bij de AH (tussen het gehakt en de karbonaadjes) ook vlees voor huisdieren. Was totaal niet duur en leek een beetje op bami/nasivlees.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Diesel zo 30 jan 2011 - 0:20

Van de Aldi, die in de groene zak. Als deze zak leeg is ga ik over op Royal Canin, of iig voer dat beter is voor de blaas. Mijn kat heeft een maand terug een blaasonsteking gehad en dat komt door goedkoop voer. Sowieso voer waar teveel plantaardige vetten inzitten ipv dierlijke vetten.
Diesel
Diesel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 18
Punten : 20
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 3 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum