Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

+20
banjer49
Lejow
Flemy
Mariposa
Tazz
M-G
Blond
luna86
stargirl
Minx
TukTuk
Raindrop
RioolSpook
Phileine
Rovine
smooch
Jeanette
Pussycat
Inge
Sarah1985
24 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:04

Natvoer is geen vergif ofzo, het is alleen niet echt nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Sarah1985 vr 28 jan 2011 - 7:05

RioolSpook schreef:
Paris1985 schreef:dankje allemaal voor de tips

Waarom is nat voer zo slecht dan?
Als wij onze kat geen natvoer geven word die gek, is al vanaf het begin dat we hem hebben.

Mijn kat krijgt het niet omdat hij veel last heeft van verstoppingen. Het natte voer zorgt er voor dat het uitdroogt van binnen. Verder moet je het idd zien als een soort van 'toetje' en is het beter om dit niet als hoofdmaaltijd of iedere dag te geven.

wel gek eigelijk, onze dierenarts vond het goed dat die iedere dag natvoer krijgt, en de hele dag bij zijn brokjes kan
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:06

Elke dierenarts is anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Sarah1985 vr 28 jan 2011 - 7:10

ja dat is ook zo, Onze kat is gezond en niet dik eerder te dun
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:12

Mijn katten krijgen Porta 21 sensible. Die koop ik dan via zooplus.nl. 20 kg voor iets van 77 euro. Het is een goede brok, zonder granen want dat heeft een kat niet nodig. Ik kocht ook altijd goedkope brokken, maar ben toch overgestapt. Mijn katten kregen blaasontsteking van de goedkopere brokken en bleven hongerig. Nu met deze brokken niet. Het is wat duurder in het begin om aan te schaffen, maar je doet er lang mee en ik heb uitgerekend dat ik per week alsnog maar 2 euro nog wat kwijt ben. Dus ik ben uiteindelijk nog goedkoper uit dan de brokken die ik altijd had ook en de kwaliteit is ook nog eens 10 keer zo goed Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:15

Darcy schreef:Natvoer is geen vergif ofzo, het is alleen niet echt nodig.

Natuurlijk niet, maar als het even kan geef ik zo gezond mogelijk.

En voor wie het zei ( sorry, even je naam kwijt ) wbt water: als ze het echt niet willen, begin dan met melk te mengen met water, en de verhouding steeds meer te verschuiven, zo heb ik het ook gedaan. Nu zijn ze er gek op, terwijl ze eerder ook hun neus ophaalden voor water en steeds gingen steigeren als ik zelf melk nam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:16

Tea-Leaf schreef:
Darcy schreef:Natvoer is geen vergif ofzo, het is alleen niet echt nodig.

Natuurlijk niet, maar als het even kan geef ik zo gezond mogelijk.

En voor wie het zei ( sorry, even je naam kwijt ) wbt water: als ze het echt niet willen, begin dan met melk te mengen met water, en de verhouding steeds meer te verschuiven, zo heb ik het ook gedaan. Nu zijn ze er gek op, terwijl ze eerder ook hun neus ophaalden voor water en steeds gingen steigeren als ik zelf melk nam.

Ik bedoelde het niet naar jou toe hoor. Ik ben zelf ook geen voorstander ervan, maar op zich kan het niet echt kwaad. Elke dag zou ik alleen echt niet doen, maar lastig afleren lijkt me dat als je katten nooit anders hebben geweten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:19

Darcy schreef:
Tea-Leaf schreef:
Darcy schreef:Natvoer is geen vergif ofzo, het is alleen niet echt nodig.

Natuurlijk niet, maar als het even kan geef ik zo gezond mogelijk.

En voor wie het zei ( sorry, even je naam kwijt ) wbt water: als ze het echt niet willen, begin dan met melk te mengen met water, en de verhouding steeds meer te verschuiven, zo heb ik het ook gedaan. Nu zijn ze er gek op, terwijl ze eerder ook hun neus ophaalden voor water en steeds gingen steigeren als ik zelf melk nam.

Ik bedoelde het niet naar jou toe hoor. Ik ben zelf ook geen voorstander ervan, maar op zich kan het niet echt kwaad. Elke dag zou ik alleen echt niet doen, maar lastig afleren lijkt me dat als je katten nooit anders hebben geweten.

Weet ik smile En verder ben ik het met je eens! Zoals 99 van de 100 keer haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Sarah1985 vr 28 jan 2011 - 7:23

Tea-Leaf schreef:
Darcy schreef:Natvoer is geen vergif ofzo, het is alleen niet echt nodig.

Natuurlijk niet, maar als het even kan geef ik zo gezond mogelijk.

En voor wie het zei ( sorry, even je naam kwijt ) wbt water: als ze het echt niet willen, begin dan met melk te mengen met water, en de verhouding steeds meer te verschuiven, zo heb ik het ook gedaan. Nu zijn ze er gek op, terwijl ze eerder ook hun neus ophaalden voor water en steeds gingen steigeren als ik zelf melk nam.

dat van het water zei ik, dat hebben we ook al geprobeerd met het water met melk mengen, maar daar trapt die niet in helaas.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:24

Tea-Leaf schreef:

Weet ik smile En verder ben ik het met je eens! Zoals 99 van de 100 keer haha

Muhaha inderdaad :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:26

Paris1985 schreef:
Tea-Leaf schreef:
Darcy schreef:Natvoer is geen vergif ofzo, het is alleen niet echt nodig.

Natuurlijk niet, maar als het even kan geef ik zo gezond mogelijk.

En voor wie het zei ( sorry, even je naam kwijt ) wbt water: als ze het echt niet willen, begin dan met melk te mengen met water, en de verhouding steeds meer te verschuiven, zo heb ik het ook gedaan. Nu zijn ze er gek op, terwijl ze eerder ook hun neus ophaalden voor water en steeds gingen steigeren als ik zelf melk nam.

dat van het water zei ik, dat hebben we ook al geprobeerd met het water met melk mengen, maar daar trapt die niet in helaas.

Wat een verwende nesten zijn het he? Haha! Lastig is dat. Dan weet ik het ook niet zo goed. Katten zijn fantastisch, maar wel rete lastig Very Happy Een hond kun je dan weer makkelijker wat leren volgens mij. Mijn poezen kennen heel veel woorden, : "uit", is uit de kamer, "uh" op strenge toon is dat mag niet, etc. Maar ze luisteren alleen als ze er zin in hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:28

Het woord wat de katten van mijn ouders het beste kennen is "eten". En "visje". Hahahaha! En "nee" snappen ze ook heel goed, maar niet dat het verder werkt ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:42

Darcy schreef:Het woord wat de katten van mijn ouders het beste kennen is "eten". En "visje". Hahahaha! En "nee" snappen ze ook heel goed, maar niet dat het verder werkt ofzo.

Hahaha! Als ik zeg "eten?" op bepaalde toon, dan rennen ze al naar de bakjes. Maar als ik ze gewoon uit de kamer wil lokken en ze dus niks krijgen, komen ze ook niet. Die rotbeesten hebben alles door Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  luna86 vr 28 jan 2011 - 7:46

Die van mij krijgt royal canin brokjes. Daar doet ze het erg goed op. Natvoer krijgt ze niet zo vaak, misschien 1 x per maand ofzo. Wel krijgt ze elke dag een paar kattesnoepjes Laughing
luna86
luna86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 41
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  TukTuk vr 28 jan 2011 - 7:54

Fairytale schreef:
AngelNyn schreef:Ik geef de brokken van Opticat, dat is het merk van de Lidl. Maar misschien dat ik toch weer ga overschakelen op een ander merk. Heb verder ook PerfectFit gegeven en Whiskas, misschien ga ik terug over op PerfectFit, moet nog even kijken. Verder krijgen ze om de dag samen 1 maaltijdzakje (Heb 2 kittens). Deze zijn of van Whiskas of van de Lidl ook. Dit zijn dan stukjes vlees in saus. (Koop nooit de gelei)
Ik geef ze die zakjes echt als lekkernij voor er bij.

opticat schijnt beter te zijn dan wiskas. Sowieso heeft wiskas als hoofdbestanddeel graan en opticat als het goed is niet.

mijn vriend voert zijn katten het kittenvoer van lara. Qua leeftijd zijn het nog kittens maar qua bouw absoluut niet. Haha ze zijn al groter dan de kater van zijn buurman.

Ja was er vergeten bij te zetten dat ik expres met Whiskas gestopt ben, ik ben er totaal geen voorstander van, en er zit idd geen graan, maar rijst in Opticat smile

Mijn poesje blijft overigs erg klein Sad Die is van augustus, en onze katertje van oktober, en ze zijn bijna even groot :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  TukTuk vr 28 jan 2011 - 7:57

Paris1985 schreef:
Tea-Leaf schreef:
Paris1985 schreef:Ik had altijd perfect maaltijdzakjes maar die zijn niet meer te koop, Ik heb al whiskas zakjes en purina one geprobeert maar die vind onze kat niet lekker.

Dus welke hebben jullie altijd, gaat alleen om nat voer

Onze poezen krijgen meestal brokjes, weinig natvoer. Daar gaan ze van aan de schijt en het meeste is zooi, vooral Whiskas enzo. Ze vinden het wel vreselijk lekker, maar ze krijgen het dus heel weinig.

Wij geven ze brokjes van de Aldi: Nutristar Adult ( voor 1 jaar en ouder ). Goedkoop, maar goed. En je doet er best lang mee! Het vocht halen ze wel uit het water, daar drinken ze veel en goed van. Melk krijgen ze eigenlijk nooit, heel soms een beetje voor de smaak door het water dan. Je wil ze ook wel eens verwennen smile

Aldi brokjes wil onze kat niet Cry hij krijgt eigen merk van c1000 kost vooreen kilo een euro niet zo duur.

Onze kat drinkt dus echt geen water. Heel soms een beetje, Als ik het water zou laten staan is het na 2 maanden nog niet leeg. Heel af en toe krijgt die kattemelk en dat drinkt die dan wel heel veel van

Misschien een gekke vraag, maar heb je het water bij het eten staan? Want dan drinken ze idd niet vaak. Wij hebben aan de andere kant van de huiskamer ook een bakje met water staan, en die is veel meer favoriet, en er gaan iedere dag toch wel 2 bakjes doorheen minimaal. Ik las die tip op een kattenforum en bij ons werkt het iig goed! (Het water wat bij het voer staat wordt ook wel gedronken maar minder)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:58

@AngelNyn, als je poes gewoon gezond is, maakt het niet uit. Beestjes verschillen net als alle andere zoogdieren van grootte, en poezen zijn door de bank genomen altijd kleiner dan katers. Niks om je zorgen over te maken hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 8:02

Royal Canin schijnt trouwens niet eens een A-merk te zijn in kwaliteit. Las ik dus toen ik op zoek was naar een goed merk kattenbrok. Er zijn mensen die echt alle ingredienten uitspitten. Mooi voor mij, want dan hoef ik het zelf niet te doen :P

Whiskas vind ik overigens rotzooi.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 8:03

Liva schreef:Whiskas vind ik overigens rotzooi.

Ik ook, mijn poezen gaan er van aan de schijterij. Op de eerder genoemde Aldi brokjes gaan ze heel goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 8:07

Ik ben er zelf een beetje van terug gekomen dat supermarkt voer wel goed is. Ik heb ingredienten vergeleken en in supermarktvoer zit bijvoorbeeld veel te veel zout,toevoegingen en te weinig voedingsstoffen. Ik begin er niet meer aan als het even kan in ieder geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  TukTuk vr 28 jan 2011 - 8:09

Tea-Leaf schreef:@AngelNyn, als je poes gewoon gezond is, maakt het niet uit. Beestjes verschillen net als alle andere zoogdieren van grootte, en poezen zijn door de bank genomen altijd kleiner dan katers. Niks om je zorgen over te maken hoor!

Bedankt voor je reactie smile
Ja ze is verder helemaal gezond, de dierenarts was helemaal tevreden, alleen vond ze haar wel klein (Tenminste, bij het eerste bezoek niet, toen heeft ze ook de leeftijd geschat, alleen bij de 2e enting, zei ze dat ze wel klein was). Maar ze waarschijnlijk al met paar weken bij de moeder weggehaald, opgevangen toen door kenissen van mijn vriend en uiteindelijk is ze bij ons terecht gekomen, zonder dat we wisten hoe oud ze was. Kan goed dat ze al met 3 of 4 weken bij de moeder weg was.. Sad (Ben er totaal geen voorstander voor, laat ze het liefst minimaal 12 weken bij de moeder.. alleen moeders was er niet meer..)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 8:14

AngelNyn schreef:
Tea-Leaf schreef:@AngelNyn, als je poes gewoon gezond is, maakt het niet uit. Beestjes verschillen net als alle andere zoogdieren van grootte, en poezen zijn door de bank genomen altijd kleiner dan katers. Niks om je zorgen over te maken hoor!

Bedankt voor je reactie smile
Ja ze is verder helemaal gezond, de dierenarts was helemaal tevreden, alleen vond ze haar wel klein (Tenminste, bij het eerste bezoek niet, toen heeft ze ook de leeftijd geschat, alleen bij de 2e enting, zei ze dat ze wel klein was). Maar ze waarschijnlijk al met paar weken bij de moeder weggehaald, opgevangen toen door kenissen van mijn vriend en uiteindelijk is ze bij ons terecht gekomen, zonder dat we wisten hoe oud ze was. Kan goed dat ze al met 3 of 4 weken bij de moeder weg was.. Sad (Ben er totaal geen voorstander voor, laat ze het liefst minimaal 12 weken bij de moeder.. alleen moeders was er niet meer..)

Ahw, dat is echt zo zielig! Onze poezen hebben beide twee keer kittens gehad, en ik wilde ze ook graag tot 12 weken houden voordat ze weggingen. Ik moet eerlijk bekennen dat ze ook wel eens met 8 weken zijn gegaan, echt slecht Embarassed

Zorg maar goed voor de kleine schat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Blond vr 28 jan 2011 - 8:15

Mijn kat is een blaaskater, krijgt speciaal dieetvoer van de dierenarts van Royal Canin.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 8:16

_Chance schreef:Mijn kat is een blaaskater, krijgt speciaal dieetvoer van de dierenarts van Royal Canin.

Als je nog ander voer zoekt voor in de toekomst (RC is duur!) wat een goed alternatief is, op zooplus.nl heb je goedkopere alternatieven maar minstens zo goed smile Daarom ben ik ook gaan zoeken nl.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Blond vr 28 jan 2011 - 8:50

Liva schreef:
_Chance schreef:Mijn kat is een blaaskater, krijgt speciaal dieetvoer van de dierenarts van Royal Canin.

Als je nog ander voer zoekt voor in de toekomst (RC is duur!) wat een goed alternatief is, op zooplus.nl heb je goedkopere alternatieven maar minstens zo goed smile Daarom ben ik ook gaan zoeken nl.

RC is inderdaad erg duur, maar onze dierenarts heeft wel sterk afgeraden om ander voer te geven dan wat we nu hebben. Het voer dat hij krijgt is ook alleen te koop bij de dierenarts.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? - Pagina 2 Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum