Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben mijn katten beu

+10
Rovine
Floor
Raindrop
Alex
Supertalentje
Esperanza
Rush
Tullow
loura
Highway
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 0:12

.


Laatst aangepast door _Livia op di 25 sep 2012 - 9:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Highway wo 16 nov 2011 - 0:19

Ik neem aan dat er ook wel positieve kanten aan het hebben van de katten zitten? Want deze situatie was natuurlijk al 4 jaar zo; is dit veranderd doordat je een kindje hebt?
Je kunt je kindje natuurlijk zijn koekje ook zittend op de bank laten eten ipv op de grond en iedere ochtend en avond stofzuigen lijkt me het grootste probleem al wat weghalen.
Ik ben het wel eens met je man, jullie hebben ervoor gekozen en het zijn geen wegwerp artikelen maar als je ze echt niet meer kan uitstaan ( en dat haal ik een beetje uit je bericht) dan verdienen ze toch wel een beter plekje lijkt mij.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 0:26

Ik zou op zoek gaan naar een ander huisje voor de beestjes. Ik kan me je irritatie heel goed voorstellen, zeker in combinatie met kinderen. En wellicht neem je een beestje voor het leven, maar in situaties als deze zijn zowel de katten als jij beter af als je ze weg doet denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 0:27

.


Laatst aangepast door _Livia op di 25 sep 2012 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  loura wo 16 nov 2011 - 0:27

Dat je haren krijgt overal en dat er kattenbak brokjes liggen in het huis dat weet je al voor je katten gaat nemen toch? Katten zijn nou eenmaal veel werk, en dat moet je voor lief nemen als je zn beestje in huis neemt. Het is of iedere dag stofzuigen of in de kattenharen leven. Ik snap dat het al druk genoeg is met een kind en dan nog 2 katten maar je hebt er uiteindelijk wel zelf voor gekozen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 0:29

Je minder druk maken. Mijn kind heeft ongetwijfeld ook wel eens haren binnen gekregen, so be it! Gaat hij niet dood van. Als je elke dag stof zuigt, zal het toch wel heel erg meevallen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Highway wo 16 nov 2011 - 0:29

_Livia schreef:
Highway schreef:Ik neem aan dat er ook wel positieve kanten aan het hebben van de katten zitten? Want deze situatie was natuurlijk al 4 jaar zo; is dit veranderd doordat je een kindje hebt?
Je kunt je kindje natuurlijk zijn koekje ook zittend op de bank laten eten ipv op de grond en iedere ochtend en avond stofzuigen lijkt me het grootste probleem al wat weghalen.
Ik ben het wel eens met je man, jullie hebben ervoor gekozen en het zijn geen wegwerp artikelen maar als je ze echt niet meer kan uitstaan ( en dat haal ik een beetje uit je bericht) dan verdienen ze toch wel een beter plekje lijkt mij.

Ja natuurlijk. Het zijn lieve beesten en ze komen altijd lekker bij me liggen en zijn lief voor mijn kindje. Maar ik irriteer me wel meer aan ze sinds we ons kindje hebben. Alles zit onder de haren bank, vloer, keuken, zijn speelgoed en een van hun verliest echt haren niet normaal. Hij wordt iedere dag gekamd en dan komen er echt bossen haar uit. Hij heeft een hele dikke vacht. Als hij zijn kop schudt dan zie je de haren gewoon in het rond vliegen. Ik vind het gewoon vies worden. Ik stofzuig iedere dag maar s'avonds lijkt het alweer of ik dat niet heb gedaan. En om dan weer te gaan stofzuigen daar heb ik geen tijd voor plus dat mijn kind op bed ligt en wakker wordt van de stofzuiger. s'Nachts zijn ze goed bezig. Ze maken lade's open, gooien alles eruit, maken dingen kapot en krabben en mauwen aan de deur. Ik weet dat het geen wegwerp artikelen zijn echt. Ik vind het ook niet leuk dat het zo allemaal moet

Dan zou ik inderdaad een beter plekje voor ze zoeken. omdat dat ook beter is voor hun. Misschien binnen je kenniskring?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 0:29

.


Laatst aangepast door _Livia op di 25 sep 2012 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Tullow wo 16 nov 2011 - 0:30

Ik zou ze niet weg doen! Ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen!
Gaan je katten overdag niet naar buiten? En stofzuigen moet je toch al elke dag met een kindje, lijkt me?
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Rush wo 16 nov 2011 - 0:30

_Livia schreef:Het lijkt ook net of ik niet 1 kind heb maar 3. Ik loop de hele dat te corrigeren als ze weer aan de bank krabben of een lade open willen maken. Zo vermoeiend de hele tijd. De irritatiegrens lijkt ook iedere week hoger te gaan
Ik ben bang dat je daar een beetje laat mee bent.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 0:33

.


Laatst aangepast door _Livia op di 25 sep 2012 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 0:35

Tullow schreef:Ik zou ze niet weg doen! Ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen!
Gaan je katten overdag niet naar buiten? En stofzuigen moet je toch al elke dag met een kindje, lijkt me?

Overdag gaan ze wel eens op het balkon (we hebben een heel groot balkon) en stofzuigen doe ik inderdaad iedere dag

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Esperanza wo 16 nov 2011 - 0:40

Normaal zou ik zeggen dat je dit soort dingen goed moet overwegen voordat je dieren in huis neemt.
Maar... ik kan me heel goed voorstellen dat er met de komst van jullie kind veel voor je is veranderd en dat dingen die je eerst niet irriteerden je nu wel irriteren. Ook omdat je het zo goed mogelijk voor je kind wil doen.
Ik denk dat deze situatie niet goed is voor zowel jou als de katten, die voelen die stress ook lijkt me. Daarom zou ik kijken of je een geschikt nieuw huis voor ze kunt vinden. Misschien in je familie of vriendenkring.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 0:46

Ik hou sowieso helemaal niet van katten, en zeker niet bij kinderen. Mijn keuze zou dan zijn om ze weg te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Supertalentje wo 16 nov 2011 - 0:56

Ik herken je irritatie echt wel en ik denk dat als ik het opnieuw zou kunnen doen ik geen katten meer zou nemen, maar wegdoen zou ik niet kunnen.

Ik probeer altijd een oplossing te zoeken als ik me ergens aan erger. Ik heb altijd tweedehands banken gekocht en vorig jaar voor €300 een nieuwe hoekbank. En ja, ze hebben alle banken gesloopt, maar ik doe dan ook geen jaren met een bank en een nieuwe voor €2000 koop ik niet.
Kleding gaat hier sinds kort in de droger en dat scheelt me echt veel haren. Sowieso sta ik mezelf een minuutje te rolleren met een kledingroller in de gang voor ik de deur uitga, maar ik denk dat veel mensen dat doen.
Ik heb hier geen spullen staan die ze snachts kunnen omlopen, geen planten, vaasjes etc. Op de lades van de tv kast en het dressoir zitten magneetjes zodat ze deze niet kunnen openmaken. Ik heb express een box gekocht met lade zodat ik het boxkleed steeds kan opruimen, ik wil niet dat ze daar straks op gaan liggen. Ik heb ook de grootste kattenbakken die er bestaan geloof ik, met bovenbak en luikje erin. Hieromheen heb ik een houten ombouw gemaakt en er hangt een luchtverfrisser boven, hier gaan de bakken iedere week leeg en in de bleek, en stinken doen ze dus eigenlijk nooit. En ik heb een Dyson Animal (speciaal voor als je huisdieren hebt) dus stofzuigen is hier een eitje, ook de bank.
Nou ja, hier zijn de katten dus de baas en heb ik me gewoon aan hen aangepast.

En hoeveel kans geef je jezelf dat je katten bij een ander bij elkaar kunnen blijven, niet naar buiten mogen, al 4 jaar zijn en eentje ook nog eens medicijnen krijgt? Wat dat betreft willen mensen liever een kitten, zitten asiels vol katten en staat MP vol met schrijnende verhalen waarom ze een kat wegdoen, moet je jouw katten dan ook nog gaan aanbieden?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Supertalentje wo 16 nov 2011 - 1:01

Wat die appel betreft, ik had die appelstukjes afgespoeld en weer aan kind gegeven. Alsof mensen zonder katten een smetteloze vloer hebben? Ik denk dat veel mensen het even afgespoeld hadden.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 1:02

.


Laatst aangepast door _Livia op di 25 sep 2012 - 9:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 1:04

Dan is het misschien tijd om na te denken wat zwaarder voor je weegt. Het blijft geen gemakkelijke beslissing natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Alex wo 16 nov 2011 - 1:14

Zelda schreef:Ik hou sowieso helemaal niet van katten, en zeker niet bij kinderen. Mijn keuze zou dan zijn om ze weg te doen.

Ik vind dit een non-argument. Jij houdt niet van katten, dus natuurlijk zou jij ervoor kiezen om ze weg te doen (sterker nog, je zou er nooit één nemen). TO houdt wél van katten, dat is het hele punt.

TO, ik heb ook twee katten en die heb ik het eerste jaar regelmatig vervloekt als ze weer eens een plant uit de vensterbank hadden gegooid, hun nagels in de bank hadden gezet of het behang van de muur hadden getrokken. Ook katten moeten opgevoed worden en als ze dat met vier jaar nog niet zijn ben ik bang dat je iets niet helemaal goed hebt gedaan.

Wat het haar betreft: elke dag stofzuigen moet voldoen als je niet wil dat je kind haren hapt. En als het gebeurt dat hij per ongeluk wat haar binnen krijgt, gaat hij daar echt niet dood aan.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 1:15

Evy schreef:
Zelda schreef:Ik hou sowieso helemaal niet van katten, en zeker niet bij kinderen. Mijn keuze zou dan zijn om ze weg te doen.

Ik vind dit een non-argument. Jij houdt niet van katten, dus natuurlijk zou jij ervoor kiezen om ze weg te doen (sterker nog, je zou er nooit één nemen). TO houdt wél van katten, dat is het hele punt.

Jup, da's waar. Ik was überhaupt nooit aan katten begonnen laughcry
Maar in haar situatie, als ik haar verhaal zo lees, denk ik echt dat ze er verstandiger aan doet om die katten weg te doen, los van wat ik van katten vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Raindrop wo 16 nov 2011 - 1:17

Ik sluit me helemaal aan bij Supertalentje.

Wij hebben ook een bank waar onze kat aan kan krabben maar wij hebben er zo'n overtrek (hoe noem je dat voor banken?) overheen gedaan.
Die stofzuiger Dyson Animal klinkt wel heel handig zeg.

En misschien dat je met je man kan afspreken dat hij de ene dag stofzuigt en jij de ander? Mocht dat mogelijk zijn natuurlijk.

Ik zou zelf mijn kat absoluut niet weg kunnen doen, ik ben echt dol op dat beestje en hij is echt mijn kindje haha.
Geen idee hoe het zou zijn mochten we een kind hebben hoor maar ik zou er in ieder geval alles aan doen om een oplossing te vinden.
Je hebt die katten toch genomen 4 jaar geleden en ik neem aan dat je er toch een band mee hebt opgebouwd.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Floor wo 16 nov 2011 - 1:28

Wij hebben ook 2 katten, die erg verharen. Ik heb van Philips een speciale stofzuiger gekocht, voor vloerkleden/vloerbedekking zit er een speciale zuigmond bij die de haren 'losslaat' van het kleed.
Onze katten zijn bijna 6 nu, ik stofzuig dagelijks al 6 jaar lang, zelfs de banken stofzuig ik elke dag. We hebben een grote kattenbak en soms ligt er wat grid uit maar dat zuig ik dan op met zo'n handstofzuiger.
Zwarte kleding draagt mijn man bijna elke dag (pakken naar zijn werk), als hij thuis is doet hij die uit en hangt ze weg. Mochten we weg moeten en er zit toch haren op onze kleding dan hebben we een 'statische' roller, die kan je telkens afwassen (gewoon met water en zeep) en dan plakt die weer als de beste.
Ik ben het gewend hier elke dag alles te stofzuigen dus als onze kleine straks is geboren zal dat niet anders zijn.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Supertalentje wo 16 nov 2011 - 1:41

_Livia schreef:Supertalentje heb je misschien een foto van de ombouw van je kattenbak?

Ik weet dat het niet makkelijk zal worden om een goed plekje voor hen te vinden. Maar ik weet misschien wel iemand die ze zou willen hebben. Mijn ex. Mijn ex en ik hebben destijds die katten gekocht. Een half jaar later was de relatie over en hij wilde de katten maar ik wilde dat ze hier bleven. Maar ik twijfel nog steeds. Aan de ene kant heb ik er belang bij maar aan de andere kant zal ik me ontzettend schuldig voelen en me altijd afvragen hoe het met ze gaat.

Oeh, de katten bij je ex klinkt wel aanlokkelijk. Hoeveel aanpassingen ik ook gedaan heb, ik baal er ook echt weleens van dat ik dat leuke behangetje niet kan kopen, geen mooie leren bank of gordijnen bv. Bij je ex weet je denk ik dat hij er goed voor zal zorgen, dat ze bij elkaar blijven en hij die medicijnen koopt en geeft. Mocht hij er niet meer voor kunnen zorgen, dan neem ik aan dat hij jou als eerste terugbelt om ze optehalen? En je kunt natuurlijk altijd vragen hoe het met ze gaat. Ik zou niet afspreken dat je ze weer ophaalt als je ze toch mist, dat lijkt me verwarrend voor ze, zeker als je ze een half jaar later weer zat bent, maar ik zou het toch overwegen. Hoe staat je huidige partner hier trouwens in?

Ik zal ff een foto maken straks, maar het is heel simpel. Gewoon 4 planken, aan de bovenkant een stuk hoger dan de bak zelf anders wordt het helemaal zo benauwd. Aan de voorkant een stuk uitgezaagd voor het luikje. Met schroeven in elkaar gezet, schroefgaatjes dichtgesmeerd, ombouw geschuurd en wit gelakt. De voorkant is niet vastgezet met schroeven, aan de ene kant zit een scharniertje en aan de andere kant magneetjes. Als de bak schoongemaakt moet worden kan het voorste deurtje dus open en kun je de kattenbak eruit trekken, dit is makkelijker dan steeds de ombouw eraf te tillen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Supertalentje wo 16 nov 2011 - 1:50

Raindrop schreef:
Wij hebben ook een bank waar onze kat aan kan krabben maar wij hebben er zo'n overtrek (hoe noem je dat voor banken?) overheen gedaan.

Zo'n overtrek klinkt ideaal! Is het echt een plastic overtrek die je eromheen doet als je weggaat of voor nachts? Ik vind een plaid altijd zo vies, die haren krijg ik er minder goed uit en of ik nou een plaid sta te stofzuigen of een bank...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 1:51

.


Laatst aangepast door _Livia op di 25 sep 2012 - 9:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben mijn katten beu Empty Re: Ik ben mijn katten beu

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum