Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

puppy voer

+3
Guus
Snoes
Jade
7 plaatsers

Ga naar beneden

puppy voer Empty puppy voer

Bericht  Jade do 14 jun 2012 - 23:33

Wat is goede puppy voeding? Wij krijgen eind juli een puppy, die wij vanaf het begin goede voeding willen geven.

Vanuit het nest krijgt ze eukanuba, ons eerste hondje deed het hier helemaal niet goed op!
Onze hond krijgt op dit moment Hill's sensitive skin.

Zouden jullie beide honden straks op dezelfde voeding zetten? Of kijken wat beter bij de hond past? Is het verstandig om straks bijvoorbeeld Hill's puppy brokken te gaan voeren? En daarna?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

puppy voer Empty Re: puppy voer

Bericht  Snoes do 14 jun 2012 - 23:52

Wij hebben een Duitse herder gekocht, en ze raden voor elk ras weer een ander merk aan. Bij ons hebben ze 2 merken aangeraden (wat vooral ook héél goed zou zijn voor Duitse Herders, omdat zij heel sterke beenderen 'moeten' krijgen), dat was Prins en Smölke. Onze pup heeft het liefste Smölke en dat is héél goed voer.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Guus do 14 jun 2012 - 23:55

Krijgen de pups het voer al bij de fokker? Dan zou ik daar iig een kleine zak van kopen om goed over te kunnen stappen.

Nala zat op speciaal voor dus kan je geen tips geven, maar ik zou gewoon gaan voor het voer waar je al goede ervaringen mee hebt!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jade vr 15 jun 2012 - 3:04

Onze 2de hond is van hetzelfde ras als de eerste hond.

Ze krijgt inderdaad eukanuba, we moeten dus sowieso rustig overstappen. Ik heb verschillende soorten voeding bekeken en twijfel tussen de voeding van Hill's en Royal Canin. Ik zit er ook over te denken om onze eerste hond evt. over te laten stappen op Royal Canin (Health Nutrition Dermacomfort Medium of Medium Sensible 25)

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 3:17

Beter Hill's dan Royal Canin.
Puppyvoer is op zich nergens voor nodig Wink Is een verkooptrucje.
Brokken waar je ook naar kunt kijken zijn Orijen, Acana, Taste of the wild, Dog lovers gold.
Erg goede brokken.

Gast
Gast

Bericht  Jade vr 15 jun 2012 - 3:20

PrinsesBo schreef:Beter Hill's dan Royal Canin.
Brokken waar je ook naar kunt kijken zijn Orijen, Acana, Taste of the wild, Dog lovers gold.
Erg goede brokken.

Ik kan bij Hill's niet goed vinden wat er precies in de brokken zit! Mijn hond zit sinds dit voer wel beter in haar vacht/lichaam! Is het niet zo dat in puppybrokken extra stoffen zitten die nodig zijn voor de groei?

Met mijn vorige hond merkte ik, dat toen ik overging op gewoon voer, ze minder hard groeide.

Jou andere merken ga ik even bekijken!

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 3:34

Jade schreef:
Erg goede brokken.

Ik kan bij Hill's niet goed vinden wat er precies in de brokken zit! Mijn hond zit sinds dit voer wel beter in haar vacht/lichaam! Is het niet zo dat in puppybrokken extra stoffen zitten die nodig zijn voor de groei?

Met mijn vorige hond merkte ik, dat toen ik overging op gewoon voer, ze minder hard groeide.

Puppybrokken is echt een verkooppraatje.
Zou je niet openstaan voor enkel versvoer?
Ben ik zo tevreden over, zou ik iedereen aanraden.

Gast
Gast

Bericht  Muisz vr 15 jun 2012 - 5:21

Erg goede brokken.

Bovenstaande brokken zijn inderdaad ook goede brokken. Ik weet niet of je ervoor openstaat maar je zou ook vers vlees kunnen geven(KVV) dat geef ik van pup af aan en doen de mijne het erg goed op.

Muisz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 96
Punten : 94
Registratiedatum : 08-05-12

Bericht  Curious vr 15 jun 2012 - 6:25

PrinsesBo schreef:
Jade schreef:
Erg goede brokken.

Puppybrokken is echt een verkooppraatje.
Zou je niet openstaan voor enkel versvoer?
Ben ik zo tevreden over, zou ik iedereen aanraden.

+1, vers voer! Sinds onze hond dat krijgt eet hij zo met plezier, schooit totaal niet om ander eten en hij doet t er echt goed op!!!
Ik koop lotgering, dat is kant en klaar, bewaar je gewoon in de diepvries en afhankelijk van je ruimte die je in de vriezer hebt weet ik zeker dat het nog goedkoper is dan hills ook (of elk ander duur merk).
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  *Noosa vr 15 jun 2012 - 7:11

Ik zou ook voor KVV gaan, mocht je toch bij brok willen blijven zou ik iets kiezen met een zo hoog mogelijk percentage vlees en zo min mogelijk granen en andere toegevoegde troep. http://www.voerwijzer.com/ is een goede site, hier kan je ook voer vergelijken. Met het kiezen van KVV heb ik hier ook nog rekening mee gehouden:

-bot als calciumbron is beter dan een supplement
-granen zijn niet nodig, tarwe is de grootste boosdoener
-een premix zijn toegevoegde synthetische vitamines, dit is niet nodig als je genoeg diersoorten afwisselt. Bovendien weet je vaak niet wat er precies inzit en hoe het wordt geconserveerd.
-hoe meer koolhydraten, hoe meer plantaardige ingredienten. Graan bevat het meeste koolhydraten.

Lotgering heeft onze hond ook gehad, is best goed voer en goedkoop maar helaas is het best vet. Onze hond werd er te dik van en hij kreeg echt niet veel. Nu krijgt hij Tinlo. Sommige webwinkels bezorgen boven bijv de 25 euro gratis.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  ExpressoB vr 15 jun 2012 - 7:49

Wij geven lotgering en karkassen(straks krijgt hij ook andere dingen,proberen zo nu en dan eens wat-vorige week 1dagskuikentje) hij mag al heel veel hebben). Wij halen het bij djairosnature, ze bezorgd ook, moet je maar net in die buurt wonen.

maarre 1 tip, als jij naar een ander brokken merk overstapt, moet je eerst de brokken mengen en niet opeens overstappen
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud