Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

+20
banjer49
Lejow
Flemy
Mariposa
Tazz
M-G
Blond
luna86
stargirl
Minx
TukTuk
Raindrop
RioolSpook
Phileine
Rovine
smooch
Jeanette
Pussycat
Inge
Sarah1985
24 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Sarah1985 vr 28 jan 2011 - 1:48

Ik had altijd perfect maaltijdzakjes maar die zijn niet meer te koop, Ik heb al whiskas zakjes en purina one geprobeert maar die vind onze kat niet lekker.

Dus welke hebben jullie altijd, gaat alleen om nat voer
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 1:51

Onze kat vindt de blikjes van euroshopper kattenvoer het lekkerst & de zakjes van Kittekat, maar die kan ik nergens meer vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Inge vr 28 jan 2011 - 1:53

whiskas is niet al te best voer, zou ik niet geven... soort fastfood onder de kattenvoeren Wink

Wij geven voer van Cosma, gourmet gold, Orijen, Applaws, Sanabelle

Op kattenplaza staat dit te lezen

Brokken
Veel mensen geven hun kat brokken. Het is gemakkelijk, de meeste katten eten het goed en het is compleet, alles zit er in de juiste verhouding in. Nadeel van brokken is dat ze altijd granen of een ander koolhydraatrijk ingredient bevatten. Dat is nodig om brokjes te vormen. Het percentage vlees verschilt erg per brok.
Brokken bevatten bijna geen vocht. Dat is op zich niet erg, als de kat voldoende drinkt, maar veel katten zijn slechte drinkers. Katten die niet voldoende drinken kunnen bijvoorbeeld nier- en blaasproblemen krijgen, dus vocht is belangrijk! Als je je kat brokken voert, moet je dus goed opletten of er daarnaast genoeg gedronken wordt. Ook is het aan te raden om natvoer of iets vers erbij te geven, liefst dagelijks.... buiten de afwisseling alleen al voor het vocht.
Waar moet je op letten bij het kiezen van de brokken die je je kat gaat geven?
Zoals vermeld kan het vleespercentage erg wisselen. Dat is dan ook het belangrijkste om naar te kijken. Ook verschillen de prijzen van verschillende merken nogal, dit is niet altijd een maatstaf voor de kwaliteit.
Op brokken staat altijd een ingredientenlijst, die is niet altijd even duidelijk, maar je kunt er wel wat uit afleiden. De ingredienten staan op volgorde, wat er het meest in zit eerst. Als er als eerste ingredient iets niet-dierlijks staat, is het zeker geen goede brok, maar eerder geschikt als kippenvoer. Ook suiker (of caramel) is niet goed. Probeer liefst (eventueel via de leverancier) achter het vleespercentages te komen van de brok die je wilt geven, hoe hoger hoe beter.
De prijs zegt niet altijd alles, niet alle superdure merken zijn supergoed. Toch zijn brokken die je bij de supermarkt koopt bijna nooit goed en relatief duur voor wat je koopt, kijk maar naar de ingredienten. De prijs per zak is niet gelijk aan de prijs per dag, aangezien er van 'slechte' brokken vaak veel meer gegeten wordt.
Merken die hier op het forum vaak aanbevolen worden zijn: Orijen, Applaws, Sanabelle of Arden grange. Goedkopere, maar redelijke alternatieven zijn bijvoorbeeld Smilla en Opticat (?) van de Lidl. Niet alle merken zijn op elke hoek van de straat te koop. Via www.zooplus.nl is het makkelijk besteld en bezorgd!


Natvoer
Er zijn ontzettend veel soorten natvoer. Goed natvoer hoeft gelukkig niet duur te zijn en is eigenlijk heel gemakkelijk te vinden. De ingredientenlijst moet geen plantaardige producten bevatten en geen suiker (of caramel).... dus gewoon een kwestie van blikjes, zakjes en pakjes lezen.
Natvoer is er in allerlei vormen, pate, stukjes in saus, hele stukken kip of vis in vocht, enzovoorts. Probeer uit wat jouw kat lekker vindt!
Naast compleet natvoer (check de verpakking!) hoeven geen brokken gegeven te worden als je die niet wilt geven. Het is een fabeltje dat brokken goed zijn voor de tanden en alleen natvoer slecht. De granen in brokken zorgen juist voor een plakkerige laag over de tanden. Ook hoeft er niet gekauwd te worden op brokjes. Katten zijn geen koeien (ze scheuren in plaats van kauwen) en brokjes worden week als ze in aanraking komen met vocht in de mond. Het is heel simpel (harde) koekjes zijn ook niet beter voor mensentanden!
Naast brokken is het aan te bevelen om natvoer te geven. Dit hoeft dan niet per se compleet te zijn als het maar om een klein deel van de daginname gaat.
Op www.zooplus.nl kun je eindeloos veel soorten natvoer bestellen en proberen. Er staan ook varianten op met 'verkeerde' ingredienten, dus in het begin is het even opletten. Vaak aanbevolen merken zijn: Almo Nature, Animonda Carny, Smilla, Bozita, Yarrah, Cosma, Porta 21 en Schesir.

Ook in de dierenspeciaalzaak of 'gewoon' in de supermarkt kun je best wat vinden. Probeer bijvoorbeeld de kuipjes van Alexis van de Aldi (17 cent?), van het Kruidvat, Gourmet Mousse'
Houd er wel rekening mee dat de goedkoopste soorten natvoer de goedkoopste dierlijke producten die ook maar op vlees lijken bevatten. Meer (onsmakelijke) informatie kun je vinden via google, zoek maar eens op de ingredienten. Als je dit niet wilt geven, kies dan het duurdere natvoer waar duidelijke stukken in zitten of vers!
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Pussycat vr 28 jan 2011 - 1:54

Mijn katten vreten eten echt alles.
Ik doe altijd boodschappen bij de ah dus voor hun haal ik daar ook de goedkoopste blikken.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 1:56

Qua natvoer krijgt Mitzi nu die zakjes van Albert Heijn maar die vindt ze niet er lekker. Die van Whiskas vindt ze wel lekker dus denk dat ik die hierna weer koop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Jeanette vr 28 jan 2011 - 1:57

Voer van Felix en voor lekkers blikjes van Gourmet.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  smooch vr 28 jan 2011 - 2:00

Wij hebben brokken en zakjes natvoer in saus van Whiskas.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Rovine vr 28 jan 2011 - 2:06

Hier krijgen ze elke ochtend ieder een half maaltijdzakje van een merk wat toevallig in de aanbieding is.

Brokken hebben we nu van de Makro. Onze kater stouwt 2 kg per week weg, dus we kopen nu maar gewoon de goedkoopste.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 2:09

Onze kat krijgt blik van Felix en brok voor oude katten van geen idee welk merk.. Whiskas geloof ik..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Pussycat vr 28 jan 2011 - 2:09

Nobucta schreef:Hier krijgen ze elke ochtend ieder een half maaltijdzakje van een merk wat toevallig in de aanbieding is.

Brokken hebben we nu van de Makro. Onze kater stouwt 2 kg per week weg, dus we kopen nu maar gewoon de goedkoopste.

Serieus? 2 kg per week?
Ik heb 2 katers en die doen een week lang samen met 1 kg.

Of komt jullie kater buiten toevallig? En hoe oud is hij? Dat speelt natuurlijk ook mee...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Phileine vr 28 jan 2011 - 2:24

Ze krijgen Kattovit natvoer, speciaal dieetvoer voor katten met blaasproblemen. Maar dat krijgen ze maar eens in de week/twee weken, als extraatje (samen een blikje van 85 gram). Ze krijgen dagelijks brokjes van Royal Canin, ook het urinary dieetvoer.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  RioolSpook vr 28 jan 2011 - 2:30

Ze krijgen hoofdzakelijk Rocal Canin brokken omdat het natvoer niet goed is. Zo nu en dan (2 x per maand) krijgen ze een zakje whiskas.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Raindrop vr 28 jan 2011 - 2:38

Royal Canin brokken (kittenversie) en nat voer heb ik ook de kittenversie van het huismerk van een supermarkt hier in de buurt (Delhaize).
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 5:14

Ik had een hele kieskeurige, overgevoelige pers, maar hij deed het prima op het voer van de Aldi!! Beter als Royal Canin...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 5:18

Onze kat krijgt geen blikvoer, alleen brokjes. Pro cat van de c1000, voor de binnenlevende kat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  TukTuk vr 28 jan 2011 - 5:22

Ik geef de brokken van Opticat, dat is het merk van de Lidl. Maar misschien dat ik toch weer ga overschakelen op een ander merk. Heb verder ook PerfectFit gegeven en Whiskas, misschien ga ik terug over op PerfectFit, moet nog even kijken. Verder krijgen ze om de dag samen 1 maaltijdzakje (Heb 2 kittens). Deze zijn of van Whiskas of van de Lidl ook. Dit zijn dan stukjes vlees in saus. (Koop nooit de gelei)
Ik geef ze die zakjes echt als lekkernij voor er bij.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 5:28

Mijn katten krijgen rete duur voer van de dierenarts (Royal Canin) Ze hebben beide blaasgruis gehad dus moesten ze op speciaal voer. Je hebt er ook natvoer van maar dat krijgen ze haast nooit. De een lust het niet en de ander krijg heel af en toe een zakje natvoer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Minx vr 28 jan 2011 - 5:31

AngelNyn schreef:Ik geef de brokken van Opticat, dat is het merk van de Lidl. Maar misschien dat ik toch weer ga overschakelen op een ander merk. Heb verder ook PerfectFit gegeven en Whiskas, misschien ga ik terug over op PerfectFit, moet nog even kijken. Verder krijgen ze om de dag samen 1 maaltijdzakje (Heb 2 kittens). Deze zijn of van Whiskas of van de Lidl ook. Dit zijn dan stukjes vlees in saus. (Koop nooit de gelei)
Ik geef ze die zakjes echt als lekkernij voor er bij.

opticat schijnt beter te zijn dan wiskas. Sowieso heeft wiskas als hoofdbestanddeel graan en opticat als het goed is niet.

mijn vriend voert zijn katten het kittenvoer van lara. Qua leeftijd zijn het nog kittens maar qua bouw absoluut niet. Haha ze zijn al groter dan de kater van zijn buurman.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Rovine vr 28 jan 2011 - 5:44

Pussycat schreef:
Nobucta schreef:Hier krijgen ze elke ochtend ieder een half maaltijdzakje van een merk wat toevallig in de aanbieding is.

Brokken hebben we nu van de Makro. Onze kater stouwt 2 kg per week weg, dus we kopen nu maar gewoon de goedkoopste.

Serieus? 2 kg per week?
Ik heb 2 katers en die doen een week lang samen met 1 kg.

Of komt jullie kater buiten toevallig? En hoe oud is hij? Dat speelt natuurlijk ook mee...

Onze poes deed toen ze alleen was een maand of 2 met die 2 kilo. Maar hij is een jaar oud en komt niet buiten. Hij is wel heel groot, dikke poten, dikke staart, brede borstkas, dus we vermoeden dat hij zichzelf richting kalf-proporties aan het eten is. Hij is trouwens ook heel erg druk.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Sarah1985 vr 28 jan 2011 - 6:46

dankje allemaal voor de tips

Waarom is nat voer zo slecht dan?
Als wij onze kat geen natvoer geven word die gek, is al vanaf het begin dat we hem hebben.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 6:52

Paris1985 schreef:Ik had altijd perfect maaltijdzakjes maar die zijn niet meer te koop, Ik heb al whiskas zakjes en purina one geprobeert maar die vind onze kat niet lekker.

Dus welke hebben jullie altijd, gaat alleen om nat voer

Onze poezen krijgen meestal brokjes, weinig natvoer. Daar gaan ze van aan de schijt en het meeste is zooi, vooral Whiskas enzo. Ze vinden het wel vreselijk lekker, maar ze krijgen het dus heel weinig.

Wij geven ze brokjes van de Aldi: Nutristar Adult ( voor 1 jaar en ouder ). Goedkoop, maar goed. En je doet er best lang mee! Het vocht halen ze wel uit het water, daar drinken ze veel en goed van. Melk krijgen ze eigenlijk nooit, heel soms een beetje voor de smaak door het water dan. Je wil ze ook wel eens verwennen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 6:54

Paris1985 schreef:dankje allemaal voor de tips

Waarom is nat voer zo slecht dan?
Als wij onze kat geen natvoer geven word die gek, is al vanaf het begin dat we hem hebben.

Dat is hetzelfde als een puber elke dag friet en snacks geven, het is heel erg lekker voor het beestje, maar niet zo gezond...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  stargirl vr 28 jan 2011 - 7:00

Onze kat krijgt Purina One sensitive. Ze heeft een erg gevoelige maag en we hebben heel wat merken (duur/goedkoop/droog/nat) geprobeerd en uiteindelijk bij One uitgekomen wat erg goed gaat! Van andere merken moest ze bijna elke dag spugen en vermagerde ze heel erg. Nat voer spuugt ze ook zo weer uit, erg sneu.

stargirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  RioolSpook vr 28 jan 2011 - 7:03

Paris1985 schreef:dankje allemaal voor de tips

Waarom is nat voer zo slecht dan?
Als wij onze kat geen natvoer geven word die gek, is al vanaf het begin dat we hem hebben.

Mijn kat krijgt het niet omdat hij veel last heeft van verstoppingen. Het natte voer zorgt er voor dat het uitdroogt van binnen. Verder moet je het idd zien als een soort van 'toetje' en is het beter om dit niet als hoofdmaaltijd of iedere dag te geven.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Sarah1985 vr 28 jan 2011 - 7:03

Tea-Leaf schreef:
Paris1985 schreef:Ik had altijd perfect maaltijdzakjes maar die zijn niet meer te koop, Ik heb al whiskas zakjes en purina one geprobeert maar die vind onze kat niet lekker.

Dus welke hebben jullie altijd, gaat alleen om nat voer

Onze poezen krijgen meestal brokjes, weinig natvoer. Daar gaan ze van aan de schijt en het meeste is zooi, vooral Whiskas enzo. Ze vinden het wel vreselijk lekker, maar ze krijgen het dus heel weinig.

Wij geven ze brokjes van de Aldi: Nutristar Adult ( voor 1 jaar en ouder ). Goedkoop, maar goed. En je doet er best lang mee! Het vocht halen ze wel uit het water, daar drinken ze veel en goed van. Melk krijgen ze eigenlijk nooit, heel soms een beetje voor de smaak door het water dan. Je wil ze ook wel eens verwennen smile

Aldi brokjes wil onze kat niet Cry hij krijgt eigen merk van c1000 kost vooreen kilo een euro niet zo duur.

Onze kat drinkt dus echt geen water. Heel soms een beetje, Als ik het water zou laten staan is het na 2 maanden nog niet leeg. Heel af en toe krijgt die kattemelk en dat drinkt die dan wel heel veel van
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk katten voer kopen jullie voor je kat? Empty Re: Welk katten voer kopen jullie voor je kat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum