Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. verplicht bord leeg eten?

+23
Happydobby
Jilke
Twellie
Tania
Theeleut
Paper Crown
Printje
Slakje
SarahKey
PapillonRose
Parisienne
loesje
Coco
studiebol
Liadan
Thunder
kwak
Parel
Mamsie
Linda
Star007
Susan
Aimee
27 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Linda ma 20 aug 2012 - 19:17

Ik had het net met m'n moeder over vroeger. Wij hoefden vroeger nooit ons bord leeg te eten, we kregen altijd een toetje. Als we weinig aten omdat we in de zomer graag naar buiten wilden, dan kregen we 's avonds een boterham of een koekje. M'n ouders waren vrij makkelijk. Het was niet dagelijks dat we dan brood aten, maar af en toe.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Happydobby ma 20 aug 2012 - 20:17

Wij laten M ook zelf beslissen of hij eet en hij krijgt altijd een toetje. De ene dag eet hij goed en soms wat minder. Ik hoefde vroeger ook mijn bord niet leeg te eten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Lolly's ma 20 aug 2012 - 21:09

Ik, moeder van basisschool kinderen, sluit me volledig aan bij Mamsie. Zo gaat het hier dus ook. Bij oudere kinderen zie je heel snel een soort patroon in het eten. Wanneer ze heel snel zeggen vol te zitten is het altijd bij eten wat ze niet lusten of minder graag hebben. Gek genoeg zitten ze nooit 'vol' als het eten is waarbij ze hun vingers aflikken. En daar trap ik dus niet in.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Bolleke ma 20 aug 2012 - 21:27

Ik ben het wederom eens met Mamsie, bij jongere kinderen kun je niet veel doen, maar ondanks dat C. graag eet komt het hier ook wel een voor dat hij eerst de groenten en dan het vlees op eet en dat hij de aardappels wil laten liggen bijvoorbeeld. Of dat hij zegt dat hij genoeg heeft, en als ik dan vind dat hij nog iets moet eten gebeurd dat ook gewoon. HIj mag zelf de volgorde bepalen en het hoeft niet allemaal op, maar hij moet wel van alls iets gegeten hebben en ik moet vinden dat hij echt genoeg heeft gegeten.

Hij eet soms ook nog een boterham voor het slapen, maar die krijgt hij alleen als hij al voldoende avondeten heeft gegeten.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Mamsie ma 20 aug 2012 - 22:17

Nog even voor de duidelijkheid, hier hoeven ze ook niet hun bord helemaal leeg te eten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 22:25

Ik moest vroeger mijn bord wel helemaal leeg eten. Soms lustte ik het gewoon écht niet, maar dan werd ik op de trap gezet en moest het bord leeg. Vreselijk vond ik dat, soms zat ik er echt van te kokhalzen. Ik vind dat echt niet de juiste manier. Ik heb geen kinderen maar mocht ik doe ooit krijgen dan zou ik het nooit op die manier aanpakken. Als er nu mensen zijn die mijn aandringen om iets te proeven, dan gaat het me automatisch al tegenstaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Bolleke ma 20 aug 2012 - 22:43

Mamsie schreef:Nog even voor de duidelijkheid, hier hoeven ze ook niet hun bord helemaal leeg te eten.

Zelfde als hier dus smile

Bord helemaal leeg vind ik niet nodig, als hij echt genoeg heeft gegeten hoeft hij niet te gaan proppen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Parisienne ma 20 aug 2012 - 22:47

Ik denk ook dat als N. ouder is en ik duidelijk merk dat ze niet wil eten omdat ze iets anders wil doen, dan zou ik ook wel iets anders verzinnen om ze toch in ieder geval iets te laten eten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Mama Titty ma 20 aug 2012 - 23:06

Hier is L. 3 jaar en laten we vaak zelf opscheppen, vind hij leuk. Hij schept soms wel 3x op. Hij eet wel veel groente maar vlees meestal 2-3 stukjes.

R. Is 2 en die eet veel maar erg trage eter, duurt soms wel 35 minuten voordat ze klaar is met eten.
Zij is juist een vlees monster maar erg licht en klein voor dr leeftijd 80cm en 10,4kg.
Maar ook met fruit, 1 a 2 stuks per dag.

Ik zou ze ook nooit dwingen. Maar dan ook niet zeuren om koekjes na het eten.
Vind ook dat idd niet 3 of 4 dingen klaar gemaakt dient te worden.
Vroeger hadden we Bij witlof wel witte bonen, maar kwam omdat ik dat echt niet weg kreeg.

Vind het soms wel moeilijk zelf geen sausjes zoals appelmoes of frietsaus te gebruiken.
Bij stamppotten of gebakken aardappels eet ik frietsaus, mijn man vind dat niet kunnen.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Bolleke ma 20 aug 2012 - 23:20

Ik maak ook geen 2 groenten, nu lust C. wel bijna alles maar ik zou het sowieso niet doen denk ik. Ik zou wel rekening houden met wat hij echt niet lust, maar als hij iets gewoon minder lekker vind eet hij het gewoon.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Mamsie ma 20 aug 2012 - 23:40

Bolleke schreef:Ik maak ook geen 2 groenten, nu lust C. wel bijna alles maar ik zou het sowieso niet doen denk ik. Ik zou wel rekening houden met wat hij echt niet lust, maar als hij iets gewoon minder lekker vind eet hij het gewoon.

+1 Ik ga echt niet elke keer 2 soorten groenten maken. Ik kom nu al ruimte op mijn fornuis te kort. Ik weet dat ze witlof vies vinden. Dat eten we dus ook eigenlijk nooit.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Kat1980 ma 20 aug 2012 - 23:49

Vanaf dat J ongeveer een jaar was, was het een slechte eter (met name avondeten). Ik liet hem altijd zelf bepalen of hij wilde eten of niet (hij kreeg wel altijd een toetje, maar er is zelfs een periode geweest dat hij dat niet eens wilde). Op een gegeven moment ben ik zelfs nog aparte dingen voor hem gaan koken Rolling Eyes Ik leek wel gek!
Vanaf dat hij ongeveer 3,5 is hebben we het roer omgegooid en moest hij een hapje proeven ook al zei hij dat hij het niet lustte. En sinds die tijd is hij er eigenlijk achtergekomen dat veel dingen eigenlijk best lekker zijn en eet hij echt honderd keer beter :cheering:

T is altijd al een betere eter geweest dan zijn broer. Hij lust echt zo veel en wil meestal ook wel iets nieuws proberen. Ik hoop dat dat zo blijft, maar mocht het toch veranderen dan zal ik het bij hem ook invoeren om verplicht een hapje te proeven.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum