Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. verplicht bord leeg eten?

+23
Happydobby
Jilke
Twellie
Tania
Theeleut
Paper Crown
Printje
Slakje
SarahKey
PapillonRose
Parisienne
loesje
Coco
studiebol
Liadan
Thunder
kwak
Parel
Mamsie
Linda
Star007
Susan
Aimee
27 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Susan ma 20 aug 2012 - 6:52

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:13; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Linda ma 20 aug 2012 - 6:53

Oja, jij bent veel alleen toch? Lijkt me best pittig met twee van die ukkies! Eten en naar bed brengen enzo.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  studiebol ma 20 aug 2012 - 7:15

Linda schreef:Oja, jij bent veel alleen toch? Lijkt me best pittig met twee van die ukkies! Eten en naar bed brengen enzo.

Yep! Eten vond ik een paar weekjes terug echt een ramp, omdat ze dus alles weigerde maar ik aan alles merkte dat ze honger hadden. Dat was wel wat frustrerend. Nu gaat het gelukkig beter door ze met mij aan tafel te zetten. Het naar bed brengen vind ik niet zo vermoeiend, ze zijn meestal zo moe van een dag dat ze vrij vlot slapen!

Susan dat kan ik idd ook nog doen, want ik had ze laatst bij mij aan tafel gezet maar ik ging niet eten, nou dan eten zij ook niet, haha. Ik vind het niet heel erg om er rekening mee te houden, alleen at ik vaak dingen uit de diepvries dat was gewoon makkelijk klaar maken na mijn werk en nu moet ik toch voor hun koken kan ik net zo goed met ze mee eten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Susan ma 20 aug 2012 - 7:17

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:13; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  SarahKey ma 20 aug 2012 - 7:24

Nu krijgt S nog lang niet alle voedsel en ook nog niet zo lang, maar wat hij eet dwing ik hem niet. Eet hij 5 hapjes? Prima, eet hij het bakje leeg, ook prima. Wel vind ik het belangrijk dat hij iets nieuws proeft. Nu heb ik tot nu toe geen moeilijk kind, hij eet alles wat ik hem voorschotel. Maar soms is hij moe, of heeft hij het warm en eet dan minder. 5 avonden eet hij met ons samen en 2 avonden met alleen papa.
Maar als hij ergens geen zin in heeft kan hij zich zo aanstellen Laughing neppoepen, nephoesten, eten op puntje van zijn tong laten liggen net zolang tot de kwijl er omheen loopt Rolling Eyes Laughing naja dan stop ik er ook mee, proppen en dwingen wil ik niet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Slakje ma 20 aug 2012 - 7:26

Ik vond het verschrikkelijk als ik mijn bord moest leegeten en ik kon niet meer.

Bij mij zullen ze dat dus ook niet moeten doen, maar dan hoeven ze nadien ook geen snoepjes te komen vragen natuurlijk.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Mamsie ma 20 aug 2012 - 7:26

Voor moeders met oudere kinderen. Als jullie kind niets hoeft te eten en hij/zij vraagt vervolgens elke avond om 8 uur ofzo om een boterham en zeurt dat hij/zij honger heeft.
Moeten ze dan nog niet de volgende dag wel eten? Wanneer ze dus structureel niet willen eten en dan heb ik het niet over 1 dag.

Mijn kinderen hebben ook wel eens geen zin maar toch eten ze een beetje. Soms vraagt er dan nog 1 om een boterham en dan krijgt hij die ook. Maar dat is echt een uitzondering. Ik vertel ze liever waarom ze eten nodig hebben en wat eten voor hun lichaam en hersenen doet.



Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 7:47

Ik zal hem nooit dwingen met eten. Wat ik misschien straks wel laat doen mocht hij een hele slechte eter worden (dat is hij nu absoluut niet want hij lust alles) is hem zelf laten opscheppen. En wat hij dan heeft opgeschept dat moet hij dan wel opeten. En ook moet hij alle nieuwe dingen uitproberen want hij nog nooit heeft geproeft. Dus niet net als z'n vader wijgeren om iets te proeven

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Susan ma 20 aug 2012 - 7:51

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:14; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Mamsie ma 20 aug 2012 - 7:57

Susan schreef:Ik kan me niet herinneren dat ik vroeger ooit 's avonds nog een boterham heb gegeten. Het was gewoon avondeten, eventueel toetje, daarna thee of chocolademelk met eventueel een koekje erbij en dan klaar. In het weekend dan 's avonds nog wel iets van een hapje. Brood was echt voor overdag.

Nee de boterham hoor je ook overdag te eten. Maar ik bedoel dat kinderen die om half 6 hun eten niet willen dan om 8 uur ofzo een boterham willen.
Dan kan natuurlijk een keer voorkomen maar als dat elke avond gebeurt lijkt me niet erg slim.
Dwingen vind ik trouwens een groot woord. Ik kan prima aan mijn kinderen zien of ze Echt geen trek hebben, wat ze dan ook gewoon zeggen, of dat ze zitten te klooien omdat ze er snel vanaf willen zijn.
Daarnaast is hun gezondheid mijn verantwoording en aangezien mijn kinderen op de basisschool zitten kan ik ze niet overdag dan maar andere dingen aanbieden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Liadan ma 20 aug 2012 - 8:01

Mijn dochter wil regelmatig een uur na het avondeten nog iets eten, dan krijgt ze vaak wel een boterham of een stuk fruit, ik vind het niet nodig om haar met honger in bed te leggen. En het komt ook vaak voor dat ze dan een boterham krijgt en die na een paar happen ook niet meer wil.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Printje ma 20 aug 2012 - 8:02

Hier ben ik al blij als hij wat eet hahaha


Maar niet eten is ook niets meer naderhand van brood ofzo, dat heeft hij zo in de gaten en dan eet hij helemaal niet meer warm.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Susan ma 20 aug 2012 - 8:08

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:14; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Mamsie ma 20 aug 2012 - 8:11

Laat maar, ik heb het niet over kinderen van 2 en 3. Soms vergeet ik dat de meeste hier nog zo jong zijn en de moeders met ouderen kinderen reageren minder.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Printje ma 20 aug 2012 - 8:12

Ook al is hij ouder dan krijgt hij nog geen boterham wanneer hij niet gegeten heeft. Eten wat de pot schaft en anders helaas. Anders leren ze het nooit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Susan ma 20 aug 2012 - 8:13

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:14; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Mamsie ma 20 aug 2012 - 8:16

Susan schreef:
Mamsie schreef:Laat maar, ik heb het niet over kinderen van 2 en 3. Soms vergeet ik dat de meeste hier nog zo jong zijn en de moeders met ouderen kinderen reageren minder.

Huh, ik had het over mezelf vroeger, niet over mijn kinderen.

Ik bedoelde ook niet jou.

Kijk als een kind van 3 een tijd niet wil eten, prima. Als ze dan nog een boterham willen ook goed maar dat moet geen gewoonte worden.
Als een kind van 6 steeds niets wil eten en dan elke keer om een boterham vraagt omdat het honger heeft is dat anders. Dat kan een keer gebeuren maar die leg je makkelijker uit dat hij/zij gewoon moet eten. Zeker als ze niet willen eten omdat ze bijv snel iets anders willen gaan doen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Susan ma 20 aug 2012 - 8:19

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:14; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Printje ma 20 aug 2012 - 8:26

En anders zelf laten opscheppen Mamsie en dat moet op? dat willen wij dadelijk gaan invoeren en ook een soort 'broodbon' dat heeft manlief vd scouting, een keer per week mag R dan brood eten wanneer wij iets anders eten en voor de rest geen flauwekul en eten wat ik maak en anders niets.

Zo deed mijn moeder het ook en wij aten alles.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Paper Crown ma 20 aug 2012 - 8:29

Ik snap wel wat Mamsie bedoeld! Als ze die leeftijd hebben van de zoontjes van Mamsie willen ze de kantjes eraf lopen als het op eten aankomt, als je ze dan later toch wel een boterham geeft - tja.. dan hoeven ze nu niet echt te eten want ze willen weer naar buiten.

Je moet kinderen niet dwingen, ongeacht de leeftijd maar als hij of zij direct bordje wegschuift en zegt: 'Ik zit vol..' nou dan zal ik zeker niet zeggen dat ze van tafel mogen. Ze krijgen door eten heel veel voedingstoffen binnen die ze gewoon nodig hebben, ik las in de krant een tijd geleden dat kinderen veel voedingstoffen te kort komen. Je hoeft het niet met stokslagen binnen te proppen of als je kind krijst en zowat stikt in het eten is ook niet nodig om een dusdanige strijd aan te gaan, maar de meeste mama's zijn hier vrij coulant merk ik. Ik denk niet dat ik hem zo makkelijk vanaf laat komen straks.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Printje ma 20 aug 2012 - 8:32

Ik snap Mamsie ook wel maar ook al is R dadelijk ouder de regel blijft we blijven zitten aan tafel totdat iedereen klaar is. En dan kunnen ze mopperen maar dan komt hij helemaal niet meer buiten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Thunder ma 20 aug 2012 - 8:33

Mamsie, ik doe hetzelfde als jij. T. wilde een tijdlang geen warm eten, want hij had geen honger. Maar vervolgens wat later op de avond wilde hij wel brood, fruit, koekje etc. Toen hebben we ook gezegd, je eet iig een half bord leeg en anders krijg je niks meer. Ik heb het idd gauw genoeg door waarom hij niet eet (pijn, niet lekker of zoals nu de warmte). Bij S. werkt dit alles sowieso niet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Susan ma 20 aug 2012 - 8:33

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:15; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Thunder ma 20 aug 2012 - 8:36

Susan, dat doe ik bij S. soms wel. Hij wil nooit proeven en zegt bij voorbaat al: Lust ik niet of hoef ik niet. Dat stop ik soms wel een stuk in zijn mond alleen al voor de smaak.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Printje ma 20 aug 2012 - 8:37

Pc; ze zeggen altijd dat er maar een paar dingen zijn die een kind zelf kan bepalen (eten,slapen, poepen) en daar willen ze graag de controle over houden. Het gaat je echt niet zomaar lukken denk ik, R kwam er in het begin ook niet mee weg maar het werd van kwaad tot erger dan en je hebt er alleen maar jezelf mee.

Maar nogmaals hier gaat de vlieger van het brood niet op, geen warm eten geproefd/gegeten is ook echt geen boterham.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum