Kraambezoek...bah.
+29
Parisienne
NoorA
Theeleut
Lejow
iloverose
loesje
MamaDaan
*Troela*
Océane
Tiara
Teddyaapje
CCC
Sophiee
Floor
Pussycat
Puggle
Printje
Tania
Happydobby
*Lookie*
_Lana_
studiebol
moepie
Susan
Twellie
Clapperdie
Star007
maiadebij
SarahKey
33 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Kraambezoek...bah.
Floor schreef:Printje dat lijkt me ook erg, dat iedereen alleen voor je man kwam en maar een beetje voor R. Bij ons kwam iedereen echt alleen voor onze zoon, hoe het verder met mij/ons ging vroeg niemand, behalve af en toe een opmerking dat ik wel al wat kilo's kwijt was omdat ik minder opgeblazen uit zag.
Het was ook verre van leuk, en je weet aan de ene kant dat mensen het goed bedoelen maar na de zoveelste keer manliefs verhaal was ik het wel helemaal beu.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Printje dat zal ook zeker geen makkelijke tijd geweest zijn voor jullie
En je hebt gelijk hoor lekker je eigen gevoel volgen. Dat ga ook ik zeker doen.
Kraamfeest leek mij ook niets, maar alle visite die ok nog eens na kraamtijd kwamen pff geen zin meer in. Echt elke week kost het je zo een paar uur.
Bij mij was mijn moeder net overleden en elk kraambezoek zat mij dus juist iets te dicht op me. Tuurlijk allemaal lief bedoeld, maar na de zoveelste die dan zegt; pff dit is vast een hele zware tijd voor jullie of nu zal je je moeder vast heel erg missen was ik het wel spuugzat. En dan mijn schoonmoeder erbij die er juist wel elke dag was... ik trok dat heel slecht.
En je hebt gelijk hoor lekker je eigen gevoel volgen. Dat ga ook ik zeker doen.
Kraamfeest leek mij ook niets, maar alle visite die ok nog eens na kraamtijd kwamen pff geen zin meer in. Echt elke week kost het je zo een paar uur.
Bij mij was mijn moeder net overleden en elk kraambezoek zat mij dus juist iets te dicht op me. Tuurlijk allemaal lief bedoeld, maar na de zoveelste die dan zegt; pff dit is vast een hele zware tijd voor jullie of nu zal je je moeder vast heel erg missen was ik het wel spuugzat. En dan mijn schoonmoeder erbij die er juist wel elke dag was... ik trok dat heel slecht.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ow jeetje wat erg zeg, je moeder verloren net in die tijd, daarbij valt het van mij in het niet. Kan me voorstellen dat je het niet fijn vond hoe het toen gegaan is.
Je hebt wel gelijk dat je met een kraamfeest er meteen vanaf bent maar ik vind het dan weer zo jammer dat je niet iedereen kan spreken, niemand je baby vast kan houden (want dan wil iedereen dat en dat lijkt me teveel)
Je hebt wel gelijk dat je met een kraamfeest er meteen vanaf bent maar ik vind het dan weer zo jammer dat je niet iedereen kan spreken, niemand je baby vast kan houden (want dan wil iedereen dat en dat lijkt me teveel)
Printje- Lady Post-a-lot
Het is beiden heel zwaar natuurlijk... Het maakt toch je kraamtijd minder leuk.
En als ik een kraamfeest geef dan gaat de baby ook zeker niet van hand tot hand. Ik heb het al helemaal uitgedacht (Tja als het dan toch al langer dan een jaar duurt voordat ik uberhaupt zwanger ben ga je maar aan andere dingen denken hé)
En inderdaad je hebt geen tijd om fatsoenlijk te praten dat was ook mijn reden dat ik absoluut geen kraamfeest wilde. Maar als ik puur kijk naar wat ik wil. Dan wil ik rust en zo snel mogelijk genieten van ons gezin. En als iemand met mij wil praten mogen ze gerust een keer langskomen na kraamfeest enzo.
En als ik een kraamfeest geef dan gaat de baby ook zeker niet van hand tot hand. Ik heb het al helemaal uitgedacht (Tja als het dan toch al langer dan een jaar duurt voordat ik uberhaupt zwanger ben ga je maar aan andere dingen denken hé)
En inderdaad je hebt geen tijd om fatsoenlijk te praten dat was ook mijn reden dat ik absoluut geen kraamfeest wilde. Maar als ik puur kijk naar wat ik wil. Dan wil ik rust en zo snel mogelijk genieten van ons gezin. En als iemand met mij wil praten mogen ze gerust een keer langskomen na kraamfeest enzo.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Pussycat; je moet idd ten eerste kijken naar wat jij wilt.
Ik denk dat we hier gewoon alleen mensen laten komen die we vaak zien en niet mensen die dan alleen maar even babytje komen kijken. Ik zit het liefste zo snel mogelijk weer in een normaal ritme zonder gedoe en flauwekul... gewoon gezinnetje en de dagelijkse dingetjes.
Ik denk dat we hier gewoon alleen mensen laten komen die we vaak zien en niet mensen die dan alleen maar even babytje komen kijken. Ik zit het liefste zo snel mogelijk weer in een normaal ritme zonder gedoe en flauwekul... gewoon gezinnetje en de dagelijkse dingetjes.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik had er op zich geen moeite mee. Vond het wel leuk om te showen en mijn verhaal te vertellen.
Wel vond ik het beide keren lastig dat mensen in het ziekenhuis kwamen.
Bij C.iske omdat hij op de couveuse afdeling lag en je daar gewoon aan heel veel regels gebonden bent. Ik vond het dan ook lastig als ik net moest voeden of kolven.
Bij J.anneman omdat ik de eerste week in het ziekenhuis gewoon erg verdrietig was. Ik miste C.iske, lag op een gewone kraamafdeling met J.anneman en maakte me zorgen omdat daar vrijwel geen regels waren mbt bezoek (dus er kwamen gewoon kinderen bij mij op de kamer) en wilde het liefst niemand om me heen, alleen C.iske mijn man en mijn moeder.
Wel vond ik het beide keren lastig dat mensen in het ziekenhuis kwamen.
Bij C.iske omdat hij op de couveuse afdeling lag en je daar gewoon aan heel veel regels gebonden bent. Ik vond het dan ook lastig als ik net moest voeden of kolven.
Bij J.anneman omdat ik de eerste week in het ziekenhuis gewoon erg verdrietig was. Ik miste C.iske, lag op een gewone kraamafdeling met J.anneman en maakte me zorgen omdat daar vrijwel geen regels waren mbt bezoek (dus er kwamen gewoon kinderen bij mij op de kamer) en wilde het liefst niemand om me heen, alleen C.iske mijn man en mijn moeder.
Gast- Gast
Printje schreef:Pussycat; je moet idd ten eerste kijken naar wat jij wilt.
Mijn ervaring is dat de tweede keer ook alleen de mensen die je vaak ziet zich melden voor een kraambezoek. Dat lees ik ook bij anderen. De eerste keer komen er massa's mensen, de tweede keer veel minder.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Printje schreef:Pussycat; je moet idd ten eerste kijken naar wat jij wilt.
Mijn ervaring is dat de tweede keer ook alleen de mensen die je vaak ziet zich melden voor een kraambezoek. Dat lees ik ook bij anderen. De eerste keer komen er massa's mensen, de tweede keer veel minder.
Dat hoor ik inderdaad vaker, dan zouden we hier geen probleem hebben haha dan lost het zichzelf op.
Ik vraag me trouwens of hoeveel mensen het echt interesseert hoe je bevalling was. Vrouwen vinden het misschien nog wel even interessant maar ik kan me niet voorstellen dat een man dat interessant vind. Ik hield het ook bij korte details (als er dus uberhaupt al iets gevraagd werd haha)
Printje- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Printje schreef:Pussycat; je moet idd ten eerste kijken naar wat jij wilt.
Hier was dat inderdaad ook. Ik vond dat best lullig voor J.anneman (alsof hij het door had) maar er kwamen minder mensen en er werden minder grote cadeau's uit de kast gehaald. Ik vond dat best sneu, alsof zijn geboorte er minder toe deed.
Gast- Gast
Printje schreef:
Dat hoor ik inderdaad vaker, dan zouden we hier geen probleem hebben haha dan lost het zichzelf op.
Ik vraag me trouwens of hoeveel mensen het echt interesseert hoe je bevalling was. Vrouwen vinden het misschien nog wel even interessant maar ik kan me niet voorstellen dat een man dat interessant vind. Ik hield het ook bij korte details (als er dus uberhaupt al iets gevraagd werd haha)
Ik vind het altijd wel interessant, maar goed, ik ben dan ook een vrouw.
Maar goed, al vinden ze het niet interessant, je gaat toch niet op kraambezoek voor je eigen vermaak, maar om je belangstelling te tonen en er te zijn voor je familie of vrienden die net een ingrijpende verandering in hun leven hebben meegemaakt? Als de kraamvrouw het prettig vindt om haar verhaal te vertellen lijkt het mij dat je als kraamvisite gewoon het fatsoen opbrengt om daar even naar te luisteren.
Susan- Lady Post-a-lot
Sunprincess schreef:Susan schreef:Printje schreef:Pussycat; je moet idd ten eerste kijken naar wat jij wilt.
Hier was dat inderdaad ook. Ik vond dat best lullig voor J.anneman (alsof hij het door had) maar er kwamen minder mensen en er werden minder grote cadeau's uit de kast gehaald. Ik vond dat best sneu, alsof zijn geboorte er minder toe deed.
De cadeaus waren op zich wel gelijk, voor zover ik weet. Heb het ook niet heel precies vergeleken, maar ik had niet het idee dat Yrsa beduidend minder kreeg. Ik kreeg wel vaker geld en bonnen, maar dat vond ik juist wel fijn.
Susan- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Pussycat; je moet idd ten eerste kijken naar wat jij wilt.
Ben het helemaal met je eens! Bij een tweede wil ik dat ook zo wel doen. Ik vond kraamvisite ook één drama. Ouders, broers/zussen en beste vrienden/vriendinnen zijn van harte welkom (zie ik ook niet als visite, die zijne hier thuis), maar de rest, daar had ik zoo geen zin in! Ik maakte ook altijd een tijdafspraak met begin- en eindtijd, zodat het niet te lang zou duren.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Het klinkt misschien hard, maar daarom hebben wij ook besloten om een hele rits aan familie geen kaartje te sturen.
Die komen anders ook nooit, horen we niet, zien we niet, dus nee die hoeven dan ook niet te komen.
Die komen anders ook nooit, horen we niet, zien we niet, dus nee die hoeven dan ook niet te komen.
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Het klinkt misschien hard, maar daarom hebben wij ook besloten om een hele rits aan familie geen kaartje te sturen.
Dit ben ik deze keer ook van plan Bij R hebben we veel kaartjes gestuurd maar nu ga ik dat ook eens kritisch bekijken.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Anniej_S schreef:Het klinkt misschien hard, maar daarom hebben wij ook besloten om een hele rits aan familie geen kaartje te sturen.
Dit ben ik deze keer ook van plan Bij R hebben we veel kaartjes gestuurd maar nu ga ik dat ook eens kritisch bekijken.
Ja echt hoor, sommige die kwamen bij Y. En vervolgens nooit meer gezien / gehoord, nee ik heb daar geen zin in.
Zullen vast veel mensen boos zijn, pech gehad.
Gast- Gast
Annie; het hetzelfde, die mensen krijgen sowieso geen kaartje meer haha.
En dan zijn ze maar boos, helaas, als ze bellen mogen ze wel komen maar dat gaat vast niet gebeuren. Ik zit niet te wachten op mensen die zogenaamd geïnteresseerd zijn maar niets van je weten en alleen maar even naar een baby komen kijken.
En dan zijn ze maar boos, helaas, als ze bellen mogen ze wel komen maar dat gaat vast niet gebeuren. Ik zit niet te wachten op mensen die zogenaamd geïnteresseerd zijn maar niets van je weten en alleen maar even naar een baby komen kijken.
Printje- Lady Post-a-lot
hahaha Annie; wij worden populair bij mensen wanneer onze kids er zijn hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zou die mensen wel gewoon een kaartje sturen. Geloof mij nou maar, ze komen toch niet. Of laat ik het zo zeggen: de kans is klein.
Susan- Lady Post-a-lot
Jammer dan, scheelt me weer in de kosten voor de kaartjes. Kan ik weer wat leuks van shoppen.
Gast- Gast
Herkenbaar hoor Charlie... De eerste week was mijn vriend vrij, en toen vond ik het nog wel te doen en ook met de kraamhulp enzo... Maar vanaf de tweede week vond ik er geen bal aan, het was nog zo zoeken met de bv en dan ook alle visite op de meest onmogelijke tijden... Ook mensen die bleven plakken... Had het zo gehad, ook omdat k het grootste gedeelte visite zelf moest opvangen omdat mijn vriend zijn normale werkweek had. Overigens houden mijn schoonouders het rustig, mijn moeder is wel veel langs gekomen maar dat vond ik juist prettig.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Ik zou die mensen wel gewoon een kaartje sturen. Geloof mij nou maar, ze komen toch niet. Of laat ik het zo zeggen: de kans is klein.
hahaha als ze dan toch komen kom jij dan beschuitjes smeren
Printje- Lady Post-a-lot
Daarom kan ik die mensen maar beter gelijk schrappen, ga ze geen kaart sturen als ik bij voorbaat al weet dat ze niet gaan komen of ik ze niet over de vloer wil .
Gast- Gast
Charlie schreef:Oh de opa's en oma's zijn geweest hoor, tuurlijk, al in het ziekenhuis en thuis nog eens. Maar als t aan hen lag stonden ze om de haverklap voor de deur en bemoeien zich met alles.
Dit herken ik wel! Wordt vanzelf minder!
Is t niet een idee om een kraamfeest te houden?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Printje schreef:Susan schreef:Ik zou die mensen wel gewoon een kaartje sturen. Geloof mij nou maar, ze komen toch niet. Of laat ik het zo zeggen: de kans is klein.
hahaha als ze dan toch komen kom jij dan beschuitjes smeren
Ik zie het al voor je: 'Ja, kraamvisite, jullie moeten nog even op je beschuitje wachten, degene die ze moet smeren gaat nu van huis weg. Ze is er over een uurtje of tweeëneenhalf.'
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Kraambezoek
» Kraambezoek
» Waar kraambezoek ontvangen
» kraambezoek cadeautje voor het zusje..
» Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?
» Kraambezoek
» Waar kraambezoek ontvangen
» kraambezoek cadeautje voor het zusje..
» Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: