Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kraambezoek

+3
Ooh La La!
Rumble
Suus
7 plaatsers

Ga naar beneden

Kraambezoek Empty Kraambezoek

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 3:52

Ik ben echt een leek op dit gebied, ben nog nooit op kraambezoek geweest. Half december is een vriendinnetje van mij bevallen (5 weken te vroeg) en ik ga waarschijnlijk vrijdag even langs. Wat is een leuk cadeautje om te krijgen? Het kindje is trouwens een meisje. Ik weet bijvoorbeeld ook niet hoe dat zit met maten van kleding als ik zoiets wil kopen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraambezoek Empty Re: Kraambezoek

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 3:55

Voor kleertjes zou ik even bellen welke maat, misschien hebben ze sommige maten al veel, al is een grotere maat vaak wel goed. Dat vond ik overigens het leukste om te krijgen, kleding.

Gast
Gast

Bericht  Suus wo 4 jan 2012 - 3:57

Ik ben nog niet vaak op kraambezoek geweest, maar afgelopen zomer wel. Ik had een kledingsetje gekocht in expres een grotere maat en daar waren ze heel blij mee! In de kleinste maten hadden ze juist al heel veel gekregen, dus dit kwam goed uit.
Maar even bellen is waarschijnlijk ook geen slecht idee, want straks denkt iedereen hetzelfde Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rumble wo 4 jan 2012 - 4:11

Als je een grotere maat koopt moet je wel even rekenen (of laten rekenen door de kraamvrouw) in welk seizoen ze ongeveer in die maat zit. Een dikke wollen trui is zo lastig te combineren met bikini-temperaturen.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 4:56

Als je safe wilt zitten dan zou ik een cadeaubon kopen, bijv. van de hema of prenatal. Kunnen ze zelf kopen wat ze nog nodig hebben. Het 'geeft' misschien wat saai maar geloof me het is een fijn cadeau om te krijgen. Leuker dan kleertjes die zij misschien helemaal niet zo leuk vinden of inderdaad al heel veel heeft.

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! wo 4 jan 2012 - 5:02

Ik ben laatst bij een vriendin op kraambezoek geweest en heb toen zelf een kraampakket samengesteld met

- hydrofiele doeken (hema)
- 1 rompertje (kleinste maat, hema)
- spuugdoekjes (hema)
- 1 knuffel (hema)
- 1 knuffeldoek (hema)
- verschillende zwitsal producten waaronder 2 mama smeerseltjes
- 3 paar sokjes 0-3 mnd (hema)

Dit was ook voor een meisje. Ze waren er heel erg blij mee, want alles was ontzettend handig en is direct gebruikt! Ook omdat je het zelf samenstelt is het persoonlijk. smile

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 5:06

Ik heb van iemand een mand gehad met allemaal fruit en groente potjes, vanaf 4 maanden, 6 maanden en 8 maanden. Ook erg leuk en origineel!

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 4 jan 2012 - 5:48

Ik geef zelden kleertjes. Daar doen ze maar zo kort mee en moet ook maar net iemand smaak zijn. (of ze moeten echt om kleertjes vragen)

Ik vind tut/labeldoekjes leuk om te geven, meestal met naam. Of een leuk voorleesboek.

Potjes zou ik hier niet zo blij mee zijn Embarassed omdat ik zelf vers eten wil gaan geven. Dus dat is ook weer een kado wat maar net bij iemand moet passen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  *Lookie* wo 4 jan 2012 - 5:53

Kleertjes vind ik ook heel leuk om te krijgen! Met maat 62/68 zit je altijd veilig maar je kunt idd ook even bellen aan welke maat ze behoefte heeft. Praktische dingen als rompers, slabben en shampoo vond ik ook wel leuk om te krijgen.
Knuffels hebben wij wel heel veel gekregen, beetje te veel misschien.
Het leukst om te krijgen vind ik persoonlijke spulletjes, zo hebben we een mooi besteksetje gekregen, een zelfgebreide spencer (en echt geen oubollig ding maar lekker hip) nijntjespulletjes (vind zelf nijntje zo leuk en dat is wel redelijk bekend in de familie en vriendenkring), zelfgemaakte spulletjes etc..
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  *Troela* wo 4 jan 2012 - 6:12

Laats ook voor een meisje een pakket gemaakt.
Koffertje van jip en janneke en die gevuld met:
Rompertjes ( lekker meisjesachtige)
Borsteltje en kam
Haarspeldjes ( kleintjes)
Sokjes
Voorleesboekje
Badeendjes
Wasgel
Pyjama

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  studiebol wo 4 jan 2012 - 6:16

Ik vind kleertjes ook heel leuk om te krijgen maar wij hebben ze maar weinig gehad Very Happy
Ik vond het heel leuk om voorleesboekjes te krijgen.. ook hebben we hele leuke regenlaarsjes van jip en janneke gehad.

Maar wat lieskuh zegt een kadobon van de hema of de prenatal is eigenlijk ook wel ideaal en heel leuk om te krijgen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud