Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar kraambezoek ontvangen

+19
bolus26
Twellie
Razz
Floor
Sterrin_
Printje
SarahKey
Flower_L
koNijntje
Liadan
kwak
MissD
_Jet
moepie
rapa nui
Mom-Of-3
Fearie
Caroow
sanne-84
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Waar kraambezoek ontvangen Empty Waar kraambezoek ontvangen

Bericht  sanne-84 vr 1 maa 2013 - 5:51

In het vragentopic van pompoen lees ik meerdere verhalen dat de mama's in bed blijven de eerste dagen na de bevalling. Hoe deden jullie dat dan met het kraambezoek? Bleven die op de slaapkamer, of gingen ze na het kijken naar mama en de baby weer naar de huiskamer?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kraambezoek ontvangen Empty Re: Waar kraambezoek ontvangen

Bericht  Caroow vr 1 maa 2013 - 5:54

Wij hebben de slaapkamer aan de woonkamer, dus als ik me echt slecht voel blijf ik wel in bed en dan kan het bezoek ook even daar komen. Maar het liefste ga ik gewoon op de bank liggen, desnoods in mijn "bankbed" (haha dat wil ik altijd als ik ziek ben, kussen en dekbed op de bank dus). Het scheelt dat ik geen trap op en af hoef en de bank dus vlakbij mijn bed is.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Fearie vr 1 maa 2013 - 6:07

De 1e dag na de bevalling lag ik wel in bed, maar daarna zat ik gewoon beneden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Mom-Of-3 vr 1 maa 2013 - 6:09

Ik moet de eerste paar dagen in bed blijven vanwege me bekken dus dan komt de visite gewoon in de slaapkamer. Maar dat zullen toch ouders, schoonvader enz zijn

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  rapa nui vr 1 maa 2013 - 6:15

Vinden jullie het niet prettig dat vrienden, familie e.d. in je slaapkamer komen voor het kraambezoek? Voelt dat als te prive oid? Als ik echt in de kraamtijd ga kom ik toch nog best vaak op een slaapkamer waar even een paar stoeltjes zijn neergezet , kraamvrouw ligt dan in bed. Is dat inmiddels ongewoon aan het worden?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  sanne-84 vr 1 maa 2013 - 6:27

ik zie mezelf eigenlijk nog niet een hele dag n bed liggen (lig dan idd liever op de bank).
En het is niet dat de slaapkamer prive is, helemaal niet, maar ik weet niet, lijkt me niet echt huiselijk ofzo, kan het niet echt omschrijven.. Ik zie het eigenlijk niet echt voor me, vandaar de vraag
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  moepie vr 1 maa 2013 - 6:36

Bij beide zwangerschappen ben ik veel boven op de slaapkamer geweest. Daar kwam ook de visite. Ik vond dat juist heel knus en gezellig. Ik lag niet in pyjama ofzo maar gewoon in makkelijke kleding.
De kamer was gezellig met de knutselwerkjes van de kids van m'n werk, cadeautjes, bloemen en de kleertjes hingen allemaal aan een lijn.
Er stonden wat stoelen die uitgeklapt konden worden. De kleine bij mij of in de wieg die ook op die kamer stond.
Ja, echt mijn idee van een kraamweek! smile
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  _Jet vr 1 maa 2013 - 6:42

Aangezien ik mezelf in het begin nauwelijks kon verplaatsen kwam bij ons de kraamvisite ook op de slaapkamer (voornamelijk familie en goede vrienden ). Wij had een paar tuinstoelen staan. Ik vond het persoonlijk niet vervelend, maar juist fijn dat ik op deze manier ook bij de visite kon zijn.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  MissD vr 1 maa 2013 - 6:46

Eerste bezoek (mijn ouders en zusje) waren in het ziekenhuis op de avond dat T. is geboren, toen lag ik wel in bed.

De volgende ochtend zijn mijn ouders/zusje/schoonvader/buren langsgeweest en toen was ik gewoon beneden, op de bank. Heb verder ook gelukkig niet op bed hoeven liggen, voelde me enorm goed ondanks de (volgens de vk en gyneacoloog) zware bevalling.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  kwak vr 1 maa 2013 - 7:17

Ik lag voornamelijk boven, gewoon in mijn eigen kleding.
Savonds was ik meestl wel beneden voor het bezoek omdat de oudste in bed lag dan.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast vr 1 maa 2013 - 7:31

Ik moest bij H. de eerste dagen in bed blijven maar toen kwamen alleen mijn familie, schoonfamilie en beste vriendin+vriend.
Na 4 of 5 dagen was ik wat meer beneden en `s avonds sowieso als er bezoek kwam.

Bij A. liep ik al meteen rond en is er geen bezoek boven geweest.

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 1 maa 2013 - 7:37

De eerste dagen kwam bezoek gewoon op de slaapkamer, na een paar dagen gewoon beneden in de woonkamer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  koNijntje vr 1 maa 2013 - 7:39

ik heb alleen mijn ouders op zaterdagavond (ik ben vrijdag 's avonds bevallen) op de slaapkamer ontvangen,
verder waren we altijd beneden/in de woonkamer als er bezoek kwam.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Flower_L vr 1 maa 2013 - 7:42

alleen ouders en broertjes boven gehad, rest beneden.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  SarahKey vr 1 maa 2013 - 7:56

Wij hebben heel weinig bezoek gehad in de kraamweek. Bewust. 1 vriend en zijn vriendin kwamen boven in de slaapkamer even kijken. Een andere vriend beneden (S was toen al bijna een week) ook kraambezoek van ouder(s) en broers enzo bleven gewoon beneden.
Wij hebben ook geen grote slaapkamer en ik was sowieso weinig in de slaapkamer. Gewoon beneden in een tokkiebroek en op een bureaustoel , ging prima.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Printje vr 1 maa 2013 - 8:00

Gewoon beneden heb niet op bed gelegen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Sterrin_ vr 1 maa 2013 - 8:01

Hier kwamen ze idd allemaal bij mij boven, gezellig. Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Sterrin_ vr 1 maa 2013 - 8:12

rapa nui schreef:Vinden jullie het niet prettig dat vrienden, familie e.d. in je slaapkamer komen voor het kraambezoek? Voelt dat als te prive oid? Als ik echt in de kraamtijd ga kom ik toch nog best vaak op een slaapkamer waar even een paar stoeltjes zijn neergezet , kraamvrouw ligt dan in bed. Is dat inmiddels ongewoon aan het worden?

Ik ken dat ook niet eens anders moet ik zeggen. Ben het gewend dat mensen gewoon op bed zitten/liggen en daar de visite ook komt, ik heb dat zelf ook alle 3 de keren zo gedaan.

Sterrin_
Prater
Prater

Bericht  Floor vr 1 maa 2013 - 8:31

Sterrin_ schreef:
rapa nui schreef:Vinden jullie het niet prettig dat vrienden, familie e.d. in je slaapkamer komen voor het kraambezoek? Voelt dat als te prive oid? Als ik echt in de kraamtijd ga kom ik toch nog best vaak op een slaapkamer waar even een paar stoeltjes zijn neergezet , kraamvrouw ligt dan in bed. Is dat inmiddels ongewoon aan het worden?

Ik ken dat ook niet eens anders moet ik zeggen. Ben het gewend dat mensen gewoon op bed zitten/liggen en daar de visite ook komt, ik heb dat zelf ook alle 3 de keren zo gedaan.

Dat leek mij ook fijn. Nu lag ik in een ziekenhuis bed en kon ik geen kant op dus het was de eerste dagen ook niet anders. eenmaal thuis wou ik niet boven zijn en zat ik altijd met visite beneden op de bank.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 1 maa 2013 - 8:40

Frappante is dat ik voorheen echt absoluut niet eraan moest denken om minimaal 30x los visite te ontvangen, 30x m'n huis op orde moest hebben en 30x visite moest ontvangen, dan zou ik veel liever alles wel in één kraamfeest proppen. Maar nu ik met m'n huidige vriend voor een kindje bezig ben, heb ik het idee dat ik juist liever de kraamvisite steeds gedoseerd zou krijgen en dat zo'n kraamfeest me niets lijkt, zo'n onpersoonlijk iets. Maargoed, ik denk over wel meer dingen anders dan toen ik nog met mijn ex was mbt zwangerschap en kinderen, frappant dat dat zo kan veranderen.

Maargoed, nutteloze bijdrage want we zijn nog niet eens zo ver.

Gast
Gast

Bericht  Razz vr 1 maa 2013 - 8:45

De eerst 2 weken heb ik ook weinig kraamvisite gehad. De eerste week lag ik nog in het ziekenhuis omdat ik zo ziek ben geworden na de bevalling. Toen zijn er ook al een aantal mensen geweest. In de tweede week heb ik ook een paar mensen op onze slaapkamer gehad en de rest daarna in de woonkamer.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Sterrin_ vr 1 maa 2013 - 8:50

Floor schreef:
Sterrin_ schreef:

Dat leek mij ook fijn. Nu lag ik in een ziekenhuis bed en kon ik geen kant op dus het was de eerste dagen ook niet anders. eenmaal thuis wou ik niet boven zijn en zat ik altijd met visite beneden op de bank.

Ik las net idd dat jij 3 dagen plat hebt gelegen in het zh na de keizersnee? Was daar een speciale reden voor? Ik moest juist zo snel mogelijk weer op de been, ivm trombose. Ik kreeg maandag de keizersnee en moest dinsdag er weer uit. Woensdagmorgen was ik weer thuis. De 1e keer uit bed vond ik trouwens vreselijk, maar dat ging iedere keer beter. Maar thuis vond ik het dan ook heerlijk om in bed te kunnen liggen hoor!

Sterrin_
Prater
Prater

Bericht  Twellie vr 1 maa 2013 - 10:45

Ik heb bij beiden het grootste deel van de kraamweek op bed gelegen en veel bezoek kwam boven. Af en toe ook wel onder gezeten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  bolus26 vr 1 maa 2013 - 10:47

Meeste mensen beneden. 1x een vriendin boven,toen was ik echt ziek en in t begin m'n ouders ook.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  teletascha za 2 maa 2013 - 2:23

Wij hebben niet veel bezoek gehad, maar die zijn dus wel boven op bed geweest.
Over 2 weken hebben we een babyborrel, daar komen de meeste mensen naar toe (meer dan 100). Moet er niet aan denken dat die allemaal aan mijn bed hadden gestaan...
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud