Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kraambezoek...bah.

+29
Parisienne
NoorA
Theeleut
Lejow
iloverose
loesje
MamaDaan
*Troela*
Océane
Tiara
Teddyaapje
CCC
Sophiee
Floor
Pussycat
Puggle
Printje
Tania
Happydobby
*Lookie*
_Lana_
studiebol
moepie
Susan
Twellie
Clapperdie
Star007
maiadebij
SarahKey
33 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kraambezoek...bah. Empty Kraambezoek...bah.

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 6:10

Ik heb er dus écht geen zin in. We hebben daarom besloten sowieso de eerste twee weken niemand over de vloer hoeven. Gewoon, om zelf onze draai te vinden, handigheid te krijgen, de couveuseweken in te halen (man heeft ook 2 weken vrij). Met als gevolg knallende ruzie met mijn ouders vanaf de eerste dag dat ze thuis zijn en heel veel beledigde collega's, vrienden en familie. Sommigen begrijpen het ook wel hoor.

Maar wat mij betreft hoeft die visite dus gewoon NOOIT te komen, heb er zoooo geen zin in!

Wat raar van mij he? Herkenbaar voor iemand? Ik dacht dat ik ze apetrots zou willen showen aan de hele wereld maar ik wil gewoon dat iedereen lekker wegblijft en ons met rust laat.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraambezoek...bah. Empty Re: Kraambezoek...bah.

Bericht  SarahKey zo 19 aug 2012 - 6:13

De opa's en oma's had ik niet twee weken geweigerd, ik vind hun geen visite maar ze horen erbij. Zij hebben ook zoveel maanden moeten wachten op de twee ukkies. Vind het best gek dat zij ook niet mogen komen, al is het maar 5 minuten.

Maar voor de rest, niet in alle kraamvisites had ik zin in, meestal was ik dan erg moe ofzo. Maar vond het ook wel gezellig want iedereen nam wel de moeite om een mooi kado te kopen/maken en langs te komen. Wel hadden we twee avonden dat we geen visite wouden. Zodat we samen als gezin waren, dat werkte ook goed.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 6:14

Oh de opa's en oma's zijn geweest hoor, tuurlijk, al in het ziekenhuis en thuis nog eens. Maar als t aan hen lag stonden ze om de haverklap voor de deur en bemoeien zich met alles.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 6:14

Ik herken het niet. Maar ik zou toch wel opa en oma laten komen ondanks dat je daar geen zin in hebt, al is het maar een half uurtje.

Oh lees net je laatste berichtje.. haha

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 6:27

Heel herkenbaar! Ouders en beste vriendin prima, maar zelfs mijn schoonouders en de rest had ik totaal geen zin.

Bij de eerste kwamen ze ook zo spontaan aan onder het mom van: we waren toch in de buurt. De tweede is rond kerst geboren dus iedereen was op dat moment druk met andere dingen en dat heeft er wel voor gezorgd dat wij eerst rustig onze draai konden vinden met twee kinderen.

Nee, kraamvisite hoeft van mij ook niet. En al helemaal niet van ooms en tantes die normaal ook niet langskomen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 6:33

Bij de eerste vond ik het wel leuk. Bij de tweede had mijn man geen vrij, dus kon ik iedereen alleen ontvangen, echt niet leuk. Nu kwamen er al heel veel mensen bij de tweede niet meer, dus hoewel ik dat niet zo leuk vond, kwam het me af en toe wel goed uit.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij zo 19 aug 2012 - 6:37

Gek eigenlijk dat het nieuwtje er bij een tweede eigenlijk een beetje af is. Bij mij zijn er ook familieleden niet gekomen.

Verder héél herkenbaar! Ik wilde RUST!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Star007 zo 19 aug 2012 - 6:41

Mijn ouders en schoonouders , broers en zussen en goede vrienden waren gewoon welkom . Alleen mijn schoonouders kwamen echt om de dag, 2 weken lang..Rolling Eyes ook een beetje te vaak vond ik De rest van de visite zag ik liever weer snel gaan. Helaas bleven sommige van 1400-1800 en dan kwam op 18.30 de volgende alweer, bah . Ik heb de eerste weken ook erg gebaald van het feit dat al onze tijd om ons kindje te leren kennen 'op ging' aan mensen die je bijna nooit ziet.

Ik snap je gevoel dus wel. Probeer je er overheen te zetten dat mensen nu 'beledigd' zijn. Het is jouw kraamtijd he!
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Clapperdie zo 19 aug 2012 - 6:46

Herkenbaar hoor!

Mijn moeder woont wat verder weg (gelukkig maar ;-) anders kwam ze elke dag) Ze kwam 1x per week. Maar mijn schoonouders en vooral vader kwam elke avond.. Ik wilde ook gewoon rust!

Dus de mensen lekker de shit laten krijgen en gewoon geen afspraken maken. Opa's en oma's hebben ook grensen 1 á 2 keer per week is toch genoeg? Als jullie wat gestelled zijn dan kunnen ze wel weer wat meer komen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 6:47

Is een kraamfeest dan niks voor jullie?
Heb je alles in 1x gehad.

Als je toch iedereen apart wil laten komen zou ik een planning maken.
Hebben wij ook gedaan (beide keren) en dat was heerlijk.

Zo wilde wij op woensdag rust, zaterdag avond rust en alleen zondagochtend visite.
Vrijdagavond komt er vaak niemand, de meeste hebben dan gewerkt en willen de eerste avond van het weekend thuis zijn, dus die avond pik je dan ook mooi mee.

En verder niks aantrekken van mensen die gepikeerd zijn.
Ik vraag me soms echt waarom mensen blijkbaar niet kunnen (of willen) begrijpen hoe intensief een baby is. Hoe onrustig en druk de tijd na de bevalling is. Waarom altijd zo bozig doen als iemand even rust wil... Ik begrijp dat echt niet.
Accepteer dat gewoon. Over 2 weken of over 4 weken zijn het ook nog leuke kleine lieve baby'tjes hoor.

Gast
Gast

Bericht  Twellie zo 19 aug 2012 - 6:49

Bij de eerste vond ik het heel leuk, bij mijn tweede dochter mocht wat mij betreft iedereen behalve mijn meest naaste famileleden wegblijven. Niet dat ik dat zo tegen iemand gezegd heb en toen mensen er waren vond ik het dan vaak ook wel weer gezellig, maar ik vond het veel gedoe. Ik moest mijn dochter nog leren kennen, was harstikke druk met beiden en bezoek voelde dan wel echt te druk aan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Susan zo 19 aug 2012 - 6:51

Ik vond het kraambezoek wel gezellig. Maar ik vind het wel raar dat mensen gepikeerd zijn en dat ook zo laten blijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  moepie zo 19 aug 2012 - 6:54

Ik heb genoten van de kraamtijd, inclusief visite! soms kwamen de mensen s'ochtends, soms s'middags, soms s'avonds en er zijn ook dagen geweest dat we op al die momenten visite kregen. Mijn man heeft in de kraamweek wat gewerkt en kreeg toen 3 weken vakantie. De eerste week (vorige week dus) zat vol met visite, voor afgelopen week en deze week hebben we bedacht dat we wel kraambezoek willen ontvangen maar dan alleen s'avonds. Dan moeten we toch thuis zijn voor de kids maar zo kunnen we overdag ons gang gaan en ook nog wat leuke dingen ondernemen.

Maar in jouw geval is het natuurlijk wel anders. Jullie start samen is heel anders geweest omdat jullie kleintjes eerst in het ziekenhuis waren. Logisch dat je nu lekker samen wilt genieten en er niet op zit te wachten dat iedereen maar langs komt.
En dan nog.. het is jullie eigen keus, je moet doen waar je je fijn bij voelt. Misschien is een kraamfeest inderdaad een optie?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  studiebol zo 19 aug 2012 - 6:56

Ik vond het zo leuk dat iedereen langs wilde komen! Echt het kon me niet vaak genoeg, maar ik wilde niet te grote groepen tegelijk, 4 max want ik vond het anders wat te druk voor mezelf.

Maar ik vind het dan wel weer raar dat mensen er gepikeerde van raken, dat had ik ook wel wat, mensen wilde bij ons al in het ziekenhuis langs komen toen heb ik ook meerdere keren gezegd dat ik dat niet prettig vond, nou dan vroegen ze het gerust 2 dagen later weer.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  _Lana_ zo 19 aug 2012 - 7:06

Dat gevoel had ik ook toen ze net thuis waren. We moesten echt even bijkomen van 3 weken lang een paar keer per dag naar het ziekenhuis gaan en we wilden genieten met z'n vieren, de kindjes ook echt leren kennen.
Ouders en zussen/broers waren trouwens wel altijd welkom hoor. Oja en vriendinnen.

Maar na ongeveer 2 weken was ik er helemaal klaar voor. Mijn man had 4 weken vrij genomen en we kregen iedere dag 's ochtends en 's middags bezoek.
Ik vond het heerlijk.
Ik gaf BV en nog 8x ( en dan natuurlijk nog x2 ) per dag en daar was ik meestal meer dan een uur mee bezig. Zo had ik nog het idee alsof ik niet alleen maar aan het voeden was Wink.

We hebben zoveel bezoek gehad en nu nog. Nu ben ik er stiekem wel een beetje klaar mee.

Maar je moet helemaal doen waar jij je goed bij voelt. Neem zoveel tijd als je wilt samen met je gezinnetje en probeer je niet teveel aan te trekken van die mensen. En eerlijk zijn. Geef aan dat je nu nog even lekker van je gezinnetje wil genieten en maak desnoods alvast een afspraak met ze, die wat verder weg is.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  *Lookie* zo 19 aug 2012 - 7:08

Wij hebben eerst ook een paar visiteloze weken ingelast. Onze ouders en goede vrienden waren wel welkom. Het heeft wel als gevolg gehad dat sommige familie niet een 2e keer belde en dus niet kwamen maar dat was ook geen familie die we anders veel zagen (hooguit eens per jaar). De nabije familie is wel allemaal geweest en er was wel respect voor ons besluit.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Happydobby zo 19 aug 2012 - 7:23

hug Ik snap jullie helemaal, ik had er ook geen zin in.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tania zo 19 aug 2012 - 7:27

Ik vond kraamvisite ook niet geweldig. Mijn man had ook nog twee weken vrij toen J. uit het ziekenhuis kwam, de eerste week hebben we wel visite laten komen maar maximaal 1 bezoek per dag. Die week daarna wilden we ook geen visite maar gewoon lekker met ons gezin. Opa's en oma's mochten wel langskomen maar liever niet elke dag maar dat snapten ze ook wel. Dus die kwamen om de dag even op visite ongeveer. Daarna mocht iedereen wel komen maar ik wilde niet elke dag bezoek en ook niet te veel mensen per dag maar dat kwam ook wel aardig uit met wanneer mensen wilden komen.
Bij M. hebben we amper kraambezoek gehad.

Gewoon lekker doen wat jullie zelf willen hoor. Het is wel de bedoeling om een beetje van deze tijd te genieten nu ze thuis zijn!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Printje zo 19 aug 2012 - 7:42

Ik snap het ook wel, ik was het na een tijdje ook echt helemaal beu. Iedere keer dezelfde verhalen vertellen en al die beschuitjes haha nee na een paar weken was ik er ook wel klaar mee.

Ik snap dat je visite loze weken hebt ingesteld, heel verstandig. Maar de opa's oma's tsja die zijn natuurlijk helemaal trots. hier stonden ze de eerste weken ook iedere dag op de stoep, maar ja R was het eerste kleinkind dus ik snapte het wel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Puggle zo 19 aug 2012 - 7:57

L. Moest een week in het ziekenhuis blijven. In die week zijn onze moeders 2x geweest verder niemand. Toen we thuis kwamen is er een week niemand geweest alleen de moeders 1x. Na die week kwamen er langzaam aan mensen. En dan om de dag visite. Na 3 weken was iedereen wel geweest.

Je moet het gewoon lekker op je eigen mannier doen hoor Charlie! Die eerste weken zijn zo belangrijk. En als je dan tegen je zin dingen doet, dan kijk je er straks ook niet goed op terug misschien.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Pussycat zo 19 aug 2012 - 8:06

Pff de eerste visites vond ik nog wel leuk, maar daarna was de lol er al gauw vanaf. Vooral omdat schoonouders echt elke dag langskwamen. Op een gegeven moment moesten wij echt zeggen nu even een dagje niet. Dat is echt niet leuk.

Daarbij kwamen ze ook nog eens bij alle visites langs onder het mom van ''dan helpen wij wel met de koffierondes'' ja... daar kwam weinig van terecht ze kwamen wel, maar mijn man liep meer met de koffie rond en schoonouders zaten er lekker bij.
Misschien kinderachtig maar wat heb ik me lopen ergeren!
En het is ook niet leuk om te blijven zeggen kom nu maar een dagje weer niet.

Dus de volgende keer komt hier sowieso een kraamfeest en het boeit me niet wat een ander daarvan vindt. Ook al vond ik een kraamfeest het ergste wat er was haha nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik wil genieten en alle tijd voor onszelf hebben.
Maar goed misschien komt dit ook allemaal doordat de laatste periode zwangerschap/kraamtijd sowieso minder leuk was voor mij.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Floor zo 19 aug 2012 - 8:13

Wij hadden de eerste week thuis (heb eerst 4 dagen in het ziekenhuis gelegen) geen bezoek (buiten onze ouders, broer/zus).
Daarna spraken we echt vaste tijden af voor het bezoek, we hadden 6 avonden bezoek en 1 avond niet. Dat een paar weken lang.
Het bezoek was echt op vast tijd bij ons, dat zeiden we er dus ook echt bewust bij, het eerste stel/gezin kwam dan bijv van 18-19 en dan kwam de volgende van 19-20. Anders was het voor ons ook niet vol te houden.
Verder vond ik het verschrikkelijk maar dat vond ik eigenlijk alles, ik wou voornamelijk slapen, echt een keer goed slapen :P
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Printje zo 19 aug 2012 - 8:13

Pussycat; idd gewoon doen wat je zelf wilt en al jij een kraamfeest wil geven prima toch.

Ik weet hoe het is om een 'minder leuke' (en dat is nog heel zachtjes uitgedrukt) kraamtijd te hebben, hier was dus manlief doodziek en al het kraambezoek kwam uiteindelijk alleen maar voor zijn verhaal, gek werd ik ervan. Daarna ging het even over R en ik kwam niet aan bod. nu hoef ik ook niet in de spotlights te staan maar dit was weer het andere uiterste.

Hoe wij het deze keer gaan doen weet ik nog niet, een kraamfeest vind ik persoonlijk ook niets dus het zal toch wel gewoon visite worden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Floor zo 19 aug 2012 - 8:16

Printje dat lijkt me ook erg, dat iedereen alleen voor je man kwam en maar een beetje voor R. Bij ons kwam iedereen echt alleen voor onze zoon, hoe het verder met mij/ons ging vroeg niemand, behalve af en toe een opmerking dat ik wel al wat kilo's kwijt was omdat ik minder opgeblazen uit zag.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 8:19

Is een eenmalig kraamfeest geen optie? Dan ben je er hopelijk in een keer van af.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: