Boodschappen
+19
Raindrop
aniet
Zonnetje
sonly
Lynn_
Mamsie
Arwyn
Phileine
Gizmo
Petteflet
Sjonno
SarahKey
Guus
Pien
minoessepoes
Blond
smooch
Susan
Sarah1985
23 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Boodschappen
[quote="minoessepoes"][quote="Lilith"]
Nee, idd. Ik doe dat ook weleens hoor, ik heb altijd wel een plan B in de kast of vriezer (blik soep, diepvriesmaaltijd, dat soort dingen) voor als we erg laat of erg moe zijn, maar dat is dan echt een uitzondering. Afgelopen week was erg rommelig hier, en ik heb dinsdag dus voor de kinderen een blik soep met een paar boterhammen gemaakt, hen snel gedouched en in bed gelegd (we waren érg laat thuis en het eten wat ik wilde maken zou nog zo'n 3 kwartier duren, plus dat ze heel erg moe en verkouden waren en eigenlijk alleen nog maar wilden slapen), afgewassen en opgeruimd, manlief kwam toen pas thuis en gevraagd of hij even wat kant en klaar maaltijden voor ons wilde halen. Dus toen zaten we om 20.00 samen op de bank aan een kant en klaar maaltijd En daar voel ik me dan dagen schuldig over, dat we niet samen hebben gegeten als gezin en dat ik niet verder kwam dan soep met brood en kant en klaar etenminoessepoes schreef:quote]Lilith schreef:minoessepoes schreef:
Ik doe het dus ook niet zo! (ga sowieso alleen naar de AH, hoge uitzondering naar de Aldi, Lidl kom ik nooit)
Maar ik snap wel hoe die mensen die voor veel minder geld boodschappen doen het voor elkaar krijgen. Dat wil inderdaad niet zeggen dat die mensen gezond eten.
Maar jij vind het belangrijk om gezond te eten en je kan koken. Er zijn ook genoeg mensen die er niet veel om geven, die geen zin hebben om te koken en dus wekelijks een blik soep opwarmen met een afbak stokbrood en voor 1,5 euro klaar zijn, gezond nee, goedkoop, ja!
Gast- Gast
Het is een heel normaal lijstje vind ik. Al zie ik wel dingen die 'goedkoper' kunnen. Bv bloemkool, bloemkool is duur momenteel omdat het geen seizoensgroente is. Als je dat soort groenten (en fruit) vervangt voor seizoensgroenten en fruit scheelt dat ook al. En zelf dingen maken, zoals koekjes/cake scheelt ook geld.
Wat bij ons werkt: 1 keer in de 6-8 weken (met een gezin zou ik dat denk ik 1 keer in de maand doen) de grote boodschappen doen. Fris, limonadeblikken, aardappelen, wcpapier, pasta en rijst, bloem, tomatenpuree, chips etc etc. Wat houdbaar is iig. Dan hoef ik normaal gesproken door de weeks alleen verse producten te kopen. Dit scheelt bij mij heel veel tijd, maar ook veel geld want ik moet van mijzelf mij aan het lijstje houden. En meestal als alles bijna wel op is, zijn er 6-8 weken voorbij. Het is in het begin wel uitvogelen hoeveel voor jou gezin van toepassing is, maar het scheelt.
En wat bij mij ook werkt: niet alles in 1 winkel halen. Lidl is niet overal goedkoop mee. Let op de aanbiedingen en maak van de aanbiedingen een weekmenu. Ik houd verschillende winkels in de gaten. Maar nu ben ik op maandag vrij en heb dus alle tijd om verschillende supermarkten af te lopen.
Verder heb ik zo niet tips of aanmerkingen wat goedkoper kan.
Maar ik denk dat je in de war bent.
€50,- voor twee personen lees ik hier wel, maar niet €50,- voor 4 personen eigenlijk. Of ik lees er over heen
trouwens: leuk dat je weer een baan hebt!!
Wat bij ons werkt: 1 keer in de 6-8 weken (met een gezin zou ik dat denk ik 1 keer in de maand doen) de grote boodschappen doen. Fris, limonadeblikken, aardappelen, wcpapier, pasta en rijst, bloem, tomatenpuree, chips etc etc. Wat houdbaar is iig. Dan hoef ik normaal gesproken door de weeks alleen verse producten te kopen. Dit scheelt bij mij heel veel tijd, maar ook veel geld want ik moet van mijzelf mij aan het lijstje houden. En meestal als alles bijna wel op is, zijn er 6-8 weken voorbij. Het is in het begin wel uitvogelen hoeveel voor jou gezin van toepassing is, maar het scheelt.
En wat bij mij ook werkt: niet alles in 1 winkel halen. Lidl is niet overal goedkoop mee. Let op de aanbiedingen en maak van de aanbiedingen een weekmenu. Ik houd verschillende winkels in de gaten. Maar nu ben ik op maandag vrij en heb dus alle tijd om verschillende supermarkten af te lopen.
€50,- voor twee personen lees ik hier wel, maar niet €50,- voor 4 personen eigenlijk. Of ik lees er over heen
SarahKey schreef:Het is een heel normaal lijstje vind ik. Al zie ik wel dingen die 'goedkoper' kunnen. Bv bloemkool, bloemkool is duur momenteel omdat het geen seizoensgroente is. Als je dat soort groenten (en fruit) vervangt voor seizoensgroenten en fruit scheelt dat ook al. En zelf dingen maken, zoals koekjes/cake scheelt ook geld.
Ik heb de bloemkook juist gekocht in de aanbieding, was maar 1,50, dus dat is vrij goedkoop voor bloemkool. Ik let daar nou juist wél weer op, meestal.
Gast- Gast
Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar wij moeten de laatste tijd ook erg opletten hoeveel we uitgeven. Ik haal op zaterdag altijd alle boodschappen bij de Nettorama en ben dan gemiddeld 60 euro kwijt. Dan heb ik de luiers niet meegrekend. Ik denk dat we dan zo rond de 80 euro per week in totaal kwijt zijn met zijn vieren.
Maar dan let ik heel goed op wat ik haal. Als mijn man de boodschappen doet dan zijn we zeker 80 euro kwijt aan alleen de boodschappen voor de week (dus zonder luiers).
Maar goed, in sommige weken hebben we ineens allebei deodorant, shampoo en dat soort dingen nodig. Dat scheelt zo 10 euro natuurlijk.
Ik heb trouwens echt een gruwelijke hekel aan de Nettodrama, en elke keer als ik er ben bedenk ik me dat dat mijn beloning als ik straks werk is; NIET meer naar de Nettodrama
Maar dan let ik heel goed op wat ik haal. Als mijn man de boodschappen doet dan zijn we zeker 80 euro kwijt aan alleen de boodschappen voor de week (dus zonder luiers).
Maar goed, in sommige weken hebben we ineens allebei deodorant, shampoo en dat soort dingen nodig. Dat scheelt zo 10 euro natuurlijk.
Ik heb trouwens echt een gruwelijke hekel aan de Nettodrama, en elke keer als ik er ben bedenk ik me dat dat mijn beloning als ik straks werk is; NIET meer naar de Nettodrama
Gast- Gast
Ik vind dat een keurig lijstje.
Wij gaan altijd naar de plus, is wat duurder maar ik vind daar de groenten en fruit gewoon beter dan in andere supermarkten en ik heb gewoon geen zin om in de ene supermarkt een deel te halen en in een andere supermarkt het andere deel.
Ik ga er gewoon vanuit dat ik 100 euro per week kwijt ben. Zit ik daaronder dan ben ik al blij
Wij gaan altijd naar de plus, is wat duurder maar ik vind daar de groenten en fruit gewoon beter dan in andere supermarkten en ik heb gewoon geen zin om in de ene supermarkt een deel te halen en in een andere supermarkt het andere deel.
Ik ga er gewoon vanuit dat ik 100 euro per week kwijt ben. Zit ik daaronder dan ben ik al blij
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Volgens die coach bij dubbeltje op zijn kant heb je als gezin voldoende aan €100 huishoudgeld.
Gast- Gast
En dat is dan puur en alleen voedingsmiddelen? Of valt daar ook schoonmaakspul en wc papier onder?Isabella schreef:Volgens die coach bij dubbeltje op zijn kant heb je als gezin voldoende aan €100 huishoudgeld.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:En dat is dan puur en alleen voedingsmiddelen? Of valt daar ook schoonmaakspul en wc papier onder?Isabella schreef:Volgens die coach bij dubbeltje op zijn kant heb je als gezin voldoende aan €100 huishoudgeld.
Spullen voor het huishouden, dus inclusief die dingen. Maar die dingen koop je ook niet elke week denk ik?
Gast- Gast
[quote="Lilith"] [quote="minoessepoes"]
Klinkt inderdaad als een ontaarde moeder
Lilith schreef:Nee, idd. Ik doe dat ook weleens hoor, ik heb altijd wel een plan B in de kast of vriezer (blik soep, diepvriesmaaltijd, dat soort dingen) voor als we erg laat of erg moe zijn, maar dat is dan echt een uitzondering. Afgelopen week was erg rommelig hier, en ik heb dinsdag dus voor de kinderen een blik soep met een paar boterhammen gemaakt, hen snel gedouched en in bed gelegd (we waren érg laat thuis en het eten wat ik wilde maken zou nog zo'n 3 kwartier duren, plus dat ze heel erg moe en verkouden waren en eigenlijk alleen nog maar wilden slapen), afgewassen en opgeruimd, manlief kwam toen pas thuis en gevraagd of hij even wat kant en klaar maaltijden voor ons wilde halen. Dus toen zaten we om 20.00 samen op de bank aan een kant en klaar maaltijd En daar voel ik me dan dagen schuldig over, dat we niet samen hebben gegeten als gezin en dat ik niet verder kwam dan soep met brood en kant en klaar etenminoessepoes schreef:quote]Lilith schreef:minoessepoes schreef:
Ik doe het dus ook niet zo! (ga sowieso alleen naar de AH, hoge uitzondering naar de Aldi, Lidl kom ik nooit)
Maar ik snap wel hoe die mensen die voor veel minder geld boodschappen doen het voor elkaar krijgen. Dat wil inderdaad niet zeggen dat die mensen gezond eten.
Maar jij vind het belangrijk om gezond te eten en je kan koken. Er zijn ook genoeg mensen die er niet veel om geven, die geen zin hebben om te koken en dus wekelijks een blik soep opwarmen met een afbak stokbrood en voor 1,5 euro klaar zijn, gezond nee, goedkoop, ja!
Klinkt inderdaad als een ontaarde moeder
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ohja, dat valt natuurlijk onder huishouden idd.. Ik zat even aan persoonlijke verzorging te denken, dat dat er ook onder valt, maar dat is geen huishouden natuurlijk..Isabella schreef:_Donnaa schreef:En dat is dan puur en alleen voedingsmiddelen? Of valt daar ook schoonmaakspul en wc papier onder?Isabella schreef:Volgens die coach bij dubbeltje op zijn kant heb je als gezin voldoende aan €100 huishoudgeld.
Spullen voor het huishouden, dus inclusief die dingen. Maar die dingen koop je ook niet elke week denk ik?
Gast- Gast
Dat lag aan het gezin, sommige gezinnen rekenden die spullen gewoon bij het huishoudgeld, want dat koop je ook maar soms natuurlijk. Dan koop je de ene week je shampoo, en de andere keer wat luxere pasta bv.
Gast- Gast
Ik ben incl. shampoo, kattenvoer+kattenspul(grit, snoep etc), schoonmaakspul en sigaretten.. Voor 2 personen en 2 katten, per week.. *nu ga ik even tellen* Naja bijna 100,- eigenlijk. Soms een uitschieter naar boven, soms wat minder.. Ik weet dat 't heel erg veel minder kan, maar er gaat hier een pak koffiemelk en pak chocomel, 1 verpakking Felix, 1 fles drinken, 1 liter melk en 1 pakje sigaretten per dag door heen. Da's per dag alleen al 11 euro ongeveer en dan hebben we nog geen eten.
Gast- Gast
Maar kattenvoer + grit hoeft helemaal niet duur te zijn? Weet niet wat jouw kat blieft, maar die van mij eet het beste van Euroshopper en dat kost voor grit €0,30 per zak & voor blikjes zachtvoer €0,27 cent en daar kan hij 4x van eten. Brokjes zijn duurder maar daar doet hij zeker 2 weken mee.
Een pak koffiemelk, gewoon goede heb je voor €0,63, Chocomel (de echte) €0,88 cent. Ik denk dat dat de kosten niet zullen zijn, eerder de sigaretten!
Een pak koffiemelk, gewoon goede heb je voor €0,63, Chocomel (de echte) €0,88 cent. Ik denk dat dat de kosten niet zullen zijn, eerder de sigaretten!
Laatst aangepast door Isabella op vr 28 jan 2011 - 0:06; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Trisha schreef:er gaat hier een pak koffiemelk en pak chocomel, 1 verpakking Felix, 1 fles drinken, 1 liter melk en 1 pakje sigaretten per dag door heen. Da's per dag alleen al 11 euro ongeveer en dan hebben we nog geen eten.
hoekrijg je dat dikgedrukte voor elkaar dan? een pak koffiemelk per dag? wij doen een week met een pakje koffiemelk van ik geloof 7o cent
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Trisha schreef:er gaat hier een pak koffiemelk en pak chocomel, 1 verpakking Felix, 1 fles drinken, 1 liter melk en 1 pakje sigaretten per dag door heen. Da's per dag alleen al 11 euro ongeveer en dan hebben we nog geen eten.
hoekrijg je dat dikgedrukte voor elkaar dan? een pak koffiemelk per dag? wij doen een week met een pakje koffiemelk van ik geloof 7o cent
Hahah dat van die koffiemelk dacht ik ook! Hoe drink je dan je koffie, een kopje koffiemelk met een wolkje koffie of iets dergelijks?
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Isabella schreef:Maar kattenvoer + grit hoeft helemaal niet duur te zijn? Weet niet wat jouw kat blieft, maar die van mij eet het beste van Euroshopper en dat kost voor grit €0,30 per zak & voor blikjes zachtvoer €0,27 cent en daar kan hij 4x van eten. Brokjes zijn duurder maar daar doet hij zeker 2 weken mee.
Ja wij zijn 4 jaar geleden de mist in gegaan door Frits álles aan te bieden. Dus nu eet-ie alleen maar de Felix zachtvoer variant en af en toe een Gourmet blikje als afwisseling en 'goedkoop' voer, dat eet-ie niet, al dwing ik 'm door gewoon niks anders neer te zetten. Dan eet-ie gewoon niet en gaat-ie vervelend worden en steeds mee rennen naar de keuken.. Ze hebben verder de hele dag toegang tot brokken, die gaan ook bijna 3 weken mee, maar die zijn ook van Felix of Gourmet en dan krijgen ze samen (we hebben nog een poes) elk ochtend, middag, rond 't avond eten en voor 't slapengaan nog een zakje zachtvoer die ze delen. Daarnaast krijgt Frits elke dag een vleesstokje, 2x per dag snoepjes van Temptations en 't grit kost per baal van 32 liter (waar we 2 weken mee doen) 7 euro.
Gast- Gast
Mijn moeder drinkt haar koffie met veel koffiemelk en ze drinkt 's ochtends 4 mokken (geen kopjes) 's middags 2 of 3 en 's avonds ook nog een keer of 2. En daarna wordt er regelmatig vergeten de koffiemelk terug te zetten in de koelkast en dan wordt-ie weggegooid...
Ik weet ook wel heel goed waar we kunnen bezuinigen, alleen we zijn veel te laks..
Ik weet ook wel heel goed waar we kunnen bezuinigen, alleen we zijn veel te laks..
Gast- Gast
Wat eten jouw katten veel! Mijn kat krijgt in de ochtend en voor het slapen gaan (alleen als die zeurt) zachtvoer en verder 1x een bak brokjes waar hij de hele dag mee doet. Als verwenerij 1x per week iets van melk of snoepje, verder niet.
Gast- Gast
Isabella schreef:Wat eten jouw katten veel! Mijn kat krijgt in de ochtend en voor het slapen gaan (alleen als die zeurt) zachtvoer en verder 1x een bak brokjes waar hij de hele dag mee doet. Als verwenerij 1x per week iets van melk of snoepje, verder niet.
I know, ik weet dat 't teveel is, maar ik ben er ooit mee begonnen en nu kan ik 't 'm niet meer weigeren... En 't is niet zo dat-ie te dik is of zo, helemaal niet zelfs; hij zou wel een kilo zwaarder mogen zijn van de DA..
Gast- Gast
Hoezo kun je het niet weigeren dan? Jij bepaald toch wat ze te eten krijgen?
Gast- Gast
Isabella schreef:Hoezo kun je het niet weigeren dan? Jij bepaald toch wat ze te eten krijgen?
Ja, maar Frits is nu 4 jaar gewend aan dit ritme en als ik 't verander gaat-ie mekkeren, mee rennen naar de keuken, ergens gaan zitten zodat-ie me kan aan staren en als ik dan naar 'm kijk, houdt-ie z'n koppie scheef en gaat-ie spinnen etc etc...Duus ik ben gewoon een zwakkeling en kan m'n katje niks weigeren zeg maar. Maar goed, zolang ik 't kan veroorloven, blijf ik 't 'm geven Vanaf dag één heb ik 'm al tot op 't bot verwend..
Gast- Gast
Trisha schreef:Isabella schreef:Hoezo kun je het niet weigeren dan? Jij bepaald toch wat ze te eten krijgen?
Ja, maar Frits is nu 4 jaar gewend aan dit ritme en als ik 't verander gaat-ie mekkeren, mee rennen naar de keuken, ergens gaan zitten zodat-ie me kan aan staren en als ik dan naar 'm kijk, houdt-ie z'n koppie scheef en gaat-ie spinnen etc etc...Duus ik ben gewoon een zwakkeling en kan m'n katje niks weigeren zeg maar. Maar goed, zolang ik 't kan veroorloven, blijf ik 't 'm geven Vanaf dag één heb ik 'm al tot op 't bot verwend..
Ik zou hem lekker een eind weg laten mekkeren, en dan heeft die snel genoeg door dat hij het niet krijgt
Gast- Gast
Inderdaad.. Onze kat mekkert ook de hele dag.. Die is nooit verwend, maar het is nu gewoon een oud zeikwijf.. Als het me te lang duurt, gaat ze in de bijkeuken.. Dan is het ineens heel erg stil, apart..
Gast- Gast
Ja ik weeet dat ik dat zo ook zou moeten doen... Maar ik kan 't gewoon niet! Vind 'm te lief en te leuk en te schattig... Hij krijgt gewoon alles van me, tja.. Ik weet heus wel waar ik op zou kunnen bezuinigen; ik doe 't alleen niet.
Gast- Gast
En als je nou eens probeert om goedkoop boodschappen te doen bij AH. Ik deed voorheen ook altijd mijn boodschappen bij Lidl of Nettorama, omdat ik dacht dat die goedkoper waren, maar ik ben bij de AH goedkoper uit....
Neem veel van eigen merk of ES.
Afgelopen dinsdag heb ik boodschappen gedaan bij AH (dit was dan wel zonder drinken, want dat had ik zaterdag bij AH al gehaald), maar ik had het volgende:
- zak aardappelen 2,5 kg
- broccoli
- spruitjes
- fruit (bananen, appels (Royal Gala), sinaasappels)
- 2 x vlees (slavinkjes en tartaar)
- gehakt
- tortilla's
- mix voor tortilla
- creme fraiche
- toetjes (pak choco/vanille vla en kwarkyoghurt reepjes)
- 2 pakken chocomel
- zak patat
- pot bruine bonen
- gerookte spekjes
- paprika
- zak uien
- 2 zakken chips
- pot appelmoes
- vleeswaren (2 pakjes: boerenmetworst en leverkaas)
- pak pannenkoekenmix
- pak rijst
- saus voor broccoli
En ik was voor dit alles 35 euro kwijt. Als ik ook drinken, kaas, tussendoortjes en brood meeneem, dan zit ik meestal rond de 50 / 55 euro, met af en toe een uitschieter naar 65 euro als ik ook shampoo, wasmiddel e.d. nodig heb.
Neem veel van eigen merk of ES.
Afgelopen dinsdag heb ik boodschappen gedaan bij AH (dit was dan wel zonder drinken, want dat had ik zaterdag bij AH al gehaald), maar ik had het volgende:
- zak aardappelen 2,5 kg
- broccoli
- spruitjes
- fruit (bananen, appels (Royal Gala), sinaasappels)
- 2 x vlees (slavinkjes en tartaar)
- gehakt
- tortilla's
- mix voor tortilla
- creme fraiche
- toetjes (pak choco/vanille vla en kwarkyoghurt reepjes)
- 2 pakken chocomel
- zak patat
- pot bruine bonen
- gerookte spekjes
- paprika
- zak uien
- 2 zakken chips
- pot appelmoes
- vleeswaren (2 pakjes: boerenmetworst en leverkaas)
- pak pannenkoekenmix
- pak rijst
- saus voor broccoli
En ik was voor dit alles 35 euro kwijt. Als ik ook drinken, kaas, tussendoortjes en brood meeneem, dan zit ik meestal rond de 50 / 55 euro, met af en toe een uitschieter naar 65 euro als ik ook shampoo, wasmiddel e.d. nodig heb.
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Boodschappen
» Waar doe jij je boodschappen?
» Boodschappen duurder?
» 'Standaard' boodschappen.
» Boodschappen biologisch
» Waar doe jij je boodschappen?