Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boodschappen

+19
Raindrop
aniet
Zonnetje
sonly
Lynn_
Mamsie
Arwyn
Phileine
Gizmo
Petteflet
Sjonno
SarahKey
Guus
Pien
minoessepoes
Blond
smooch
Susan
Sarah1985
23 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Boodschappen - Pagina 5 Empty Re: Boodschappen

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 6:58

Lynn_ schreef:Dat 'boodschappen pingeld' werkt voor mij dus voor geen meter. Bewaar je dat in een potje ofzo? Als ik het in mijn portemonnee doe gaat het naar van alles en nog wat. En als mijn vriend dan wat haalt heeft hij weer net dat geld niet bij zich... Wij pinnen de boodschappen dus.

Nee heb de tip ooit van Lagom gekregen. Ik pin 300 euro en verdeel het dan over 4 envelopjes. En elke week pak ik er dan dus 75 euro uit voor die week. Doe ik dit niet, dan heb ik niet zoveel overzicht en geef ik al snel meer uit dan nodig.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:02

Oh trouwens, ik kook heel vaak vegetarisch, maar ik ben altijd goedkoper uit dan met vlees hoor. Vlees is gewoon echt duur

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:04

Liva schreef:Eet je serieus een kilo kaas in de week op? Dat mag ik toch hopen van niet :P. En hagelslag etc, moet je ook echt elke week een nieuw pak kopen? Met een halve kilo kaas doen wij al zo'n 2 weken en dan eet ik elke dag kaas. En met hagelslag etc hoef ik toch ook echt niet elke week een nieuw pak te kopen.

Ik pin nu voor de hele maand 300 euro. Soms zit ik er iets boven en soms iets onder, maar meestal is 300 euro genoeg inclusief luiers. Misschien dat ik met 2 kids aan de 400 zal komen, maar meer schat ik ook in van niet.

Wij doen 1,5 tot 2 weken met een groot blok kaas, voor 2 personen. Ik weet eigenlijk niet hoeveel gram dat blok is. We zijn ernorm gek op kaas, dus dat gaat hard.

Dat van de hagelslag snap ik ook niet, dat dat zo snel op is. Wij eten het niet, maar vroeger thuis deden we met 5 man zeker een week of drie, vier met een pak, schat ik zo. Ik vind dat ook niet iets voor elke dag. Mijn moeder vond het onder snoep vallen, dus mochten we het ook niet onbeperkt. Misschien eet ik daarom liever hartig op brood smile

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ vr 28 jan 2011 - 7:05

Liva schreef:Oh trouwens, ik kook heel vaak vegetarisch, maar ik ben altijd goedkoper uit dan met vlees hoor. Vlees is gewoon echt duur
Je kunt de kosten voor vlees wel heel goed drukken door grootverpakkingen te kopen. Je moet dan natuurlijk wel een vriezer hebben. Ik vind het bijvoorbeeld belachelijk wat je betaalt voor twee verpakte biefstukjes!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:06

Ja, maar Tea, ik denk dat jij een halve kilo blok haalt. Een kilo blok is best veel namelijk. Normaal wordt het in porties van 500 gram (gemiddeld) aangeboden. Daar doen wij ook ongeveer 2 weken mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:06

Liva schreef:
Lynn_ schreef:Dat 'boodschappen pingeld' werkt voor mij dus voor geen meter. Bewaar je dat in een potje ofzo? Als ik het in mijn portemonnee doe gaat het naar van alles en nog wat. En als mijn vriend dan wat haalt heeft hij weer net dat geld niet bij zich... Wij pinnen de boodschappen dus.

Nee heb de tip ooit van Lagom gekregen. Ik pin 300 euro en verdeel het dan over 4 envelopjes. En elke week pak ik er dan dus 75 euro uit voor die week. Doe ik dit niet, dan heb ik niet zoveel overzicht en geef ik al snel meer uit dan nodig.

Bij mij werkt het ook. Ik krijg contant geld van mijn schoonmaak baantje, 1x per week. Hier doen we de boodschappen van.
Daar mag ik dan een week mee doen. Ik maak ook eerst een lijstje met wat ik moet hebben voor ik naar de winkel ga en schat dan in hoeveel geld ik meeneem. De rest laat ik thuis in een doosje. Wat ik na een week over heb leg ik apart of koop ik soms iets extra's voor.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:07

Lynn_ schreef:
Liva schreef:Oh trouwens, ik kook heel vaak vegetarisch, maar ik ben altijd goedkoper uit dan met vlees hoor. Vlees is gewoon echt duur
Je kunt de kosten voor vlees wel heel goed drukken door grootverpakkingen te kopen. Je moet dan natuurlijk wel een vriezer hebben. Ik vind het bijvoorbeeld belachelijk wat je betaalt voor twee verpakte biefstukjes!

Ja, dat doe ik zelf niet. Als mijn vriend vlees wil hebben,dan koop ik biologisch vlees.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:07

Liva schreef:Ja, maar Tea, ik denk dat jij een halve kilo blok haalt. Een kilo blok is best veel namelijk. Normaal wordt het in porties van 500 gram (gemiddeld) aangeboden. Daar doen wij ook ongeveer 2 weken mee.

Ja, ik hoorde net van G dat het ongeveer een halve kilo is haha. Dus valt best mee smile

En ja Lynn, zelfs wijn en chips lol!

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ vr 28 jan 2011 - 7:09

Ik vind vleesbeleg trouwens ook altijd een lastige. Ik wil namelijk niet iedere dag hetzelfde op mijn brood maar ook niks weggooien.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:12

Lynn_ schreef:Ik vind vleesbeleg trouwens ook altijd een lastige. Ik wil namelijk niet iedere dag hetzelfde op mijn brood maar ook niks weggooien.

Vleeswaren die ik haal zijn minimaal een week goed, en dan heb ik 3 soorten: cervelaat, achterham en boterhamworst. Als het uit kan ook wel eens duurdere dingen als rosbief of gekruide kipfilet. Dat eet ik zelf niet veel, vriend wel. maar ik zie echt wel lange houdbaarheid data hoor. Of koop je alles van het versvak? Dat is vaak minder lang goed ( maar ook duurder ).

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ vr 28 jan 2011 - 7:13

Ja, mijn vleeswaren zijn eigenlijk allemaal uit het versvak... Die andere verpakkingen zijn inderdaad langer goed; dat weet ik. Misschien die ook maar eens uitproberen! Soms is mijn beleg maar 2 a 3 dagen goed... Zo sonde!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  aniet vr 28 jan 2011 - 7:15

of je vleeswaren invriezen en dan per paar plakjes ontdooien,of zeg ik nu iets geks?! Rolling Eyes
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Lynn_ vr 28 jan 2011 - 7:18

aniet schreef:of je vleeswaren invriezen en dan per paar plakjes ontdooien,of zeg ik nu iets geks?! Rolling Eyes
Dat vind ik dan weer zo veel gedoe. Ik wil op het moment dat ik ga eten kunnen beslissen wat ik op mijn brood doe :-). Of zeg ik nu iets heel verwends angel .
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:22

Lynn_ schreef:Ja, mijn vleeswaren zijn eigenlijk allemaal uit het versvak... Die andere verpakkingen zijn inderdaad langer goed; dat weet ik. Misschien die ook maar eens uitproberen! Soms is mijn beleg maar 2 a 3 dagen goed... Zo sonde!

Bij de Lidl hebben ze echt lekker vleeswaren en helemaal niet duur. Voor een pakje kipfilet (in drie smaken, naturel, bieslook en bbq). Daar betaal je 89 cent voor volgens mij. Leverpastei, drie bolletjes, laten we het houden op een euro (ik weet de exacte prijs niet meer). Ham, gegrild gehakt, salami. Dan hebben ze ook nog salades, 250 gram voor 1,10 ongeveer. Hier kun je echt heel lang mee, en ze hebben van alles!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:22

Lynn_ schreef:
aniet schreef:of je vleeswaren invriezen en dan per paar plakjes ontdooien,of zeg ik nu iets geks?! Rolling Eyes
Dat vind ik dan weer zo veel gedoe. Ik wil op het moment dat ik ga eten kunnen beslissen wat ik op mijn brood doe :-). Of zeg ik nu iets heel verwends angel .

Natuurlijk is dat niet verwend. Hoop gedoe als je heel vroeg uit bed moet en eerst met je slaapdronken hoofd vleeswaren moet gaan ontdooien :P Maar kies dan idd de langer houdbare vleeswaren, die smaken ook best prima!

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes vr 28 jan 2011 - 7:36

Lynn_ schreef:

Wij doen dat wel hoor, dan kopen we 1 keer in de 2 weken iets van 5 soorten vleeswaren. De helft gaat in de vleeswaren doos en de andere helft gaat de vriezer in. Zo heb ik keus uit 5 soorten vleeswaren en hoef ik ook niet elke keer eerst een plakje vleeswaren te gaan ontdooien. Tegen de tijd dat het op is dan haal ik de rest in 1 keer uit de vriezer en daar kunnen we dan ook weer een week mee vooruit.

Mijn vriend gaat tegenwoordig nog verder, die koopt een brood en vleeswaren, smeert boter op zijn brood, vleeswaren erop, stopt in 5 boterhammenzakjes 3 verschillend belegde boterhammen en vriest dan alles in. Dan hoeft hij 's morgen alleen een pakketje uit de vriezer te halen en tegen de tijd dat hij gaat lunchen is het ontdooit en nog hartstikke vers (en hij hoeft niet eerder zijn bed uit om brood te smeren). Gemak dient de mens haha
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  aniet vr 28 jan 2011 - 7:38

minoessepoes schreef:
Lynn_ schreef:

Wij doen dat wel hoor, dan kopen we 1 keer in de 2 weken iets van 5 soorten vleeswaren. De helft gaat in de vleeswaren doos en de andere helft gaat de vriezer in. Zo heb ik keus uit 5 soorten vleeswaren en hoef ik ook niet elke keer eerst een plakje vleeswaren te gaan ontdooien. Tegen de tijd dat het op is dan haal ik de rest in 1 keer uit de vriezer en daar kunnen we dan ook weer een week mee vooruit.

Mijn vriend gaat tegenwoordig nog verder, die koopt een brood en vleeswaren, smeert boter op zijn brood, vleeswaren erop, stopt in 5 boterhammenzakjes 3 verschillend belegde boterhammen en vriest dan alles in. Dan hoeft hij 's morgen alleen een pakketje uit de vriezer te halen en tegen de tijd dat hij gaat lunchen is het ontdooit en nog hartstikke vers (en hij hoeft niet eerder zijn bed uit om brood te smeren). Gemak dient de mens haha
maar als ik t goed lees dan vries je het vleeswaren 2x in?oh nee niet!laat maar! Embarassed

Laatst aangepast door aniet op vr 28 jan 2011 - 7:40; in totaal 1 keer bewerkt
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Bericht  aniet vr 28 jan 2011 - 7:38

als ik vleeswaren koop dan haal ik t uit de verpakking en dan per 4 plakjes in een boterhamzakje in de vriezer.
dan is t heel snel ontdooit omdat t niet zo dik verpakt is.
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Bericht  minoessepoes vr 28 jan 2011 - 7:45

aniet schreef:
minoessepoes schreef:
Lynn_ schreef:

maar als ik t goed lees dan vries je het vleeswaren 2x in?

Nee ik deed de helft in een vleeswaren doos en de helft ging de vriezer in. Zodra de eerste heft op is komt de tweede helft uit de vriezer.

Maar sinds mijn vriend niet meer op zijn werk zijn lunch koopt, koopt hij dus een brood en vleeswaren en vries dat brood belegd in. Zowel het brood als de vleeswaren vers dus. Wat er nu overblijft, daar vries ik wel een deel van in, want ik eet maar twee boterhammen per dag, dus dat is 1 plak vleeswaren. Het deel wat ik dan invries dat eet ik dan op tijdens de lunch of eten we op in het weekend, maar dat gaan we niet eerst ontdooien en vervolgens brood mee beleggen en dan weer invriezen!

Edit: Je had hem al door haha
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lynn_ vr 28 jan 2011 - 23:10

Bedankt voor de tips!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 23:20

Wij zijn gemiddeld voor 2 personen 60 euro per week kwijt in een week dat ik ook wasmiddel/toiletpapier in de aanbieding koop.

Mijn vriend eet trouwens in zijn eentje 1kg kaas weg per week :P (en je ziet het niet aan hem haha).. Hij eet al zijn brood met kaas dus tja.. (ik heb al vaak gezegt dat het niet echt gezond is, maar het boeit hem geen donder..)

We drinken allebei alleen water, dus verder geen dranken. (we drinken ook beide geen alcohol dus dat scheelt ook in prijs).. Verder eten we 4x per week verse groente, en 2x diepvries en 1x per week iets van verse pizza ofzo. Ik eet voornamelijk eitjes op brood of boter.. Verder haal ik 3x vlees en 3x valess.. 1 brood en 1 pak fjord crackers.. Verder nog toetje/kwark o.i.d en 2 zakken chips en nog wat snoep voor mijn vriend.

Verder probeer ik sinds kort vaker biologische producten te halen, dus dat is wel iets duurder natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop za 29 jan 2011 - 0:05

Ik denk dat we gemiddeld zo'n 60 euro per week kwijt zijn.
Vlees koop ik meestal in de aanbieding, als we die er elke week bij zouden moeten kopen zouden we toch wel aan de 80/90 euro per week zitten.
Waspoeder etc. kopen we in Duitsland. En zo nu en dan doen we daar of in NL groot boodschappen, en dan merken we het verschil ook wel.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame za 29 jan 2011 - 0:57

Mijn vriend eet ook een kilo kaas per week Very Happy Het gaat dan ook echt op elke boterham die ie eet, en ook over de macaroni/lasagne etc. En ik eet er ook regelmatig wel van, mss niet heel gezond maar wel lekker!

Qua boodschappen ben ik ongeveer 100 euro in de maand voor mij alleen kwijt, inc alles eet ongeveer 1/2 keer per week wel bij mn ouders/schoonouders.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Miss G za 29 jan 2011 - 6:50

Wij zijn met zijn 2e en zijn ook ong. 60 euro per week kwijt. Ook eten wij beide 1 dag in de week bij mijn ouders. Heb alleen net boodschappen gedaan voor 60 euro in 1x maar hiervoor heb ik wel veel vlees gehaald wat ik dan invries voor een volgende keer en brood/beleg etc. voor een hele week.
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 8:34

Ik denk dat wij met 2 volwassenen en 1 baby zo'n 85 euro per week kwijt zijn. Wij eten wel iedere dag vlees of vis, drinken frisdrank of sap en daardoor kom ik aan dit bedrag. Frisdrank en inderdaad vlees is gewoon duur.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: