Boodschappen
+19
Raindrop
aniet
Zonnetje
sonly
Lynn_
Mamsie
Arwyn
Phileine
Gizmo
Petteflet
Sjonno
SarahKey
Guus
Pien
minoessepoes
Blond
smooch
Susan
Sarah1985
23 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Boodschappen
Lilith schreef:minoessepoes schreef:Ach het zijn keuzes die je maakt. Ik let wel heel goed op welke product ik koop (dus euroshopper ipv A-merk als het even lekker is), maar ik koop wel wat ik lekker vind. Dus zo zie ik bij jouw een bakje filet americain, dat is natuurlijk relatief duur, maar ik koop dat ook hoor, omdat dat lekker is. En je hebt een fles wijn, chocorozijnen, cake, 2 keer koekjes enz. Hartstikke normaal natuurlijk, maar ik denk dat de mensen die echt heel zuinig leven die dingen ook niet zullen kopen. En nu heb je ook voor elke dag vlees, een dagje vegetarisch koken is vaak ook goedkoper bijvoorbeeld.
Ik zie deze week alleen ranja erbij staan en geen koffie of thee bijvoorbeeld, dat heb je misschien volgende week weer nodig, maar wc papier daar kan je nog wel een paar weken mee vooruit. Hagelslag en jam zul je waarschijnlijk ook niet wekelijks hoeven te kopen dus dat compenseert dan weer met de dingen die je volgende week weer nodig hebt. Dus wat dat betreft denk ik dat je met die 70 euro wel een heel eind vooruit kan!
Tja, wij drinken dan weer geen fris, maar ik haal 1 fles wijn, die 2,80 kost, en de filet americain kost ook niet meer dan een ander broodbeleg bij de Lidl. Normaal zou ik die bij de slager halen, als ik het dan toch haal (heb ik niet elke week in huis). En ja, een cake (niet zo'n grote, maar een kleintje) voor in het weekend, koekjes voor mijn dochter voor mee naar school en een zak koekjes voor onszelf door de week.
Als ik vegetarisch kook ben ik meestal duurder uit, want nu heb ik heel erg goedkoop vlees, kook ik vegetarisch, dan zijn dat meestal toch wat uitgebreidere recepten en dat kost denk ik meer dan boerenkool met rookworst.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik heb niets bizars gekocht. Maar toch zijn er hier ook altijd mensen die dan zeggen dat ze héél uitgebreid en gevarieerd eten voor maar 50,- per week voor een gezin, en dat ze écht gewoon kopen waar ze zin in hebben. En dat lijkt me gewoon niet kloppen.
Dat lijkt mij ook niet te kloppen. Ik reken 50 euro per week voor twee personen. Soms houd ik over als ik goed op de aanbiedingen let of als we goedkope gerechten eten maar no way dat we hier met zn vieren van zouden kunnen eten.
Gast- Gast
Ik vind jouw boodschappenlijst ook niet bijzonder, zou de mijne kunnen zijn. Mijn man zeurt nog steeds elke week dat we zoveel kwijt zijn aan boodschappen (rond 80 euro), maar ik vind dat echt niet veel voor 3 personen. Luiers zitten er dan niet bij, maar die haal ik 1x in de zoveel weken als er een aanbieding is, daar was ik gister 50 euro voor kwijt (4 pakken luiers + 12 pakken billendoekjes).
Wat wel handig is, is inderdaad een lijstje te maken en je daaraan te houden. Mijn man heeft nogal de neiging om af te wijken van het lijstje en dan neem je veel meer mee dan noodzakelijk en dáár zitten die extra kosten dan ook vaak in.
Wat wel handig is, is inderdaad een lijstje te maken en je daaraan te houden. Mijn man heeft nogal de neiging om af te wijken van het lijstje en dan neem je veel meer mee dan noodzakelijk en dáár zitten die extra kosten dan ook vaak in.
Gast- Gast
Waarom koopt iedereen brood bij een andere winkel dan de lidl? Wij kopen altijd Polderbrood daar, dat is zo lekker! Ze verkopen daar ook wel Polderbrood volkoren.
Gast- Gast
Ik winkel ook meestal met lijstje hoor, gewoon omdat ik van tevoren bedenk wat we gaan eten, en dat haal ik dan.
Gast- Gast
Ja, en dat was alleen de jam en de pindakaas haha.. Dan kwam er nog pasta, vleeswaren, kaas en brood bij op.. Wat dat betreft zijn m`n ouders nu een stuk goedkoper uit_Chance schreef:Serieus? Bij ons gaat er per twee maanden één pot jam doorheen. Pindakaas weet ik niet, dat lust ik niet._Donnaa schreef:Toen wij nog allemaal thuis woonden gingen er 2 potten jam en 4 potten pindakaas doorheen in 1 weekminoessepoes schreef:
Ik zie deze week alleen ranja erbij staan en geen koffie of thee bijvoorbeeld, dat heb je misschien volgende week weer nodig, maar wc papier daar kan je nog wel een paar weken mee vooruit. Hagelslag en jam zul je waarschijnlijk ook niet wekelijks hoeven te kopen dus dat compenseert dan weer met de dingen die je volgende week weer nodig hebt. Dus wat dat betreft denk ik dat je met die 70 euro wel een heel eind vooruit kan!
Gast- Gast
Hou je je daar ook aan? Als je bedenkt: we eten dit op maandag, dit op dinsdag etc., eet je dat dan ook daadwerkelijk? Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar na 3 dagen kwam er al niks meer van ...
Gast- Gast
Brennuss schreef:Waarom koopt iedereen brood bij een andere winkel dan de lidl? Wij kopen altijd Polderbrood daar, dat is zo lekker! Ze verkopen daar ook wel Polderbrood volkoren.
Volgens mij hebben ze alleen meergranen, bruin en inderdaad 1 soort volkoren, met van die pitjes erop. Ik vind het brood van de lidl gewoon vies, het is bijna doorzichtig zo dun en het is klef en plakkerig.
Gast- Gast
Het luxe brood van de Lidl is wel lekker.. Het gewone brood niet, maar ik weet niet of ze overal dat luxe brood verkopen..
Gast- Gast
Ik haal boodschappen bij de Jumbo en koop brood bij de AH. Heel soms haal ik wel brood bij de Jumbo, dat is al oud als ik thuis kom, vandaar dat ik het liever bij de AH haal.
Gast- Gast
Lilith schreef:minoessepoes schreef:Ach het zijn keuzes die je maakt. Ik let wel heel goed op welke product ik koop (dus euroshopper ipv A-merk als het even lekker is), maar ik koop wel wat ik lekker vind. Dus zo zie ik bij jouw een bakje filet americain, dat is natuurlijk relatief duur, maar ik koop dat ook hoor, omdat dat lekker is. En je hebt een fles wijn, chocorozijnen, cake, 2 keer koekjes enz. Hartstikke normaal natuurlijk, maar ik denk dat de mensen die echt heel zuinig leven die dingen ook niet zullen kopen. En nu heb je ook voor elke dag vlees, een dagje vegetarisch koken is vaak ook goedkoper bijvoorbeeld.
Tja, wij drinken dan weer geen fris, maar ik haal 1 fles wijn, die 2,80 kost, en de filet americain kost ook niet meer dan een ander broodbeleg bij de Lidl. Normaal zou ik die bij de slager halen, als ik het dan toch haal (heb ik niet elke week in huis). En ja, een cake (niet zo'n grote, maar een kleintje) voor in het weekend, koekjes voor mijn dochter voor mee naar school en een zak koekjes voor onszelf door de week.
Als ik vegetarisch kook ben ik meestal duurder uit, want nu heb ik heel erg goedkoop vlees, kook ik vegetarisch, dan zijn dat meestal toch wat uitgebreidere recepten en dat kost denk ik meer dan boerenkool met rookworst.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik heb niets bizars gekocht. Maar toch zijn er hier ook altijd mensen die dan zeggen dat ze héél uitgebreid en gevarieerd eten voor maar 50,- per week voor een gezin, en dat ze écht gewoon kopen waar ze zin in hebben. En dat lijkt me gewoon niet kloppen.
Ik doe hetzelfde boodschappen hoor, dus ik zou op een zelfde soort bedrag uitkomen, maar het kan altijd goedkoper, ik kan me alleen niet voorstellen dat je dat doet als het niet echt hoeft. Ik denk dat dat het een beetje is. Als dat niet echt hoeft dan doe je dat ook niet.
Als ik vegetarisch kook kies ik vaak voor iets van kaas of noten (wij hebben een onuitputbare hoeveelheid walnoten, i.v.m. met zo'n boom bij mijn schoonouders in de tuin) en meestal ben ik dan wel wat minder kwijt dan wanneer ik vlees koop, maar gehakt en rookworst dat is natuurlijk ook goedkoop vlees.
Ook kies ik vaak voor wat vleeswaren door het eten, een plak ham om ergens hamblokjes doorheen te doen, salamiworst door de pasta enz. En dat is ook wel wat goedkoper (maar dat doe ik als compromis omdat ik niet zo'n vleeseter ben en mijn vriend liever wel vlees eet, dit is onze middenweg).
Zo kan je ook vaker iets van deegwaren eten, een pak zelfrijzend bakmeel kost misschien 40 cent, daar kan je al makkelijk een pizzabodem van maken, deeg voor een hartige taart enz en dat is dan goedkoper als aardappelen (volkoren bloem is dan weer wat duurder). De goedkoopste pasta kost 39 cent en rijst ook geloof ik. Zelf kies ik liever voor volkoren pasta, maar het kan dus wel. Ook koop ik nooit potjes groenten, maar een grote pot erwten/wortelen kost misschien een euro, ook weer goedkoper, jij hebt alleen verse groenten gehaald.
Ik lees hier ook vaak genoeg van mensen dat ze als avondeten een tosti eten of een boterham met een gebakken ei, elke vrijdag de frietpan aanzetten, op zaterdag brood eten en op zondag een blik soep dat is misschien wel goedkoop maar dat vind ik geen maaltijd/is niet gezond. Dus ik denk dat de mensen die echt zo weinig geld kwijt zijn aan boodschappen op deze manier eten en boodschappen doen en dan kan het wel!
Maar zoals ik al zei, zo doe ik zelf ook geen boodschappen, ik bedenk waar we zin in hebben en doe zo de boodschappen, ik maak alles vers omdat ik dat lekkerder vind. Niet omdat het goedkoop is.
Ik heb wel dezelfde tik als Jen_ dat ik in mijn hoofd meereken wat er in mijn mandje ligt, vandaar dat ik ook van zoveel producten weet wat ze kosten haha.
Laatst aangepast door minoessepoes op do 27 jan 2011 - 23:14; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Het lekkerste brood vind ik pain Madeleine van de AH of Pain de Bouolgne. Maar dat is duur
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Alex167 schreef:Hou je je daar ook aan? Als je bedenkt: we eten dit op maandag, dit op dinsdag etc., eet je dat dan ook daadwerkelijk? Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar na 3 dagen kwam er al niks meer van ...
Nou, niet altijd, de prei die ik woensdag wilde maken ligt nog in de koelkast. Maar meestal gaat het wel op uiteindelijk. Ik wissel wel eens hoor, ik heb niet altijd zin in prei als ik bedacht heb die dag prei te maken, dus dan maak ik iets anders en eet ik de prei later. Maar in principe houden we ons er wel aan, omdat we domweg weinig keus hebben. Ik werk nu 3 dagen en ben 1 dag naar school, manlief werkt 4 dagen, en dus komen we op 3 dagen 's avonds om 17.45 binnen rennen met twee kinderen en dan moet er nog gekookt worden, en dan heb je niet erg veel vrijheid meer in wat je gaat eten, meestal staat er wel iets klaar omdat ik bijv. de avond ervoor al de aardappels geschild heb.
Maar zoals gister, toen waren we laat en hadden we geen zin in koken en hebben we patat gehaald en eten we vanavond wat we gister zouden eten (we zouden vanavond patat eten). Vandaag ben ik vrij, dus dan is koken niet zo'n ramp.
Gast- Gast
Ik merk ook echt het verschil sinds we per week boodschappen doen, wij hebben nu weken dat we onder de 50 euro zitten! maar meestal 60, wat al een stuk scheelt met 100 euro per week met z'n tween haha
dus ik vind 100 euro met z'n vieren eigenlijk heel netjes! Wij waren met z'n zessen thuis en daar ging met gemak 200 euro doorheen per week! Nou waren we in die tijd allemaal al aan het puberen en drie mannen die hielden van veel eten. Maar dan vind ik de helft met 4 personen helemaal niet gek!
Ik wil best op m'n uitgaven letten, maar ik wil niet drie keer per week hetzelfde eten of alleen maar pakjes en blikjes en potjes... dan maar iets meer, heb ik graag over voor lekker en gezond eten!
dus ik vind 100 euro met z'n vieren eigenlijk heel netjes! Wij waren met z'n zessen thuis en daar ging met gemak 200 euro doorheen per week! Nou waren we in die tijd allemaal al aan het puberen en drie mannen die hielden van veel eten. Maar dan vind ik de helft met 4 personen helemaal niet gek!
Ik wil best op m'n uitgaven letten, maar ik wil niet drie keer per week hetzelfde eten of alleen maar pakjes en blikjes en potjes... dan maar iets meer, heb ik graag over voor lekker en gezond eten!
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
_Chance schreef:Het lekkerste brood vind ik pain Madeleine van de AH of Pain de Boulogne. Maar dat is duur
Heeeeeerlijk!!
Gast- Gast
Ja, met oude kaas (ook al zo duur)!Alex167 schreef:_Chance schreef:Het lekkerste brood vind ik pain Madeleine van de AH of Pain de Boulogne. Maar dat is duur
Heeeeeerlijk!!
Blond- Lady Post-a-lot
Hmm, oude kaas vind ik dan weer niet lekker haha. Maar dat is inderdaad ook errug duur! Ik neem het wel eens mee voor mijn man, die houdt er wél van. Hoe ouder de kaas, hoe beter.
Lilith, ik probeer me ook aan te wennen om de avond van tevoren het eten voor de volgende dag al klaar te zetten, dat scheelt echt zoveel tijd. Als ik om 17.35 uur thuis kom en nog aardappels moet schillen etc. dan ben je zo alweer een half uur verder. A. gaat om 19.30 uur naar bed en ik vind het vervelend als we het eten naar binnen moeten scheppen en haar dan gelijk op bed moeten leggen.
Lilith, ik probeer me ook aan te wennen om de avond van tevoren het eten voor de volgende dag al klaar te zetten, dat scheelt echt zoveel tijd. Als ik om 17.35 uur thuis kom en nog aardappels moet schillen etc. dan ben je zo alweer een half uur verder. A. gaat om 19.30 uur naar bed en ik vind het vervelend als we het eten naar binnen moeten scheppen en haar dan gelijk op bed moeten leggen.
Gast- Gast
[quote="minoessepoes"]
Maar ik vind wat we deze week eten gewoon echt niet supergezond: normaal haal ik volkorenpasta, haal ik gezonder broodbeleg (dingen als boterhamworst enzo vind ik erg vet) en dat is duurder. Ik maak deze week nasi met kant en klare saté en met kruiden uit een pakje (had ik nog liggen) en dat doe ik normaal ook al niet. Doe ik boodschappen zoals ik normaal doe, dan kan ik bij de Lidl niet eens alles halen wat ik wil (volkorenpasta hebben ze niet bijv.)
Lilith schreef:minoessepoes schreef:
Ik doe hetzelfde boodschappen hoor, dus ik zou op een zelfde soort bedrag uitkomen, maar het kan altijd goedkoper, ik kan me alleen niet voorstellen dat je dat doet als het niet echt hoeft. Ik denk dat dat het een beetje is. Als dat niet echt hoeft dan doe je dat ook niet.
Als ik vegetarisch kook kies ik vaak voor iets van kaas of noten (wij hebben een onuitputbare hoeveelheid walnoten, i.v.m. met zo'n boom bij mijn schoonouders in de tuin) en meestal ben ik dan wel wat minder kwijt dan wanneer ik vlees koop, maar gehakt en rookworst dat is natuurlijk ook goedkoop vlees.
Ook kies ik vaak voor wat vleeswaren door het eten, een plak ham om ergens hamblokjes doorheen te doen, salamiworst door de pasta enz. En dat is ook wel wat goedkoper (maar dat doe ik als compromis omdat ik niet zo'n vleeseter ben en mijn vriend liever wel vlees eet, dit is onze middenweg).
Zo kan je ook vaker iets van deegwaren eten, een pak zelfrijzend bakmeel kost misschien 40 cent, daar kan je al makkelijk een pizzabodem van maken, deeg voor een hartige taart enz en dat is dan goedkoper als aardappelen (volkoren bloem is dan weer wat duurder). De goedkoopste pasta kost 39 cent en rijst ook geloof ik. Zelf kies ik liever voor volkoren pasta, maar het kan dus wel.
Ik lees hier ook vaak genoeg van mensen dat ze als avondeten een tosti eten of een boterham met een gebakken ei, elke vrijdag de frietpan aanzetten, op zaterdag brood eten en op zondag een blik soep dat is misschien wel goedkoop maar dat vind ik geen maaltijd/is niet gezond. Dus ik denk dat de mensen die echt zo weinig geld kwijt zijn aan boodschappen op deze manier eten en boodschappen doen en dan kan het wel!
Maar zoals ik al zei, zo doe ik zelf ook geen boodschappen, ik bedenk waar we zin in hebben en doe zo de boodschappen, ik maak alles vers omdat ik dat lekkerder vind. Niet omdat het goedkoop is.
Ik heb wel dezelfde tik als Jen_ dat ik in mijn hoofd meereken wat er in mijn mandje ligt, vandaar dat ik ook van zoveel producten weet wat ze kosten haha.
Maar ik vind wat we deze week eten gewoon echt niet supergezond: normaal haal ik volkorenpasta, haal ik gezonder broodbeleg (dingen als boterhamworst enzo vind ik erg vet) en dat is duurder. Ik maak deze week nasi met kant en klare saté en met kruiden uit een pakje (had ik nog liggen) en dat doe ik normaal ook al niet. Doe ik boodschappen zoals ik normaal doe, dan kan ik bij de Lidl niet eens alles halen wat ik wil (volkorenpasta hebben ze niet bijv.)
Gast- Gast
_Chance schreef:Het lekkerste brood vind ik pain Madeleine van de AH of Pain de Bouolgne. Maar dat is duur
Beide heerlijk! En duur inderdaad, maar dat houdt me niet tegen! I brood.
Gast- Gast
Ik vind het én niet lekker én niet gezond. Het is wel donker, maar geen volkorenbrood. Feitelijk is het witbrood met een kleurstofje.Isabella schreef:_Chance schreef:Het lekkerste brood vind ik pain Madeleine van de AH of Pain de Bouolgne. Maar dat is duur
Gast- Gast
Lilith schreef:Ik vind het én niet lekker én niet gezond. Het is wel donker, maar geen volkorenbrood. Feitelijk is het witbrood met een kleurstofje.Isabella schreef:_Chance schreef:Het lekkerste brood vind ik pain Madeleine van de AH of Pain de Bouolgne. Maar dat is duur
Je hebt hem ook in de volkoren variant, die is wel donker & echt volkoren.
Gast- Gast
Mij interesseert het nooit zo of brood gezond isLilith schreef:Ik vind het én niet lekker én niet gezond. Het is wel donker, maar geen volkorenbrood. Feitelijk is het witbrood met een kleurstofje.Isabella schreef:_Chance schreef:Het lekkerste brood vind ik pain Madeleine van de AH of Pain de Bouolgne. Maar dat is duur
Blond- Lady Post-a-lot
Haha, als ik dit zo lees eten wij echt ongezond thuis.. Maar mijn moeder is dan ook niet zo creatief, helaas..Lilith schreef:
Gast- Gast
Alex167 schreef:Hou je je daar ook aan? Als je bedenkt: we eten dit op maandag, dit op dinsdag etc., eet je dat dan ook daadwerkelijk? Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar na 3 dagen kwam er al niks meer van ...
Ja ik hou me er echt aan! Ik eet weleens op woensdag wat bij de maandag staat op mijn lijstje, maar dat is niet zo erg
Gast- Gast
Ik vind 100 euro per week, voor een gezin wat (redelijk ) gezond eet, waarvan kinderen nog in luiers zijn, echt heel heel heel goed hoor.....
Gast- Gast
[quote="Lilith"]
Ik doe het dus ook niet zo! (ga sowieso alleen naar de AH, hoge uitzondering naar de Aldi, Lidl kom ik nooit)
Maar ik snap wel hoe die mensen die voor veel minder geld boodschappen doen het voor elkaar krijgen. Dat wil inderdaad niet zeggen dat die mensen gezond eten.
Maar jij vind het belangrijk om gezond te eten en je kan koken. Er zijn ook genoeg mensen die er niet veel om geven, die geen zin hebben om te koken en dus wekelijks een blik soep opwarmen met een afbak stokbrood en voor 1,5 euro klaar zijn, gezond nee, goedkoop, ja!
minoessepoes schreef:Lilith schreef:minoessepoes schreef:
Ik doe het dus ook niet zo! (ga sowieso alleen naar de AH, hoge uitzondering naar de Aldi, Lidl kom ik nooit)
Maar ik snap wel hoe die mensen die voor veel minder geld boodschappen doen het voor elkaar krijgen. Dat wil inderdaad niet zeggen dat die mensen gezond eten.
Maar jij vind het belangrijk om gezond te eten en je kan koken. Er zijn ook genoeg mensen die er niet veel om geven, die geen zin hebben om te koken en dus wekelijks een blik soep opwarmen met een afbak stokbrood en voor 1,5 euro klaar zijn, gezond nee, goedkoop, ja!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Boodschappen
» Waar doe jij je boodschappen?
» Boodschappen duurder?
» 'Standaard' boodschappen.
» Boodschappen biologisch
» Waar doe jij je boodschappen?