Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boodschappen

+19
Raindrop
aniet
Zonnetje
sonly
Lynn_
Mamsie
Arwyn
Phileine
Gizmo
Petteflet
Sjonno
SarahKey
Guus
Pien
minoessepoes
Blond
smooch
Susan
Sarah1985
23 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Boodschappen - Pagina 4 Empty Re: Boodschappen

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 1:02

Isabella schreef:Maar kattenvoer + grit hoeft helemaal niet duur te zijn? Weet niet wat jouw kat blieft, maar die van mij eet het beste van Euroshopper en dat kost voor grit €0,30 per zak & voor blikjes zachtvoer €0,27 cent en daar kan hij 4x van eten. Brokjes zijn duurder maar daar doet hij zeker 2 weken mee.

Een pak koffiemelk, gewoon goede heb je voor €0,63, Chocomel (de echte) €0,88 cent. Ik denk dat dat de kosten niet zullen zijn, eerder de sigaretten!

Ja maar toen ik nog een kat had, gaf ik hem liever toch kwaliteitsvoer. Die blikjes zijn echt troep. En harde brokjes zijn beter ivm tandsteen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 1:09

Jen_ schreef:
Isabella schreef:Maar kattenvoer + grit hoeft helemaal niet duur te zijn? Weet niet wat jouw kat blieft, maar die van mij eet het beste van Euroshopper en dat kost voor grit €0,30 per zak & voor blikjes zachtvoer €0,27 cent en daar kan hij 4x van eten. Brokjes zijn duurder maar daar doet hij zeker 2 weken mee.

Een pak koffiemelk, gewoon goede heb je voor €0,63, Chocomel (de echte) €0,88 cent. Ik denk dat dat de kosten niet zullen zijn, eerder de sigaretten!

Ja maar toen ik nog een kat had, gaf ik hem liever toch kwaliteitsvoer. Die blikjes zijn echt troep. En harde brokjes zijn beter ivm tandsteen.

Ja maar als je moet besparen, is die mogelijkheid er dus wel gewoon, dat wilde ik aangeven. Zij zegt standaard 11 euro aan die dingen kwijt te zijn, dat hoeft helemaal niet. En die brokjes, eens, maar dan moet je kat wel tanden hebben om die te eten Very Happy

Gast
Gast

Bericht  smooch vr 28 jan 2011 - 1:13

Isabella schreef:Wat eten jouw katten veel! Mijn kat krijgt in de ochtend en voor het slapen gaan (alleen als die zeurt) zachtvoer en verder 1x een bak brokjes waar hij de hele dag mee doet. Als verwenerij 1x per week iets van melk of snoepje, verder niet. nerd

Mijn katten krijgen in de ochtend brokjes en in de avond natvoer. Dat is ook voldoende, volgens mij wat Trisha haar kat geeft is echt veel en ook niet nodig.

Mijn katten houden weer niet van natvoer in gelei en willen alleen maar natvoer in saus.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gizmo vr 28 jan 2011 - 1:16

Vriend en ik deden eerst ook 1x per week boodschappen, maar dat werd uiteindelijk toch 2x.
Hadden we op vrijdag broccoli gehaald voor bijvoorbeeld dinsdag, was hij op maandag al verkleurd....
Hoe doe jij dat met verse groente, Lilith? Want op je lijstje staat ook niet zo heel veel groente toch?
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 1:37

Isabella schreef:
Jen_ schreef:

Ja maar als je moet besparen, is die mogelijkheid er dus wel gewoon, dat wilde ik aangeven. Zij zegt standaard 11 euro aan die dingen kwijt te zijn, dat hoeft helemaal niet. En die brokjes, eens, maar dan moet je kat wel tanden hebben om die te eten Very Happy

Haha oh heeft jouw kat geen tanden? Sad Ik zou niet snel besparen op goed kattenvoer. Vind dat mijn kat net als ik ook gewoon goed eten verdiend. Maar dat ben ik.

Gast
Gast

Bericht  Phileine vr 28 jan 2011 - 1:48

Ik probeer ook op de kosten voor boodschappen te letten, maar ik blijf het ontzettend lastig vinden. We moeten nog steeds een vaste boodschappendag per week plannen, maar dat is lastig door onregelmatig werk. Ik vind 100 euro per week voor een gezin al heel netjes, dat zijn wij met zijn tweeën zeker weten ook wel kwijt.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 1:49

Jen_ schreef:
Haha oh heeft jouw kat geen tanden? Sad Ik zou niet snel besparen op goed kattenvoer. Vind dat mijn kat net als ik ook gewoon goed eten verdiend. Maar dat ben ik.

Hij is 11 jaar en heeft nog maar een paar tanden in zijn bekkie, hij krijgt dus extra zachtvoer, omdat hij anders niks binnenkrijgt haha! Heel zielig ziet het eruit, want de brokjes vallen er net zo hard uit! Ja ik heb nu kittekat zakjes, die zijn niet zo duur en vindt hij héerlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 1:53

Wij zijn nu voor 2 personen en een baby (dus luiers) ongeveer 180 euro per maand kwijt, dat is dus ongeveer 45 euro per week en dan heb ik de babyvoeding er niet bij gerekend, de luiers wel. Ik vind een bedrag tussen de 75 en 100 euro voor een gezin van 4 personenen redelijk normaal, helemaal als er ook nog één in de luiers zit. En er is op zoveel dingen te bezuinigen, ik ben bijvoorbeeld gek op diepvriestuinerwten, kunnen we 4 keer mee doen en zo'n pakje kost 70ct ofzo, verse groente en fruit koop ik vaak per seizoen, ik ga echt geen 2.50 euro voor een krop andijvie betalen. Vlees koop ik veel in voordeelverpakkingen, is in verhouding goedkoper.

Luiers vind ik trouwens nog niet eens een hele grote kostenpost. Met een pak van 12 euro kunnen we bijna een maand, dat is dus maar 3 euro per week. Babyvoeding is wel duur, ik schat dat wij daar zo'n 9 euro per week aan kwijt zijn en dan hebben we nog de voeding van het kruidvat.

Onze hond is wat voer betreft ook wel echt een zeikstraal. Het voer mag niet te groot en te hard zijn, er mogen niet teveel vezels in zitten, omdat ie ze anders volgezogen weer uitkost en tegen die geleibrokjes kan hij niet, dat komt er ook weer uit.Gelukkig hebben we nu wat gevonden wat niet zo heel duur is, maar wat hij wel goed eet (bonzo).

Gast
Gast

Bericht  Phileine vr 28 jan 2011 - 2:12

Ik zou ook wel wat willen besparen op kattenvoer en grit, maar een van onze katten heeft door zijn blaasgruis speciale voeding. De ander eet automatisch mee, want ik kan ze niet apart voeren. Ik ben denk ik 18 euro per maand kwijt aan brokjes voor de katten (ik koop 12 kg en daar doe ik een half jaar mee) en ook nog zo'n 12 euro voor grit per maand (koop ik ook in grote hoeveelheden).
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 2:31

Ik denk dat wij ook wel rond de 100 euro per week zitten.

De grote boodschappen haal ik bij de aldi, en dan ben ik meestal rond de 30 euro kwijt. Valt dus mee. Maar dan ga ik daarna voor de rest naar bijv c1000 oid, en ben ik daar ook wel 25 euro kwijt.
De doordeweekse dagen haal ik per dag de boodschappen, en ben dan denk ik rond de 6-10 euro per dag kwijt, dus 5x per week.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 3:26

Ik heb even berekend met het huishoudboekje van de ING (heb ik zelf alles aangepast wat niet klopte dus ik weet dat het per winkel nu bij de goede categorie staat) en wij hebben in 2010 per week gemiddeld 73 euro uitgegeven voor een gezin van vier, dit is inclusief luiers voor twee kinderen want die kopen we altijd bij de c1000 en die staat onder deze categorie. Vaak is het ook inclusief deodorant en shampoo ed maar niet altijd, hangt af van waar de aanbiedingen zijn. Dus het kan wel.
Als je nog interesse hebt om te weten wat wij dan precies eten enzo dan reageer ik later wel nog maar heb ik nu even geen tijd voor Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 3:29

Vilein schreef:Ik zou ook wel wat willen besparen op kattenvoer en grit, maar een van onze katten heeft door zijn blaasgruis speciale voeding. De ander eet automatisch mee, want ik kan ze niet apart voeren. Ik ben denk ik 18 euro per maand kwijt aan brokjes voor de katten (ik koop 12 kg en daar doe ik een half jaar mee) en ook nog zo'n 12 euro voor grit per maand (koop ik ook in grote hoeveelheden).
18 euro brokjes voor 2 katten vind ik niet eens zo schokkend hoog hoor.. smile

Gast
Gast

Bericht  Phileine vr 28 jan 2011 - 3:43

_Donnaa schreef:
Vilein schreef:Ik zou ook wel wat willen besparen op kattenvoer en grit, maar een van onze katten heeft door zijn blaasgruis speciale voeding. De ander eet automatisch mee, want ik kan ze niet apart voeren. Ik ben denk ik 18 euro per maand kwijt aan brokjes voor de katten (ik koop 12 kg en daar doe ik een half jaar mee) en ook nog zo'n 12 euro voor grit per maand (koop ik ook in grote hoeveelheden).
18 euro brokjes voor 2 katten vind ik niet eens zo schokkend hoog hoor.. smile

Ik was het net even aan het narekenen en het is iets meer. Ik denk dat we 4 maanden met 12 kilo doen en dan zou het neerkomen op 22,50 euro per maand.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Bericht  Arwyn vr 28 jan 2011 - 4:18

50,- voor 4 personen zou ik wel erg knap vinden!
Nou zijn wij wel lui met boodschappen doen, we halen alles in 1 keer bij de AH. Een deel zouden we ook bij de Aldi kunnen halen en groente bijvoorbeeld ook op de markt. Vriend heeft daar echter nooit zin in op zaterdag omdat het dan zo druk is, dus houden we het bij de AH. Wij zijn met zijn tweeën meestal zo'n 50,- kwijt per week. Op zaterdag rond de 40,- en later in de week haal ik nog wat groente erbij.
Misschien morgen toch maar eens naar de markt.. Kan ik op de terugweg vanaf het werk wel even langs, hoeft vriend de drukte ook niet in.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Mamsie vr 28 jan 2011 - 5:10

Ik vind 70 ook niet zo veel hoor. Maar hier is het heel verschillend. We eten sowieso 1x per week bij mijn opa en oma. Ik denk dat wij zo'n 300 per maand kwijt zijn max.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Lynn_ vr 28 jan 2011 - 5:22

'Boodschappen' is ook best een breed begrip. Gaat het dan alleen om eten en drinken? Of reken je bijvoorbeeld ook je shampoo, luiers, toiletpapier e.d. er bij.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  sonly vr 28 jan 2011 - 5:39

[quote="Lilith"] [quote="minoessepoes"]
Lilith schreef:
minoessepoes schreef:
Lilith schreef:
minoessepoes schreef:
quote]

Ik doe het dus ook niet zo! (ga sowieso alleen naar de AH, hoge uitzondering naar de Aldi, Lidl kom ik nooit)
Maar ik snap wel hoe die mensen die voor veel minder geld boodschappen doen het voor elkaar krijgen. Dat wil inderdaad niet zeggen dat die mensen gezond eten.
Maar jij vind het belangrijk om gezond te eten en je kan koken. Er zijn ook genoeg mensen die er niet veel om geven, die geen zin hebben om te koken en dus wekelijks een blik soep opwarmen met een afbak stokbrood en voor 1,5 euro klaar zijn, gezond nee, goedkoop, ja!
Nee, idd. Ik doe dat ook weleens hoor, ik heb altijd wel een plan B in de kast of vriezer (blik soep, diepvriesmaaltijd, dat soort dingen) voor als we erg laat of erg moe zijn, maar dat is dan echt een uitzondering. Afgelopen week was erg rommelig hier, en ik heb dinsdag dus voor de kinderen een blik soep met een paar boterhammen gemaakt, hen snel gedouched en in bed gelegd (we waren érg laat thuis en het eten wat ik wilde maken zou nog zo'n 3 kwartier duren, plus dat ze heel erg moe en verkouden waren en eigenlijk alleen nog maar wilden slapen), afgewassen en opgeruimd, manlief kwam toen pas thuis en gevraagd of hij even wat kant en klaar maaltijden voor ons wilde halen. Dus toen zaten we om 20.00 samen op de bank aan een kant en klaar maaltijd Very Happy En daar voel ik me dan dagen schuldig over, dat we niet samen hebben gegeten als gezin en dat ik niet verder kwam dan soep met brood en kant en klaar eten lol!

Ohh echt niet schuldig om voelen! Vind dat je het dan nog gezond hebt gehouden! Je had ook de frituurpan kunnen pakken of naar een snackbar kunnen huppelen. Dan is soep met brood & een kant en klare maaltijd alsnog een stuk gezonder. En voor een keer moet dat gewoon kunnen!

En 70 euro voor een gezin van 4 is volgens mij, want anderen ook al zeiden, echt heel weinig. Als je het voor 100 euro per week zou doen zou ik het nog netjes vinden!
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  Zonnetje vr 28 jan 2011 - 6:02

Jen_ schreef:Ik vind 100 euro per week voor een gezin van 4 personen helemaal niet veel hoor. Wie zegt dat?
Wij zijn voor 2 personen 65 euro kwijt per week. Ik koop wel bij de Albert Heijn en er zitten ook luxe dingen tussen. Ik doe de boodschappen altijd alleen, heb een raar iets. Ik tel namelijk alles bij elkaar op wat ik in mijn karretje doe, zodat ik niet over mijn budget heenkom. Heel lastig als ik mensen tegenkom want dan raak ik de tel kwijt, haha.

Haha, echt grappig om te lezen. Ik doe dat ook vaak. Terwijl het helemaal niet zoveel uitmaakt hoeveel geld we precies aan boodschappen aangeven. Ik weet bij de kassa altijd al hoe duur het gaat zijn.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 6:36

Lilith schreef:
Brennuss schreef:Waarom koopt iedereen brood bij een andere winkel dan de lidl? :P Wij kopen altijd Polderbrood daar, dat is zo lekker! Ze verkopen daar ook wel Polderbrood volkoren.

Volgens mij hebben ze alleen meergranen, bruin en inderdaad 1 soort volkoren, met van die pitjes erop. Ik vind het brood van de lidl gewoon vies, het is bijna doorzichtig zo dun en het is klef en plakkerig.

Wij kopen heel veel dingen bij de Aldi ( er zit hier geen Lidl ), maar ook geen brood. Dat is na een halve dag al compleet droog, echt niet lekker. Onze C1000 heeft een eigen bakkerij, ik geef graag ietsje meer uit aan lekker vers brood daar dan die droge meuk van de Aldi. Ieder zijn ding Wink

Ontopic: wij zijn momenteel rond de 50 euro per week kwijt gemiddeld, inclusief wasmiddel en douchegel etc. Dat is voor 2 personen en 2 poezen. Met potten pindakaas en jam doen we zeker een maand, en dat gebruiken we zowat dagelijks.

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ vr 28 jan 2011 - 6:37

Ik vind 50 euro per week voor twee personen héél netjes!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 6:45

_Donnaa schreef:Inderdaad.. Onze kat mekkert ook de hele dag.. Die is nooit verwend, maar het is nu gewoon een oud zeikwijf.. Als het me te lang duurt, gaat ze in de bijkeuken.. Dan is het ineens heel erg stil, apart.. Laughing

Haha die van ons zeiken ook constant, maar ik hou het echt bij 2 x per dag brokjes ( ochtend en avond ), af en toe nat vlees en 2x per dag vers water. En dan hoor ik nog van de buurman dat die ene wel "lekker gezond" eruit ziet. Lees: dik.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 6:46

Lynn_ schreef:Ik vind 50 euro per week voor twee personen héél netjes!

We kunnen ook niet anders :P Maar het is ook prima te doen! En dan zit er zelfs wijn en chips bij!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 6:54

Eet je serieus een kilo kaas in de week op? Dat mag ik toch hopen van niet :P. En hagelslag etc, moet je ook echt elke week een nieuw pak kopen? Met een halve kilo kaas doen wij al zo'n 2 weken en dan eet ik elke dag kaas. En met hagelslag etc hoef ik toch ook echt niet elke week een nieuw pak te kopen.

Ik pin nu voor de hele maand 300 euro. Soms zit ik er iets boven en soms iets onder, maar meestal is 300 euro genoeg inclusief luiers. Misschien dat ik met 2 kids aan de 400 zal komen, maar meer schat ik ook in van niet.

Ik shop het meeste bij de Aldi, fruit bij de AH en soms nog wat dingen bij de AH en brood vers bij de bakker. Aldi brood vind ik niet te vreten smile

edit: heb niet het hele topic gelezen, ga ik nu even doen.

Laatst aangepast door Liva op vr 28 jan 2011 - 6:57; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ vr 28 jan 2011 - 6:55

Tea-Leaf schreef:
Lynn_ schreef:Ik vind 50 euro per week voor twee personen héél netjes!

We kunnen ook niet anders :P Maar het is ook prima te doen! En dan zit er zelfs wijn en chips bij!
Haha, zélfs ook nog wijn en chips! Very Happy
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lynn_ vr 28 jan 2011 - 6:56

Dat 'boodschappen pingeld' werkt voor mij dus voor geen meter. Bewaar je dat in een potje ofzo? Als ik het in mijn portemonnee doe gaat het naar van alles en nog wat. En als mijn vriend dan wat haalt heeft hij weer net dat geld niet bij zich... Wij pinnen de boodschappen dus.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud