'Standaard' boodschappen.
+6
silly-one
Melis_je
minoessepoes
Atelier Madame
Toet
Error
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
'Standaard' boodschappen.
Omdat ik per september/oktober op mezelf ga, willen vriendinnen mij een boodschappenpakket geven, ipv bloementjes en plantjes. Dus nu hebben ze me een lijst gevraagd met basisproducten welke ik graag zou willen hebben wat ze me tegen die tijd dan willen aanbieden.
Dit gaat dan over dingen als keukenpapier, kruiden, schoonmaakmiddelen, langer houdbare etenswaren etc...
Wie helpt me meedenken in deze lijst? Wat zijn dingen die jullie altijd wel als 'basis' in huis hebben?
Dit gaat dan over dingen als keukenpapier, kruiden, schoonmaakmiddelen, langer houdbare etenswaren etc...
Wie helpt me meedenken in deze lijst? Wat zijn dingen die jullie altijd wel als 'basis' in huis hebben?
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Re: 'Standaard' boodschappen.
Kruiden die je echt nodig hebt inderaad: zout, peper, knoflook, basilicum, cayennepeper, paprikapoeder, kerriepoeder etc.
Rijst, pasta/spaghetti, olijfolie, bloem, azijn, sausjes (mayo, curry, mosterd) suiker/zoetstof. Misschien wat groente e.d. uit blik/pot, tomatenblokjes/puree, tonijn, augurken/zilveruitjes dat soort dingen.
Rijst, pasta/spaghetti, olijfolie, bloem, azijn, sausjes (mayo, curry, mosterd) suiker/zoetstof. Misschien wat groente e.d. uit blik/pot, tomatenblokjes/puree, tonijn, augurken/zilveruitjes dat soort dingen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Wereldgerechten! Ideaal :p
En alle kruiden Idd!
Wasmiddelen voor zwart, wit en bont
Dingen als theedoeken en handdoeken zijn ook vet handig (ook al is het niet eetbaar :p)
En alle kruiden Idd!
Wasmiddelen voor zwart, wit en bont
Dingen als theedoeken en handdoeken zijn ook vet handig (ook al is het niet eetbaar :p)
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Dingen die wij standaard in huis hebben zijn eerder chilisaus, ketjap, sambal en kruiden inderdaad zout en peper, oregano, paprikapoeder, kerriepoeder, provencaalse kruiden en knoflook en uien. En dingen zoals een pak koffie, verschillende smaken thee, koffiemelk en suiker. Je zou eventueel als je er van houdt hagelslag, pindakaas, jam en chocopasta op het lijstje kunnen zetten.
Rijst, pasta inderdaad, maar wij hebben meestal ook wel mie en mihoen in huis bijvoorbeeld en afbakbroodjes. Ook heb ik zelf altijd zelfrijzendbakmeel, bloem en houdbare melk in huis zodat er op een compleet kansloze dag in ieder geval pannenkoeken gebakken kunnen worden.
Verder afwasmiddel, schuursponsjes, afwasborstel en vaatdoekjes bijvoorbeeld. En ik blijf het zeggen Dasty van de Wibra, de gele fles om van alles en nog wat te ontvetten en de fles voor de badkamer.
Dingen zoals wereldgerechten maak ik dus weer niet, die zou ik zelf nooit op mijn lijstje zetten!
Rijst, pasta inderdaad, maar wij hebben meestal ook wel mie en mihoen in huis bijvoorbeeld en afbakbroodjes. Ook heb ik zelf altijd zelfrijzendbakmeel, bloem en houdbare melk in huis zodat er op een compleet kansloze dag in ieder geval pannenkoeken gebakken kunnen worden.
Verder afwasmiddel, schuursponsjes, afwasborstel en vaatdoekjes bijvoorbeeld. En ik blijf het zeggen Dasty van de Wibra, de gele fles om van alles en nog wat te ontvetten en de fles voor de badkamer.
Dingen zoals wereldgerechten maak ik dus weer niet, die zou ik zelf nooit op mijn lijstje zetten!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, de gele fles Dasty van de Wibra! Daar maak je zo makkelijk mee schoon.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Melis_je schreef:Ja, de gele fles Dasty van de Wibra! Daar maak je zo makkelijk mee schoon.
Die is inderdaad geweldig!
Ik heb echt mn hele huisje ermee schoongemaakt (was helemaal vies van de nicotine lucht)
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Schoonmaakmiddelen
- allesreiniger
- chloor/bleek
- antikalk
- wc-reiniger
- schoonmaak azijn ( ontkalken waterkoker etc.)
Kruiden
- peper
- zout
- kerrie
- paprika
- italiaanse kruiden
- nasi/bami kruiden ( heerlijk om een pasta mee te maken )
houdbaar
- blikjes tomatenpuree
- rijst
- pasta
- tomatenblokjes in blik
- olijfolie
- azijn
- woksaus ( lekker om een eitje in te bakken).
- broodbeleg, zoet
- bloem
lekkers
- chips
- koekjes
- snoep
Gewoon zodat je wat lekkers in huis hebt als mensen je huisje komen bewonderen.
- allesreiniger
- chloor/bleek
- antikalk
- wc-reiniger
- schoonmaak azijn ( ontkalken waterkoker etc.)
Kruiden
- peper
- zout
- kerrie
- paprika
- italiaanse kruiden
- nasi/bami kruiden ( heerlijk om een pasta mee te maken )
houdbaar
- blikjes tomatenpuree
- rijst
- pasta
- tomatenblokjes in blik
- olijfolie
- azijn
- woksaus ( lekker om een eitje in te bakken).
- broodbeleg, zoet
- bloem
lekkers
- chips
- koekjes
- snoep
Gewoon zodat je wat lekkers in huis hebt als mensen je huisje komen bewonderen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Melis_je schreef:Ja, de gele fles Dasty van de Wibra! Daar maak je zo makkelijk mee schoon.
die gebruik ik ook altijd!
En ik gebruik altijd Dettol spray in de keuken/toilet
Gast- Gast
Niet echt standaard boodschappen maar wel handig om in huis te hebben: Lucifers, waxinelichtjes, pleisters, paracetamol, sterilon, plakband, enveloppen, lijm, etc.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Dankjulliewel, heb me lijst al goed kunnen aanvullen!
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Jade schreef:Melis_je schreef:Ja, de gele fles Dasty van de Wibra! Daar maak je zo makkelijk mee schoon.
die gebruik ik ook altijd!
En ik gebruik altijd Dettol spray in de keuken/toilet
Ik zweer ook bij de Dasty en bij Dettol om grondig schoon te maken (WC enzo) - vind die geur zo lekker na de tijd
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik zou er ook een fles wijn of flesjes bier opzetten of toastjes, niet echt standaard boodschappen, maar wel leuk voor een gezellig avondje om in huis te hebben.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
zonnetje schreef:Ik zou er ook een fles wijn of flesjes bier opzetten of toastjes, niet echt standaard boodschappen, maar wel leuk voor een gezellig avondje om in huis te hebben.
dat vind ik ook een leuk idee!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Soortgelijke onderwerpen
» van standaard 1 naar standaard 2 voeding
» Wat heb jij standaard in je auto?
» standaard formaat foto's
» n.a.v weekendplannen? Heb je een 'standaard' weekend?
» Kan je een tekstkleur als standaard instellen?
» Wat heb jij standaard in je auto?
» standaard formaat foto's
» n.a.v weekendplannen? Heb je een 'standaard' weekend?
» Kan je een tekstkleur als standaard instellen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: