Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

+21
TukTuk
Rush
Marin
ellibre
Atelier Madame
Reeza
rapa nui
Siem
Tania
Suusie
Sanne
Lejow
bolus26
Ella
_Nina
luenca
SuperGrover
Shisha
M@niek
nijntje4
Printje
25 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Atelier Madame ma 20 aug 2012 - 17:46

Soms is het wel nuttig om een kleine aanvullende te nemen: in het buitenland krijg je met alleen basis max Nederlands tarief vergoed voor ziekenhuis zorg. Maar als toerist word je vaal naar een privekliniek wordt gebracht. In een av zit vaak alle vergoeding opgenomen. Soms zit dat in je reisverzekering. Was een heel stuk over bij omroep max, dat een man met alleen basis een rekening van 18.000 euro kreeg voor niet vergoede kosten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 20:07

Ik heb ook gewoon een basisverzekering.. heb jaren gehad dat ik misschien 20 euro eigen risico heb gebruikt en voor de rest nada.. Zonde van het geld Wink

@ Printje, wel raar zo hoe dat gaat met die echo.. Ik zou er toch nog even achteraan gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  ellibre ma 20 aug 2012 - 20:12

Printje schreef:Nou ik heb gebeld en het was een vaag verhaal wat er op neer komt dat je bij het VGZ tegenwoordig voor vrijwel alles!!!!!! eerst je eigen risico moet opmaken voordat zij gaan vergoeden, ze dacht dat ook de 20 weken echo gedeeltelijk door ons betaald moest worden. Nou idioot vind ik het maar goed, heb gezegd dat ik aan het einde van het jaar ga overstappen naar een maatschappij met betere voorwaarden, denk je een gezinspakket te hebben betaal je nog alles zelf.
De vergoedingen uit het basispakket en de hoogte van het eigen risico zijn wettelijk vastgelegd en zijn bij VGZ niet anders dan bij een andere zorgverzekeraar. Waar nog wel een verschil kan ontstaan is in het feit dat sommige zorgverleners een hoger tarief mogen rekenen dan de maximale vergoeding van het basispakket. Alleen als je zorgverzekeraar deze zorgverlener gecontracteerd heeft wordt het volledige bedrag vergoed. De kans dat een andere zorgverzekeraar aanzienlijk veel meer zorgverleners gecontracteerd heeft dan VGZ is klein, aangezien VGZ tot de grootste verzekeraars van Nederland behoort (CZ, Menzis, VGZ, Zilveren Kruis, Achmea en Agis bezitten samen 80% van de markt).

Ook het eigen risico werkt bij elke verzekeraar het zelfde. In 2012 geldt een standaard eigen risico van 220 euro. Dit eigen risico geldt alléén voor behandelingen die onder het basispakket vallen, maar niet voor alles wat onder het basispakket valt. Zo gaat een consult van de huisarts niet van je eigen risico af. Voor sommige behandelingen uit het basispakket geldt dat je je er ook aanvullend voor kunt verzekeren. De vergoeding zoals vastgelegd in je aanvullende verzekering geldt dan, en het eigen risico vervalt daardoor meestal.

Voor een behandeling waarvoor je aanvullend verzekerd ben geldt dat deze kosten nooit onder je eigen risico vallen. Dat wil overigens niet zeggen dat de behandeling volledig vergoed wordt. Het komt vaak voor dat behandelingen uit de aanvullende verzekering voor 50% of 75% vergoed worden, en/of dat er een maximaal bedrag geldt, bijvoorbeeld een vergoeding van 75% tot een maximum van 40 euro. Denk hierbij aan vaccinaties, tandheelkundige zorg, etc.

Printje, ik vind het vervelend voor je dat je onverwachts met een hoge rekening opgezadeld wordt. Maar ik heb wel het idee dat jij je nooit ook maar enigszins in zorgverzekeringen verdiept hebt. Het is niet zo dat als je maar een aanvullende verzekering neemt, alles ineens vergoed wordt. Als ik jou was zou ik me eens een keer een beetje verdiepen in de werking van zorgverzekeringen, en voorafgaand aan een behandeling even in het vergoedingenoverzicht kijken (http://www.vgz.nl/vergoedingen/vergoedingenzoeker) zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Nu roep je zomaar wat, maar jouw "probleem" komt niet door je zorgverzekeraar, en overstappen naar een andere verzekeraar gaat geen verschil maken.

Overigens wordt het ook hoog tijd dat iedereen beseft dat het betalen van een zorgverzekeringspremie niet gelijk staat aan het recht op onbeperkte, volledig vergoede zorg. De daadwerkelijke zorgkosten in Nederland liggen vele malen hoger dan wat wij zelf aan maandelijkse premies betalen. De zorgkosten kwamen afgelopen jaar neer op gemiddeld €5392 euro per Nederlander, ALLE Nederlanders meegerekend.

Iedereen zou deze visualisatie van de zorguitgaven in Nederland eigenlijk eens moeten bekijken: http://www.welingelichtekringen.nl/wordpress/wp-content/uploads/2012/08/o13893.png Hou er rekening mee dat de ZVW-premies waar over gesproken wordt, voor een zeer groot deel bestaat uit de inkomensafhankelijke werkgeversbijdrage.


Laatst aangepast door ellibre op ma 20 aug 2012 - 21:21; in totaal 1 keer bewerkt
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Marin ma 20 aug 2012 - 20:55

Pfff ik zat er juist aan te denken om juist eens een aanvullende verzekering te nemen, juist omdat in het basispakket niets vergoed wordt. Ik heb laatst nog 125 euro aan een SOA test moeten betalen en 160 euro af moeten tikken voor m'n spiraaltje. Fysiotherapie kon ik toen ik veel klachten had en geen baan had gewoon niet heen, omdat niks vergoed werd. Dan heb je dus ook echt amper wat aan zo'n basisverzekering. Maar zo te horen zijn de aanvullende pakketten dus niet veel beter? Ik ga er voor januari eens goed naar kijken, naar wat nut voor mij zou hebben.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 21:09

Als het eigen risico weer omhoog gaat zul je toch eerst weer €200/€300 euro zelf moeten betalen.

Nu is het voor mij makkelijk kiezen want ik heb eigenlijk nooit wat (even afkloppen).

Maar misschien kun je voor jezelf opmaken waar je denkt gebruik van te gaan maken en hoeveel dat kost met en zonder aanvullende verzekering. Of dat het gunstiger is om het gewoon te betalen van je eigen risico. Want volgens mij is het toch ook zo dat je bij je aanvullende verzekering eerst aan je eigen risico begint?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Rush ma 20 aug 2012 - 21:11

Punk'd schreef:Als het eigen risico weer omhoog gaat zul je toch eerst weer €200/€300 euro zelf moeten betalen.

Nu is het voor mij makkelijk kiezen want ik heb eigenlijk nooit wat (even afkloppen).

Maar misschien kun je voor jezelf opmaken waar je denkt gebruik van te gaan maken en hoeveel dat kost met en zonder aanvullende verzekering. Of dat het gunstiger is om het gewoon te betalen van je eigen risico. Want volgens mij is het toch ook zo dat je bij je aanvullende verzekering eerst aan je eigen risico begint?
Bij de dingen waar je aanvullend voor verzekerd bent niet geloof ik.

Ik betaal ook geen eigen risico over m`n tandartsrekeningen omdat ik een tandverzekering heb.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Marin ma 20 aug 2012 - 21:12

Ja voor mij zou dat voor fysiotherapie wel ideaal zijn. Maar eens naar kijken t.z.t.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Ella ma 20 aug 2012 - 21:17

Waar je de echo hebt laten maken heeft die een overeenkomst met jouw zorgverzekeraar?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  ellibre ma 20 aug 2012 - 21:20

Punk'd schreef:Als het eigen risico weer omhoog gaat zul je toch eerst weer €200/€300 euro zelf moeten betalen.

Nu is het voor mij makkelijk kiezen want ik heb eigenlijk nooit wat (even afkloppen).

Maar misschien kun je voor jezelf opmaken waar je denkt gebruik van te gaan maken en hoeveel dat kost met en zonder aanvullende verzekering. Of dat het gunstiger is om het gewoon te betalen van je eigen risico. Want volgens mij is het toch ook zo dat je bij je aanvullende verzekering eerst aan je eigen risico begint?
Ik snap dat je misschien geen zin had om mijn hele verhaal uit te lezen, maar dat heb ik dus net hier boven uitgelegd Wink Maar nog een keer:

Voor een behandeling waarvoor je aanvullend verzekerd ben geldt dat deze kosten nooit onder je eigen risico vallen. Dat wil overigens niet zeggen dat de behandeling volledig vergoed wordt. Het komt vaak voor dat behandelingen uit de aanvullende verzekering voor 50% of 75% vergoed worden, en/of dat er een maximaal bedrag geldt, bijvoorbeeld een vergoeding van 75% tot een maximum van 40 euro. Denk hierbij aan vaccinaties, tandheelkundige zorg, etc. Kijk dus goed naar de vergoeding die er voor staat.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  TukTuk di 21 aug 2012 - 0:19

Marin schreef:Ja voor mij zou dat voor fysiotherapie wel ideaal zijn. Maar eens naar kijken t.z.t.

Afhankelijk van de andere aanvullende dingen die je nodig hebt, kan FBTO misschien wel interessant zijn voor jou. Daar betaal je ongeveer 6 a 7 euro per maand voor het pakket therapieën, en dan krijg je fysiotherapie etc, en allerlei andere therapieen vergoed. Fysiotherapie/Manueel therapie is bijvoorbeeld dan tot 1000 euro per jaar.
Het grote voordeel van FBTO is dat je echt de pakkettten kan uitzoeken die voor jou nuttig zijn, terwijl bij de meeste verzekeringen je gewoon een iets uitgebreider pakket krijgt, minder specifiek, en dus moet je al snel het duurste pakket nemen voor een goede fysiotherapie vergoeding bijvoorbeeld.

Daarnaast kan je de meeste pakketten per maand aan en uit zetten, alleen voor bepaalde dingen zoals fysiotherapie heb je dan wel een wachttijd van 6 maanden.
Tandarts pakket kan je ook per maand aan en uit zetten (zonder wachttijd, behalve voor kronen etc)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Rush di 21 aug 2012 - 0:22

Ik kan m`n tandartspakket ook per maand uit en aan zetten, maar dat vind ik wel wat vreemd eigenlijk. Dan kan ik het toch in principe alleen aan zetten als ik naar de tandarts moet? Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 0:24

ellibre schreef:
Punk'd schreef:Als het eigen risico weer omhoog gaat zul je toch eerst weer €200/€300 euro zelf moeten betalen.

Nu is het voor mij makkelijk kiezen want ik heb eigenlijk nooit wat (even afkloppen).

Maar misschien kun je voor jezelf opmaken waar je denkt gebruik van te gaan maken en hoeveel dat kost met en zonder aanvullende verzekering. Of dat het gunstiger is om het gewoon te betalen van je eigen risico. Want volgens mij is het toch ook zo dat je bij je aanvullende verzekering eerst aan je eigen risico begint?
Ik snap dat je misschien geen zin had om mijn hele verhaal uit te lezen, maar dat heb ik dus net hier boven uitgelegd Wink Maar nog een keer:

Voor een behandeling waarvoor je aanvullend verzekerd ben geldt dat deze kosten nooit onder je eigen risico vallen. Dat wil overigens niet zeggen dat de behandeling volledig vergoed wordt. Het komt vaak voor dat behandelingen uit de aanvullende verzekering voor 50% of 75% vergoed worden, en/of dat er een maximaal bedrag geldt, bijvoorbeeld een vergoeding van 75% tot een maximum van 40 euro. Denk hierbij aan vaccinaties, tandheelkundige zorg, etc. Kijk dus goed naar de vergoeding die er voor staat.

Het was zo'n lang verhaal en niet echt op mij van toepassing :P aangezien ik alleen een basisverzekering heb.

Pff ik ga me er ook niet in mengen haha. Ben allang blij dat ik al die zorg niet nodig heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Jazzlyn di 21 aug 2012 - 1:32

20 weken echo werden wij ook voor gewaarschuwd, dat gaat eerst van je eigen risico. Gelukkig had ik die al volledig betaald en kon ik net voor de jaarwisseling terecht voor de echo...Embarassed
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Ella di 21 aug 2012 - 1:40

Jazzlyn schreef:20 weken echo werden wij ook voor gewaarschuwd, dat gaat eerst van je eigen risico. Gelukkig had ik die al volledig betaald en kon ik net voor de jaarwisseling terecht voor de echo...Embarassed

Oh dan kan ik dus een rekening verwachten.... zal eens kijken op de site van mijn zorgverzekering
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Printje di 21 aug 2012 - 1:48

Ella schreef:Waar je de echo hebt laten maken heeft die een overeenkomst met jouw zorgverzekeraar?

Ja want dat doet namelijk mijn vk gewoon zelf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  ellibre di 21 aug 2012 - 1:53

Printje schreef:
Ella schreef:Waar je de echo hebt laten maken heeft die een overeenkomst met jouw zorgverzekeraar?

Ja want dat doet namelijk mijn vk gewoon zelf.
En die is gecontracteerd door je zorgverzekeraar?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Ella di 21 aug 2012 - 1:56

ellibre schreef:
Printje schreef:
Ella schreef:Waar je de echo hebt laten maken heeft die een overeenkomst met jouw zorgverzekeraar?

Ja want dat doet namelijk mijn vk gewoon zelf.
En die is gecontracteerd door je zorgverzekeraar?

Daar gaat het inderdaad om
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Marin di 21 aug 2012 - 3:32

Dank je voor de tip, AN!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Atelier Madame di 21 aug 2012 - 3:36

Rush schreef:Ik kan m`n tandartspakket ook per maand uit en aan zetten, maar dat vind ik wel wat vreemd eigenlijk. Dan kan ik het toch in principe alleen aan zetten als ik naar de tandarts moet? Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 394967

heb je geen wachttijd voordat je een nota kunt declareren?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  TukTuk di 21 aug 2012 - 3:37

Atelier Madame schreef:
Rush schreef:Ik kan m`n tandartspakket ook per maand uit en aan zetten, maar dat vind ik wel wat vreemd eigenlijk. Dan kan ik het toch in principe alleen aan zetten als ik naar de tandarts moet? Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 394967

heb je geen wachttijd voordat je een nota kunt declareren?

Bij FBTO in ieder geval niet, daar kan je dus je pakket aanzetten zodra je weet dat je naar de tandarts moet en er een dure factuur komt. Behalve voor kronen dan etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Rush di 21 aug 2012 - 3:40

Atelier Madame schreef:
Rush schreef:Ik kan m`n tandartspakket ook per maand uit en aan zetten, maar dat vind ik wel wat vreemd eigenlijk. Dan kan ik het toch in principe alleen aan zetten als ik naar de tandarts moet? Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 394967

heb je geen wachttijd voordat je een nota kunt declareren?
Hoe bedoel je dat precies?

Ik krijg je nota direct mee (of ze stuurt 'm na) en dan kan ik die direct declareren online.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Atelier Madame di 21 aug 2012 - 3:41

AngelNyn schreef:
Atelier Madame schreef:
Rush schreef:Ik kan m`n tandartspakket ook per maand uit en aan zetten, maar dat vind ik wel wat vreemd eigenlijk. Dan kan ik het toch in principe alleen aan zetten als ik naar de tandarts moet? Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 394967

heb je geen wachttijd voordat je een nota kunt declareren?

Bij FBTO in ieder geval niet, daar kan je dus je pakket aanzetten zodra je weet dat je naar de tandarts moet en er een dure factuur komt. Behalve voor kronen dan etc.

Oke, maar als je dan die nota hebt ingediend, kun je hem de maand erna weer uitzetten of moet je vervolgens wel een jaar betalen voor die AV? Want leuk en aardig als je de nota dan wel vergoed krijgt, maar als die premie dan alsnog hoger is dan de vergoeding dan schiet het nog niet op. Dat is gewoon heel vaak het probleem met tandverzekeringen, je betaalt voor een vergoeding van 250 euro (en dan ook nog maar vaak 75% van de rekening) vaak 150 euro zelf.. dus dan heb je 'maar' 150 euro winst.. daarom heb ik gekozen om geen tandverzekering af te sluiten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Rush di 21 aug 2012 - 3:57

Atelier Madame schreef:
AngelNyn schreef:
Atelier Madame schreef:
Rush schreef:Ik kan m`n tandartspakket ook per maand uit en aan zetten, maar dat vind ik wel wat vreemd eigenlijk. Dan kan ik het toch in principe alleen aan zetten als ik naar de tandarts moet? Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 394967

heb je geen wachttijd voordat je een nota kunt declareren?

Bij FBTO in ieder geval niet, daar kan je dus je pakket aanzetten zodra je weet dat je naar de tandarts moet en er een dure factuur komt. Behalve voor kronen dan etc.

Oke, maar als je dan die nota hebt ingediend, kun je hem de maand erna weer uitzetten of moet je vervolgens wel een jaar betalen voor die AV? Want leuk en aardig als je de nota dan wel vergoed krijgt, maar als die premie dan alsnog hoger is dan de vergoeding dan schiet het nog niet op. Dat is gewoon heel vaak het probleem met tandverzekeringen, je betaalt voor een vergoeding van 250 euro (en dan ook nog maar vaak 75% van de rekening) vaak 150 euro zelf.. dus dan heb je 'maar' 150 euro winst.. daarom heb ik gekozen om geen tandverzekering af te sluiten.
Dat weet ik dus niet. Ik vroeg me dus af hoe dat dan werkt. Want ik vind het zo vreemd haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  FireButterfly di 21 aug 2012 - 3:57

Ik heb dus ook geen tandartsverzekering.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 4:10

Echt, zo veel mensen worden boos op hun zorgverzekeraar en compleet onterecht. Ze hebben er de ballen verstand van, vinden dat ze ingelicht moeten worden maar niemand die de folders leest die ze opsturen aan het begin van het jaar (ik was zelf ook zo iemand haha)... Verdiep je er eens in, voor je boos wordt en voor je zorg afneemt. Dan kom je ook niet voor vervelende verrassingen te staan.

Wilde uitgebreider reageren maar zie dat er een pagina terug al een mooie uitleg gegeven is door Ellibre.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum