Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

+21
TukTuk
Rush
Marin
ellibre
Atelier Madame
Reeza
rapa nui
Siem
Tania
Suusie
Sanne
Lejow
bolus26
Ella
_Nina
luenca
SuperGrover
Shisha
M@niek
nijntje4
Printje
25 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Printje di 21 aug 2012 - 9:10

Zusje schreef:Eh, het kan toch zijn dat ze het niet gedeclareerd hebben bij je zorgverlener? Een fout hebben gemaakt dus?

En ik las dat je Eigen Risico moest betalen. Dan krijg je het dus wel vergoed... alleen zie je er niks van omdat je eerst je potje vol moet maken.

Het lijkt me zeer sterk dat ze dan dus bij R zeker 2 maal dezelfde fout gemaakt hebben...

Ik maak nooit geen fluit op van mijn eigen risico..ik gebruik totaal geen zorg of wat dan ook.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  tweeling di 21 aug 2012 - 9:45

Zusje schreef:Eh, het kan toch zijn dat ze het niet gedeclareerd hebben bij je zorgverlener? Een fout hebben gemaakt dus?

En ik las dat je Eigen Risico moest betalen. Dan krijg je het dus wel vergoed... alleen zie je er niks van omdat je eerst je potje vol moet maken.

Het kan geen fout zijn als het in devpolsvstaatvdat het vergoed wordt Rolling Eyes
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 9:48

Ik vraag me af of sommigen wel begrijpen wat het Eigen Risico nou precies inhoudt.

@ Printje; Declaraties worden bij sommige bedrijven ook wel opgespaard en worden dan eens in de zo veel tijd vergoed. Dan kan dat toch nog steeds?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Printje di 21 aug 2012 - 9:50

Zusje schreef:

@ Printje; Declaraties worden bij sommige bedrijven ook wel opgespaard en worden dan eens in de zo veel tijd vergoed. Dan kan dat toch nog steeds?

Ja maar toch zeker niet 3 jaar later pas?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  tweeling di 21 aug 2012 - 9:55

Zusje schreef:Ik vraag me af of sommigen wel begrijpen wat het Eigen Risico nou precies inhoudt.

@ Printje; Declaraties worden bij sommige bedrijven ook wel opgespaard en worden dan eens in de zo veel tijd vergoed. Dan kan dat toch nog steeds?

Zucht........... Eindeloze discussie dit
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 9:56

3 Jaar later? Ik volg je niet meer hoor... Je hebt het over 2 keer bij R. Ik neem aan dat dat je andere kindje is, die 2,5 jaar oud is en dat het dus over 2 echo's gaat van toen je van hem zwanger was... Maar wellicht begrijp ik je verkeerd.

Je krijgt een rekening omdat het van je Eigen Risico af gaat zeg je. Dan krijg je het dus WEL vergoedt. Het gaat alleen in je Eigen Risico-potje. Als dat potje vol is en je dat bedrag zelf betaald hebt aan evt volgende nota's, dan krijg je vervolgens gewoon alles vergoed wat uit je basisverzekering komt. Dan kun je nu dus heel boos worden op VGZ, maar dit werkt bij alle verzekeringen hetzelfde hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  nijntje4 di 21 aug 2012 - 10:17

Even los van deze persoonlijke situatie. Ik vind het vooral vervelend dat het eigen risico steeds maar verhoogd wordt en het tekort dus maar weer op de burger wordt verhaald. Ik snap wat het eigen risico inhoudt, je krijgt het wel vergoed maar zolang je eigen risico nog niet op is gaat het daarvan af. En dat is bij alle verzekeringen hetzelfde want dat gaat om de basis.

Even als persoonlijk voorbeeld: het gaat mij erom dat ik dus standaard dat eigen risico wel kwijt ben door medicijnen bijv. En dat dat dus standaard zorgkosten voor mij worden. En dat is niet iets tijdelijks, ik slik die medicijnen tegen allergie al jaren. En door dat eigen risico wordt het steeds lastiger om hele normale dingen als medicijnen/fysio/psycholoog ed nog te kunnen doen.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 10:21

Ik heb mijn eigen risico vaak al binnen de 4/5 maanden op vanwege mijn medicijnen.
Maar ik begrijp wel dat het zo duur moet worden. Het infuus dat ik 1x per 2 maanden krijg kost al 1250.- voor 1 keer!
Mensen zeggen weleens: Waarom moet het duur zijn? Nou, wat denk je van al die onderzoeken die nodig zijn naar een medicijn, de mensen die het medicijn maken zullen ook betaald moeten worden, daar komt de verpakking bij en het transport en in sommige gevallen nog het toedienen waar ook weer mensen voor betaald moeten worden.

Het is véél geld. Héél veel geld. Maar door daar over door te gaan zal het niet minder worden.
Ik denk dat veel mensen zich ook verkijken op wat de zorg kost. Als we het er mee eens zijn dat de lakens maar 1x per week verschoond worden, je familie voor je eten moet zorgen etc dan kan het omlaag... Wat dat betreft zijn we ook wel een beetje verwend met die luxe in het ziekenhuis. Als ik al zie wat ik tijdens een dagje voor mijn infuus aan eten krijg... Gerechten die ik thuis niet eens maak.

Maar goed, dat is weer een andere discussie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Printje di 21 aug 2012 - 20:19

Zusje schreef:3 Jaar later? Ik volg je niet meer hoor... Je hebt het over 2 keer bij R. Ik neem aan dat dat je andere kindje is, die 2,5 jaar oud is en dat het dus over 2 echo's gaat van toen je van hem zwanger was... Maar wellicht begrijp ik je verkeerd.

Je krijgt een rekening omdat het van je Eigen Risico af gaat zeg je. Dan krijg je het dus WEL vergoedt. Het gaat alleen in je Eigen Risico-potje. Als dat potje vol is en je dat bedrag zelf betaald hebt aan evt volgende nota's, dan krijg je vervolgens gewoon alles vergoed wat uit je basisverzekering komt. Dan kun je nu dus heel boos worden op VGZ, maar dit werkt bij alle verzekeringen hetzelfde hoor...

Jij vroeg/zei dat het misschien zo kon zijn dat ze declaraties opsparen, bij de echo's van R klopt dit dus niet want 3 jaar geleden was ik zwanger van hem (en had de echo's) en die heb ik dus nooit betaald.

Ik snap het principe van eigen risico wel maar ik vind het 'voor mijn gevoel' geen vergoeding als ik het vervolgens weer zelf betaal. Het is gewoon zuur dat ik nooit uit dat eigen risico stukje kom en zo alles moet betalen zelf, qua medicijnen etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  TukTuk di 21 aug 2012 - 20:33

Printje schreef:
Zusje schreef:3 Jaar later? Ik volg je niet meer hoor... Je hebt het over 2 keer bij R. Ik neem aan dat dat je andere kindje is, die 2,5 jaar oud is en dat het dus over 2 echo's gaat van toen je van hem zwanger was... Maar wellicht begrijp ik je verkeerd.

Je krijgt een rekening omdat het van je Eigen Risico af gaat zeg je. Dan krijg je het dus WEL vergoedt. Het gaat alleen in je Eigen Risico-potje. Als dat potje vol is en je dat bedrag zelf betaald hebt aan evt volgende nota's, dan krijg je vervolgens gewoon alles vergoed wat uit je basisverzekering komt. Dan kun je nu dus heel boos worden op VGZ, maar dit werkt bij alle verzekeringen hetzelfde hoor...

Jij vroeg/zei dat het misschien zo kon zijn dat ze declaraties opsparen, bij de echo's van R klopt dit dus niet want 3 jaar geleden was ik zwanger van hem (en had de echo's) en die heb ik dus nooit betaald.

Ik snap het principe van eigen risico wel maar ik vind het 'voor mijn gevoel' geen vergoeding als ik het vervolgens weer zelf betaal. Het is gewoon zuur dat ik nooit uit dat eigen risico stukje kom en zo alles moet betalen zelf, qua medicijnen etc.

Je zou het ook anders kunnen zien en blij kunnen zijn DAT je nooit helemaal je eigen risico op gebruikt OMDAT je nooit ziek bent, niet standaard dure medicatie nodig hebt etc..
Hoe denk je dat het voor mensen is die wel ieder jaar hun eigen risico helemaal op gebruiken, ieder jaar weer dat extra geld moeten ophoesten? Jij hebt het nu alleen omdat je zwanger bent, je geeft zelf aan dat je nooit verder je eigen risico gebruikt omdat je nooit zorg afneemt.
Daarbij is het een verzekering.. Mocht je ooit eens in het ziekenhuis terecht komen dan zou je zonder die verzekering een héél stuk duurder uit zijn.. Het is nou eenmaal zo en je er over druk maken helpt echt niet, wees eerder dankbaar dat je nog nooit zoveel zorg nodig gehad hebt.
En ja het is gewoon veel geld, dat vind ik ook, zeker voor mij nu als student.. En soms baal ik ook wel en denk ik "Waarom kan in België de zorgverzekering 10 of 20 euro per maand zijn?!" Maar als ik nu zie, studiegenoot van mij heeft tijdens haar stage een ongeluk gehad, is hier in belgië geopereerd, fysiotherapie gevolgd etc, en we zouden via de school verzekerd zijn voor ziektekosten tot bijna 10.000 euro.. Nu is van de 2500 euro aan rekeningen die ze ontvangen heeft en ingediend (van operatie, fysiotherapie) ruim 1500 euro NIET vergoed, waarom dat is, geen idee..Waarschijnlijk zit er overal een grote eigen bijdrage aan of wat dan ook.. Nou daar wordt je ook niet vrolijk van hoor!

Overigs nog een reactie op dat je zei dat VGZ je nooit een wijziging van de voorwaardes heeft gestuurd, maar dat hoeft volgens mij ook niet.. Ieder jaar kan er wel iets wijzigen, en het is aan jou om je polisvoorwaarden door te nemen, of je nou over stapt of niet naar een nieuwe verzekering. Volgens mij stuurt namelijk wel iedere verzekering de polisvoorwaarden op, of je krijgt ze via de mail bijvoorbeeld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Rush di 21 aug 2012 - 20:48

Of in je persoonlijke omgeving op de website.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Printje di 21 aug 2012 - 20:48

Angelnyn; ik vreesde al voor zulke reacties, uiteraard ben ik daar blij om maar zo ben ik naar verhouding wel duur verzekerd omdat ik niets opmaak en een ander heel veel. Mij kost het meer als dat het me, op dit moment, opbrengt zeg maar. Maar goed dat kan idd altijd anders worden en het is idd nu eenmaal zo maar goed, ik besteed mijn geld liever anders dan aan zo'n dure verzekering maar dat geldt voor iedereen denk ik.

Niet zo gek lang geleden, ik meen in 2007/2008? ofzo was het ook veel en veel goedkoper, toen betaalde ik maar 30 per maand en nu meer dan 150.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Rush di 21 aug 2012 - 20:50

In 2008 betaalde ik gewoon €86 en dat was de goedkoopste verzekering toen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Printje di 21 aug 2012 - 20:50

En over de veranderde voorwaarden, voor de zoveelste keer, ik heb deze nagekeken omdat ik wist dat we voor een kindje gingen (anders had ik mijn verzekering sowieso al veranderd naar een ander pakket dan het gezinspakket) en daarop staat dus dat het vergoedt zou moeten worden en dus NIET van je eigen risico zou gaan. Maar goed ik ga zo nogmaals bellen want volgens mij is er gewoon een fout gemaakt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Printje di 21 aug 2012 - 20:51

Rush schreef:In 2008 betaalde ik gewoon €86 en dat was de goedkoopste verzekering toen.

Nou dan 2007 hehe, in ieder geval niet zo gek lang geleden was het nog kei goedkoop en daarna werd het per jaar veel duurder.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Rush di 21 aug 2012 - 20:54

Printje schreef:
Rush schreef:In 2008 betaalde ik gewoon €86 en dat was de goedkoopste verzekering toen.

Nou dan 2007 hehe, in ieder geval niet zo gek lang geleden was het nog kei goedkoop en daarna werd het per jaar veel duurder.
Nou ik weet niet, het lijkt me niet dat de premie ineens met €600 per jaar stijgt maargoed.

€150 is gewoon heel veel. Dat betaald m`n vader niet eens, met het meest uitgebreide pakket. :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Printje di 21 aug 2012 - 20:55

Rush schreef:
Printje schreef:
Rush schreef:In 2008 betaalde ik gewoon €86 en dat was de goedkoopste verzekering toen.

Nou dan 2007 hehe, in ieder geval niet zo gek lang geleden was het nog kei goedkoop en daarna werd het per jaar veel duurder.
Nou ik weet niet, het lijkt me niet dat de premie ineens met €600 per jaar stijgt maargoed.

€150 is gewoon heel veel. Dat betaald m`n vader niet eens, met het meest uitgebreide pakket. :O

Ik betaal nu per maand 154 geloof ik, en dat is het gezinspakket vd VGZ..

Ik weet het precieze jaar niet meer, ik woonde wel al samen dus zo rond 2007 was het echt nog maar ongeveer 30 euro per maand en toen werd het opeens per jaar veel meer. Er is toen iets veranderd in het beleid, weet niet meer wat maar toen ging iedereen opeens veel meer betalen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Rush di 21 aug 2012 - 20:57

Ik weet alleen dat het no-claim rond die tijd veranderd is naar het eigen risico. Toen is er wel veel gewijzigd idd.

Maar €154, daar zit dan ook wel een tandverzekering bij in mag ik hopen?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Sjaantje di 21 aug 2012 - 21:02

Dat is juist het principe van een verzekering: risico-spreiding. Voor de één is dat zuur (voor jou) en voor de ander is het prettig (voor mij). Ik heb zó veel ziektekosten dat ik vaak in januari al door m'n eigen risico heen ben. En daarna wordt gelukkig het grootste deel vergoed.

Het is overigens per 1 januari 2006 veranderd van ziekenfonds en particulier naar het huidige stelsel.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  TukTuk di 21 aug 2012 - 21:07

Printje schreef:Angelnyn; ik vreesde al voor zulke reacties, uiteraard ben ik daar blij om maar zo ben ik naar verhouding wel duur verzekerd omdat ik niets opmaak en een ander heel veel. Mij kost het meer als dat het me, op dit moment, opbrengt zeg maar. Maar goed dat kan idd altijd anders worden en het is idd nu eenmaal zo maar goed, ik besteed mijn geld liever anders dan aan zo'n dure verzekering maar dat geldt voor iedereen denk ik.

Niet zo gek lang geleden, ik meen in 2007/2008? ofzo was het ook veel en veel goedkoper, toen betaalde ik maar 30 per maand en nu meer dan 150.

Daar heb je ook helemaal gelijk in en zo denk ik dus ook regelmatig, alleen helpt het voor mij in ieder geval om te relativeren en te bedenken dat het ook anders had kunnen zijn.. Voor mij is het ook zuur, ik krijg coaching ivm ADHD, dan gaat eerst mijn eigen risico er aan, vervolgens zit er nog een eigen bijdrage van 200 euro per jaar voor psychische zorg.. Ja dat is veel geld, maar ik ben ook blij dat wanneer ik onverwachts in het ziekenhuis zou moeten belanden, ik weet dat dat ook gewoon betaald wordt. Als je puur alleen de mensen laat betalen die er gebruik van maken, wordt voor iedereen de drempel om naar een arts te gaan etc steeds hoger.. Dat zie je in Amerika ook, mensen die geen verzekering hebben en weigeren in een ambulance te stappen als het nodig is na een ongeval, en liever zelf met een taxi naar het ziekenhuis rijden, omdat ze zeg 500 dollar voor alleen die ambulance rekenen en de taxi bijvoorbeeld 20 dollar is en zo soms ook kostbare tijd verloren laten gaan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  TukTuk di 21 aug 2012 - 21:10

Printje schreef:
Rush schreef:
Printje schreef:
Rush schreef:In 2008 betaalde ik gewoon €86 en dat was de goedkoopste verzekering toen.

Nou dan 2007 hehe, in ieder geval niet zo gek lang geleden was het nog kei goedkoop en daarna werd het per jaar veel duurder.
Nou ik weet niet, het lijkt me niet dat de premie ineens met €600 per jaar stijgt maargoed.

€150 is gewoon heel veel. Dat betaald m`n vader niet eens, met het meest uitgebreide pakket. :O

Ik betaal nu per maand 154 geloof ik, en dat is het gezinspakket vd VGZ..

Ik weet het precieze jaar niet meer, ik woonde wel al samen dus zo rond 2007 was het echt nog maar ongeveer 30 euro per maand en toen werd het opeens per jaar veel meer. Er is toen iets veranderd in het beleid, weet niet meer wat maar toen ging iedereen opeens veel meer betalen.

Maar heb je dat gezinspakket ook echt nodig zeg maar ? Want ik heb eens op de site van VGZ gekeken ook, (om te kijken of ik iets kon vinden over die echo's) maar in het hele vergoedingenlijstje op de website van dat pakket komt niks terug over zwangerschap of wat dan ook, behalve extra kraamzorg en dan de vergoeding voor de bevalling in het ziekenhuis? Al die andere dingen zijn volgens mij op jouw gezin sowieso nog niet van toepassing? Orthodontie etc, daar heb je pas mee te maken als een kind 10/11 is bijvorbeeld.


  • Volledige vergoeding (poli)klinische bevalling
  • Brillen of lenzen: € 150 per drie jaar (tot 18 jaar: € 200 per drie jaar)
  • Kinderbril: € 200 per drie jaar
  • Ravot garantie op kinderbrillen
  • Budget beweegzorg (waaronder fysiotherapie) tot € 600 per jaar
  • Budget huidbehandelingen (zoals acne) tot € 500 per jaar
  • 15 uur luxe kraamzorg
  • Flapoorcorrectie: € 1.500 (voor kinderen tot 18 jaar)
  • Huishoudelijke hulp en kinderopvang bij ziekenhuisopname
  • Mantelzorgmakelaar: € 500 per jaar
  • Orthodontie: 80% tot maximaal € 2.500 (voor kinderen tot 22 jaar)
  • Adoptievergoeding: tot € 300 per kind
  • Wereldwijd spoedeisende hulp op vakantie
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  TukTuk di 21 aug 2012 - 21:14

Sjaantje schreef:Dat is juist het principe van een verzekering: risico-spreiding. Voor de één is dat zuur (voor jou) en voor de ander is het prettig (voor mij). Ik heb zó veel ziektekosten dat ik vaak in januari al door m'n eigen risico heen ben. En daarna wordt gelukkig het grootste deel vergoed.

Het is overigens per 1 januari 2006 veranderd van ziekenfonds en particulier naar het huidige stelsel.

En dat is ook beetje wat ik bedoelde.. Niemand die nu spontaan zegt "oh als het kon nam ik zo jouw klachten over Sjaan, dan haal ik in ieder geval mijn zorgverzekering er uit!" Wink

Maarja het is het een of het ander.. Of je maakt de zorg helemaal onbetaalbaar voor de mensen die het echt nodig hebben en mensen die niks gebruiken betalen ook niks, of iedereen betaald gewoon zelf een vast iets en zo wordt het voor iedereen wat beter behapbaar.

Maar Printje, als je toch nooit je eigen risico verder gebruikt, waarom verhoog je die dan niet? Scheelt je per maand ook weer enkele euro's smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Sjaantje di 21 aug 2012 - 21:24

Wil je dat écht niet van me overnemen, AN? Valt me beetje van je tegen hoor... ;-)

Wat ik zelf wel vervelend vind is dat ik juist vanwege mijn handicap niet kan werken en dus ook geen ruim inkomen heb waardoor alle ziektekosten relatief gezien nóg duurder zijn: én meer kosten te betalen én minder inkomen om het van te kunnen betalen.

Maar ja goed, als we geen verzekeringsstelsel hadden, had ik nu niet meer kunnen lopen, bijvoorbeeld.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Atelier Madame di 21 aug 2012 - 21:29

De basisverzekering is volgens mij niet eens zo gek veel gestegen hoor, in 2008 betaalde ik rond de 90 euro en ik betaal nu nog steeds rond de 98. Dat is gewoon een normale inflatie van een paar euro per jaar. Wat een verzekering met de AV doet, dat mogen ze zelf bepalen en die stijgen vaak ook gewoon veel sterker. Wat mij betreft mogen ze daar sommige dingen ook wel uit halen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Atelier Madame di 21 aug 2012 - 21:32

Sjaantje schreef:Wil je dat écht niet van me overnemen, AN? Valt me beetje van je tegen hoor... ;-)

Wat ik zelf wel vervelend vind is dat ik juist vanwege mijn handicap niet kan werken en dus ook geen ruim inkomen heb waardoor alle ziektekosten relatief gezien nóg duurder zijn: én meer kosten te betalen én minder inkomen om het van te kunnen betalen.

Maar ja goed, als we geen verzekeringsstelsel hadden, had ik nu niet meer kunnen lopen, bijvoorbeeld.

lol! om die eerste uitspraak :p

Kan me wel voorstellen dat je tegen veel onvergoede kosten aanloopt en dat heel vervelend is. Ik maak mijn eigen risico nooit op, hooguit een paar tientjes. Dat is toch wat anders dan elke maand sowieso 25 euro apart moeten zetten voor dat eigen risico.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 5 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum