Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

+21
TukTuk
Rush
Marin
ellibre
Atelier Madame
Reeza
rapa nui
Siem
Tania
Suusie
Sanne
Lejow
bolus26
Ella
_Nina
luenca
SuperGrover
Shisha
M@niek
nijntje4
Printje
25 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 6 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Sjaantje di 21 aug 2012 - 21:37

Als je nou toch die 25 per maand apart zet en het niet hoeft te gebruiken, kun je mooi in december een kerst-kadootje voor me kopen Very Happy

Ach weet je, ik hou me maar vast aan de gedachte dat er ik er nog veel bekaaider af had kunnen komen als ik in een ander land was geboren.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 6 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  TukTuk di 21 aug 2012 - 21:40

Sjaantje schreef:Wil je dat écht niet van me overnemen, AN? Valt me beetje van je tegen hoor... ;-)

Wat ik zelf wel vervelend vind is dat ik juist vanwege mijn handicap niet kan werken en dus ook geen ruim inkomen heb waardoor alle ziektekosten relatief gezien nóg duurder zijn: én meer kosten te betalen én minder inkomen om het van te kunnen betalen.

Maar ja goed, als we geen verzekeringsstelsel hadden, had ik nu niet meer kunnen lopen, bijvoorbeeld.

Ja best wel flauw van me hé!

Maar wat je zegt is inderdaad ook een goed punt, er zijn heel veel mensen die vanwege hun ziekte of handicap niet kunnen werken, voor hun is het nog eens extra zuur.

Moet eerlijk zeggen, dat ik me sinds ik deze opleiding doe steeds meer realiseer hoeveel geluk je eigenlijk hebt als je gewoon gezond bent. We behandelen tijdens de college's behoorlijk wat verschrikkelijke (aangeboren) ziektebeelden waar we mee te maken kunnen krijgen later in het werkveld en zeker als je soms hoort hoe krom de vergoedingen soms zijn in België (kan niet over NL oordelen omdat we daar verder dus helemaal niks over te horen krijgen), dan zet dat je toch weer met beide benen op de grond. Voorbeeldje bijvoorbeeld de ziekte ALS, heeft een behoorlijk snel progressief verloop, in België kom je pas na 2 jaar ofzo in aanmerking voor een electrisch aangepaste rolstoel / zitschaal, terwijl behoorlijk wat patiënten met ALS die 2 jaar niet eens halen en binnen enkele maanden al eigenlijk zo'n rolstoel nodig hebben.
Nu weet ik totaal niet hoe dat in NL geregeld is, omdat wij alleen dus les krijgen over de belgische vergoedingen, maar mag toch hopen dat dat hier in NL er anders aan toe gaat.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 6 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Sjaantje di 21 aug 2012 - 21:49

Ik weet niks over je specifieke voorbeeld, heb (gelukkig) niet te maken met ALS in mijn omgeving maar wat ontzettend krom zeg! Zover ik weet duurt het in NL helemaal niet zo lang voordat je ergens recht op hebt. Ja wél als je eenmaal een bepaalde voorziening hebt dan is het wel de bedoeling dat je daar een x-jaar mee doet maar daar kan in bepaalde gevallen van afgeweken worden.

Voorbeeldje: ik heb mijn huidige rolstoel nu 5 jaar, zou 7 jaar mee moeten gaan. Ding is nog hartstikke goed hoor, alleen het frame is toentertijd uitgekozen op mijn slechte knieën. Nu ik mijn knieën weer kan buigen, zit ik met mijn voeten aan de achterzijde van de voetplaat, dus dichter bij me. Frame kan niet aangepast worden, dus ik heb toestemming gekregen om nú al een nieuwe rolstoel aan te vragen ipv over 2 jaar. Mijn huidige rolstoel zal dan waarschijnlijk wel weer ingezet gaan worden bij iemand anders. Overigens wordt dit door de gemeente betaald, niet door de zorgverzekeraar.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 6 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  TukTuk di 21 aug 2012 - 21:57

Sjaantje schreef:Ik weet niks over je specifieke voorbeeld, heb (gelukkig) niet te maken met ALS in mijn omgeving maar wat ontzettend krom zeg! Zover ik weet duurt het in NL helemaal niet zo lang voordat je ergens recht op hebt. Ja wél als je eenmaal een bepaalde voorziening hebt dan is het wel de bedoeling dat je daar een x-jaar mee doet maar daar kan in bepaalde gevallen van afgeweken worden.

Voorbeeldje: ik heb mijn huidige rolstoel nu 5 jaar, zou 7 jaar mee moeten gaan. Ding is nog hartstikke goed hoor, alleen het frame is toentertijd uitgekozen op mijn slechte knieën. Nu ik mijn knieën weer kan buigen, zit ik met mijn voeten aan de achterzijde van de voetplaat, dus dichter bij me. Frame kan niet aangepast worden, dus ik heb toestemming gekregen om nú al een nieuwe rolstoel aan te vragen ipv over 2 jaar. Mijn huidige rolstoel zal dan waarschijnlijk wel weer ingezet gaan worden bij iemand anders. Overigens wordt dit door de gemeente betaald, niet door de zorgverzekeraar.

Ja ik heb het idee dat er in NL veel meer naar de persoon en zijn/haar situatie zelf gekeken wordt, terwijl in België het gewoon een standaard regelement is, met vaste vergoedingen en inderdaad ook dat je x aantal jaar met een voorziening moet doen en lukt dat niet dat je veel sneller pech hebt, tenminste dat idee heb ik.
Wel heel fijn dat je nu gewoon een nieuwe rolstoel krijgt! Zo zou het ook moeten.

En oude rolstoelen vaak wel hergebruikt worden, is het niet in NL, dan is het wel in 3de wereldlanden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 6 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 22:22

Ik ben zelf ook al in februari door mijn eigen risico heen. Ik krijg in september wel een vergoeding voor de ziektekosten die ik maak van het Uwv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 6 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Sjaantje di 21 aug 2012 - 22:29

AngelNyn schreef:Ja ik heb het idee dat er in NL veel meer naar de persoon en zijn/haar situatie zelf gekeken wordt, terwijl in België het gewoon een standaard regelement is, met vaste vergoedingen en inderdaad ook dat je x aantal jaar met een voorziening moet doen en lukt dat niet dat je veel sneller pech hebt, tenminste dat idee heb ik.
Wel heel fijn dat je nu gewoon een nieuwe rolstoel krijgt! Zo zou het ook moeten.

En oude rolstoelen vaak wel hergebruikt worden, is het niet in NL, dan is het wel in 3de wereldlanden.
Hergebruik is prima, het is ook nog een rolstoel in zéér goede staat en super fijn ding. Ik wil waarschijnlijk weer dezelfde maar dan met een frame dat meer gebogen is bij de knieën. En wellicht een ander kleurtje nu maar daar ben ik nog niet over uit.

Overigens heb ik een nieuwe handspalk gekregen van het vgz en daar moet ik ook minimaal 2 (of 3??) jaar mee doen voordat ze weer een nieuwe vergoeden. Maar ik ben met je eens dat het beter is om naar de individuele situatie te kijken.

Doedel, die vergoeding krijg ik ook, die is zéér welkom!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog? - Pagina 6 Empty Re: Wat voor nut heeft uitgebreide ziektekostenverzekering nog?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum