Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft de gouden tip voor mij?

+3
RYW
Minx
heartsdale
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale vr 15 jun 2012 - 5:55

Ik zit momenteel even in een stressperiode.
Op mijn werk heb ik veel plezier, maar ik haal er niet de voldoening uit die ik zoek.
Ik zou graag een andere richting op willen.

Ben nu ta.xichauffeuse en wil graag verder met waar ik voor geleerd heb, namelijk z.akelijke dienstverlening.
Vanmorgen gespek gehad op school en de optie BBL was niet mogelijk.
Ik werk nu 40 uur en kan dus niet volledig naar school gaan om een BOL opleiding te gaan volgen, dan raak ik te veel inkomsten kwijt.
Mijn opleiding is niv 2 en te laag om ergens aan de slag te kunnen, ik ben al 6 jaar aan het werk, nadat ik met mijn opleiding gestopt was. Dus ervaring heb ik ook niet in de zakelijke dienstverlening.
Maar ik ben super gemotiveerd en wil heel graag de administratieve kant op.
Ik ben bereid om heel hard te gaan leren. Maar wel in combinatie met de praktijk dus werken en leren.

Nu zag ik net op de website van een uitzendbureau dat je je daar kan aanmelden voor een leerwerk traject via Stoof, zegt iemand dit wat?
Ik ben nog maar 23 jaar en wil heel graag en heb nu ook de kans, die had ik in het verleden niet.

Hoe pak ik dit aan?? Sorry voor mijn warrige verhaal maar ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik heb al verschillende bedrijven een motivatiebrief gestuurd, maar ik krijg alleen maar afwijzingen omdat ik geen ervaring heb.
Hebben jullie tips??
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 8:18

Qua inkomsten zul je er denk ik hoe dan ook op achteruit gaan. Je hebt nu begrijp ik niveau 2? Dan zou je dus niveau 3 willen doen? Volgens mij kan je dat dan verkort doen, dat je nog 2 jaar moet leren. Mijn zusje gaat na de zomer ook beginnen niveau 3, 4 dagen werken en 1 dag school dacht ik. Bedrijf is haar wel verplicht een salaris te geven, volgens mij had ze het over 5 euro per uur. Als je daarnaast bijv nog 1 dag extra werkt in het weekend en de rest bijleent van de ib groep?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Minx vr 15 jun 2012 - 12:04

Eerst maar eens zorgen dat je lichamelijk alles op de rit hebt. Lees nu meerdere topics van je en ik denk dat dat de eerste prioriteit moet zijn. Voor mijn gevoel ben je met te veel dingen tegelijk bezig.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 16:07

What happened to je ambities het bedrijf waar je werkt te verbeteren d.m.v. naar de directeur stappen met een lijst van minpunten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale vr 15 jun 2012 - 20:48

Fairytale schreef:Eerst maar eens zorgen dat je lichamelijk alles op de rit hebt. Lees nu meerdere topics van je en ik denk dat dat de eerste prioriteit moet zijn. Voor mijn gevoel ben je met te veel dingen tegelijk bezig.

Daar heb je ook helemaal gelijk in, zegt mn vriend ook.
Maar ik wil zo graag en heb totaal geen rust in mn hoofd.

Eerder heb ik nooit kunnen leren en school af kunnen maken doordat ik altijd voor mn zusje moest zorgen, en nu hoeft dat niet meer,ik woon in een andere woonplaats en heb hier 'rust'.
En nu wil ik de kans grijpen om een opleiding te gaan doen, maar je hebt volkomen gelijk!!
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale vr 15 jun 2012 - 20:49

Charlie schreef:What happened to je ambities het bedrijf waar je werkt te verbeteren d.m.v. naar de directeur stappen met een lijst van minpunten?

Mijn contract word waarschijnlijk niet verlengd, en die loopt af over 3 weken Cry
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale vr 15 jun 2012 - 20:50

Yasmin schreef:Qua inkomsten zul je er denk ik hoe dan ook op achteruit gaan. Je hebt nu begrijp ik niveau 2? Dan zou je dus niveau 3 willen doen? Volgens mij kan je dat dan verkort doen, dat je nog 2 jaar moet leren. Mijn zusje gaat na de zomer ook beginnen niveau 3, 4 dagen werken en 1 dag school dacht ik. Bedrijf is haar wel verplicht een salaris te geven, volgens mij had ze het over 5 euro per uur. Als je daarnaast bijv nog 1 dag extra werkt in het weekend en de rest bijleent van de ib groep?

Ik heb nog geen bedrijf gevonden, heb tig brieven opgestuurd, nette brieven naar mijn idee maar ik krijg telkens afwijzingen.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale vr 15 jun 2012 - 20:51

Maar niemand is bekende met Stoof en/of schroevers??
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 21:09

Ik zie wel dat in veel vacatures gevraagd wordt naar Schoevers. Volgens mij wel een dure opleiding, maar dat weet ik niet. Ook geen ervaring mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 3:34

Waarom ga je geen BBL-opleiding doen in de sector waar je graag wil werken? Je hebt dan inkomen en werk. En vaak wordt de opleiding betaald. Je moet er wel eventueel rekening mee houden dat je een leerling salaris krijgt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale za 16 jun 2012 - 4:46

Dropdraakje schreef:Waarom ga je geen BBL-opleiding doen in de sector waar je graag wil werken? Je hebt dan inkomen en werk. En vaak wordt de opleiding betaald. Je moet er wel eventueel rekening mee houden dat je een leerling salaris krijgt

Nou dat probeer ik de hele tijd te vertellen.
Ik ben dus op zoek naar een bedrijf die dat wil, heb al verschillende brieven verstuurd, ik geloof wel al naar tientallen bedrijven, maar iedere keer word ik afgewezen of er is geen plaats.
En de school waar ik de BBL opleiding wou doen heeft geen BBL plekken, alleen maar BOL.

Dus vandaar dat ik me afvroeg wat ik nu zou kunnen doen.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 6:09

Zet je brief eens hier neer zodat forummers er feedback op kunnen geven smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale za 16 jun 2012 - 6:27

Yasmin schreef:Zet je brief eens hier neer zodat forummers er feedback op kunnen geven Wie heeft de gouden tip voor mij? 561177

Dat is misschien een goed idee, haal ik ff de persoonlijke gegevens eruit.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale za 16 jun 2012 - 6:30

Onderwerp: Sollicitatie vacature (naam bedrijf)



.., 12 juni, 2012



Geachte heer,mevrouw,



Mijn naam is .. uit .., ik ben drieëntwintig jaar en momenteel fulltime werkzaam als .. bij .. in ...

Begin september van dit jaar ben ik voornemend om de BBL opleiding juridisch medewerker aan het .. te gaan volgen.

Zoals eerder aangegeven ben ik momenteel werkzaam als .. in het ..vervoer bij .., dit werk doe ik met veel plezier en inzet maar geeft mij niet de voldoening die ik zoek.



De vooropleiding administratief medewerker (niveau 2) heb ik met goed gevolg afgerond en in deze sector ligt mijn voornaamste interesse. Door wijzigingen in mijn persoonlijke situatie heb ik nu de mogelijkheid om de vervolgopleiding .. te gaan volgen, deze kans wil ik met beide handen aangrijpen en zodoende ben ik nu druk zoekende naar vacatures die aansluiting vinden bij mijn opleiding.

Naar mijn eigen bescheiden mening bezit ik de vereiste kernbegrippen om mij in deze functie, in combinatie met mijn te volgen opleiding, verder te ontwikkelen tot een volwaardig juridisch medewerker.

Zelfstanding werken is mij niet vreemd maar ook in teamverband sta ik mijn spreekwoordelijke “mannetje”, goed communiceren, zowel sociaal als op zakelijk niveau wil ik altijd een positieve bijdrage leveren en het omgaan met mensen in diverse facetten van de samenleving maken het dat ik zeer gemotiveerd en leergierig ben en blijf.

De vacature voor .. binnen uw organisatie lijkt mij dan ook de uitgelezen kans om werken en leren te combineren.

Graag kom ik in een persoonlijk gesprek mijn sollicitatie bij u toelichten.





Hoogachtend en met vriendelijke groet,
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Minx za 16 jun 2012 - 7:35

Een erg vage brief. Welke eigenschappen bijvoorbeeld en het deel eigen bescheiden mening haalt al onderuit wat je daarna gaat zeggen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale za 16 jun 2012 - 7:40

Fairytale schreef:Een erg vage brief. Welke eigenschappen bijvoorbeeld en het deel eigen bescheiden mening haalt al onderuit wat je daarna gaat zeggen.

Zou ik dat deel eruit moeten halen?
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  RYW za 16 jun 2012 - 7:46

Dat, plus de spelfouten...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  rapa nui za 16 jun 2012 - 8:14

Ik zou je op basis van deze brief ook niet uitnodigen voor een gesprek. Vind de brief niet echt geweldig en inderdaad vaag. Ik vind de eerste en derde regel wat dubbel, zou dit er anders in zetten. Die zin waarin je het hebt over goed communiceren vind ik ook krom. Als je goed kunt communiceren zou je niet zo'n zin formuleren. En ik zou er nooit iets in zetten als "naar mijn eigen bescheiden mening".
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale za 16 jun 2012 - 8:19

rapa nui schreef:Ik zou je op basis van deze brief ook niet uitnodigen voor een gesprek. Vind de brief niet echt geweldig en inderdaad vaag. Ik vind de eerste en derde regel wat dubbel, zou dit er anders in zetten. Die zin waarin je het hebt over goed communiceren vind ik ook krom. Als je goed kunt communiceren zou je niet zo'n zin formuleren. En ik zou er nooit iets in zetten als "naar mijn eigen bescheiden mening".

Nee dat is misschien wat teveel eigendunk.
Ik ga de brief helemaal anders maken.

Dankjewel..
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 8:48

Je brief leest niet prettig. Dit komt door het taalgebruik, de zinnen zijn te lang. Als lezer heb je al gauw zoiets van: ik snap het niet, laat maar doen. Eigenlijk zonde want nu verpest je het voor jezelf door het taalgebruik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale za 16 jun 2012 - 9:50

Yasmin schreef:Je brief leest niet prettig. Dit komt door het taalgebruik, de zinnen zijn te lang. Als lezer heb je al gauw zoiets van: ik snap het niet, laat maar doen. Eigenlijk zonde want nu verpest je het voor jezelf door het taalgebruik.

Bedankt voor deze tip!
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  heartsdale za 16 jun 2012 - 9:52

Het meest gekke vind ik dat er verschillende meningen zijn over deze brief.
Heb hem in de omgeving natuurlijk ook laten lezen en door jullie nu.

En heb hem eigenlijk samen met mijn vriend opgesteld.
Even ter informatie, mn vriend heeft een verantwoordelijke baan, en hij neemt ook mensen aan a.d.h van sollicitatiebrieven. En hij heeft me hierbij geholpen.

Zo kun je zien hoe de meningen zijn verdeeld, en hoe iedereen er anders tegenaan kijkt.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 19:12

heartsdale schreef:
Dropdraakje schreef:Waarom ga je geen BBL-opleiding doen in de sector waar je graag wil werken? Je hebt dan inkomen en werk. En vaak wordt de opleiding betaald. Je moet er wel eventueel rekening mee houden dat je een leerling salaris krijgt

Nou dat probeer ik de hele tijd te vertellen.
Ik ben dus op zoek naar een bedrijf die dat wil, heb al verschillende brieven verstuurd, ik geloof wel al naar tientallen bedrijven, maar iedere keer word ik afgewezen of er is geen plaats.
En de school waar ik de BBL opleiding wou doen heeft geen BBL plekken, alleen maar BOL.

Dus vandaar dat ik me afvroeg wat ik nu zou kunnen doen.

Probeer eens via internet. Vaak hebben ze sites waar ze alles kunnen vertellen over opleidingen etc. Kijk eens bij verschillende instantie via het net als daar nog vaccetures voor leerlingen staan kun je reageren. Maar ik denk dat je nu ook te laat bent. Voor een leerling plek gaan ze meestal aan het einde van het jaar/ begin van het jaar aan de slag. Kan best zo zijn dat alle plekken al vergeven zijn. Ik heb ook via het net gesolliciteerd en ik ben afgelopen Sept begonnen met solliciteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Minx zo 17 jun 2012 - 4:32

heartsdale schreef:Het meest gekke vind ik dat er verschillende meningen zijn over deze brief.
Heb hem in de omgeving natuurlijk ook laten lezen en door jullie nu.

En heb hem eigenlijk samen met mijn vriend opgesteld.
Even ter informatie, mn vriend heeft een verantwoordelijke baan, en hij neemt ook mensen aan a.d.h van sollicitatiebrieven. En hij heeft me hierbij geholpen.

Zo kun je zien hoe de meningen zijn verdeeld, en hoe iedereen er anders tegenaan kijkt.

Heb je door dat je hier nu weer doet wat antibes in het andere topic al aangaf.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Caro zo 17 jun 2012 - 5:58

Je brief is gewoon niet goed. Kan er niks anders van maken... Te wollig geschreven, duurdere zinnen maken dan nodig is, geen tot nauwelijks structuur, en weinig punten over jezelf. Ja, je naam, maar die halen ze wel uit je CV. En je persoonlijke omslag n je privéleven zal ook echt niemand interesseren. Dat impliceert namelijk dat je een persoon bent met een moeilijke privesituatie en zo iemand wil je niet zo snel aannemen.

Verder eens met Fairytale.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft de gouden tip voor mij? Empty Re: Wie heeft de gouden tip voor mij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum