Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Drama vakanties?

+22
Rovine
Alex
Elliot
silly-one
Vanilla Queen
Lejow
Koffieleut
Jasmina
luisa
Niekske
Rouxxxe
smurfie
*Lookie*
Twellie
Lenthe
Mermaid
Ooh La La!
Caribbeanlover
Snoes
applestar
Blond
Jilke
26 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Alex ma 27 aug 2012 - 7:36

Caribbeanlover schreef:
Yasmin schreef:Ik vloog terug met Transavia vanuit Spanje en op een gegeven moment merkte ik dat we alleen maar rondjes aan het vliegen waren. Toen werd er omgeroepen: Helaas kunnen we niet landen, Schiphol is gesloten. Ik dacht nog van, wat is dit nu weer.. Iedereen een beetje in paniek, en weer dat ze niet kunnen landen. Ik werd toen wel steeds banger, helemaal toen ze vervolgens omriepen: we gaan proberen op Rotterdam te landen, want de brandstof is ook bijna op.
Het bleek dat kort daarvoor dat ongeluk met Turkish airlines is gebeurd en ze daarom niet konden landen. We zijn toen op Rotterdam geland, daar nog getankt en toen verder gevlogen naar Schiphol, 5 min vliegen ofzo haha

Dus Schiphol was niet gesloten, kan ook nl nooit!

Dat kan wel, dat zegt ze toch.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Caribbeanlover ma 27 aug 2012 - 9:10

Sarah, dan is het toch niet gesloten aangezien er altijd mensen aanwezig zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 9:14

Caribbeanlover schreef:Sarah, dan is het toch niet gesloten aangezien er altijd mensen aanwezig zijn.
Gesloten voor vliegverkeer in de zin van dat al het vliegverkeer niet in- of uit mag gaan, Maar volgens mij is het verhaal dat Schiphol gesloten was toendertijd inderdaad niet helemaal waar, volgens mij werd het vliegverkeer over andere start- en landingsbanen geleid zodat men het wrak niet zou zien liggen.

Maar de luchtverkeersleiding kan inderdaad besluiten om ene luchthaven te sluiten. Dat betekent niet dat er geen kip meer op de luchthaven rondloopt, dat niet. Dat betekent alleen dat er geen vliegverkeer meer plaatsvindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 9:18

Oh, en bedenk: ten tijde van die aswolk vond er in een groot deel van Europa ook geen luchtverkeer meer plaats. Toen waren alle luchthavens ook gesloten. Niet gesloten in de zin van 'deuren dicht en niemand meer erin', maar 'gesloten' is dan een vakterm om aan te geven dat er geen enkel vliegtuig meer in- of uit mag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Lenthe ma 27 aug 2012 - 9:19

Caribbeanlover schreef:Sarah, dan is het toch niet gesloten aangezien er altijd mensen aanwezig zijn.
Ik heb tijdens de aswolk ook een luchthaven bezocht en dat was toch behoooooooorlijk uitgestorven. Ik heb volgens mij 1 schoonmaker zien lopen, verder was er niks hoor.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Caribbeanlover ma 27 aug 2012 - 9:24

Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Sarah, dan is het toch niet gesloten aangezien er altijd mensen aanwezig zijn.
Gesloten voor vliegverkeer in de zin van dat al het vliegverkeer niet in- of uit mag gaan, Maar volgens mij is het verhaal dat Schiphol gesloten was toendertijd inderdaad niet helemaal waar, volgens mij werd het vliegverkeer over andere start- en landingsbanen geleid zodat men het wrak niet zou zien liggen.

Maar de luchtverkeersleiding kan inderdaad besluiten om ene luchthaven te sluiten. Dat betekent niet dat er geen kip meer op de luchthaven rondloopt, dat niet. Dat betekent alleen dat er geen vliegverkeer meer plaatsvindt.

Mijn ouders kwamen een paar dagen daarna terug van vakantie en hebben de plek gezien waar het wrak had gelegen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 9:25

Caribbeanlover schreef:
Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Sarah, dan is het toch niet gesloten aangezien er altijd mensen aanwezig zijn.
Gesloten voor vliegverkeer in de zin van dat al het vliegverkeer niet in- of uit mag gaan, Maar volgens mij is het verhaal dat Schiphol gesloten was toendertijd inderdaad niet helemaal waar, volgens mij werd het vliegverkeer over andere start- en landingsbanen geleid zodat men het wrak niet zou zien liggen.

Maar de luchtverkeersleiding kan inderdaad besluiten om ene luchthaven te sluiten. Dat betekent niet dat er geen kip meer op de luchthaven rondloopt, dat niet. Dat betekent alleen dat er geen vliegverkeer meer plaatsvindt.

Mijn ouders kwamen een paar dagen daarna terug van vakantie en hebben de plek gezien waar het wrak had gelegen.
Een paar dagen daarna inderdaad, dat zeg je goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 9:44

Ik denk dat ze dat hebben omgeroepen om geen paniek te veroorzaken, weet niet meer of dat er toen echt geen enkel vliegtuig meer landde. Vorig jaar trouwens een aardbeving meegemaakt(was 5.9 op schaal van richter) en was ook best scary..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Polly di 28 aug 2012 - 7:04

De vakantie van Zusje in Amerika klinkt echt als een drama vakantie! Ik kan me dat verhaal nog herinneren inderdaad...

Ik ging begin dit jaar op een stedentrip die ik heb uitgeroepen tot meest verschrikkelijke vakantie. Het was zo'n ellende dat ik er op het einde alleen nog maar om kon lachen (want we mochten immers toch bijna naar huis). Ik vind het verder niet echt netjes om erover uit te wijden omdat het het prive leven van een goede vriendin betreft, maar geloof me als ik zeg dat ik voor het eerst in mijn leven super blij en opgelucht was om weer thuis te zijn smile

Urenlange vertragingen en ellendige busreizen heb ik ook meerdere keren meegemaakt, maar zie ik meer als 'risico van het vak'... Zo ook is momenteel mijn bagage kwijt, en aangezien ik uit mijn koffer leef is dit heel vervelend, maar er is toch niets aan te doen behalve hopen op het beste... Als het hierbij blijft ben ik een gelukkig mens, ik kan me wel ergere dingen bedenken die op vakantie kunnen gebeuren.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Caribbeanlover di 28 aug 2012 - 7:10

Waarom leef je uit je koffer. Hoop dat die gauw terecht komt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Polly di 28 aug 2012 - 7:14

Omdat ik voor mijn werk continue reis. Ik hoop het ook, dankjewel! smile
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 7:57

Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Sarah, dan is het toch niet gesloten aangezien er altijd mensen aanwezig zijn.
Gesloten voor vliegverkeer in de zin van dat al het vliegverkeer niet in- of uit mag gaan, Maar volgens mij is het verhaal dat Schiphol gesloten was toendertijd inderdaad niet helemaal waar, volgens mij werd het vliegverkeer over andere start- en landingsbanen geleid zodat men het wrak niet zou zien liggen.

Maar de luchtverkeersleiding kan inderdaad besluiten om ene luchthaven te sluiten. Dat betekent niet dat er geen kip meer op de luchthaven rondloopt, dat niet. Dat betekent alleen dat er geen vliegverkeer meer plaatsvindt.

Wat ik heb begrepen van mijn collega's is dat het vliegveld echt even gesloten is, in die zin dat er niks in of uit mocht. Totdat het sein "veilig voor overig verkeer" is gegeven, mogen er dan ook geen andere vliegtuigen landen. Maar binnen het uur mocht de rest wel weer voorzichtig landen.

Toen onlangs die auto uit de parkeergarage was gevallen, waren veel toegangswegen ook tijdelijk afgesloten. En toen die bomdreiging was ook... Maar dat wil niet zeggen dat er geen mensen op het vliegveld zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Caribbeanlover di 28 aug 2012 - 11:00

Polly schreef:Omdat ik voor mijn werk continue reis. Ik hoop het ook, dankjewel! Drama vakanties? - Pagina 3 561177

Wat voor werk doe je en naar welke landen moet je dan?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Snoes di 28 aug 2012 - 19:21

Hier komen inderdaad echt dramavakanties voorbij zeg. Sommige verhalen zijn echt te erg.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Mermaid di 28 aug 2012 - 21:53

Polly, wat irritant dat je koffer kwijt is. Kun je die nu nog wel terug krijgen dan? Ze zullen hem wel achter je aan moeten sturen?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Polly di 28 aug 2012 - 22:49

Ik krijg 'm waarschijnlijk in Helsinki overmorgen, ik hoop het!! Ben vandaag en morgen in Rusland en hier worden geen koffers naar toe gestuurd. Vandaag geen leuk jurkje voor mijn verjaardag dus, haha!

CBL, ik werk voor een cruiseline maar blijf niet op een schip, ik reis tussen de verschillende schepen. De landen zijn heel verschillend, voornamelijk Noord- en Zuid-Amerika en Europa, maar ook Australie en Azie.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Mermaid wo 29 aug 2012 - 4:54

O baltische staten aan het doen?
Tja winkelen in St petersburg (?) is ook niet veel aan Sad
Hoop dat je je koffer in Helsinki weer krijgt. (daar kun je dan wel weer leuk winkelen vond ik altijd)
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Lady Starstruck wo 29 aug 2012 - 5:56

Jasmina schreef:Ja, helaas wel. Canarische eilanden..... datgene waar ik al bang voor was, werd werkelijkheid.....

Het appartement was niet al te fris en ik had al zo'n vermoeden dat er mogelijk wel wat kakkerlakken zouden rondlopen, aangezien we in eerste instantie een appartement op de begane grond hadden gekregen waar ik direct buiten bij de deur al een joekel zag zitten. :shock: Ik heb toen vriendelijk een andere kamer verzocht. Volgens de beste man zou een kamer op de 1e of 2e etage geen last hebben van kakkerlakken. Nou, serieus niets was minder waar! Werd de volgende dag wakker.. liep naar de badkamer, en daar waren ze hoor, tientallen baby kakkerlakken..... en in de slaapkamer ook een grote. Heb toen de reisleidster opgebeld en per direct om een andere accommodatie gevraagd.

Mevrouw wilde toch eerst even komen kijken, natuuuuurlijk geen kakkerlak te bekennen op dat moment. Ze was het er wel mee eens dat het niet heel erg fris was. Helaas konden we na veel bellen, pas de volgende dag een ander hotel krijgen tegen bijbetaling van 300 euro. Geen haar op mijn hoofd die daar ook maar enigszins aan heeft getwijfeld. Wat was ik blij dat ik daar weg kon, heb die laatste nacht ook geen oog dicht gedaan. Die beesten zijn echt mega daar. En ik vind ze echt doodeng en smerig. Brrrr!

Het hotel was prima, schoon en geen kakkerlak gezien. Alleen op straat....

Ooh Jasmina dat heb ik ook gehad op de Canarische eilanden. Vreselijk echt. Ik ben ook panisch voor grote insecten, nou mijn hele vakantie was aan nachtmerrie. We hadden een huisje op de grond, en ze liepen er zoveel. Ik heb 2 weken geen oog dicht gedaan daar uit angst dat er 's nachts 1 over mij heen liep. Ik ga nooit meer naar de Canarische eilanden.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Mermaid wo 29 aug 2012 - 6:25

Lady Starstruck schreef:
Jasmina schreef:Ja, helaas wel. Canarische eilanden..... datgene waar ik al bang voor was, werd werkelijkheid.....

Het appartement was niet al te fris en ik had al zo'n vermoeden dat er mogelijk wel wat kakkerlakken zouden rondlopen, aangezien we in eerste instantie een appartement op de begane grond hadden gekregen waar ik direct buiten bij de deur al een joekel zag zitten. :shock: Ik heb toen vriendelijk een andere kamer verzocht. Volgens de beste man zou een kamer op de 1e of 2e etage geen last hebben van kakkerlakken. Nou, serieus niets was minder waar! Werd de volgende dag wakker.. liep naar de badkamer, en daar waren ze hoor, tientallen baby kakkerlakken..... en in de slaapkamer ook een grote. Heb toen de reisleidster opgebeld en per direct om een andere accommodatie gevraagd.

Mevrouw wilde toch eerst even komen kijken, natuuuuurlijk geen kakkerlak te bekennen op dat moment. Ze was het er wel mee eens dat het niet heel erg fris was. Helaas konden we na veel bellen, pas de volgende dag een ander hotel krijgen tegen bijbetaling van 300 euro. Geen haar op mijn hoofd die daar ook maar enigszins aan heeft getwijfeld. Wat was ik blij dat ik daar weg kon, heb die laatste nacht ook geen oog dicht gedaan. Die beesten zijn echt mega daar. En ik vind ze echt doodeng en smerig. Brrrr!

Het hotel was prima, schoon en geen kakkerlak gezien. Alleen op straat....

Ooh Jasmina dat heb ik ook gehad op de Canarische eilanden. Vreselijk echt. Ik ben ook panisch voor grote insecten, nou mijn hele vakantie was aan nachtmerrie. We hadden een huisje op de grond, en ze liepen er zoveel. Ik heb 2 weken geen oog dicht gedaan daar uit angst dat er 's nachts 1 over mij heen liep. Ik ga nooit meer naar de Canarische eilanden.

Ik hoop er juist nog heen te gaan Drama vakanties? - Pagina 3 394967
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Lady Starstruck wo 29 aug 2012 - 6:36

Haha Mermaid als je er verder niet bang voor bent dan zeker doen. Het is er verder erg mooi.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Mermaid wo 29 aug 2012 - 7:11

Het zijn nou niet mijn lievelingsdieren Wink
gelukkig slaap ik niet op de eilanden zelf. (ga met een schip)
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Petteflet wo 29 aug 2012 - 9:57

Geen drama vakantie, wel een drama terugreis, waar we achteraf erg om hebben moeten lachen.

In april van dit jaar ben ik met mijn vriend een weekendje naar Parijs geweest. Op zondag rond het middaguur naar huis gereden, zodat we onze kindjes nog zouden zien voor ze naar bed gingen. Op ong. 60 km van Parijs maakte onze auto een raar geluid en hebben we op de vluchtstrook gezet. Op het moment dat we de vluchtstrook opreden, stopte de auto er ook mee en we kregen hem niet meer gestart.
Wij natuurlijk ANWB gebeld en daar kregen we het verzoek om 112 te bellen, omdat dat policy is in Frankrijk. Ik die alarmlijn bellen, spreekt degene die ik aan de telefoon krijg geen woord Engels en verder dan Je m'apelle Petteflet kom ik ook niet echt. Uiteindelijk in de wacht gezet en een Fransman die zich iets beter verstaanbaar kon maken in het Engels aan de telefoon.
Na ong. een uur wachten op de vluchtstrook kwam de hulpdienst om ons naar de dichtsbijzijnde garage te slepen. Daar aangekomen bleek dat we een lekke koppakking hadden en dat dit niet in Frankrijk gemaakt kon worden op zeer korte termijn. Auto zou dus naar Nederland vervoerd worden door ANWB.
Helaas hadden wij bij ons ANWB abonnement geen vervangend vervoer, dus we moesten zelf onze terugreis regelen. Sta je dan op een zondag, in een totaal verlaten stadje, wij spreken geen woord Frans en de Fransen daar spraken geen woord Engels.
Met handen en voeten duidelijk kunnen maken dat we naar het dichtsbijzijnde TGV station wilde. Met de taxi daar heen gebracht, tegen belachelijke tarieven. We moesten voor een ritje van nog geen 50 km 130 euro betalen. Helaas hadden we maar 120 euro contact bij ons en was er op het treinstation geen pinautomaat. Taxi nam gelukkig genoegen met die 120 euro.

Komen we daar op het station is het niet meer dan de plaatselijke tramhalte in Nederland.... Er stond wel een apparaat waar je kaartjes kon kopen, maar een kaartje naar Rotterdam stond er niet bij. Ok, dan maar kaartje naar andere grote plaats. Willen we betalen, pakt de automaat alleen maar MasterCard en geen Maestro. Toen stonden we wel allebei op het punt van huilen.
Gelukkig liep er wel een medewerker rond en aan hem verhaal uitgelegd. Ook gezegd dat we wel wilden betalen, maar het niet konden. Medewerker voor ons een ticket naar Rotterdam uitgeschreven en toen ik vroeg hoe we die moesten betalen zei hij dat we die gratis kregen! Ik kon die kerel wel kussen!


Uiteindelijk waren we om 23.30 uur 's avonds thuis..... Ietsje later dan gepland dus.

Mooie was achteraf ook nog dat ik de reisverzekering had kunnen inschakelen.... We hebben namelijk hierin wel vervangend vervoer geregeld.... Laughing
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama vakanties? - Pagina 3 Empty Re: Drama vakanties?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum