Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lactose intolerantie + eten

5 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 23:35

Isabella schreef:
Darcy schreef:Ja hij had het als kind, als baby al. Oh dat klinkt dan wel logisch! Heb jij het ook laten uitzoeken Isabella? Doe je dat gewoon via de ha? Mijn moeder wil steeds dat ik me laat testen door dezelfde arts als mijn broertje toen, maar die heeft een wachttijd van een half jaar :S

Ik heb wel meerdere tests ondergaan, maar daar kwam geen officiële allergie uit. Maar gezien mijn reactie op die producten, en hoe ik me voel als ik ze niet eet, was overduidelijk een intolerantie van melk/lactose, dus ook zonder negatieve uitslag van de test moest ik het blijven vermijden.

Ja, dan kan je het maar beter vermijden, ook al is de test negatief. Uiteindelijk geeft je lichaam het beste aan wat het verdraagt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 23:37

Inderdaad en inmiddels weet ik wat mijn lichaam wel en niet waardeert, en welke producten ik in beperkte mate wel eens kan nemen. Bv. paprikachips zijn mijn lievelings chips, maar zit wel melk in. Maar als ik 1 bakje neem, heb ik buikpijn, maar is het wel te overzien Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 23:38

Wat lastig! Ja ik merk verder geen duidelijke reacties ook. Ik heb ook alitjd gezegd dat ik eerder denk dat het bij mij stress is (ik voel me deze week echt belabberd en ik heb ook een stressvolle week), maar ik ben wel bang dat ik eigenlijk iets over het hoofd zie.

Sorry trouwens Marin haha, dat ik je topic vervuil met mijn eigen twijfels :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 23:40

Vooral omdat je PDS hebt, zal je lichaam snel(ler) op stress reageren denk ik. Maar als je bv. iets eet zoals kaas, merk je dan dat je méér buikpijn hebt dan normaal of blijft dat gelijk? Want mijn buik reageert echt gelijk op die producten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 23:55

Isabella schreef:Vooral omdat je PDS hebt, zal je lichaam snel(ler) op stress reageren denk ik. Maar als je bv. iets eet zoals kaas, merk je dan dat je méér buikpijn hebt dan normaal of blijft dat gelijk? Want mijn buik reageert echt gelijk op die producten.

Blijft gelijk. Alleen na het avondeten heb ik wel vaak standaard last van mijn buik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 0:02

(Ik heb de andere reacties niet gelezen omdat ik op mijn werk zit)
Ik heb het ook en weet het nu een jaar. Acheraf gezien heb ik het al veel langer. Buikpijn, erge krampen en veel diaree en een opgeblazen buik hebben. En ook veel moe zijn dat is nu een heel stuk minder.

Bij de Jumbo verkopen ze merk Minus l dat is allemaal lactose vrij. http://www.minusl.nl/

verder ja, gewoon brood eten in bolletjes zit het veel. Ik verbaas mij er over waar het overal in zit. In veel vlees zit het ook. Goed op verpakkingen kijken en veel dingen zelf maken (zoals sausjes enz.) Medicijnen zit het ook. Meestal als ik erger krampen had nam ik twee paracetamol. Maar daar ging het nooit van over. Achteraf gezien ook logisch want die dingen zitten vol met lactose. Ik heb laatst gelezen dat daar net zoveel lactose inzit als in drie glazen melk.

Vanavond reageer ik even uitgebreider.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 0:25

Bij mij is het getest toen ik 8 was, en er kwam nog voor het einde van de test overduidelijk uit dat ik lactose intolerantie heb. Doodziek was ik van die test! Heb een dag op de wc gezeten...Ze laten je danpure lactose drinken, dus dat wilde wel...

Gelukkig is mijn pijngrens inmiddels heel hoog, ik draai eigenlijk mijn hand niet meer om voor buikpijn. Ik heb ook PDS, buikpijn is dus 'normaal' geworden. Ik lees dan ook niet als een gek alle etiketten ofzo in de supermarkt. Dingen waar overduidelijk melk in zit, mijd ik. Chocola vind ik bijv al niet eens lekker meer. Verder ben ik gek op geitenkaas, waar ik dus wel tegen kan...en op eigen risico vind ik 's avonds een cappucino ook nog weleens heel lekker (zit wel melkpoeder in).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  loesje vr 28 jan 2011 - 5:28

ik heb lactose intolerantie op latere leeftijd gekregen (pubertijd) en nu na de zwangerschap is het erger geworden en tolereer ik niks meer. Ik eet lactose vrij brood en drink en eet geen melkproducten. Als ik toch lactose binnen krijg dan moet ik na de wc rennen en heb diaree en ben erna vrij moe.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 8:11

Testen heeft niet altijd zin hoor, je kan juist beter zelf gaan proberen je voedingsmiddelen te veranderen. Het is wel belangrijk om een vervanger voor zuivel te gebruiken, omdat je toch aan je a.d.h. calcium moet komen.

Ik gebruik voornamelijk sojamelk en er is ook sojaroom. Daarnaast nemen mijn ouders lactasepillen en lactosevrije echte melk voor me mee als ze naar Duitsland gaan. Verder vind ik Adez ook heel erg lekker, maar wel duur. Ik probeer melkproducten zoveel mogelijk te vermijden, maar als ik een keer een gebakje of een Baileys koffie wil, slik ik die pillen.

Ik kan 's ochtends ook maar heel weinig binnenhouden. Muesli of brood gaat niet, fruit of koffie ook niet. Ik drink soms fruitontbijt, maar omdat het eigenlijk wel goed is om de dag met een stevig ontbijt te beginnen, eet ik sinds kort een wafel. Ik bak ze zelf, ze zijn niet heel zoet, makkelijker te eten dan een boterham en ook makkelijk mee te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 8:14

Ik ben trouwens niet ontzettend streng, want ik eet gewoon brood en chocola.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  Mariposa za 29 jan 2011 - 4:03

minoessepoes schreef:Ik had als baby ook een ernstige koemelk allergie, inmiddels heeft het zich ontwikkeld tot een intolerantie. Je kan er overheen groeien en je kan een allergie ook opbouwen, dus daar op latere leeftijd last van krijgen.

Ik denk dat dat idd bij mij ook het geval is. Als kind een allergie en nu een intolerantie. Maar kan jij niet tegen melkeiwit of niet tegen lactose? Vraag me af of het bij een intolerantie ook om melkeiwit kan gaan ipv lactose? Of kun je voor melkeiwit alleen maar allergisch zijn en voor lactose alleen maar intolerant?
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose intolerantie + eten - Pagina 2 Empty Re: Lactose intolerantie + eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum