Hapjes en lactose intolerantie
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hapjes en lactose intolerantie
Wat voor hapjes kan je maken voor iemand met lactose intolerantie?
Ik kom snel bij komkommer en dergelijke uit. Is er bijvoorbeeld ook een roomkaas waar geen lactose in zit?
Graag zou ik meer ideeën van hapjes willen weten. Al vast bedankt!
Ik kom snel bij komkommer en dergelijke uit. Is er bijvoorbeeld ook een roomkaas waar geen lactose in zit?
Graag zou ik meer ideeën van hapjes willen weten. Al vast bedankt!
Gast- Gast
Re: Hapjes en lactose intolerantie
In roomkaas zit wel lactose, maar je kan wel stukjes Nederlandse kaas doen (door verwerkingsproces zit daar geen lactose meer in).
Worst,
zongedroogde tomaatjes.
Worst,
zongedroogde tomaatjes.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Nederlandse kaas? Alle soorten?
Laatst aangepast door Theedoosje op vr 28 jan 2011 - 20:09; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
O en als je iets van gebak wil dan kan je misschien zelf puddingbroodjes maken (dat je zelf melk moet toevoegen, maar dan kun je dus lactosevrije melk nemen). Moet je alleen wel even kijken of het poeder voor de pudding zonder lactose is (dat weet ik nl niet).
Caresses- Kletskop
Je kan ook banana bread maken
Leska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 17-11-10
250 g zelfrijzend bakmeel (of tarwebloem, maar dan moet je er zelf backing powder doorheen doen)
snufje zout
een theelepel vanille extract (ik heb een zakje vanillesuiker gebruikt)
60 ml olie (zonnebloem)
85 g honing
340 g bananen (de schillen wegen heel veel, dus ik zou zeker het dubbele aan gewicht afwegen in de winkel)
2 eieren
Mix het bakmeel met het zout en de vanillesuiker (en met het rijsmiddel als je bloem gebruikt) Maak een soort kuil in het midden.
Mix de bananen, olie, honing en eieren (als je vanille extract gebruikt moet het hier doorheen) goed door elkaar. Giet het in de kuil van het bakmeel. Roer het door elkaar zodat het net gemend is (dan niet meer doormengen, dan schijnt het brood wat taai te worden).
Dan 60 min in de oven op 180 C. Hij is gaar als je er een prikker schoon uitkrijgt
snufje zout
een theelepel vanille extract (ik heb een zakje vanillesuiker gebruikt)
60 ml olie (zonnebloem)
85 g honing
340 g bananen (de schillen wegen heel veel, dus ik zou zeker het dubbele aan gewicht afwegen in de winkel)
2 eieren
Mix het bakmeel met het zout en de vanillesuiker (en met het rijsmiddel als je bloem gebruikt) Maak een soort kuil in het midden.
Mix de bananen, olie, honing en eieren (als je vanille extract gebruikt moet het hier doorheen) goed door elkaar. Giet het in de kuil van het bakmeel. Roer het door elkaar zodat het net gemend is (dan niet meer doormengen, dan schijnt het brood wat taai te worden).
Dan 60 min in de oven op 180 C. Hij is gaar als je er een prikker schoon uitkrijgt
Leska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 17-11-10
[quote="Caresses"]In roomkaas zit wel lactose, maar je kan wel stukjes Nederlandse kaas doen (door verwerkingsproces zit daar geen lactose meer in).
Worst,
zongedroogde tomaatjes.[/quote]
nee dit klopt niet in nederlandse kaas zit wel lactose. als ik kaas eet dan weet ik dat ik diaree ga krijgen.
Worst,
zongedroogde tomaatjes.[/quote]
nee dit klopt niet in nederlandse kaas zit wel lactose. als ik kaas eet dan weet ik dat ik diaree ga krijgen.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Lastig dus En ja ik dacht ook dat in veel kazen nog wel lactose zit.
Nu weet ik dat degene sowieso pilletje in neemt dus ik zie wel wat ze dan eet van wat we hebben.
Dank jullie voor je reactie. Nog meer plaatsen mag altijd! Ben zo benieuwd wat allemaal wel kan.
Nu weet ik dat degene sowieso pilletje in neemt dus ik zie wel wat ze dan eet van wat we hebben.
Dank jullie voor je reactie. Nog meer plaatsen mag altijd! Ben zo benieuwd wat allemaal wel kan.
Gast- Gast
loesje schreef:Caresses schreef:In roomkaas zit wel lactose, maar je kan wel stukjes Nederlandse kaas doen (door verwerkingsproces zit daar geen lactose meer in).
Worst,
zongedroogde tomaatjes.
O ben jij dan niet nog voor iets anders van melk allergisch? Want mijn vriend + nog iemand anders die ik ken met lactose intollerantie kunnen beiden tegen Nederlandse kaas, en ook op internet staat dan hier geen lactose in zit.
Bevat Nederlandse kaas lactose?
Nee, de Nederlandse kaas (=harde kaas) bevat géén lactose en kan dus zonder problemen worden gegeten door mensen met lactose-intolerantie.
Bron: http://www.artu-biologicals.nl/content/home.asp?section=lactosevragen&lang=nl
Caresses- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» lactose intolerantie
» lactose intolerantie en zwangerschap
» Lactose intolerantie + eten
» Lactose in pure chocola - snel vraagje!
» waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?
» lactose intolerantie en zwangerschap
» Lactose intolerantie + eten
» Lactose in pure chocola - snel vraagje!
» waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: