Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lactose intolerantie en zwangerschap

4 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 2:24

Ik heb een lactose intolerantie en mag dus geen melkproducten.
Nu heb ik er 2 vragen over..
Ik eet zelf op zijn tijd toch iets met melk. Kaas/ een ijsje/ een toetje enz, als het niet te veel is kan ik het wel hebben. Hoe schadelijk is dit voor het kindje? Aangezien ik er natuurlijk de intolerantie voor heb.
Geef ik zou juist de verkeerde stoffen door?

En calcium is goed voor de groei van het kindje, maar hoe krijg ik dat dan binnen als ik geen melkproducten mag?

Iemand een idee?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 2:26

Dat is toch niet schadelijk voor het kindje maar alleen voor jou?

En in soja producten en calciumtabletten zit calcium...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 2:27

Nou ja, ze zeggen toch dat je een allergie dan kunt doorgeven?
Weet t ook niet precies hoor hehe.

Ok, het soja schap maar eens aflopen dan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 2:28

Baby's zijn vrijwel nooit lactose-intolerant, omdat er ook lactose in de moedermelk zit.

Ik heb mijn lactose-intolerantie van paps geerfd, dus garanties heb je nooit :P

Wel hypo-allergene voeding gehad trouwens als baby, geen borstvoeding, want moeders had geen melk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 2:34

Nou, toen ik jong was heb ik koemelk allergie gehad hehehe
Ik heb overigens alles van moeders meegekregen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 2:35

Koemelk allergie en lactose-intolerantie is wat anders he :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 2:40

Yes I know..
Vroeger een week of 6 in het ziekenhuis gelegen, om te onderzoeken wat er met me aan de hand was. Diagnose: koemelkallergie.
Toen de laatste jaren weer steeds meer last van mijn buik en darmen, terug naar de HA die zei: het is geen KMA daar ben je overheen gegroeid. Na veel gezeur doorverwijzing gekregen naar MLD arts. Die me weggestuurd met vezelzakjes, hielpen niet, andere MLD arts, die raadde een darm onderzoek aan. En hier kwam uit dat ik lactose intolerantie heb..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  CCC di 2 aug 2011 - 2:43

Waarom maak je niet even een afspraak bij de HA hierover? Zij kunnen je vast meer vertellen hierover, of een verloskundigepraktijk bellen.. MIss. kun je wat eerder een afspraak krijgen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  joyce0606 di 2 aug 2011 - 2:45

ik heb op dit moment (tijdens mijn zwangerschap) dat ik echt geen melk of wat dan kan verdragen, mijn darmen zijn gelijk van streek, en krijg zoveel krampen dat ik er van flauw val, en dit is dan ook helaas een aantal keer gebeurt voordat ik door had dat het van melk kwam.

ik heb toen aan mijn verloskundige gevraagd hoe het zat wat betreft het calcium wat het kindje dan niet zoveel binnen krijgt. zij vertelde mij dat er sinds kort naar buiten is gekomen (door wetenschappelijk onderzoek) dat het helemaal niet uitmaakt als je dus geen melkproducten binnen krijgt.

ik slik wel elke dag multivitamine waar calcium in zit, en zij vertelde mij dat dit meer dan genoeg is voor de ontwikkeling voor de kleine!

mocht je twijfelen zou ik het even aan de verloskundige vragen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 2:51

Ja wil wel VK bellen.. maar is dat niet te vroeg?

Bedankt Joyce, ga ik toch maares kijken naar multivitaminen
Zit daar ook foliumzuur in?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  CCC di 2 aug 2011 - 2:54

Hmmm... te vroeg... Ja misschien wel, maar ik denk dat dit wel een belangrijke vraag is toch? En daar zijn ze voor denk ik? Anders gewoon even via de HA, zij zullen je vast een advies geven dan miss. toch naar de VK te gaan...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 2:57

Voel me zo stom als ik nu al bel.. misschien begin volgende week doen.. dan benk 4 weken!
En voor nu de melkzooi even laten staan haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 3:40

Kan in een baby IN de buik eigenlijk al wel een allergie hebben? Lijkt mij niet toch..

Kun je daar niets over vinden op Internet? Dan weet je gelijk of het kwaad kan ja of nee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 3:43

Nee, ben al aan het googlen geweest, maar kom niet ver..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  joyce0606 di 2 aug 2011 - 3:49

Lejow schreef:Ja wil wel VK bellen.. maar is dat niet te vroeg?

Bedankt Joyce, ga ik toch maares kijken naar multivitaminen
Zit daar ook foliumzuur in?

ik slik de speciale mama vitamine van davitamon. zijn kleine ronde pilletjes. dit is met foliumzuur. ik slikte eerst alleen foliumzuur tabletjes, en ben toen over gegaan op deze, omdat hier ook speciaal op staat met foliumzuur en vitaminde D + allemaal andere vitamine....normaal als je gewoon eet hoeft het eigenlijk niet (buiten foliumzuur om natuurlijk) maar aangezien ik dus minder ben gaan eten, en geen melkproducten, en weinig vlees eet (omdat ik er gewoon geen trek meer in heb) stelt het mij een soort van gerust dat ik toch al mijn vitamine binnen krijg!

ik heb ze ook van centrum gehad, ook speciaal voor zwangerschap, maar ik vond deze erg groot, en kreeg er maagzuur van en werdt er misselijk van.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 3:53

Ja daarom, ik vind het ook wel belangrijk om genoeg binnen te krijgen.
Ga daar maar eens naar kijken!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 3:54

Baby's kunnen in de buik al een allergie ontwikkelen, maar pas vanaf de 20e week als ik me niet vergis. Als jij of je partner een allergie heeft heeft je baby een verhoogde kans.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 3:55

Bij de Jumbo heb je een lijn dat Minus L heet. Dat zijn allemaal producten van melk zonder Lactose. De melk is prima te drinken en de toetjes, slagroom en kaas smaakt ook prima. Misschien kan je dat eens proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 3:57

Dank je Ostara!


Ja ik heb vrij veel 'allergieën'.. Kan niet goed tegen groene groente, heb exceem, ben vatbaar voor luchtweginfecties en heb lactose intolerantie hehe...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 3:59

Slik je nog geen foliumzuur Lejow? Wel doen hoor! Is wel belangrijk voor die kleine. Ik heb ook speciale Davitamon compleet mama + visolie (ik lust geen vis) Krijg een heel slim kind door die visolie zei mn verloskundige Very Happy hihi. Maar anyway, voor de ontwikkeling van je kindje is het belangrijk dat je in ieder geval foliumzuur slikt (minder kans op open ruggetje en nog wat dingen) Voor calcium zou ik ook de verloskundige bellen, ze vinden je heus niet raar als je nu al belt, hooguit heel slim omdat je een gezond kindje wil Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  joyce0606 di 2 aug 2011 - 4:02

ik sluit mij aan bij bayzle....je kan gewoon bellen hoor naar een vk! je bent toch zwanger, en met vragen kun je daar terecht, of je nou 3 weken bent of 6 maanden!!

bayzle: owww hebben ze ook met visolie!? wist ik niet, want ik eet ook geen vis!

lejow: wel vervelend dat je zoveel allergieën heb zeg! ik hoop dat je er misschien wat minder last van krijgt in je zwangerschap!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  CCC di 2 aug 2011 - 5:35

Aahhh... balen Lejow dat je zoveel allergieën hebt! Hoop dat het kindje niks ontwikkelt qua allergieën, al kan dat later volgens mij ook best nog eens komen dacht ik.... Je zet me meteen aan het denken... Mijn vriend heeft ook behoorlijke allergieën. Sowieso hebben we besloten om eerst even langs de longarts te gaan om te kijken wat de kansen zijn als ik zwanger raak qua erfelijkheid...

Ik denk als je die multivitamine gebruikt zoals Joyce al zei, dan red je het in elk geval nog een weekje of 2 miss. en dan kan je daarna gerust bellen... Is nu inderdaad nog wel een beetje vroeg... Maar ach... beter vroeg dan niet toch! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 6:16

Ja, ik slik al foliumzuur hoor! Al sinds ik stopte met de pil hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 6:24

Goedzo lejow :P de vriendin van iemand die ik ken die deed dat nog niet, en aangezien jij ook niet wist dat er multivitaminen waren (toch....??) dacht ik, dan slik je misschien ook geen foliumzuur. Dacht dat het wel algemeen bekend is dat je daarmee begint als je stopt met anticonceptie maar blijkbaar niet dus haha

@ Joyce, ja je hebt ze ook met visolie, geen idee hoeveel en of het scheelt qua prijs, maar ik vind wel leuk om een slim kind te krijgen Very Happy Haha nee hoor, omdat ik geen vis eet dacht ik dat dat wel verstandig was...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 11:11

Ja ken de multi wel hoor, vroeg me alleen af of daar dan ook gelijk t foliumzuur inzit. Aangezien ik hier een nog zo goed als vol potje van heb hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lactose intolerantie en zwangerschap Empty Re: lactose intolerantie en zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum