Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

+14
Kerel
TukTuk
Siamsa
Lenthe
Poubelle
Jeanette
Atelier Madame
Lenster
SoGood
Elliot
Blair
Paper Crown
silly-one
Caribbeanlover
18 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 23:48

Caribbeanlover schreef:Nee, anders zou ik die reischeque niet weggeven Wink .

Heb er eerlijk gezegd geen zin in om moeite ervoor te doen, ik bel mobiel dus extra kosten, moet best even wachten en vervolgens kan het toch niet, maar ik zal erover nadenken.

Ik krijg net een reactie van Kras dat ze het hebben doorgegeven, maar ja of ik het daadwerkelijk krijg is de vraag natuurlijk gezien voorgaande jaren.

Zodra er bericht is word ik daarover geinformeerd en dat dat inhoud mag Joost weten.Rolling Eyes

Ja was even in de war :P

Maar volgens mij hebben ze bij ArkeFly sowieso standaard wel vegetarische maaltijden aan boord, kan je altijd even bij het inchecken het nog aangeven, zodat ze er 1 voor je apart houden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover do 16 aug 2012 - 0:03

Dank je voor de tip. Hoe weet je dat?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Mermaid do 16 aug 2012 - 4:29

Oreo schreef:
Mermaid schreef:Ja gewoon zelf even bellen voor de zekerheid.

Mijn ervaring is ook dat je het in het vliegtuig zelf wel aan kan geven in het begin van de vlucht, of desnoods bij de balie met inchecken.

Helaas kan dat voor een speciale maaltijd 90% van de gevallen niet, omdat het eten altijd al aan boord is voordat de passagiers instappen. Ik vermoed (maar dat weet ik niet zeker) dat Gate Gourmet het bedrijf is wat het eten maakt. Dat zit aan de "andere kant" van Schiphol en een maaltijd is dus niet zomaar gehaald. Cateringservices van KLM zit direct aan het platform, dat zou in theorie gemakkelijker zijn.

dan hoorde ik een keer bij de gelukkige 10%. Toen werd aan het begin van de vlucht omgeroepen dat je het even aan moest geven als je een vegetarische maaltijd wilde. Vandaar dat ik dacht dat CBL dat ook zou kunnen proberen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover do 16 aug 2012 - 7:50

Oke. Wat als ze 3 maaltijden hebben en er zijn 5 vega's of sowieso dat ze te kort komen? Dan is het lootjes trekken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 8:47

CBL, vaak is er keuze: pasta zonder vlees en iets met vlees. Passagiers kunnen dan kiezen. Als jij bij het boarden aan de stewardess vraagt of jouw boeking voor vega-maaltijd is doorgekomen en ze zeggen van niet, kan je ze altijd nog vragen of ze dan weten of er een warme maaltijd zonder vlees bij de keuzes zit. Als dat het geval is, kan je vragen of ze daar dan rekening mee willen houden en er eentje voor jou apart willen houden (als je bijv. helemaal achterin het vliegtuig zit).

Wat een idioterie trouwens, dat Arkefly je die informatie gaf.. Maar heb je met Arke gebeld, of Arkefly? En kan je niet op www.arkefly.nl via "mijn arkefly" inloggen mbv je boekingsnummer en achternaam? En anders nogmaals met Kras bellen. Komop zeg, die service moet mogelijk zijn! Jullie geven een vermogen aan voor een lange reis, dan mag je daar ook wat service voor verwachten!

Oh ja, en voor in de DR kun je zeggen dat je "no carne" (noh karneh) en "no pescado" (noh peskadoh) wilt. Da's dus Spaans voor geen vlees en geen vis smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover do 16 aug 2012 - 10:17

Lief van je je dat je je druk maakt voor mij :D . Ik heb echt met Arkefly zelf gebeld en het idd belachelijk. Misschien probeer ik het nog een keer, maar heb er een hard hoofd in en eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zin om weer te bellen. Vraag me af wat de omroep MAX hiervan zegt.

Idd we geven veel uit, dan mag je wel wat verwachten van ze.

Oh ik had het hotel gevraagd of ze in de ala carte restaurants vegagerechten hebben en dat hebben ze in alle 4................heel fijn dus. Voor buffetrestaurants hoeft dat niet, ik vind altijd wel wat.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Chocolate Cookie do 16 aug 2012 - 10:26

Ik vind dit op de site van Arkefly. Het lijkt erop dat Kras dit wel moet doen...

U kunt een speciale maaltijd aanvragen op vluchten naar verre bestemmingen. In dit overzicht vindt u een overzicht van maaltijden die vooraf kunnen worden aangevraagd. Afwijkingen en/of combinaties zijn niet mogelijk.

Een verzoek voor een speciale maaltijd kunt u tot uiterlijk 3 werkdagen voor vertrek doorgeven aan uw reisbureau of touroperator. Indien u via deze site heeft geboekt, dient u de voorkeur telefonisch door te geven via telefoonnummer 0900-ARKEFLY (0900-2753359 € 0,15 p.m.).
Het is niet mogelijk om speciale dieetwensen door te geven voor de maaltijd die u kunt reserveren op Europese en Middellandse Zee bestemmingen. U heeft hier alleen keuze uit een standaard, vegetarische of kindermaaltijd.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover do 16 aug 2012 - 10:49

Ze zeiden dat ze er niet over gingen. Vraag me af hoe ze dat doen als iemand bijv, glutenvrij moet eten of iets ergs heeft bijv. dat het gemalen moet zijn. Zeggen ze dan ook dat ze niks kunnen doen?!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Joyce do 16 aug 2012 - 21:07

Paper Crown schreef:De keren dat ik met Arke gevlogen heb, had je keuze uit 2 maaltijden, vegetarisch iets met pasta en groente en iets met kip. Sandwiches werden ook in 2 soorten aangeboden. Toen we met Arke starclass vlogen kregen we trouwens zelfs een menukaart, whaha!

Cbl, precies wat paper crown hier zegt, was bij ons ook. Ze hebben 2 soorten maaltijden waaronder 1 soort zonder vlees. Ze hadden bij ons hier behoorlijk wat van, ongeveer de helft denk ik. Als je aan het begin even aangeeft dat je vegetarisch bent, houden ze er echt wel een voor je apart.
Maak je niet zo druk en geniet van het feit dat je lekker op vakantie gaat!

Joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 58
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover do 16 aug 2012 - 21:44

Ik weet dat ik me niet druk erom moet maken, maar zoals ik al meerdere keren aangaf gaat het om het principe. Overigens kreeg ik zonet mail dat het aanvragen ervan niet meer nodig is en dat het bij ''persoonlijke voorkeuren vegetarisch voedsel'' al voldoende is. Alleen blijft het wel raar dat de reisorganisatie dat niet wist, dat is iets wat ze wel horen te weten vind ik.

Ik had nogmaals gemaild dat ik geen kaas eten en daarover werd ik zonet gebeld. De dame zei dat er vaak wel kaas in zit,maar ik zei dat ik het dan wel zou laten staan. Als optie gaf ze aan dat ik misschien onderdelen van andere maaltijd kan krijgen. Erg attent dat ze er alsnog over belde, ze doen er wel moeite voor iig.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover do 23 aug 2012 - 3:49

Goed nieuws (hoop ik). Vandaag heb ik AF gebeld ivm de stoelreservering en de dame had het over mijn eten dus ik zei dat ik geen kaas eet, maar dat dat er vaak wel op/in zit. Dus ze stelde voor om dan een veganiste maaltijd te regelen voor mij zodat er sowieso geen kaas in zit. Erg attent!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 3:53

Dat is inderdaad erg attent!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  TukTuk do 23 aug 2012 - 3:53

Wat fijn CL! Zo zie je maar weer, dan ligt het net maar aan de persoon die je treft over hoe behulpzaam ze zijn. Slecht eigenlijk hoor, dat je eerst maar afgescheept werd.
Waarom zei je trouwens dat je geen kaas at, waarom niet gewoon dat je vegetarisch bent?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover do 23 aug 2012 - 10:09

Dat heb ik toch al gezegd tegen ze dat ik vega ben, maar aangezien het vegaeten meestal kaas bevat heb ik het dus nogmaals gezegd.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 4 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum