Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

+14
Kerel
TukTuk
Siamsa
Lenthe
Poubelle
Jeanette
Atelier Madame
Lenster
SoGood
Elliot
Blair
Paper Crown
silly-one
Caribbeanlover
18 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover di 14 aug 2012 - 0:38

Zero schreef:


Van de ene kant vind ik dat ze dit zouden moeten kunnen aanpassen (als je bijv allergisch ben voor gluten dan moet je dat ook kunnen aangeven) maar aan de andere kant... zo veel waarde hecht ik niet aan die maaltijden. Ze zijn vaak vies. Dus om nog meer vieze keuzes te maken... neuh.

Idd je zou maar een allergie hebben oid. Het gaat om het principe.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 1:03

CBL, ik denk dat je wel recht hebt op die maaltijd hoor, alleen kan het reisbureau waarbij je geboekt hebt je keuze niet doorgeven. Misschien werkt hun systeem niet, of moeten zij ook bellen. Dan is het op zich wel begrijpelijk dat ze tegen je zeggen dat je even zelf moet bellen.

Doe het wel van te voren, het bellen. Want als je eenmaal aan de gate staat en het dan pas zegt, heb je geen vega-eten. Het eten is vaak eerder aan boord dan jij!

Dus hup, pak die telefoon en bel 0900-2753359, € 0,15 p.m.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover di 14 aug 2012 - 1:41

Ik vind het vaag dat zij dat niet kunnen zeiden ze eerst en daarna ging ze het proberen. Het gaat mij om het principe snap je. Dank je voor het nr.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Kerel di 14 aug 2012 - 1:50

Heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik geen aangepaste maaltijd kreeg. En ja, dan nog is het niet te eten, maar je moet wat eten als je 10 uur ofzo vliegt.
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover di 14 aug 2012 - 7:21

Wat is jouw reden?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Snoopy di 14 aug 2012 - 7:28

Caribbeanlover schreef:Ik vind het vaag dat zij dat niet kunnen zeiden ze eerst en daarna ging ze het proberen. Het gaat mij om het principe snap je. Dank je voor het nr.

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat degene die jij hebt gesproken nieuw was en dacht dat je dit zelf moest doen. Wat heel normaal is, want vaak kan je dit online aangeven, net als een stoel uitkiezen.
Vervolgens heeft ze het er met haar collegas over gehad en heeft netjes teruggebeld.
Lijkt me een logischere verklaring dan dat het rwisbureau vindt dat jij geen recht op eten hebt.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 9:26

Heb je al gebeld, CBL?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover di 14 aug 2012 - 9:58

Nee, want ik zei al dat zij het gaan regelen/vragen, maar misschien is het handig om het zelf ook te doen. Of is dat overdreven?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Elliot di 14 aug 2012 - 19:03

Caribbeanlover schreef:Nee, want ik zei al dat zij het gaan regelen/vragen, maar misschien is het handig om het zelf ook te doen. Of is dat overdreven?
Nee ik zou gewoon even bellen, beter een keer extra gebeld dan dat je straks zonder eten zit toch?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover di 14 aug 2012 - 19:50

Idd

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Mermaid di 14 aug 2012 - 22:05

Ja gewoon zelf even bellen voor de zekerheid.

Mijn ervaring is ook dat je het in het vliegtuig zelf wel aan kan geven in het begin van de vlucht, of desnoods bij de balie met inchecken.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover wo 15 aug 2012 - 8:58

Mermaid schreef:Ja gewoon zelf even bellen voor de zekerheid.

Mijn ervaring is ook dat je het in het vliegtuig zelf wel aan kan geven in het begin van de vlucht, of desnoods bij de balie met inchecken.

Wat kan aangeven, dat ik eten bij me heb of dat ik een vegamaaltijd wil? Voor dat laatste dan ben ik er wel erg laat mee als ik dat pas bij het inchecken vraag.

Heen is brood meenemen niet zo ramp, maar terug word dat lastiger aangezien ik het eten dan slap kan worden (ik zou van het buffet wat mee kunnen nemen).

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 9:16

Mermaid schreef:Ja gewoon zelf even bellen voor de zekerheid.

Mijn ervaring is ook dat je het in het vliegtuig zelf wel aan kan geven in het begin van de vlucht, of desnoods bij de balie met inchecken.

Helaas kan dat voor een speciale maaltijd 90% van de gevallen niet, omdat het eten altijd al aan boord is voordat de passagiers instappen. Ik vermoed (maar dat weet ik niet zeker) dat Gate Gourmet het bedrijf is wat het eten maakt. Dat zit aan de "andere kant" van Schiphol en een maaltijd is dus niet zomaar gehaald. Cateringservices van KLM zit direct aan het platform, dat zou in theorie gemakkelijker zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 9:17

Ik weet dat als je dat aan het begin van je vlucht vraagt, ze zelf iets voor je zullen proberen samen te stellen. Maar een garantie heb je dan dus niet (volgens mij sowieso niet echt, kan natuurlijk altijd iets fout gaan).

Heb het topic verder niet gelezen maar ik zou bij de luchtvaartmaatschappij zelf even proberen aan te geven. Wellicht kun je bv online inchecken. Kun je het daarbij tegenwoordig niet aangeven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover wo 15 aug 2012 - 9:52

Oreo schreef:
Mermaid schreef:Ja gewoon zelf even bellen voor de zekerheid.

Mijn ervaring is ook dat je het in het vliegtuig zelf wel aan kan geven in het begin van de vlucht, of desnoods bij de balie met inchecken.

Helaas kan dat voor een speciale maaltijd 90% van de gevallen niet, omdat het eten altijd al aan boord is voordat de passagiers instappen. Ik vermoed (maar dat weet ik niet zeker) dat Gate Gourmet het bedrijf is wat het eten maakt. Dat zit aan de "andere kant" van Schiphol en een maaltijd is dus niet zomaar gehaald. Cateringservices van KLM zit direct aan het platform, dat zou in theorie gemakkelijker zijn.

Ik heb tot nu toe altijd idd CG gezien.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover wo 15 aug 2012 - 9:55

Zusje schreef:Ik weet dat als je dat aan het begin van je vlucht vraagt, ze zelf iets voor je zullen proberen samen te stellen. Maar een garantie heb je dan dus niet (volgens mij sowieso niet echt, kan natuurlijk altijd iets fout gaan).

Heb het topic verder niet gelezen maar ik zou bij de luchtvaartmaatschappij zelf even proberen aan te geven. Wellicht kun je bv online inchecken. Kun je het daarbij tegenwoordig niet aangeven?

Aan het begin is zo kort dag en dan denk ik niet dat het nog lukt. Ik gaf het altijd aan bij de reisorganisatie, die zeiden dat ze het hadden doorgegeven en eenmaal thuis ook. Als ik dan op de heenreis ernaar vroeg stond het nooit op de lijst, maar 1x is het goed doorgegeven.

Eigenlijk belachelijk dat het geen garantie is! Je zou eens op de site van Air Berlin moeten kijken, daar mag je zelfs een klein huisdier mee de cabine in nemen!

Ik ga er zelf ook achteraan en vraag dan om een bevestiging die ik uit kan printen als bewijs tja ik heb er na al die keren een hard hoofd in gekregen.

Overigens wilde de reisorganisatie het wel doorgeven aan het hotel wat ik niet logisch vind aangezien dat wel kan. Ik heb gezegd dat dat niet hoefde aangezien het toch altijd een gedoe is, het fenomeen vega kennen ze daar amper.

Het lijkt me dus stug dat ze elke dag aparte gerechten voor mij hebben en dus vraag ik er ter plekke altijd pas naar.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 11:02

Heb je nou al gebeld? Je maakt er echt een groter drama van dan nodig is..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover wo 15 aug 2012 - 11:12

Heb eerst de reisorganisatie gemaild of het wel slim is aangezien het dan dubbel word besteld

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 11:45

Caribbeanlover schreef:Heb eerst de reisorganisatie gemaild of het wel slim is aangezien het dan dubbel word besteld

Tuurlijk niet, je belt gewoon om te vragen of ze willen controleren of er bij jouw boeking als notitie er bij is gezet dat je een vega maaltijd wilt. Zo iets gaat volgens mij altijd op naam/boeking en zal dus niet dubbel besteld worden dan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 17:40

Caribbeanlover schreef:Heb eerst de reisorganisatie gemaild of het wel slim is aangezien het dan dubbel word besteld

Dubbel kan niet hoor dus ik zou er gewoon achteraan gaan als ik jou was. Het wordt uiteindelijk op jouw naam gezet en je gaat maar 1 keer aan boord lijkt me. En dan nog, dan zou het dubbel zijn, is het ook geen ramp hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover wo 15 aug 2012 - 20:37

Net gebeld met Arkelfy en ze kunnen niks doen zolang ik geen vlucht bij hun of een pakketreis bij Arke heb geboekt.........helaas!Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 1371890812

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 22:11

Caribbeanlover schreef:Net gebeld met Arkelfy en ze kunnen niks doen zolang ik geen vlucht bij hun of een pakketreis bij Arke heb geboekt.........helaas!Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 1371890812

Dat is wel heel apart, je hebt toch een vlucht bij hun geboekt, als in, je vliegt toch met hun? Dat je die vlucht via OAD hebt geboekt, zou niks moeten uitmaken.

Ik zou gewoon bellen met "ik zou graag een maaltijdvoorkeur willen doorgeven, mijn vluchtnummer is **** en mijn naam is **** en ik vlieg op datum ****"
Niet een heel verhaal ophangen dat je het eerst via OAD geprobeerd hebt etc, maar gewoon doen alsof je neus bloed.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover wo 15 aug 2012 - 22:34

Ik had al gezegd dat waar ik heb geboekt Kras in dit geval niks kon doen ondanks dat Arkefly zei dat de reisorganisatie dat moet doen. Wat een onzin zeg! Ik heb wel eens MAX gekeken en daar kwam iemand met een probleem met Arke. De klant had gelijk en Arke had helemaal niet mogen doen wat ze hadden gedaan weet ff niet waar het om ging, maar het gaat erom dat zij wel vaker dingen flikken wat eigenlijk geen eens mag. Niet alleen Arke, maar ook andere vliegmaatschappijen bedrijven. Ze verzinnen zelf regels en ook wel eens ter plekke.

Ik wilde mijn vluchtnummers geven, maar dat had geen zin zei ze. WTF, wat is de moeite en het verschil! Als ik bij hun had geboekt, dan kon het wel ik vind het echt absurd!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 22:46

Caribbeanlover schreef:Ik had al gezegd dat waar ik heb geboekt Kras in dit geval niks kon doen ondanks dat Arkefly zei dat de reisorganisatie dat moet doen. Wat een onzin zeg! Ik heb wel eens MAX gekeken en daar kwam iemand met een probleem met Arke. De klant had gelijk en Arke had helemaal niet mogen doen wat ze hadden gedaan weet ff niet waar het om ging, maar het gaat erom dat zij wel vaker dingen flikken wat eigenlijk geen eens mag. Niet alleen Arke, maar ook andere vliegmaatschappijen bedrijven. Ze verzinnen zelf regels en ook wel eens ter plekke.

Ik wilde mijn vluchtnummers geven, maar dat had geen zin zei ze. WTF, wat is de moeite en het verschil! Als ik bij hun had geboekt, dan kon het wel ik vind het echt absurd!

Oh sorry dacht dat je bij OAD geboekt had.

Maar ik zou nogmaals naar de klantenservice bellen, wie weet tref je iemand anders die het wél wilt noteren. Misschien heb je net de verkeerde getroffen.

Ik zou gewoon het gesprek beginnen met "hallo, ik vlieg op die en die datum met jullie naar die bestemming, en nu vroeg ik me af of er er tijdens de vlucht de mogelijkheid is om te kiezen voor een vegetarische maaltijd, of kan ik dit doorgeven nu aan jullie en dat daar dan rekening mee gehouden wordt?
Zou dus niks zeggen over je reisorganisatie etc etc, niet teveel willen uitleggen, heb je grote kans dat het echt wel mogelijk is hoor!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Caribbeanlover wo 15 aug 2012 - 22:58

Nee, anders zou ik die reischeque niet weggeven ;) .

Heb er eerlijk gezegd geen zin in om moeite ervoor te doen, ik bel mobiel dus extra kosten, moet best even wachten en vervolgens kan het toch niet, maar ik zal erover nadenken.

Ik krijg net een reactie van Kras dat ze het hebben doorgegeven, maar ja of ik het daadwerkelijk krijg is de vraag natuurlijk gezien voorgaande jaren.

Zodra er bericht is word ik daarover geinformeerd en dat dat inhoud mag Joost weten.:roll:

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht. - Pagina 3 Empty Re: Als vegetarier heb je blijkbaar geen recht.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum