Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom ben jij vegetariër?

+4
Chocoholic
Gympie
Pseudoniem
SuzieQ
8 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  SuzieQ zo 27 jan 2013 - 0:36

En hoe lang eet je al geen vlees meer?

Ik vooral omdat ik het echt zo een vies idee vind. Het idee dat je bloed, spieren, weefsel, weet ik veel aan het eten bent... Als ik daar alleen al aan denk moet ik kokhalzen. Als kind had ik dat al, en mijn ouders konden me dus niet dwingen mijn bord leeg te eten, omdat vlees er gewoon weer uit kwam. Ik eet ongeveer sinds mijn twaalfde helemaal geen vlees meer. Ik kan overigens ook niet mijn eigen bloed in mijn mond krijgen, dan moet ik ook overgeven (heel handig als je op je wang hebt gebeten, zit ik een zakdoekje in mijn mond tegen het wondje te houden).

Ik heb niet het idee dat ik iets mis. Ik eet voldoende linzen, bonen, noten en vleesvervangers en krijg elke maand een B12 injectie (maar dat komt doordat mijn maagwand dat sowieso niet opneemt, dus als ik vlees zou gaan eten dan loste dat nog niet mijn B12 tekort op).

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 0:40

Ik vind vlees te lekker, maar ik moet er idd niet bij nadenken wat ik dan eet. Ik hou om die reden ook niet van vlees met vellen, pezen, bot en vetrandjes. Ben geen makkelijke vleeseter, maar ik eet het te graag om het definitief te laten staan.

Met mijn ex at ik geregeld vegetarisch, meer omdat ik de vleesvervangende burgers en schnitzels net zo lekker vind als vlees zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 0:44

Ik ben nog geen jaar volledig vegetarier (sorry, ik kan geen trema maken), maar voordien at ik hoogstens 2x per week vlees, wel graag eens schaal/schelpdieren.

Die laatste mis ik soms nog wel, maar ik eet inmiddels echt geen enkel vlees/vis meer, ook niet bv kip-cup-a-soup of dingen met gelatine.
Zelden nog ei, maar dat vind ik gewoon niet zo lekker. Zelfde geldt voor kaas, dat eet ik maar weinig. Wel drink ik melk.

Ik vind het gewoon niet lekker, daar is het mee begonnen. En daar komt bij dat ik moeite heb met de vleesindustrie/visvangst, al wordt er tegenwoordig wel meer openheid over gegeven.
Ik ben niet iemand die vindt dat iedereen vegetarisch moet gaan eten.

Maar ik zou niet eens overwegen om zelf weer vlees te gaan eten. Misschien als ik echt helemaal kwijlend word bij het denken aan een pan mosselen dat ik nog een uitzondering maak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Pseudoniem zo 27 jan 2013 - 0:52

ik ben vanaf mijn 12e vegetarier, maar wilde dat al veel eerder worden
Toen omdat het zielig was, nu meer omdat ik niet geloof dat vlees gezond is. De hormonen, de huisvesting en de slachting geeft zoveel stress dat ik er zelf niet aan moet denken om dat op te eten.

Om het niet vlees eten te compenseren eet ik iedere dag bonen en ongebrande noten en veel verschillende zaden.
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Gympie zo 27 jan 2013 - 0:56

Weet ik soms even niet meer. Ik heb 6 jaar geen vlees gegeten en eet nu af en toe een stukje biologisch vlees. Ik merk dat ik soms mijn principes los laat en behoefte heb aan vlees. Ik voel me dan wel een beetje schuldig.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Chocoholic zo 27 jan 2013 - 1:20

Ik ben (nog) geen 24/7 vegetariër, maar ben er sinds een paar maanden wel enorm mee bezig. Ik heb het altijd al vreselijk gevonden voor de dieren, maar ik ben met vlees eten opgegroeid, dus dacht altijd dat het er bij hoorde. Maar een tijdje geleden zijn mijn ogen echt geopend toen de Ethiek leraar een YT filmpje liet zien waarin kuikentjes in een fabriek als producten over de band heen werden vervoerd om te eindigen in een soepje. (Dat laatste werd niet vertoond, maar gewoon dat onmenselijke al aan hoe er met die kuikentjes werd omgegaan... Cry ) Sinds een paar maanden eet ik dus nu eigenlijk nooit vlees meer, behalve als ik bij mijn ouders eet. Ook 'mag' ik van mijzelf nog wel eens een burgertje halen bij de McDonals. Maar bij mijn eigen avondmaaltijd eten mijn vriend en ik eigenlijk altijd standaard een vleesvervanger, waarvan er super veel lekkere zijn! Je smaakt het verschil niet eens. (Alleen die van Quorn vind ik niet zo smakelijk) En nu heb ik zoiets van; Waarom zou ik nog echt vlees eten, als er zoveel lekkere andere opties zijn? Iedereen zegt dat je vlees nodig hebt, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat enorm meevalt. Ik voel me ontzettend goed, dus ik kan niet zeggen dat ik qua gezondheid iets merk aan een B12 tekort. (Ik neem trouwens wel elke dag een vitaminepil, maar dat doe ik niet speciaal voor het B12 tekort dat ik dan zou hebben)

En in tegenstelling tot PinkCoelho, hoop ik wel dat er ooit een dag komt dat mensen gaan inzien dat (zoveel) vlees eten niet nodig is..
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 1:45

Chocoholic schreef:
En in tegenstelling tot PinkCoelho, hoop ik wel dat er ooit een dag komt dat mensen gaan inzien dat (zoveel) vlees eten niet nodig is..

Dit is niet wat ik schreef, of bedoelde. Wat ik schreef was dat ik geen mensen wil overtuigen om te stoppen met vlees eten. Ik promoot het niet/draag het niet uit. Ik doe het gewoon omdat ik het wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Sorella di 29 jan 2013 - 8:35

Ik ben al 20 jaar vegetariër. Mijn zus is een blauwe maandag gestopt met vlees eten, ik was toen 7 en wist niet eens dat dat een optie was bij wijze van spreken! Ik ben me er toen een beetje in gaan verdiepen (in hoeverre dat mogelijk is op die leeftijd) en heb toen besloten om te stoppen met vlees eten.

Wat wij mensen dieren aandoen alleen omdat we ze zo nodig op moeten eten vind ik walgelijk.
Mijn moeder eet nu alleen nog biologisch, twee ooms en tantes van mij zijn flexitariër. Fijn om te weten dat ze door mij zich erin verdiept hebben.

Ik heb er nooit moeite mee, doordat ik al zo vroeg gestopt ben heb ik van de meeste dingen geen idee hoe ze smaken!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  SoGood do 31 jan 2013 - 23:50

Ik eet dan wel vlees maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat er in 2013 nog zo barbaars omgegaan mag worden met dieren. Dat is niet te geloven toch!?

Zei zij, de hypocriet die vanvond weer gehakt eet.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Gympie vr 1 feb 2013 - 0:36

SoGood schreef:Ik eet dan wel vlees maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat er in 2013 nog zo barbaars omgegaan mag worden met dieren. Dat is niet te geloven toch!?

Zei zij, de hypocriet die vanvond weer gehakt eet.

Waarom vind je dat en eet je dan wel gehakt vanavond? Misschien kun je dan overgaan op biologisch vlees als je het onbegrijpelijk vindt. Of doe je dat al?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Truttebol vr 1 feb 2013 - 9:28

Ik eet sinds mijn 15e geen vlees meer, nu dus bijna 11 jaar geleden hiermee gestopt.
Destijds ben ik gestopt omdat ik tijdens de les een filmpje kreeg te zien over hoe varkens geslacht worden/vlees geproduceerd wordt. Ik schrok hier zo van dat ik mijn boterhammen met vlees in de vuilnisbak heb gegooid en het vanaf toen zit er bij mij een ban op vlees.
Hierna ben ik me er natuurlijk meer in gaan verdiepen en ik vind het ronduit walgelijk hoe wij dieren behandelen. Daarnaast vind ik het nogal scheef dat het zo inefficiënt is. Hiermee bedoel ik de verhouding tussen de hoeveelheid planten/water die je nodig hebt voor de veehouderij en voor vegetarisch eten. Dat als we allemaal vegetarisch zouden eten, hier veel meer mensen van zouden kunnen eten, en er minder voedselproblemen in derdewereldlanden zouden zijn. En ik vind het belachelijk hoeveel rotzooi we in ons lichaam stoppen met het eten van vlees; hormonen en antibiotica. "Ik vind het zo lekker" weegt wat mij betreft niet op tegen dit alles.
Dit alles is voor mij reden genoeg om het niet eten smile
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  SoGood za 2 feb 2013 - 0:03

Gympie schreef:
SoGood schreef:Ik eet dan wel vlees maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat er in 2013 nog zo barbaars omgegaan mag worden met dieren. Dat is niet te geloven toch!?

Zei zij, de hypocriet die vanvond weer gehakt eet.

Waarom vind je dat en eet je dan wel gehakt vanavond? Misschien kun je dan overgaan op biologisch vlees als je het onbegrijpelijk vindt. Of doe je dat al?

Als wij vlees eten, eten we altijd maar een beetje. We eten ook minimaal 2 dagen in de week vegatarisch of vis. Ik koop weleens biologisch vlees maar lang niet altijd. Gisteren at ik bij familie waarvan ik weet dat zij geen biologisch vlees kopen, toch eet ik dat. Dat vind ik vrij hypocriet.

Toch vind ik het bizar en verdrietig dat de regels rondom deze industrie niet verbeterd/verscherpt worden.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Gympie za 2 feb 2013 - 0:36

Ja, vind ik ook Sogood. Maar het is al een vooruitgang dat er mensen stil bij gaan staan. Hopelijk gaat het verbeterd worden.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Isis ma 4 feb 2013 - 4:14

Ik eet geen vis/vlees, koop nauwelijks cosmetica die op dieren is getest en draag geen bont omdat: http://earthlings.com/?page_id=32

Film zegt het veel beter dan dat ik het kan uitleggen. Opgelet: niet voor gevoelige zieltjes.

Ik ben dan wel zo'n zeur die anderen wilt overtuigen, met vlees iets minder maar met bont en cosmetica heb ik dat wel. Ik probeer het wel op een positieve manier te benaderen: ik koop iets van Lush bijvoorbeeld voor een verjaardag. En ik heb ooit wel eens iets naar een vrouw met een bontjas geroepen Embarassed
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom ben jij vegetariër? Empty Re: Waarom ben jij vegetariër?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum