Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

+3
*Troela*
Susan
Printje
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Printje zo 12 aug 2012 - 9:35

Ik vind het ook soms moeilijk hoor Susan wanneer er niets gezegd wordt maar weet dan niet altijd precies hoe ik het beste kan reageren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 9:36

Printje schreef:Ik vind het ook soms moeilijk hoor Susan wanneer er niets gezegd wordt maar weet dan niet altijd precies hoe ik het beste kan reageren.

Nee, kan ik me voorstellen, het is voor jou ook wel moeilijker om er iets van te zeggen dan voor de vader of moeder van het afpakkende kind, maar ik vind wel dat ouders hun kinderen hierin moeten corrigeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  *Troela* zo 12 aug 2012 - 9:37

Susan schreef:
Printje schreef:Ik vind het ook soms moeilijk hoor Susan wanneer er niets gezegd wordt maar weet dan niet altijd precies hoe ik het beste kan reageren.

Nee, kan ik me voorstellen, het is voor jou ook wel moeilijker om er iets van te zeggen dan voor de vader of moeder van het afpakkende kind, maar ik vind wel dat ouders hun kinderen hierin moeten corrigeren.

Helaas doen ze dat vaak niet. Nu zeg ik dan vaak tegen T dat hij tegen het afpakkende kindje mag zeggen dat hij daarmee aan het spelen was en het graag nog even terug wil.

Zo horen de ouders het wel als ze in de buurt zijn, maar probeer ik ook aan T te leren dat hij voor zichzelf op kan komen. Hier thuis doet hij het inmiddels wel maar dat is ook wel nodig met zijn kleine zus.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 9:40

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:36; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Linda zo 12 aug 2012 - 9:40

Susan, dat zijn wel heftige voorbeelden. Dat vind ik ook gek dat die moeder daar niets van zei.
Maar in minder erge situaties vind ik het soms wel lastig. Mijn dochter pakt ook vaak een schepje oid af op de kinderboerderij. Ik vind dat ik haar niet altijd moet corrigeren. Ik vind het ook belangrijk dat kinderen zelf dingen op leren lossen. Mits de verhoudingen een beetje gelijkwaardig zijn natuurlijk.
Ook kan m'n dochter zich soms vreselijk opdringen bij andere kindjes. Ze wil dan zo graag samen spelen, maar snapt nog niet dat sommige kindjes daar geen zin in hebben. Soms wordt ze wel eens opzij geduwd, maar ik vind dat ze daar ook wel mee om moet leren gaan. Ik wil er niet altijd met m'n neus bovenop zitten. Maar ik vind het altijd moeilijk inschatten hoe andere ouders die daar dan aanwezig zijn over denken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  *Troela* zo 12 aug 2012 - 9:41

Inderdaad, ik probeer ze ook veel te leren daarin. Maar soms laat ik broer en zus het ook even uitzoeken om te kijken hoe ze het zelf aanpakken. Werkt dat niet kan ik alsnog ingrijpen.

Linda: Ik zit er ook niet altijd bovenop en soms gaat het op en neer met afpakken etc. Maar vaak is/was T hier de pineut en zocht hij maar weer iets anders om te spelen. In het begin vond ik het niet eens zo erg, maar hij moet ook leren van zich af te bijten en niet altijd over zich heen te laten lopen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 9:46

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:36; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Linda zo 12 aug 2012 - 9:55

Ik vind het sowieso flauw dat zo'n oma daar op die manier zo'n opmerking bij maakt. Het lijkt me dat je dat ook op een andere manier kan zeggen, als er al iets over gezegd moet worden... Ik kan me voorstellen dat je dan niet vriendelijk reageert.

Hier pakt dochter regelmatig dingen af. Maar ze laat ook regelmatig dingen van haar afpakken. Van mij mag ze het dan terug pakken, maar ik laat haar meestal op zoek gaan naar iets anders. Tenzij de ouder zich er mee bemoeit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 10:00

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:36; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Linda zo 12 aug 2012 - 10:06

Lijkt me soms best moeilijk om tussen 2 zulk verschillende kinderen te zitten, zeker met zijn autisme en ze dan beiden ergens tegemoet te komen. Maar dat zal waarschijnlijk steeds beter gaan? Van wat ik hier lees heb je veel inzicht in je beide kinderen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 10:12

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:36; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Linda zo 12 aug 2012 - 10:25

Ik heb op D&V wel eens een topic gelezen over UP en autisme. Ik weet eigenlijk niet wat voor reacties daarop zijn gekomen.
Vanuit dat kleine beetje kennis wat ik er van heb, lijkt het me een moeilijke combinatie.

Ik ben het wel met je eens dat ieder kind niet perse dezelfde opvoeding en behandeling hoeft te krijgen. Ik heb daar regelmatig met mijn ouders over gesproken. Zij hebben mijn zus en mij beiden heel anders opgevoed. Dat botste wel eens, maar zij vonden het belangrijker om per persoon te kijken wat paste. Ipv alles over 1 kam te scheren. Toen vond ik dat wel eens oneerlijk, nu kan ik dat steeds beter begrijpen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 10:32

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:37; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 19:40

Susan schreef:Ik weet nog dat ik een keer met Ezra in de speeltuin was, hij was toen een jaar, er was daar een veel groter kind bellen aan het blazen en toen Ezra te dichtbij kwam om te kijken begon hij meteen te duwen. Zijn moeder zei alleen: 'Heren, zoek het lekker uit.' Ik vond dat zo belachelijk, als Yrsa een kindje van een jaar zou duwen zou ik haar zeker weten corrigeren. Ezra heeft van datzelfde kind ook een keer een kopstoot gekregen omdat hij iets van hem pakte in de zandbak, toen was die moeder ook 'toevallig' net even iets anders aan het doen.
:O ik weet dat ik het eigenlijk niet mag zeggen, maar als zoiets hier zou gebeuren dan zou ik het meteen een rotkind vinden. Al is het de schuld van de moeder dat ze er niks aan doen, ongelofelijk zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 19:45

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:38; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 19:48

Wat heb je op dat moment gezegd Susan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 20:14

*
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vind je een peuter 'te' gevoelig...?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum