Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waar en wanneer kun je de ogen van een dreumes/peuter testen

+4
Floor
Susan
Angela_1986
loesje
8 plaatsers

Ga naar beneden

waar en wanneer kun je de ogen van een dreumes/peuter testen Empty waar en wanneer kun je de ogen van een dreumes/peuter testen

Bericht  loesje zo 26 aug 2012 - 21:49

wij hebben het vermoeden dat a.lex niet altijd goed ziet en hij kijkt daarbij ook een beetje scheel. maar waar kan ik dat laten testen want hij blijft echt geen minuut stil zitten om door een lens te kijken.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar en wanneer kun je de ogen van een dreumes/peuter testen Empty Re: waar en wanneer kun je de ogen van een dreumes/peuter testen

Bericht  Angela_1986 zo 26 aug 2012 - 21:57

Via de huisarts naar de oogarts?

Die zullen vast meer kindjes hebben moeten testen die niet stil willen zitten Wink
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

waar en wanneer kun je de ogen van een dreumes/peuter testen Empty Re: waar en wanneer kun je de ogen van een dreumes/peuter testen

Bericht  Susan zo 26 aug 2012 - 21:59

Ik zou naar de huisarts gaan en het vermoeden voorleggen, misschien kun je een verwijskaart krijgen voor een orthoptist in het ziekenhuis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Floor zo 26 aug 2012 - 22:00

Naar de oogarts of orthoptist gaan, denk dat je daar het beste terecht kunt met een kindje.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Joss1 zo 26 aug 2012 - 22:22

Eerst idd langs de huisarts voor een doorverwijzing.
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Bericht  Aagje! zo 26 aug 2012 - 22:30

Vorig jaar zijn de ogen van mijn dochter getest. Ik ben nar de huisarts geweest en die heeft me door verwezen naar de oogarts in het ziekenhuis. Mijn dochter is ook echt geen stil zitter maar het ging gewoon goed.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 23:42

Ik heb het eerst voorgelegd aan de huisarts en daar een verwijsbrief meegekregen voor de oogarts.

Gast
Gast

Bericht  Viva ma 27 aug 2012 - 0:22

Rond 1 jaar hebben we ernaar laten kijken bij het CB, zij hebben ons toen doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Daar had onze dochter voor het eerst een afspraak toen ze 1 jaar en 3 mnd was.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  loesje ma 27 aug 2012 - 0:31

hoe merkte jullie dat jullie kindje niet zo goed zag?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 2:37

loesje schreef:hoe merkte jullie dat jullie kindje niet zo goed zag?

Ik merkte het niet, bij ons kwam het uit de oogtest op het cb. En nou is hij de tweede keer wel door de test gekomen, maar gezien mijn eigen achtergrond (lui oog en oogzenuwproblemen) heb ik toch besloten hem door een oogarts te laten testen. Hoor liever van een expert of het goed zit of niet dan van het cb.

En in jouw geval zou ik ook gewoon gaan, want omdat ze mijn moeder vroeger niet serieus namen (zij zag het bij mij al vanaf dat ik kon lopen), waren ze bij mij (veel te) laat...

Gast
Gast

Bericht  Huppekee ma 27 aug 2012 - 6:19

Als het goed is kun je bij een orthoptist zonder doorverwijzing terecht tegenwoordig. En anders met een doorverwijzing van de huisarts of het cb
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: