Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

+7
Susan
Mamsie
*Lookie*
Thunder
Liadan
Linda
SDL
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  SDL di 20 nov 2012 - 8:45

Zou je in de kerk borstvoeding geven?

Of in aanwezigheid van een grote club mannen, bijv. bij een voetbalwedstrijd?

Wanneer is je kindje te oud voor borstvoeding in het openbaar?
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Linda di 20 nov 2012 - 8:49

Not done vind ik iets niet zo snel. Ik zou het dan persoonlijk niet zo doen dan.

Voor mezelf vond ik na ruim een jaar in het openbaar voeden niet meer nodig. Ik vond dat dochter best kon begrijpen dat ze op sommige plekken gewoon echt geen bv kon krijgen.

Toen ik zwanger was van onze dochter liep er een vrouw in de babydump met haar volledige borst uit haar bh door de winkel om veel later haar baby aan te leggen. Dat had wat mij betreft wat discreter gekund.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Liadan di 20 nov 2012 - 8:50

Ja, ik zou in de kerk borstvoeding geven en dan wel discreet en ergens achterin gaan zitten. Met een huilend kind in de kerk zitten omdat hij honger heeft lijkt me erg vervelend.
Ook bij een voetbalwedstrijd zou ik voeden.
Ik vind een kind niet te oud worden om te voeden in het openbaar.
Ik kan nu niet zo een situatie bedenken waarbij ik het niet vind kunnen om te voeden, als je een beetje discreet voedt dan zien mensen het vaak niet eens.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Linda di 20 nov 2012 - 8:52

Ik las ooit op een ander forum over een vrouw die bv gaf aan haar ruim 2 jarige kind die in een winkelwagentje zat terwijl ze in de rij van de kassa stonden. Ze deed dit om een statement te maken, maar ik vind dat wel echt te ver gaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Thunder di 20 nov 2012 - 8:52

Zelfde als Liadan, alleen vind ik 2 jaar wel de max. voor borstvoeding in het openbaar.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  SDL di 20 nov 2012 - 8:52

Linda schreef:Not done vind ik iets niet zo snel. Ik zou het dan persoonlijk niet zo doen dan.

Voor mezelf vond ik na ruim een jaar in het openbaar voeden niet meer nodig. Ik vond dat dochter best kon begrijpen dat ze op sommige plekken gewoon echt geen bv kon krijgen.

Toen ik zwanger was van onze dochter liep er een vrouw in de babydump met haar volledige borst uit haar bh door de winkel om veel later haar baby aan te leggen. Dat had wat mij betreft wat discreter gekund.

Als ik je babydump-anekdote lees, denk ik aan een vakantie ooit ergens in Spanje. We liepen door op een lokale markt en daar was een vrouw met kind aan den tit aan het onderhandelen over een kilo sinasappels. Haha, ik vond het zo'n openbaring.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Liadan di 20 nov 2012 - 8:53

Linda schreef:Ik las ooit op een ander forum over een vrouw die bv gaf aan haar ruim 2 jarige kind die in een winkelwagentje zat terwijl ze in de rij van de kassa stonden. Ze deed dit om een statement te maken, maar ik vind dat wel echt te ver gaan.
Ja dat vind ik ook wel te ver gaan, daar bereik je toch ook alleen maar het tegenovergestelde mee.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Linda di 20 nov 2012 - 8:54

Liadan schreef:
Linda schreef:Ik las ooit op een ander forum over een vrouw die bv gaf aan haar ruim 2 jarige kind die in een winkelwagentje zat terwijl ze in de rij van de kassa stonden. Ze deed dit om een statement te maken, maar ik vind dat wel echt te ver gaan.
Ja dat vind ik ook wel te ver gaan, daar bereik je toch ook alleen maar het tegenovergestelde mee.

Dat was inderdaad hetgeen wat door de meeste mensen gezegd werd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  *Lookie* di 20 nov 2012 - 9:51

In de kerk zou ik het liever niet doen, maar als het nodig is dan moet het en zou ik het discreet doen. Bij een 'mannensituatie' voel ik me ook minder op mijn gemak maar doe ik het ook wel als het moet. En wanneer te oud, vind ik een lastige. Mijn zoontje is nu bijna een jaar, en ik voed wel gewoon met moeder of vriendinnen erbij. Maar met anderen doe ik nu niet meer zo snel, dan kolf ik liever en dat ik het flesje geef. Dan voel ik me meer op mijn gemak. Ik vind het nog wel kunnen met 1 jaar, maar het is meer dat ik me er zelf dus niet meer zo lekker bij voel, blijkbaar ben ik toch wel gevoelig voor wat anderen ervan kunnen denken. Als ik ergens ben en ik kan me even afzonderen, dan doe ik dat wel (ipv flesje), altijd makkelijker dan nog apart kolven..
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Mamsie di 20 nov 2012 - 11:14

Buiten die extreme dingen om vind ik het niet snel not done.

Ik krijg wel eens commentaar dat ik moet stoppen etc. Ik zeg dan altijd "geef me 1 goede reden".
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Susan di 20 nov 2012 - 11:22

In principe voedde ik niet meer in het openbaar toen ze ouder waren dan een jaar, maar ik heb wel eens uitzonderingen gemaakt, ik heb Ezra wel eens gevoed in de wachtkamer van de huisarts toen hij twee was. Hij was ziek, borstvoeding was het enige wat hij wilde eten/drinken en hij was erg aan het huilen, dus toen vond ik het toch echt belangrijker om hem te voeden. Yrsa heb ik ook wel in het openbaar borstvoeding gegeven toen ze al een jaar was, maar zij zag er sowieso wat jonger uit.

Ik zou wel voeden in de kerk als ik daar met een kleine baby zou zijn, een ouder kind kan in principe ook iets anders drinken. Ik zou niet met een baby naar een voetbalwedstrijd gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Lolly's di 20 nov 2012 - 20:55

Mamsie schreef:Buiten die extreme dingen om vind ik het niet snel not done.

Ik krijg wel eens commentaar dat ik moet stoppen etc. Ik zeg dan altijd "geef me 1 goede reden".
Hoe oud is de jongste nu dan Mamsie?

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Gast di 20 nov 2012 - 20:59

Allebei zou ik zonder problemen doen. Ik voed overal, als mijn dochter honger heeft dan heeft ze honger klaar..
Ik zou als ze een jaar is geweest niet zo snel meer overal voeden maar nu nog wel.

Je ziet er trouwens helemaal niks van als ik aan t voeden ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Mamsie di 20 nov 2012 - 22:57

Lolly's schreef:
Mamsie schreef:Buiten die extreme dingen om vind ik het niet snel not done.

Ik krijg wel eens commentaar dat ik moet stoppen etc. Ik zeg dan altijd "geef me 1 goede reden".
Hoe oud is de jongste nu dan Mamsie?

26 maanden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Sanne di 20 nov 2012 - 23:04

Ik vind borstvoeding geven niet zo snel not done. Wel vind ik het prettig als er discreet gevoed wordt, zowel als ik zelf voed als wanneer anderen hun kind voeden. Ik heb wel gevoed op drukke parkeerplaatsen, dan zat ik even op de rand van de kofferbak, terwijl de klep openstond, op carpoolplaatsen, in het bos, op bankjes in het park. Vooral in de buitenlucht dus.

Als iemand pontificaal de borst bloot legt en rondhupst voordat het kind aan de borst gaat, ja, dan vind ik het sneller not done, waar dat dan ook is.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  maiadebij di 20 nov 2012 - 23:37

ik vind het ook niet zo snel niet kunnen, maar rondlopen met een blote tiet in de babydump gaat wel heel ver. Dat vind ik eerder provocerend als het echt willen geven van bv. Vanwege de culturele achtergrond van mijn man voedt ik niet in het bijzijn van bijvoorbeeld een groep mannen. Al wordt hij er ook ruimdenkender in. In het vliegtuig afgelopen vakantie heb ik voor het laatst echt in het openbaar gevoed toen was ze bijna 2 jaar.

Verder vind ik het qua leeftijd ook niet snel niet kunnen. Zolang moeder en kind zich er goed bij voelen is het voor mij ook goed.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Teddyaapje wo 21 nov 2012 - 1:41

Als de moeder net van te voren alcohol gedronken heeft Laughing

Ik vind t niet snel not done, het is toch iets heel natuurlijks? De verhalen over de statements die gemaakt wilden worden vind ik wel domme acties, zo roep je alleen maar negatieve reacties op.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vind jij borstvoeding geven not done? Empty Re: Wanneer vind jij borstvoeding geven not done?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum