Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer peuter bedje ?

+2
Susan
Liadan
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 2:51

Wanneer merkte jullie dat je kindje toe was aan een peuter bedje?

S is nu bijna 2 jaar maar zelf heb ik nog niet het idee dat hij eraan toe is. Alhoewel hij wel opeens wat slechter slaapt de laatste tijd.
Ik kan de zijkanten van het ledikant eraf halen maar durf nog niet zo goed eigenlijk !


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 3:41

Hier hebben we beide jongens tegen de 2 jaar in een peuterbedje laten slapen. Dit ging bij allebei gewoon goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Liadan vr 29 apr 2011 - 3:58

Hier heeft ze met bijna 2 jaar een peuterbedje gehad, maar dat was omdat ik zwanger ben van de tweede en het ledikant daarvoor nodig had. Het ging meteen heel goed, ze vond haar nieuwe bed helemaal leuk en slaapt er eigenlijk vanaf dag 1 goed in. Ze komt ook nooit zelf uit haar bed maar roept ons altijd.
We hebben wel een rekje aan de zijkant omdat we bang waren dat ze eruit zou vallen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 4:16

Thnxx voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik dan rond zijn 2e verjaardag over ga op een mooi nieuw bed Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Susan vr 29 apr 2011 - 5:37

Toen Ezra uit zijn andere bedje begon te klimmen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 5:46

Hier heeft hij met 2 jaar en 4 maanden zn peuterbed gekregen. Ging gelijk goed. Ik twijfel nog of we het bij onze dochter eerder zullen doen of ook rond die leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 5:58

Susan schreef:Toen Ezra uit zijn andere bedje begon te klimmen.

Hier ook zo en dat was rond 2,5 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Susan vr 29 apr 2011 - 6:00

Bij ons was het toen hij bijna twee was, net na de geboorte van Yrsa. Vond ik wel moeilijk, er veranderde al zoveel en dan moest hij ook nog een ander bed, terwijl hij nog best lekker in zijn oude bed lag. Maar ja, ik vond dat ik geen keuze had, ik vond het veel te link dat hij eruit klom.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 6:42

Mijn zoon klimt wel in zijn bed met een stoeltje maar nog niet uit zijn bed ook omdat hij nog een slaapzak aan heeft. Ik denk dat wanneer de slaapzak uit blijft, mijn zoon 's nachts naast mijn bed staat !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Susan vr 29 apr 2011 - 7:10

Ezra klom er dus uit met een slaapzak aan, let dus op dat hij dat op een gegeven moment ook kan gaan doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 7:17

Tot wanneer kunnen ze eigenlijk in een peuterbedje en moet/kan je overstappen naar een normaal 1 persoons bed?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Bruintje Beer vr 29 apr 2011 - 7:45

S. gaat binnenkort over naar een peuterbedje. Ze is dan 21/22 maanden. Het ledikantje waar ze nu in slaapt wordt gebruikt door haar broertje/zusje.

Ben benieuwd hoe ze er op reageerd eigenlijk.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Susan vr 29 apr 2011 - 8:00

Razz_ schreef:Tot wanneer kunnen ze eigenlijk in een peuterbedje en moet/kan je overstappen naar een normaal 1 persoons bed?

Je kan op zich meteen een eenpersoonsbed nemen, en het moet denk ik als je kind te lang wordt voor een peuterbed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 8:12

Susan schreef:
Razz_ schreef:Tot wanneer kunnen ze eigenlijk in een peuterbedje en moet/kan je overstappen naar een normaal 1 persoons bed?

Je kan op zich meteen een eenpersoonsbed nemen, en het moet denk ik als je kind te lang wordt voor een peuterbed.

Ja dat kan idd meteen. Maar hoe oud zullen ze ongeveer zijn als ze er niet meer inpassen? Een jaar of 5/6 ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 19:17

Ik wacht tot J.esper eruit dreigt te klimmen. Een peuterbed betekent natuurlijk meteen een kind dat uit zijn bed komt en zo lang ik dat kan rekken zal ik dat doen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 22:16

Mijn neefje ging met ongeveer 20 maanden naar een 1 persoonsbed. (later kan deze nog omgebouwd worden naar een kleine hoogslaper). Er zit trouwens nog wel zo'n stang voor dat hij niet zelf zijn bed uit kan.. Dat deed hij eerst wel en dan liep hij s ochtends heel vroeg al zijn hele kamer overhoop te halen :P .. Nu blijft hij liggen en roept hij gewoon als hij eruit wil Very Happy

Mijn zus heeft wel een hele grote knuffel hond aan 1 kant van het bed liggen, dus hij gebruikt echt maar 1/4 van het bed.. Hij slaapt ook half op zijn knieetjes haha gekke positie.. Maar goed, het ziet er nog wel knus uit :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Lindsya vr 29 apr 2011 - 22:34

Mijn zoontje begon met 2,5 jaar uit zijn ledikant te klimmen. We zatten midden in een verhuizing dus we hebben gelijk op zijn nieuwe kamer een nieuw bed gezet en dat ging harstikke goed.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 0:33

Lindsya schreef:Mijn zoontje begon met 2,5 jaar uit zijn ledikant te klimmen. We zatten midden in een verhuizing dus we hebben gelijk op zijn nieuwe kamer een nieuw bed gezet en dat ging harstikke goed.

Hier precies hetzelfde! En zodra Lynn klaar is voor een peuter bed dan kopen we voor Dylan een groot bed en kan Lynn in het peuterbed. Mooie doorschuif techniek angel (hebben stijgerhouten meubels gekocht voor Dylan en dat kan ook prima voor een meisje dus dat scheelt weer)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Dolphinne za 30 apr 2011 - 1:00

Wij zijn deze week (woensdag) overgestapt op een groter bed. Ik heb zelf een meegroeibedje voor hem op de 2e stand (80 bij 165 ongeveer) en bij zijn vader thuis krijgt hij meteen een groot bed.
Op zich ging het ledikant nog wel, maar vonden het zelf wel tijd worden voor wat groters.
Hij wacht tot nu toe netjes in zijn bed tot ik roep dat hij eruit mag. Hij slaapt er ook meteen goed in!
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Filoria za 30 apr 2011 - 3:05

Ik hoor altijd dat kinderen met maximaal 2,5 jaar naar een peuterbed gaan, maar ik denk eigenlijk dat Tomas het voorlopig wel prima vindt in zijn ledikant. Hij klimt er niet uit, maar gaat juist heerlijk met zijn knuffels zitten spelen in zijn bedje. Die laat hij dan over de rand lopen ofzo, dat is dan 'de heuvel' (ja hij heeft een fantasie, die jongen).

Nu heb ik de neiging om in het nieuwe huis meteen een kamer met peuterbed voor hem in te richten, maar ik vraag me af of dat niet zonde is als hij het juist nog zo leuk heeft in zijn ledikant. Hmmm. Wat zouden jullie doen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Dolphinne za 30 apr 2011 - 8:12

@ Filoria, mijn zoontje vond het ook nog wel best in zijn ledikant. Maar vond het zelf ook wel leuk om zijn kamertje opnieuw in te kunnen richten Wink.
Ik merk wel nu hij in het grotere bed ligt, hij nog meer ruimte heeft om te spelen. Toen hij vanmiddag uit bed kwam had hij al zn knuffels naast hem in bed gelegd onder de deken. Netjes met het 'hoofd' erbovenuit en allemaal op hun buik omdat hij zelf ook op zijn buik slaapt.

Vanavond moesten ze weer allemaal gezellig naast hem liggen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuter bedje ? Empty Re: Wanneer peuter bedje ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum